معرفی و بررسی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران

دسته بندی : ترید
تاریخ انتشار : 27 فروردین 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران کدام ارز است؟ در سال ۲۰۲۳ ارزش ارزهای دیجیتال به بالاتر از ۱.۵ تریلیون دلار رسید. این موضوع باعث شد که اکثر افراد با سودای کسب سود دلاری از بازار رمزارزها به دنبال سرمایه‌گذاری بر روی باشند. برای خرید و فروش و سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال متقاضی بسیاری وجود دارد و این امر موجب شده که با دقت بیشتری ارزها را انتخاب کرد. انتخاب ارزهای بی‌ارزش سبب از دست رفتن سرمایه شما می‌شود. امروزه هزاران ارز دیجیتال در بازار وجود دارند و اکثر ارزهای دیجیتال بزرگ از روند مثبتی برخوردار بوده اند. در ادامه با ما در این مقاله از فراچنج همراه باشید تا ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

اهمیت انتخاب ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری

یکی از مسائل حائز اهمیت در انتخاب ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران مدت زمان به وجود آمدن ارز دیجیتال مورد نظر است. ارزهای دیجیتال که به تازگی به وجود آمده‌اند اگرچه ممکن است در آینده بسیار رشد قابل توجهی داشته باشند، اما نمی‌توان در این زمان سرمایه‌گذاری در آن‌ها را پیشنهاد داد. یکی از مسائل بسیار مهم در انتخاب ارزهای دیجیتال نحوه برخورد توسعه دهندگان این ارزهای دیجیتال در برابر دشواری‌های بازار است.

آگاهی از اینکه در طول عملکرد این رمزارزها و دشواری‌های مسیر توسعه دهندگان آن‌ها چگونه در برابر مشکلات ایستاده‌اند اطلاعات بسیار مناسبی را در اختیار ما می‌گذارد. همچنین باید در نظر داشته باشید که اگر رمزارزی از ثبات قیمت مناسبی در گذشته برخوردار باشد، در آینده احتمال اینکه ارزش خود را از دست بدهد بسیار کم است.

کاربرد ارزهای دیجیتال

پیش از معرفی ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران می‌خواهیم کاربرد این ارزهای دیجیتال را در اختیار شما قرار دهیم. اکثر ارزهای دیجیتال توکن محلی بازی پروژه‌های ویژه هستند. یک نمونه از آن می‌توانیم به ارز دیجیتال اتر کل اشاره کنیم که کاربرد آن نیرو بخشیدن به پروژه‌هایی است که بر بستر بلاک چین اتریوم فعالیت می‌کنند. بر این اساس هر چقدر که فناوری به ک از گرفته شده در یک پروژه و ارز دیجیتال مخصوص به پروژه از امنیت بیشتری برخوردار باشد، آینده درخشانی برای آن رمزارز رقم زده می‌شود. برای مثال هرچقدر که سرعت آرامش یک پروژه بیشتر شود ارزش رمزارز آن پروژه نیز بیشتر خواهد شد.

یکی از عوامل بسیار مهم که در انتخاب ارز دیجیتال نقش دارد نرخ مقبولیت آن است. باید در نظر داشته باشید که اکثر افراد نسبت به آن رمز ارز چه دیدگاهی دارند؟ در نظر بگیرید که تعداد افرادی که که خرید و فروش آن مشغول هستند یا تنها افراد کمی هستند که تمایل به معامله آن هستند؟ شایان ذکر است که بدانید هرچقدر که مقدارنقدینگی ارز دیجیتال بیشتر باشد در آینده به راحتی می‌توان آن را خرید و فروش کرد. یکی از مفاهیم مهم در بازار ارزهای دیجتیال نقدینگی است. نقدینگی می‌تواند ارز دیجیتال را به پول تبدیل کند و ارز دیجیتال دیگر را نشان دهد. هر چه نقدینگی بیشتر شود قیمت ارزهای دیجیتال به قیمت واقعی خود نزدیک می‌شود و به راحتی می‌توان آن را در سریع‌ترین زمان ممکن خرید و فروش کرد.

معرفی ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران


1-بیت کوین:

بیت کوین یکی از رمزارزهایی است که ۴۰ درصد سهم بازار به آن اختصاص دارد. این رمزارز یکی از ارزهای دیجیتال است که همیشه باید در سبد سرمایه‌گذاری افراد وجود داشته باشد. حجم معاملاتی، سهم و قیمت بیت کوین بسیار بیشتر از سایر ارزهای دیجیتال است. با وجود هزاران ارز دیجیتال که وجود دارد در جهان، خیلی دشوار است که ارز دیجیتال دیگری بتواند به چنین رتبه‌ای در میان ارزهای دیجیتال برسد. امروزه کسب و کارهای بسیاری وجود دارد که به کمک بیت کوین از پرداخت پشتیبانی می‌کنند که امروزه بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. در نظر داشته باشید که بیت کوین و یا ارزهای دیجیتال می‌توانند دارایی‌های برای شما باشند که ممکن است شاهد نوسان چند هزار دلاری آن‌ها در طول یک ماه باشید.

همچنین ممکن است شاهد افزایش قیمت و شاهد سود بیشتر در این مسیر باشید. در نظر بگیرید اگر نوسانات ارزهای دیجیتال موجب ترس و استرس شما می‌شود بهتر است آن را به کلی کنار بگذارید. با توجه به ویژگی‌هایی که از بیت کوین مطرح کردیم این ارز دیجیتال توانسته به یکی از ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران تبدیل شود.

بیت کوین که با هدف جایگزین شدن بر سیستم‌های مالی همچون؛ دولت‌ها و بانک‌ها فعالیت می‌کنند، علاوه بر حرف‌های زیادی که پشت آن وجود دارد به نظر اکثر افراد بخشی از آینده مالی آن‌ها در سال‌های آینده آن‌ها خواهد بود. همانطور که ارز کردیم بیت کوین یکی از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال است یعنی که بیت کوین در بین سایر آن‌ها از بیشترین نقدینگی برخوردار است. نقدینگی بالا سبب می‌شود که شما هر موقع اقدام به فروش بیت کوین کنید همواره شخص دیگری وجود دارد که خریدار بیت کوین شما باشد.

بیت کوین، همیشه بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران محسوب می‌شود.

صرافی ارز دیجیتال فراچنج

2-اتریوم:

اتریوم دومین ارز دیجیتال مارکت کریپتو و یکی از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران محسوب می‌شود. این ارز دیجیتال با امکان ایجاد قراردادهای هوشمندافراد زیادی را به خود جذب کرده است. اتریوم یکی از بهترین ارزهای دیجیتال است که از آینده بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری با عنوان اولین پروژه قراردادهای هوشمند مطرح شده است. با توجه به قراردادهای هوشمندی که اتریوم مطرح کرده است، ارزهای دیجیتال بسیار فراتر از یک سیستم مالی عمل می‌کنند. با استفاده از قرادادهوشمند توسعه دهندگان برنامه‌های غیر متمرکز را برای گوشی‌ها و رایانه ایجاد کنند.

بر همین اساس بود که اتریوم توانست خود را بعد از بیت کوین به یکی از ارزهای دیجیتال شناخته شده در جهان معرفی کند و تا سال‌های آینده نیز در جایگاه خود باقی خواهد ماند. پس از بیت کوین اتریوم در جایگاه دوم از نظر نقدینگی در بازار ارز دیجیتال قرار دارد. برای خرید و فروش اتریوم نیز مشکلی وجود ندارد زیرا همیشه شخصی وجود دارد که خریدار اتریوم شما باشد.

یکی از عوامل موثر بر داشتن آینده درخشان اتریوم وجود توسعه دهندگان و جامعه کاربری وفادار آن است. این توسعه دهندگان همواره در حال توسعه این پروژه هستند و ایده‌های جدید برای آینده این رمزارز دارند. وجود این توسعه دهندگان و روندی که پیش گرفته شده سبب ثبات قیمت اتریوم می‌شود و ارزش آن را در آینده بیشتر می‌کند.

۳-لایت کوین:

لایت کوین به عنوان سومین ارز دیجیتال از ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران موجب سرعت بخشیدن به روند انجام تراکنش افراد است. تغییر در ارزش بیت کوین بر روی قیمت این ارز دیجیتال بسیار تاثیر گذار است. این رمز ارز همزمان با بیت کوین وارد بازار شد. لایت کوین ادعا می‌کرد که سرعت عمل آن در انجام تراکنش بسیار بیشتر از بیت کوین است اما نتوانست همچون بیت کوین به موفقیت برسد.

با وجود تمامی اتفاقات لایت کوین همواره سومین ارز دیجیتال در جهان است. در سال ۲۰۱۷ لایت کوین توانست به عنوان اولین ارز دیجیتال یک تراکنش در شبکه‌ی لایتنینگ انجام دهد. لازم به ذکر است که بدانید سرعت پایین بیت کوین، لایت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نسبت به رقیب‌های خود در جهان باعث به وجود آمدن چنین شبکه‌هایی برای انجام تراکنش در سریع‌ترین زمان ممکن شده است.

البته تراکنش لایت کوین به کمک این شبکه‌ها به سرعت انجام شد. لایت کوین اگر از فواید این شبکه نهایت استفاده را ببرد قطعا از ارزش بسیار زیادی در آینده برخوردار می‌شود. همچنین همانطور که گفتیم لایت کوین به بیت کوین وابستگی بسیاری دارد و تنها تغییر کوچکی در بیت کوین می‌تواند بر لایت کوین اثر بگذارد. هدف این است که همانطور که بیت کوین پرنوسان است، شما انتظار آن نوسانات را از لایت کوین نیز داشته باشید.

۴-بایننس کوین:

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری بایننس کوین است. این ارز دیجیتال یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای افرادی است که قصد تنوع در سبد خرید خود را دارند. شرکت این رمزارز به عنوان یکی بزرگ‌ترین شزکت‌های ارز دیجیتال شناخته شده است. ایت شرکت با توجه به سابقه درخشانی که دارد مشخص است که هدف ثابتی برای ارز دیجیتال بایننس کوین را دارد. یکی از هدف‌های این شرکت این است که بایننس کوین یک توکن کاربردی در اکوسیستم خود باشد.

بایننس کوین کاربردهای بسیاری برای مردم دارد و ارزش این ارز دیجیتال را تقاضای مردم مشخص می‌کند. یکی از مزایای بایننس کوین تخفیفاتی است که در معاملات خود دریافت می‌کنید و این مسئله باعث می‌شود که بایننس کوین مشکلی از نظر تقاضا نداشته باشد. این تخفیف‌ها باعث می‌شود که بایننس کوین متقاضیان بیشتری داشته باشد.

شما می‌توانید از بایننس کوین در پروژه‌هایی که از زنجیره هوشمند بایننس بهره می‌برند، استفاده کنید. این موضوع باعث شده است که بایننس کوین خود را به عنوان ارز دیجیتالی با نقدینگی بسیار زیاد معرفی کند و این عمل سبب شده در ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته باشد.

خرید ارز دیجیتال بایننس کوین از صرافی فراچنج

۵-کاردانو:

کاردانو یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است که به دلیل استفاده از اثبات سهام برای تایید تراکنش‌ها محبوب شده است. روشی که کاردانو از آن استفاده می‌کند بر خلاف سایر ارزهای دیجیتال آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند. این ارز دیجیتال یکی از آلت کوین‌ها است که با استفاده از اثبات سهام برای تایید تراکنش مشغول است. این به این معنی است که برای تایید تراکنش دیگر نیازی به سخت افزارها و انرژی زیاد نیازی نیست.

این موضوع که باعث جلوگیری از آسیب به محیط زیست می‌شود یکی از ویژگی‌های مثبت ارز دیجیتال کاردانو است که موجب محبوبیت بسیاری این ارز دیجیتال در میان سرمایه گذاران شده است. ارز دیجیتال کاردانو در رتبه پنجم در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران تبدیل شده است.

کاردانو دارای توکنی به نام آدا است که کاربرد فراوانی در پروژه‌های این ارز دیجیتال دارد. از دلایل محبوبیت کاردانو می‌توانیم به این اشاره کنیم که از نظر مصرف انرژی در مقایسه با بیت کوین و اتریوم مناسب‌تر است. با توجه به اینکه به دلایل زیست محیطی افراد استفاده از کاردانو را ترجیح می‌دهند این مسئله سبب محبوبیت کاردانو شده است و مورد توجه قرار قرار گرفته است. با توجه به هدف‌هایی که این ارز دیجیتال به دنبال آن است و با استفاده از قرار دادهای هوشمنداین ارز دیجیتال می‌تواند در سال‌های آینده به ارزش بالاتری دست باید.

۶-استلار:

استلار یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است که پروژه‌ای بسیار مهم در انورمالی غیرمتمرکز است و در ماه‌های اخیر رشد فراوانی داشته است. هدف این ارزدیجیتال هماهنگ شدن با سیستم‌های سنتی بانکی است. ارز دیجیتال استلار یکی از ارزهای دیجیتال مناسب برای سرمایه‌گذاری است. این پروژه یکی از پروژه‌های امیدوارکننوه در حوزه امور مالی غیرمتمرکز شناخته می‌شود.

این ارز دیجیتال در ماه‌های گذشته با رشد ۲۶۰ درصدی مواجه شده که بسیار فوق العاده است. هدف بیش از اندازه استلار که هماهنگی سیستم‌های بانکی سنتی و فعالیت با آن‌ها، نشان دهنده آینده فوق العاده این رمزارز است. اخیرا این رمز ارز با شرکت‌های خارجی فناوری اطلاعات قرار داد بسته است تا مردم آن از پلتفرم فرامرزی بهره‌مند شوند. این ارز دیجیتال با دولت‌های مختلف برای کمک به توسعه ارز دیجیتال ملی آن‌ها توافق می‌کند. همانطور که مشاهده کردید استلار یکی از قوی‌ترین ارزهای دیجیتال در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران است که همواره در حال رشد است.

۷-پولکادات:

ارز دیجیتال پولکادات یکی از رمزارزهای نوظهور در میان ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران است. این رمز ارز با توجه به اینکه نوظهور است اما در مدت زمان کم محبوبیت بسیاری کسب کرده است. این ارز دیجیتال به بلاک چینکهایی مخالف اجازه مبادله با یکدیگر را می‌دهد. پولکادات با توجه به اینکه تازه وارد به دنیای ارز دیجیتال است در مدت زمان کم توانست به همه افراد معرفی شود و جایگاه خوبی کسب کند. ایده مبادله بلاک چین‌ها با یکدیگر ایده بسیار جالبی است که که جامعه کاربری این حوزه به همچین فعالیتی نیازمند است.

ارزهای دیجیتال فراوانی وجود دارند که سیستم مخصوص به خود را دارند و قابلیت ارتباط مستقیم با یکدیگر را ندارند. پروژه‌های بسیاری با این هدف وجود دارند که پولکادات یکی از بهترین‌ها در انجام این کار است. در حال حاضر تنها مانع بر سر راه این ارز دیجیتال نوظهور بودن آن است. سرمایه گذاران نیازمند تاریخچه طولانی مدت از این رمز ارز هستند تا بتوانند آینده آن را پیش بینی کنند. با این حال رشد بسیار مناسبی دارد و می‌تواند به درجات بالاتری برسد.

۸ دوج کوین

این ارز دیجیتال در ابتدا پشتوانه‌ای نداشت، اما در حال حاضر به یکی از رمزارزهای پرطرفدار تبدیل شده است. دوج کوین در حوالی سال ۲۰۱۳ از الهام یک سوژه اینترنتی ایجاد شد. دوج از قیمت بسیار پایینی برخوردار بود و علاقه شدید افراد به شوخی سبب شد ورق برگردد و قیمت آن چند برابر افزایش یابد.

امروزه دوج کوین برای حمایت از تولید کنندگان محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد. بسیاری از شرکت‌ها برای تبلیغات از این رمز ارز به عنوان یک روش پرداختی یاد می‌کنند. البته ناگفته نماند همانطور که دوج کوین با رشد قیمت مواجه شده، بارها سقوط کرده است. شما باید تنها مقدار کمی از سرمایه خود را صرف خرید دوج کوین کنید.

بسیاری از افراد با دوج کوین سرمایه خود را چند برابر کرده‌اند و بسیاری نیز سرمایه خود را باخته اند. دوج کوین با سایر ارزهای دیجیتال ذکر شده در این مقاله بسیار فرق می‌کند اما اگرچه پشتوانه نداشته ولی به محبوبیت زیادی دست یافته است. به شما پیشنهاد می‌شود تنها مقدار کمی از سرمایه خود را صرف خرید دوج کوین کنید.

۹-ریپل

ریپل یکی از ارزهای دیجیتال پر حاشیه است ولی به دلیل موقعیت بسیار خوبی که دارد جزو ۱۰ ارزدیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران است. این ارز دیجیتال از نظر سهم بازار از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است. این رمزارز نسبت به سایر ارزهای دیجیتال متفاوت است. هدف این ارز دیجیتال همکاری بانک‌های مختلف در جهان است تا بتواند به آن‌ها امکان انتقال پول به صورت آنی و فرامرزی بدهد. این ارز دیجیتال در سال‌های فعالیت خود با بانک‌های بزرگ همکاری کرده و با توجه به ویژگی خاصی که دارد سازمان‌های مختلف به دنبال استفاده از ویژگی انتقال پول آن هستند. شکایت آمریکا از این رمز ارز سبب افت قیمت آن شد، اما در سال‌های اخیر پیروزی‌های فراوانی به دست آورد که موجب بازگشت آن به اوج خود شد.

خرید ریپل از صرافی فراچنج

۱۰-یونی سواپ

یکی از ارزهای دیجیتال که در ماه‌های اخیر با رشد خوبی مواجه بوده یونی سواپ است. این ارز دیجیتال فعالیت خود را در سال ۲۰۱۸ آغاز کرد اما جالب است بدانید که در یک سال اخیر معرفی و قابل خرید و فروش شد. ارز دیجیتال یونی سواپ بر پایه بلاک چین اتریوم است. در یونی سواپ به راحتی می‌توان به ارزهای دیجیتال و توکن‌های مختلف دست یافت. این صرافی همچون پولکادات نوظهور است و این یکی از مشکلات اساسی این رمزارز است.

این عامل موجب می‌شود که نتوان قیمت مناسبی برای آن مطرح کرد و سبب می‌شود آگاهی از قیمت آن برای آینده دشوار شود. اگر تحلیل گران قیمت بالایی را برای این رمز ارز پیش بینی کنند می‌تواند سود خوبی برای سرمایه گذاران این رمزارز حاصل شود. اگر به دنبال بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران که پروژه آن امکان افزایش قیمت زیادی داشته باشد، یونی سواپ گزینه مناسبی است.

سخن پایانی

در این مطلب از مجله فراچنج بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران را معرفی کردیم. بازار ارزهای دیجیتال از نوسان بسیار زیادی برخوردار است و سرمایه‌گذاری در این ارزهای دیجیتال با ریسک فراوانی همراه است. لازم به ذکر است که بدانید قبل از سرمایه‌گذاری تحقیق کنید و با توجه به موقعیت مالی خود سرمایه‌گذاری کنید. نسبت به ارزهای دیجتیال نوظهور آگاهی کامل را داشته باشید و تنها بخشی از سرمایه خود را صرف خرید آن‌ها کنید. با توجه به اطلاعاتی که از ۱۰ ارز دیجیتال برتر برای سرمایه‌گذاری در ایران مطرح کردیم می‌توانید از مطالب برای تصمیم‌گیری کمک بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان