تاثیر گذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال

تاثیر گذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال چه کسانی هستند؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 12 شهریور 1402

یکی از راه‌های برقراری ارتباط بین کاربران ارزهای دیجیتال و افراد موفق در این حوزه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی است که باعث سهولت ارتباطات شده‌اند. افراد معمولاً تمام تجربیات و دانش‌های خود را از طریق این شبکه‌ها به اشتراک می‌گذارند. تحلیل‌ها، آموزش‌ها و ایده‌های افراد معروف و تاثیرگذار در صنعت کریپتو، ارزش زیادی برای افراد تازه‌کار و کم تجربه دارند. اما شناخت افراد تاثیرگذار در حوزه کریپتوکارنسی کار آسانی نیست. این افراد شامل کسانی هستند که بازار ارزهای دیجیتال را بنیان‌گذاری کرده‌اند، طرفداران شناخته‌شده، مدیران صرافی و سرمایه‌گذاران بزرگی هستند که مسئولیت رهبری دنیای رمزارزها را بر عهده دارند. ما در این نوشتار از صرافی ارز دیجیتال فراچنج می‌خواهیم تا تاثیر گذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

شک نکنید پیروی از افراد شناخته شده و موفق در هر زمینه ای قطعا می‌تواند نتایج خوبی را برایتان به همراه داشته باشد. چرا که از این طریق می‌توانید با استفاده از تجربیات آن ها سریع تر به مسیر موفقیت برسید..

لیست تاثیر گذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال

در ادامه این مطلب نام با 15 شخصیت تاثیرگذار خارجی ارزهای دیجیتال آشنا خواهید شد:

1-ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)

  • بنیانگذار اتریوم

Vitalik Buterin  یکی از تاثیر گذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال است که ارز دیجیتال اتریوم را خلق کرد. ویتالیک زمانی که تنها ۷ سالش بود، بازی کامپیوتری خودش را به وسیله ماکروهای Excel نوشت. بعد از آن در ۱۰ سالگی در کنار کسب آموزش C++ بازی را گسترش دارد. آشنای ویتالیک بوترین با بلاک چین در سال ۲۰۱۱ شروع شد و طی ۲ سال بعد، به مطالعه روی ایرادات رمزارز بیت کوین پرداخت. به این ترتیب ایده به وجود آوردن پلتفرم خودش به ذهنش رسید. در سال ۲۰۱۴ پروژه اتریوم (Ethereum) به وسیله تامین مالی به وجود آمد.

2-پاول دورف (Pavel Durov)

  • بنیانگذار تلگرام

Pavel Durov جزء افراد توسعه دهنده و کارآفرین روس بود که همزمان با افتتاح شبکه‌های اجتماعی تلگرام و VK  معروف شد. وی در سن ۲۲ سالگی یک شبکه اجتماعی با نام VKontakte را افتتاح کرد ولی زمانی که ۲۸ سالش شد به خاطر اختلاف با افراد سهام دار پروژه را ترک کرد. بعد از آن تمرکز خود را روی تلگرام قرار داد. تا قبل از اینکه تلگرام در سال ۲۰۱۸ خبر گسترش شبکه ناشناس و امن طبق بلاک چین را مطرح کرد، پاول جزء افراد معروف در رمزارزها نبود. امروزه Pavel Durov روی پروژه‌های رمزارز گرام (Gram) به همراه پلتفرم بلاک چین تون کوین (TONCOIN) فعالیت دارد.

3-چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)

  • موسس صرافی بایننس

Changpeng Zhao اصالتش چینی کانادایی بوده و مدیر عامل و تاسیس کننده صرافی بایننس است. نام مستعار ژائو CZ در دنیای کریپتوکارنسی است. CZ در توییتر بالای ۳ میلیون دنبال کننده دارد. ژائو جزء افراد ثروتمند این صنعت است و و طبق برآورد مجله فوربس ثروتی معادل ۲.۱ میلیارد دلار دارد. او جزء بهترین افراد در حوضه تحلیل بازار رمزارزها قرار دارد. این فرد در گذشته اول داخل بورس نیویورک و بعد در شرکت بلومبرگ در قسمت معاملات فعالیت داشته است. به همین دلیل با وجود تجربه‌های درخشان طی ۱۸۰ روز صرافی بایننس رو به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال تبدیل کرد.

4-برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong)

  • بنیانگذار صرافی کوین بیس

یکی دیگر از تاثیر گذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال مدیر عامل و موسس صرافی کوین بیس برایان آرمسترانگ است.. این شخص در زمان دبیرستان خود علاقه زیادی به برنامه‌نویسی داشت. درنتیجه به عنوان یک برنامه‌نویس زمانی که مدرک اقتصاد و علوم کامپیوتر را به دست آورد در شرکت‌های مشهور کار خود را آغاز کرد. Armstrong در Airbnb ودر گسترش IBM با سمت برنامه‌نویسی فعالیت می‌کرد. در سال ۲۰۱۲ Brian Armstrong صرافی کوین بیس را تاسیس کرد. کوین بیس جزء اولین صرافی‌های رمزارز دنیا بود. برایان آرمسترانگ با هدف بهبود استفاده از خدمات بانکی افراد، یک موسسه غیر انتفاعی به نام givecrypto. org در سال ۲۰۱۸ را تاسیس کرد. وی به عنوان یک فرد مهم و جوان‌ترین شخص رمزارزها در مجله فورچون مطرح شده است.

5-براندون چز (Brandon Chez)

  • موسس کوین مارکت کپ

Brandon Chez بزرگترین سایت کریپتو کارنسی را با نام کوین مارکت کپ تاسیس کرده است. براندون یک برنامه‌نویس اهل آمریکا است. عملکرد سایت کوین مارکت کپ به گونه‌ای است که همه داده‌ها و اطلاعات معامله‌ها را دریافت، و میزان ارزش رمزارزها را به صورت تقریبی تعیین می‌کند. در سال ۲۰۱۸ و ماه ژانویه آن، به طور تقریبی ارزش همه‌ی رمزارزها بالای ۱۵ درصد از بین رفت. در این شکل، ارزش بازار حدودا ۱۰۰ میلیارد دلار کم شد. Brandon Chez و مارکت کپ به عنوان افراد مقصر در این روخداد شناخته گشتند. در ۷ فوریه داده‌های صرافی کشور کره جنوبی توسط کوین مارکت کپ، حذف شد. این داده‌ها ارزشی بالاتر از میانگین جهانی داشتند. در پی این جریان، بیت کوین کاهش قیمت پیدا کرد و تمامی آلت کوین‌ها را با خود به سوی کاهش قیمت کشید.

6-چارلی لی (Charlie Lee)

  • خالق لایت کوین

کسی که لایت کوین را بنیان‌گذاری کرد، چارلی لی بود. این رمزارز جزء معروف‌ترین و بهترین رمزارزهای دنیا قرار گرفته است. چارلی ابتدا در گوگل به عنوان فرد گسترش دهنده فعالیت می‌کرد. او یک دانشمند کامپیوتر و برنامه‌نویس بسیار با استعدادی ژاپنی است. آشنایی Charlie Lee در سال ۲۰۱۱ با بلاک چین به همراه مطالعه یک مقاله راجع به بیت کوین آغاز شد. پس با قیمت ۳۰ دلار وی یک بیت کوین خرید.

بعد ازین در همان سال، اولین آلت کوین را از بیت کوین به نام پروتکل رمزنگاری Litecoin به وجود آورد. در آن سال‌ها او در صرافی بایننس فعالیت داشت ولی در تابستان سال ۲۰۱۷ از آنجا خارج شد و تمرکز خود را روی Litecoin قرار داد. اصلی‌ترین هدف لایت کوین آسان پرداخت کردن دداخل اینترنت است. همچنین افرادی که وظیفه گسترش را برعهده دارند، توانایی ایجاد برنامه‌های غیر متمرکز روی بلاک چین لایت کوین را دارند.

7-الکس رینهارت (Alex Reinhardt)

  • بنیانگذار پلاتین کوین

Alex Reinhardt یک فرد آلمانی و سرمایه گذار ریسک‌پذیر و خطرپذیر کارآفرین سریلی است. جزء افراد معروف رمزارزها قرار دارد. در سال ۱۹۹۸زمانی که Reinhardt کلاس یازدهم بود به صندوق‌های بازنشستگی کشور آلمان محصولاتی می‌فروخت. این محصولات هزاران مارک دریافت کرد. در مابین سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۰۲ الکس رینهارت طی ۱۰ سال بالای ۵۰۰ میلیون یورو سرمایه برای شرکت‌های تازه تاسیس و نوپا به دست آورد.

در سال ۲۰۱۵ افرادی که شریک رینهارت بودند، موجب ورشکستگی او شدند. پس الکس همراه استعداد ذاتی و تمامی تجربیات خود، پلاین کوین را به وجود آورد. اصلی‌ترین هدف PLATINCOIN در دسترس قرار داشتن برای همه کاربران است. این شرکت یک ابزار آسان در جهت وارد شدن به بازار رمزارزها در اختیار مردم قرار داد که درحال حاضر بالای ۲ میلیارد فرد فاقد بهره از آن هستند.

8-دیوید مارکوس (David A. Marcus)

  • مدیر پروژه لیبرا، مدیر سابق پی پال

David A. Marcus یک فرد کارآفرین آمریکایی که در پاریس به دنیا آمده در سال ۲۰۱۲ با سمت مدیر در شرکت پی پال فعالیت داشته است. وی در آگوست ۲۰۱۴ در فیس بوک نایب رئیس شد. دیوید مارکوس چون در فیس بوک مسئولیت کسب و کار بلاک چین را برعهده داشت مطالعه درباره بلاک چین و رمزارزها را آغاز کرد. در سال ۲۰۱۷ در هیئت مدیره صرافی کوین بیس عضو شد. همینطور از سال ۲۰۱۸ در فیس بوک سمت کسب و کار بلاک چین و در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ رهبری پروژه لیبرا را ب عهده گرفت. لیبرا رمزارز تازه‌ای است که به وسیله فیس بوک و تعدادی شرکت دیگر گسترش می‌یابد.

لیبرا جزء پروژه‌های پر تنشی است که موافقان و مخالفان زیادی دارد. مخالفان می‌گویند فیس بوک یک تهدید برای غیرمتمرکزبودن و امنیت بلاک چین است. در عوض موافقان آن را به عنوان یک پیشرفت تلقی می‌کنند. بر اساس وایت پیپری که انتشار یافت، لیبرا یکی از رمزارزهایی می‌باشد که طبق بلاک چین تولید شده است. میزان ارزش آن به ارزهای واقعی دنیا مانند یورو، ین ژاپن و دلار آمریکا وابسته است. درواقع میانگینی از این ارزها روی قیمت لیبرا تاثیر دارند.

9-راجرور (Roger Ver)

  • مدیرعامل Bitcoin. com

یکی از افراد معروف دنیای ارزهای دیجیتال راجرور است. او با تبلیغات زیاد برای بیت کوین لقب عیسی بیت کوین را به دست آورده است. در ابتدا او با فروش هارد دیسک کسب و کار خودش را شروع کرد. در سال ۱۹۹۹ فروشگاه آنلاین تجهیزات کامپیوتری را برای خود آغاز کرد. زمانی که در سال ۲۰۱۱ راجر بیت کوین را شناخت، شروع به قرار دادن سرمایه‌گذاری‌های بی‌شمار در این پلتفرم کرد.

بعد از آن تبلیغات گسترده برای بیت کوین را شروع کرد و توکن‌های رایگان را بین افراد توزیع کرد. در همان موقع لقب عیسی بیت کوین یا Bitcoin Jesus را گرفت. او ۱۰ سال از عمرش به دلیل فروش موارد مخدر زندانی شد. سپس با سفر به ژاپن تابعیت آمریکایی‌اش را ازبین برد. هم اکنون او از افراد پروپاقرص و مشهور بیت کوین است.

10-آندریاس آنتونوپولوس (Andreas Antonopoulos)

  • متخصص بلاک چین و بیت کوین

یکی از کارآفرینان یونانی_انگیسی که طرفدار مشهور بیت کوین به همراه بلاک چین است آندریاس آنتونوپولوس نام دارد. اوهمینطور جزء معروف‌ترین نویسنده کتاب بیت کوین همراه صنعت بیت کوین است. نام کتاب‌های آندریاس، همه چیز درباره بیت کوین و همه چیز درباره اتریوم و اینترنت پول نام دارد. فعالیت وی در شبکه‌های متعددی صورت می‌گیرد و در توییتر بالای ۶۰۰ هزار فرد او را دنبال می‌کنند. در این ویدیوها درباره مفهوم بلاک چین به همراه رمزارزها به طور عمیق ولی ساده بیان و توضیح می‌دهند.  Andreas Antonopoulos دو پادکست به نام Unscrypted و Speaking of Bitcoin را نشر می‌دهد. یکی از بهترین حالت‌های آغاز آشنای با دنیای ارزهای دیجیتال کتاب، آموزش و سخنرانی‌های او است.

11-نیک زابو (Nick Szabo)

  • متخصص رمزنگاری ارزهای دیجیتال

Nick Szabo یک محقق حقوق و تخصص در رمزنگاری رمزارزها و دانشمند علوم کامپیوتر هست. یکی از چهره‌های معروف ارزهای دیجیتال این فرد است. نیک زابو  اولین رمزارز را به نام بیت گلد در سال ۲۰۰۰ به وجود آورد. پیش از ساخت بیت کوین. هدف این ارزدیجیتال بهره گرفتن از این رمزارز در مقابل استفاده از طلا و فلزات گرانبها بود. درواقع نیک زابو اعتقاد داشت که امکان تبدیل طلا به صورت آنلاین وجود دارد. قرار داد هوشمند در سال ۱۹۹۷ توسط زابو تشکیل شد. بیت کوین و بیت گلد بسیار به هم شبیه هستند. به همین علت خیلی‌ها نیک زابو  را ساتوشی ناکاموتو اسرارآمیز تلقی می‌کنند. هرچند خودش این  جریان را منکر شده است.

12-آنتونی پمپلیانو (Anthony Pompliano)

  • بنیانگذار و شریک مورگان کریک دیجیتال

یکی از افراد سرمایه گذار در زمینه بلاک چین و رمزارزها که شریک و بنیان گذار مورگان کریک دیجیتال است، آنتونی پمپلیانو است. فعالیت وی تحلیل شخصی و روزانه بازار کریپتوکارنسی برای افراد سرمایه گذار است. قبل از اینکه این شخص در دنیای رمزارزها معروف گردد، در اسنپ چت و فیس بوک فعالیت داشت. ۱ میلیون نفردر توییتر او را دنبال می‌کنند. آنتونی در یوتیوب خود ویدئوهای بسیاری با موضوع رمزارزها، حوضه مالی، فناوری و بیت کوین قرار می‌دهد.

13-جیمی سانگ (Jimmy Song)

  • نویسنده، توسعه دهنده و طرفدار بیت کوین

یکی از طرفداران مشهور دیگر بیت کوین که تا سال ۲۰۱۳ در پروژ متن باز این رمزارز فعالیت داشت جیمی سانگ نام دارد. Jimmy Song وارد یک شرکت رمزنگاری با نام شد. سپس بعد از گذشت ۱ سال وارد Armory Technologies شد که یک پلتفرم در جهت مدیریت کیف پول بیت کوین بود. به علاوه او اصلی‌ترین معمار در شرکت Paxos  قرار گرفت. فعالیت این شرکت در نیویورک برای انتشار استیبل کوین است. استدلال جیمی سانگ درمورد بهره بردن از شبکه بلاک چین شهرت زیادی دارد. جیمی سانگ و جوزف لوبین که موسس اتریوم است، درمورد آینده بلاک چین با یک دیگر شرط بسته اند.

14ایلان ماسک

یکی از افراد مشهور و تاثیر گذار در دنیا ایلان ماسک است. او به همراه تویت و پیشنهاداتش درباره دوج کوین و بیت کوین تاثیر زیادی روی قیمت رمزارزهاگذاشته است. با این وجود شاید تاثیرات او روی ارزهای دیجیتال ادامه پیدا نکند ولی قطعا درباره صنعت و علم فناوری بشدت تاثیر گذار است.


نتیجه گیری

در این مطلب تاثیر گذارترین افراد در حوزه ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم. همه این اشخاص فعالیت های موفقیت آمیزی در صنعت کریپتو داشته اند و شما می‌توانید با دنبال کردن اخبار مربوط به هر یک از این افراد و یا آموزش های آن ها به موفقیت بیشتری در این حوزه دست یابید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان