بیت کوین برای اولین بار پس از چهار سال از شاخص نزدک-100 جدا شد!

بیت کوین برای اولین بار پس از چهار سال از شاخص نزدک-100 جدا شد!

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 23 بهمن 1402

بیت کوین برای اولین بار پس از چهار سال از شاخص نزدک-100 جدا شد | به طور کلی همه ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین بیشتر متاثر از اخبار هستند و این دارایی ها کمتر از اتفاقات و نوسانات بازار و شاخص نزدک-100 پیروی می‌کنند.  به عبارتی دیگر، بیت کوین تا حد زیادی نسبت به تغییرات شاخص نزدک بی‌تفاوت شده و رویکرد مستقل‌تری را در پیش گرفته است.

این امر می‌تواند نشانه‌ای از چند تغییر باشد:

  • رسیدن بلوغ بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی: بیت کوین کمتر تحت تاثیر مستقیم بازارهای سنتی مثل سهام قرار دارد و ارزش آن وابسته به تحولات و اخبار درون دنیای ارزهای دیجیتال است.
  • دریافت جذابیت به عنوان دارایی امن: برخی معتقدند جدایی از بازار سهام، بیت کوین را به عنوان گزینه‌ای برای حفظ ارزش یا پناهگاه امن در برابر نوسانات بازارهای دیگر معرفی می‌کند.
  • افزایش پذیرش و آگاهی: رشد پذیرش و آگاهی از بیت کوین باعث می‌شود مستقل‌تر از نوسانات بیرونی عمل کند و معاملات بیشتر بر اساس عوامل حوزه‌ی خود باشد.

البته به یاد داشته باشید که:

  • این وضعیت ممکن است موقتی باشد و در آینده دوباره شاهد همبستگی بین بیت کوین و بازارهای دیگر باشیم.
  • پیش‌بینی آینده بیت کوین دشوار است و به عواملی مانند سیاست‌های مالی، تنش‌های جهانی و میزان پذیرش آن بستگی دارد.

اما نکته مهم این است که در حال حاضر بیت کوین برای اولین بار پس از چهار سال از شاخص نزدک-۱۰۰ جدا شده است و در این مطلب از فراچنج می‌خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم و ببینیم که آیا این مسئله دلیلی بر رشد اخیر قیمت بیت کوین بوده است یا خیر!

بیت کوین برای اولین بار پس از چهار سال از شاخص نزدک-100 جدا شد!

برای اولین بار پس از تقریبا چهار سال، بیت کوین ارتباط تنگاتنگ خود را با شاخص نزدک-100 (NDX) از دست داده است. همبستگی 40 روزه آنها به صفر رسیده که نمایانگر استقلال بیت کوین از این شاخص که عمدتا توسط شرکت‌های فناوری هدایت می‌شود، است.

شاخص سهام نزدک-100 عملکرد 101 سهام را در بخش‌های فناوری، مراقبت‌های بهداشتی، کالاهای مصرفی، خدمات و صنعتی که در بورس نزدک معامله می‌شوند، دنبال می‌کند.

شرکت تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری مستقل Fairlead Strategies به تازگی گزارشی منتشر کرده که ادعا می‌کند همبستگی بین بیت کوین و NDX احتمالا در ماه‌های آینده همچنان پایین خواهد ماند.

کتی استاکتون، بنیانگذار و شریک مدیر در Fairlead Strategies، می‌گوید:

«با توجه به فرصت‌هایی مانند تایید صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین و نصف شدن پاداش استخراج در آوریل، فکر می‌کنیم همبستگی بین بیت کوین و NDX به احتمال زیاد در ماه‌های آینده پایین بماند.»

بر اساس حرکات بازار از سال 2023، تغییرات قیمت بیت کوین (BTC) از الگوهای دارایی‌های معیار سنتی مانند شاخص سهام S&P 500 و طلا منحرف شده است. اکنون، BTC برای اولین بار در چهار سال گذشته، از شاخص نزدک-100 جدا شده است.

نظر شما نسبت به این اتفاق چیست؟ آیا از بین رفتن همبستگی بین بیت کوین و شاخص نزدک-100 می‌تواند به عنوان یک سیگنال مثبت برای ارزهای دیجیتال باشد؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان