بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1402

سوال بیشتر کاربران از ما این است که بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟ چطور می‌توانیم یک ارز مناسب را شناسایی کنیم و از آن سود کسب کنیم. برای یافتن ارز دیجیتال مناسب مولفه‌های بسیاری هستند که باید پیش از سرمایه‌گذاری آن‌ها را بررسی کنید. تحقیق کامل در رابطه با یک توکن و توسعه دهنده‌های آن کمک می‌کند تا بتوانید سرمایه‌تان را حفظ کنید و از آن درآمد کسب کنید. با این حال اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه به دنبال یک رمز ارز برای معامله هستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

معیارهای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

شناخت ارزهای دیجیتال با پستانسیل در بازار ارزهای دیجیتال، نیازمند به بررسی مولفه‌های مهمی است که بررسی دقیق آن‌ها باید دقیق باشد. این مولفه‌ها عبارت‌اند از:

1-پشتوانه ارز دیجیتال:

یک نکته مهم برای شناخت بهترین ارز دیجیتال، توجه به پشتوانه آن می‌باشد. در حال حاضر ارزهای بسیاری در این حوزه ورود کرده‌اند و خب بدون شک پیدا کردن یک گزینه مناسب نیاز به داشتن پشتوانه مطمئنی است. شاید بگویید، تا به حال ارزهای بسیاری بوده‌اند که بدون داشتن پشتوانه مطمئنی توانسته اند، رشد قابل توجهی داشته باشند! بله درست است، اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که سقوط و کاهش قیمت این موارد همانند رشد آن‌ها ناگهانی و با سرعت است. در صورتی  که در رابطه با ارزهای دیجیتال با پشتوانه همچین مسئله‌ای وجود ندارد؛ پشتوانه یعنی ارز انتخابی دارای تکیه گاهی امن برای سرمایه‌گذاری است.

برای مثال: پشتوانه استیبل کوین تتر، دلار آمریکا است که همه ما می‌دانیم این پشتوانه بسیار ایمن و قوی به شمار می‌آید. توجه داشته باشید، همه ارزها دارای چنین پشتوانه‌ای نیستند، اما شما می‌توانید با کسب اطلاعات در رابطه با وایت پیپر و تیم توسعه دهنده ارز از پشتوانه آن اطمینان حاصل کنید.

2-امنیت ارز دیجیتال:

یکی دیگر از معیارها برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری، بررسی امنیت آن است. پس اگر می‌خواهید یک توکن با امکان رشد بالا را پیدا کنید، حتما امنیت آن را بررسی کنید. امنیت یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در شناخت بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری می‌باشد. هنگامی که یک  رمز ارز از امنیت مطلوبی برخوردار باشد، امکان هک و نفوذ به آن بسیار پایین است و همین مسئله یعنی، دارایی‌تان در امان است.

یک ارز دیجیتال با امنیت کم، امکان دارد در مدت زمان کوتاه با تبلیغات و پامپ‌های ناگهانی که غیرمنطقی هم هستند، رشد کنند و سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود بکشانند. اما شما نباید درگیر این بازی‌های روانی شوید و باید یک ارز دیجیتال با درجه امنیتی بالا که دارای تیم توسعه دهنده قوی است را انتخاب نمایید.

3-بررسی برنامه و اهداف پروژه ارز دیجیتال:

به طور کلی هر ارزی در زمان ارائه باید اهداف بلند مدت و کوتاه مدتی را ارائه دهد. بسیاری از ارزها هستند که برای مسیر پیشرفت آینده خاصی را متصور نیستند و اگر هم برنامه‌ای داشته باشند، هیچ وقت به مرحله اجرا نخواهد رسید.

برای مثال اهدف پروژه اتریوم، از پیش مشخص شده است و از ابتدا طبق این برنامه پیش می‌رود. در حالی که بسیاری از ارزها طبق این رویه عمل نمی‌کنند و حیات آن‌ها کاملا وابسته به خریداران لحظه ای‌شان است.

بررسی این ۳ معیار معرفی شده در انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری می‌تواند افق‌های روشنی را پیش رویتان قرار دهد. لذا توصیه می‌کنیم پیش از هر اقدامی به بررسی حجم معاملات و وایت پیپر ارز مورد نظر بپردازید.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

در ادامه طیف‌های مختلفی را از ارزهای دیجیتال معرفی می‌کنیمتا هر شخص با میزان سرمایه متفاوت بتواند ارز مناسبی را انتخاب و بررسی نماید. در بررسی صورت گرفته از سوی تیم صرافی فراچنج در درجه اول کم بودن میزن ریسک ارز در نظر گرفته شده است.

1-بیت کوین (BITCOIN):

حتما می‌پرسید آیا شرایط بازار را نمی‌بینید با این حال باز هم می‌گویید بیت کوین؟ یادتان نرود بیت کوین ارز رتبه یک بازار کریپتو کارنسی هاست و با توجه به اینکه هدف ما کسب سود از سرمایه‌گذاری‌های بلند یا میان مدت از بازار است، همچنان بیت کوین را می‌توان در صدر انتخاب‌ها دانست.

این را به یاد داشته باشید که برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در سال 2023، با این شرایط همچنان بیت کوین می‌تواند انتخابی امن باشد؛ چرا که این ارز نه تنها اولین کوین شناخته شده در بازار ارزهای دیجیتال است، بلکه تا به امروز ۱۴ سال است که دارای ایمن‌ترین شبکه غیر متمرکز جهان با زیرساختی با ثبات می‌باشد.

بنابراین با توجه به بررسی‌های انجام شده، بیت کوین همچنان برای سرمایه‌گذاری‌های میان مدت و بلند مدت بهترین گزینه است؛ باز هم همه چیز بستگی به نوع ترید و میزان سرمایه شما دارد.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

2-هلیوم(HELIUM):

درست است که سال گذشته برای ارز دیجیتال هلیوم فاجعه بار بود (در سال ۲۰۲۲ این ارز ۹۰ درصد از ارزش سهام خود را از دست داد) اما امسال امکان دارد موضوع کمی متفاوت باشد. چرا که این رمز ارز به تازگی بلاکچین قبلی خود را رها کرده است و در حال حاضر به بلاکچین سولانا منتقل شده تا از این طریق بتواند مشکلات و ضعف‌هایش را جبران کند.

در کنار این تغییر اساسی، دیگر موارد همچون رفع اشکالات فنی و توسعه زیرساخت‌های قبلی، سبب شد تا نسبت به رشد هلیوم در سال آتی امیدوار‌تر باشیم. در زمان نگارش این محتوا قیمت ارز دیجیتال هلیوم در نزدیکی کف قیمت خود قرار دارد.

3-اتریوم(ETH):

اتروم مدت زمان طولانی است که رتبه دوم بازار را در دست گرفته است و اگر از طرفداران پلتفرم های غیرمتمرکز باشید، ارز دیجیتال اتریوم بهترین پلتفرم در این زمینه محسوب می‌شود که امکان دارد، آینده بسیار روشنی را داشته باشد.

جالب است بدانید، هم اکنون قدرتمند‌ترین جامعه توسعه دهندگان مربوط به اتریوم است و بیشترین سرمایه قفل شده روی این ارز کار می‌کند. با بررسی وایت پیپر اتریوم متوجه خواهید شد که این توکم یکی از با ثبات و ایمن‌ترین پروژه‌های رمز ارزها است و به همین دلایل می‌توانید اتریوم را یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری بدانید. اگر از سرمایه گذاران بلند مدت هستید، منطقی نیست که اتریوم را در سبد خریدتان نداشته باشید.

4-دوج کوین(DOGE COIN):

دوج کوین یکی از ارزهای شناخته شده در بین کاربران بازار کریپتوکارنسی است که در ابتدا به عنوان یک الگوی رفتاری شناخته شد؛ اما این ارز برای کسانی که توانستند در زمان پامپ ارز از آن سود کسب کنند بسیار جدی است.

DOGECOIN در حال حاضر در قیمت ۷ سنت قرار دارد که نسبتا به کاهش‌های اخیر خود با اندکی رشد همراه بوده است. تا به امروز دوج کوین تحت تاثیر ایلان ماسک دچار تغییراتی شد و در طی توییت‌های وی افزایش قیمت‌های قابل توجهی را تجربه کرد. با این حال بسیاری از افراد دوج کوین را تنها یک شوخی می‌دانند.

اما جالب است بدانید دوج در مدتی که وضعیت بازار کریپتو کارنسی مناسب نبود، نسبت به بسیاری از ارزهای شناخته شده کم‌تر ضرر داد!

به طور کلی جامعه طرفداران این رمز ارز بزرگ است و در کنار این موارد ایلان ماسک هم از دیگر دلایلی است که باعث می‌شود همچنان دوج کوین را یک ارز دیجتال مناسب برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ بدانیم.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری 2023

5-چین لینک(LINK):

به گزارش کوین بیس، چین بیس یکی دیگر از ارزهای دیجیتال اتریومی است که از شبکه اوراکل غیر متمرکز استفاده می‌کند. این شبکه برای اتصال امن به منابع داده‌های خارجی، API‌ها و سیستم‌های پرداخت استفاده می‌کند. این رمز ارز، داده‌های واقعی و محاسبات خارج از زنجیره مقدور می‌کند تا بتوانند قابلیت‌های موجود در قراردهای هوشمند را گسترش دهند و در عین حال جنبه‌های مثبت بلاکچین را همچنان حفظ کند. قیمت این ارز دی حال حاضر به صورت کاملا منطقی در حال حرکت است و به عنوان یکی از بهترین ارزها برای سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود.

6-رن (REN):

ارز دیجیتال رن در سال ۲۰۱۷ برای اولین بار توسط متخصصان فناوری اطلاعات عرضه شد. این توکن پروتکل باز اتریومی، به هر توکن ارز دیجیتال دسترسی می‌دهد تا از طریق بلاکچین انتقال پیدا کند و از این طریق آزادی تراکنش را برای کاربران فراهم آورد. همچنین این رمز ارز به توسعه دهندگان ارزهای دیجیتال این امکان را می‌دهد تا سایر بلاکچین‌ها را با برنامه‌های خود ادغام کنند.

هدف اصلی در ایجاد این پروژه، سهولت در پرداخت ایمن، سریع و به صورت خصوصی برای کاربران عام سراسر جهان است. یک الگوریتم متفاوت این ارز نسبت به سایر موارد Ryo Currency می‌باشد که به عنوان یک نرم‌افزار قدرتمند، رن را نسبت به سایر موارد متمایز می‌کند. این ارز دیجیتال به دلیل قیمت کمی که دارد و هدف‌های پروژه می‌تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب شود.

7-آپتیمیزم(OPTIMISM):

آپتیمیزم می‌تواند یکی از ارزهای جنجالی با امکان رشد بالا امسال باشد. در سال گذشته قیمت این ارز نزدیک به ۶۵ درصد کاهش داشت و پس از این سقوط بازار دیگر به این پروژه اجازه خودنمایی و اثبات نداد.

این توکن از ارزهای لایه دوم اتریومی است و با توجه به اینکه امکان دارد در سال ۲۰۲۳ توکن‌های لایه دوم بیشتری به بازار عرضه شوند، این رمز ارز می‌تواند به عنوان پیشتاز در این زمینه عمل کند و رشد قیمت را به همراه داشته باشد. حوزه دیفای، دیگر جزء لایه دوم محسوب نمی‌شود و در میان لایه‌های دوم اتریومی این ارز دیجیتال می‌تواند آِنده روشنی داشته باشد.

8-دستر الند و سندباکس

دستر الند و سند باکس دو پروژه مبتنی بر هوش مصنوعی اند. THE SANDBOX در واقع یک توکن متاورسی مبتنی بر بلاکچین است که با ایجاد فضای بازی به کاربران امکان کسب درآمد از طریق سرگرمی را می‌دهد. البته هدف اصلی از راه اندازی این گونه پروژه‌ها در وهله اول جذب و ترغیب مخاطب به فضای کریپتوکارنسی هاست.

Pixowl در سال ۲۰۱۱ برای اولین بار این بازی را ساخت تا بتواند از این طریق بلاک چین را به کاربران معرفی کند. از جمله سرمایه گذاران اصلی پروژه می‌توان به Atari، Helix و CryptoKitties اشاره کرد.

اما ارز دیجیتالی دسترالند با توکن محلی MANA یکی دیگر از پروژه‌های بلاکچینی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در قالب بازی به کاربران ارائه می‌شود. Securities. io توسعه دهنده بازی سه بعدی دستر الند است و از این طریق سعی داشت تا روش‌های توسعه و کسب درآمد از زمین‌های مجازی را به کاربران بیاموزد.

به طور کلی با توجه به ترند شدن هوش مصنوعی، این دو ارز می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری محسوب شوند.

9-ایپ کوین(APCOIN):

ایپ کوین یکی از پروژه‌های اکوسیستم بورد ایپ یات کلاب یا (Yugalabs)   است که در حال حاضر به سرعت در حال رشد است و داده‌ها نشان می‌دهد که این موسسه قصد دارد تا بخش عظیمی از حوزه ان اف تی و متاورس را در بر بگیرد.

اکوسیستم بورد ایپ کلاب به تازگی یکی از مدیران عامل بزرگ بازی‌سازی دنیا با نام اکتیویژن بلیزارد را استخدام کردند تا از این طریق بتوانند در مسیر تبدیل به یکی از غول‌های بزرگ در دنیای WEB3 با سرعت بالا پیش روند.

اگر از علاقه مندان به متاورس و ان اف تی‌ها هستید، ایپ کویم APCOIN می‌تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد.

ترندهای امسال برای سرمایه در ارزهای دیجیتال

یکی از بهترین انتخاب‌ها همیشه انتخاب ارز ترند است، ارزهای ترند اغلب از سوی سرمایه گذاران با استقبال خوبی همراه می‌شوند و ممکن است در مدت زمانی کوتاه سود قابل توجهی را برایتان به ارمغان آورند.

در این راستا، پیشنهاد می‌کنیم امسال پیش از هر حوزه دیگری، به این بخش‌ها توجه داشته باشید. .

  • هوش مصنوعی (AI)
  • NFT ها 
  • شبکه های اجتماعی غیر متمرکز

هوش مصنوعی: این تکنولوژی مستقیما به حوزه کریپتو مرتبط نیست، اما جزء ترندهای امسال در حوزه تکنولوژی است که پای آن به دنیای بلاکچین و کریپتوکارنسی‌ها نیز باز شده است. پروژه‌های بلاکچین مربط با هوش مصنوعی این روزها از استقبال خوبی برخوردار بوده اند؛ لذا توصیه می‌کنیم حتما این دسته از توکن‌ها را بررسی کنید.

NFT ها: ان اف تی فناوری جدیدی نیست و مدتی است که در فضای بلاکچین حضور دارد، اما تا به مروز زیرساخت‌های مربوط به آن فراهم آورده شده و امسال مجدد NFT‌های کاربردی مورد توجه علاقه مندان به این حوزه قرار گرفته است. پس بررسی این موارد، قطعا خالی از لطف نخواهد بود.

شبکه‌های اجتماعی غیر متمرکز: از فناوری‌های جدید که البته دارای پروژه‌های زیادی است؛ اما بررسی اخبار مربوط به آن‌ها می‌تواند، در پیدا کردن ارزهایی که احتمال رشد دارند موثر باشد.

در نهایت کدام ارز را انتخاب کنیم؟

بدون شک ارزهای زیادی می‌توانند در لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری قرار بگیرند؛ اما همیشه سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای شناخته شده و مطمئن می‌تواند در حفظ سرمایه کمک کننده باشد. البته مطالب این مقاله صرفا به عنوان یک راهنمایی برای اینکه چگونه بتوانیم ارز مناسبی را انتخاب کنیم است و هر سرمایه گذار شخصا این وظیفه را بر عهده دارد که تحقیقات کامل انجام داده و شرایط را بسنجد.

در رابطه با سرمایه‌گذاری این نکته را در نظر داشته باشید که همیشه، با مقدار پولی سرمایه‌گذاری کنید که تمام دارایی‌تان نباشد و اگر بنابه دلایلی این پول را از دست دادید، خللی در زندگیتان ایجاد نشود.

و در آخر اگر نمی‌توانید خیلی درگیر بازار باشید، باید با دید بلند مدت سرمایه‌گذاری کنید. تاریخچه بازار کریپتوکارنسی‌ها نشان می‌دهد که سرمایه گذاران بلند مدت بیشتر اوقات برنده بازی هستند؛ اما به شرطی که گزینه مناسبی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

انتخاب نهایی با شما است..

دوستان عزیز همواره یادآور می‌شویم، نکات این مطلب صرفا جهت راهنمایی شما می‌باشد و مطالب ارائه شده به هیچ عنوان نباید یک توصیه برای سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. طبق قانون سرمایه گذاری، پیش از به خطر انداختن دارایی تان، وظیفه دارید به طور کامل در رابطه با پروژه تحقیق کنید و شرایط را بسنجید تا در نهایت بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری را انتخاب کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان