معرفی 7 ابزار هوش مصنوعی در تحلیل بازار

دسته بندی : تحلیل ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 22 خرداد 1402

امروزه یکی از پیشرفته‌ترین حوزه‌های توسعه فن آوری اطلاعات، مربوط به هوش مصنوعی است است. به طوری که این نوآوری تمام حوزه‌های فعالیت انسانی از جمله صنعت رمزارزها را که از  محبوبیت بالایی هم برخوردار اند، در بر گرفته است. سوالی که پیش می‌آید این است: ورود اجتناب ناپذیر هوش مصنوعی به حوزه ارزهای دیجیتال چه امکاناتی را در اختیار ما قرار می‌دهد؟ آیا به کمک هوش مصنوعی می‌توانیم تحلیل کنیم؟ از کدام ابزارها استفاده کنیم؟ اگر در رابطه با هوش مصنوعی تحلیل بازار سوالی در ذهنتان دارید، نگران نباشید، ما در این مطلب به تمام پرسش‌هایتان پاسخ می‌دهیم و پس از آن ۷ هوش مصنوعی در تحلیل بازار را به شما همراهان عزیز صرافی فراچنج معرفی می‌کنیم. ما ما همراه بمانید.

ارزهای دیجیتال و هوش مصنوعی (فاز جدیدی از توسعه فین تک)

بلاک چین و هوش مصنوعی دو مورد از  ترندهای  فن آوری امروزه محسوب می‌شوند. علی رغم این حقیقت که آن‌ها دو گرایش کاملا متفاوت هستند، محققان همواره به دنبال تاثیرات فوق العاده ترکیب این دو تکنولوژی با یکدیگر اند.

به طور کلی الگوریتم‌های هوش مصنوعی به تحلیل داده‌ها در بازارهای رمزارز قدرت می‌دهند و امکان استخراج اطلاعات معنادار از حجم عظیمی از داده‌ها را فراهم می‌کنند. این الگوریتم‌ها می‌توانند به سرعت روندهای بازار، الگوهای تاریخی و دیگر عوامل مرتبط را تجزیه وتحلیل کنند تا بینش‌های ارزشمندی را ایجاد کنند.

هوش مصنوعی با استفاده از تکنیک‌های یادگیری ماشینی می‌تواند همبستگی‌ها و ناهنجاری‌هایی را شناسایی کند که ممکن است، تشخیص آن‌ها برای بسیاری از تحلیل گران دشوار باشد.

علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند مجموعه داده‌های بزرگ را در زمان واقعی پردازش کند و اطلاعات به روز و دقیقی برای تصمیم گیری آگاهانه را در اختیار معامله گران و سرمایه گذاران قرار دهد.

استفاده از هوش مصنوعی در تحلیل ارزهای دیجیتال

یکی از کاربردهای کلیدی هوش مصنوعی در تحلیل ارزهای دیجیتال و  پیش بینی قیمت است. همانطور که گفتیم الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند داده های تاریخی قیمت، رونده ای بازار، احساسات رسانه های اجتماعی و سایر عوامل مرتبط را برای پیش بینی حرکت های قیمتی آینده با دقت قابل توجهی تجزیه و تحلیل کنند. این مدل های پیش بینی، سرمایه گذاران و معامله گران را قادر می سازد تا تغییرات بازار را بررسی کنند و نقاط ورود و خروج مناسب را شناسایی کنند، همچنین استراتژی های تجاری خود را بهینه کنند.

با استفاده از بررسی قیمت پیش بینی کننده مبتنی بر هوش مصنوعی، سرمایه گذاران می توانند در دنیای پرنوسان ارزه ای رمزنگاری شده مزیت رقابتی کسب کنند.

هوش مصنوعی در تحلیل تکنیکال

فواید و معایب ارزدیجیتال هوش مصنوعی

یکی از اهداف هوش مصنوعی در ارزهای دیجیتال صرفه جویی در زمان و پایین آوردن ریسک تصمیم گیری بود معایب و فواید هوش مصنوعی  در بازار کریپتو عبارت‌اند:

فواید هوش مصنوعی در ارزهای دیجیتال:

  •  قدرت برسی دقیق معاملات درخرید و فروش و اطلاعات
  •  فاقد دخالت احساسات انسانی در اعلام نتیجه و بررسی داده‌ها
  • انجام معاملات ارزدیجیتال با تحلیل نمودارها و اطلاعات حاصل از برنامه‌های پیشین
  •  هوش مصنوعی دارای ربات‌هایی است که خطاهای انسانی را حذف می‌کند وبه این ترتیب اشتباه صورت نمی‌گیرد.

معایب هوش مصنوعی در تحلیل ارزهای دیجیتال:

  • به طورکلی می‌توان گفت، با توجه به اینکه این تکنولوژی ماشینی است و هنوز در حال ارتقاء هست؛ می‌تواند در تشخیص روند صحیح بازار دچار خطاهایی شود. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از هوش مصنوعی در تحلیل بازار به عنوان یک ابزار کمکی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش ساختNFT با هوش مصنوعی +معرفی 5 برنامه کاربردی

7 ابزار برتر هوش مصنوعی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

هوش مصنوعی از تحلیل تکنیکال برای تخمین عملکرد سهام آینده استفاده می‌کند. هوش مصنوعی برای تحلیل تکنیکال باید باید الگوهای قیمتی هر ارز در گذشته را بررسی کند.

حالا با توجه به اینکه AI یک فناوری بر اصول یادگیری ماشینی است، می‌تواند پیچیدگی‌های بسیاری را در امور مختلف به خصوص تحلیل بازار مدیریت کند. علاوه بر این، تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند، در جمع آوری داده‌های عینی،

در این راستا موارد زیر بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کمک به معاملات سهام هستند.

1- هوش مصنوعی Sigmoidal:

از این نرم افزار از هوش مصنوعی برای یادگیری پیش بینی رفتار بازارهای سرمایه و یافتن همبستگی بین دارایی ها استفاده می شود. در واقع به کمک هوش مصنوعی Sigmoidal همه چیز  در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال از ایده پردازی گرفته تا محصول نهایی بررسی می شود. به طور کلی این فناوری می تواند به صورت بالقوه ای به شما در مسیر تحلیل تکنیکال بازار کمک کند.

2-هوش مصنوعی Trade Ideas:

سرمایه گذاران در تمام سطوح مهارتی می‌توانند، با استفاده از Trade Ideas به سود برسند. به کمک این ابزار مبتدیان ارزهای دیجیتال می‌توانند، آموزش‌های شبیه‌سازی شده و جلسات تمرینی بازارهای مالی را مشاهده و از این طریق به سرعت پیشرفت کنند. در کنار آن معامله گران حرفه‌ای نیز، می‌توانند دانش خود را با تکنولوژی‌های مدیریت تجارت هوش مصنوعی که قبلا توسعه یافته اند، بهبود بخشند.

علاوه بر ارائه طرح‌های از پیش پیکربندی شده و امکان شخصی‌سازی کانال ها، ایده‌های تجاری نیز به صورت کامل در اختیار شما قرار می‌گیرد که با ایجاد پنجره‌ای با تمام داده‌های اولیه که به سهام کمک می‌کند، درک قیمت سهام را ساده می‌کند.

به طور کلی این هوش مصنوعی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال نقش مستقیمی ندارد، اما اطلاعاتی را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به کمک آن بتوانید به بهترین روش هر رمز ارزی را تحلیل و بررسی کنید.

3- هوش مصنوعی Signal Stack:

SignalStack در واقع یک ابزار عالی برای ثبت سفارش در حساب کارگزاری است. حتی در زمینه بازی، SignalStack به شما اجازه می دهد، همانند صندوق های سرمایه گذاری، سفارشات خود را، خودکار کنید. هدف از این زیرساخت، خدمت به سازمان های بزرگ مالی است. هدف این ابزار هوش مصنوعی،  دریافت سیگنال ها از هر منبع و تبدیل آن ها به معاملات واقعی است که در یک حساب کارگزاری در زمان واقعی اجرا می شود. سرمایه گذاران خرده فروشی هرگز به چنین فن آوری پیشرفته ای دسترسی نداشته اند.

4-هوش مصنوعی TrendSpider:

الگوریتم یادگیری ماشین پیشرفته ترندز و پلتفرم بازار سهام امکان تحلیل فنی خودکار بالاترین سفارش را فراهم می‌کند. نرم‌افزار تحلیل سهام برای معامله گران روزانه و سرمایه گذاران عادی طراحی شده است. با Trading Bots می‌توانید مجموعه‌ای از شرایط را از پیش تعریف کنید که پس از انجام آن، باعث می‌شود یک اقدام از پیش تعیین شده انجام شود. به عنوان مثال، یک بات تجاری ممکن است، برنامه ریزی شود تا پست‌ها را به یک کانال بسته دیسکورد ارسال کند یا معاملات کارگزاری یا تبادل حساب را با استفاده از یک سیستم مسیریابی سفارش آغاز کند. بنابراین اگر می‌خواهید سفارش‌گذاری خودکار داشته باشید و یک ابزار تحلیلی نیز به شما کمک کند، TrendSpiderبهترین گزینه برایتان خواهد بود.

5-هوش مصنوعی Tickeron:

این پلتفرم از یک موتور پیش بینی روند مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند که داده‌های قیمت‌گذاری گذشته را برای پیش بینی حرکت‌های آینده بازار تجزیه و تحلیل می‌کند. با بررسی داده‌ها این ابزار در نهایت به شما کمک می‌کند تا بتوانید احتمال هر پیش بینی را ارزیابی کنید. Tickeron را می‌توان یکی از بهترین های هوش مصنوعی در تحلیل بازارهای سرمایه دانست.

6-هوش مصنوعی Equbot:

Equbot شما را در جریان آخرین اخبار مالی قرار  می‌دهد. همچنین ارزیابی‌های تصادفی از اخبار سراسر جهان را انجام  و اتفاقات رسانه‌های اجتماعی را نیز بررسی می‌کند بنابراین شما از این هوش مصنوعی در تحلیل ارزهای دیجیتال می‌توانید استفاده کنید. چرا که اخبار و رویدادهای اجتماعی یکی از مهم‌ترین عوامل در تغییر روند بازار هستند.

7-هوش مصنوعی Kavout:

Kavout نیز یک ازار هوش مصنوعی دیگر برای تحلیل بازار محسوب می‌شود. این AI اطلاعات را با استفاده از مدل‌های متعدد فنی و مالی مانند: طبقه‌بندی و رگرسیون پردازش می‌کند. بعد از بررسی داده‌ها این برنامه یک رتبه‌بندی پیش بینی شده برای سهام و سایر دارایی‌ها مالی براساس دیتا‌های موجود ایجاد می‌کند. یه کمک کاوات می‌توانید به طور قابل توجهی توانایی‌های تحلیل خود را ارتقاء دهید.

ابزار تحلیل بازار این پلتفرم، بهترین سهام برای سرمایه‌گذاری را شناسایی می‌کند و  تقویمی برای نظارت بر پیشرفت آن سهم را در اختیارتان قرار می‌دهند.

چشم انداز و آینده هوش مصنوعی در تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

تحلیل ارز دیجیتال به کمک هوش مصنوعی

در حالی که پتانسیل هوش مصنوعی در تحلیل ارزهای رمزنگاری شده بسیار زیاد است، باید به چالش‌هایی که دارد نیز توجه کرد. یکی از چالش‌های مهم که باید بررسی شود، در دسترس بودن و کیفیت داده‌ها است. این الگوریتم‌ها به شدت به مجموعه داده‌های بزرگ و با کیفیت بالا متکی هستند، با توجه به محدودیت‌های بلاکچین این دسترسی‌ها در حوزه ارزهای دیجیتال ممکن است متفاوت باشد. بنابراین باید داده‌هایی که توسط هوش مصنوعی در اختیارمان قرار می‌گیرند، به دقت بررسی شوند. علاوه بر این، چشم‌انداز نظارتی و امنیتی در حال تکامل هوش مصنوعی در تحلیل رمزنگاری نیز نیاز به بررسی دقیق دارد.

به طور کلی با نگاهی به آینده، چشم‌انداز هوش مصنوعی در تحلیل رمزارزها می‌تواند بسیار امیدوار کننده باشد. چرا که با پیشرفت فن آوری، الگوریتم‌های هوش مصنوعی پیچیده‌تر خواهند شد و به همین منظور امکان تحلیل عمیق‌تر و پیش بینی‌های بهتر را فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، هم کاری بین این کارشناسان، توسعه دهندگان بلاک چین و موسسات مالی احتمالا منجر به راه حل‌های نوآورانه‌ای خواهد شد که دقت و کارایی این تحلیل‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

جمع بندی:

در این مطلب به طور کامل هوش مصنوعی در تحلیل ارزهای دیجیتال را بررسی کردیم. گفتیم که ترکیب این دو فناوری با هم چه مزیت‌هایی دارد، چشم‌انداز آن را بررسی کردیم و همچنین ۷ مورد از بهترین هوش‌های مصنوعی که می‌توانند به شما در مسیر تحلیل بازار کمک کنند را نیز در اختیارتان قرار دادیم.

در آخر باید بگوییم که تکنولوژی AI اگر به درستی استفاده شود در کنار هوش انسانی می‌تواند نتیجه‌های فوق العاده‌ای را داشته باشد. یعنی شما می‌توانید به کمک این ابزار بسیاری از امور را به سادگی هر چه بیشتر انجام دهید و نتیجه پایانی بهتری را تجربه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان