خرید و فروش ارز دیجیتال

چگونه با خرید و فروش ارز دیجیتال سود کسب کنیم؟

تاریخ انتشار : 19 مرداد 1402

امروزه همه با کریپتوکارنسی و البته بیت کوین آشنایی دارند. در این بین افراد بسیاری برای کسب درآمد از این حوزه در تلاش اند. به همین خاطر سوالی که برای خیلی‌ها پیش می‌آید این است که چگونه با خرید و فروش ارز دیجیتال سود کسب کنیم و میزان سود ترید در این حوزه چه مقدار است؟

در این رابطه باید بدانید روش های بسیاری برای کسب سود از این حوزه وجود دارد. خیلی‌ها با استیک کردن ارزهای دیجیتال درآمد کسب می‌کنند و خیلی‌های دیگر معتقدند، معامله ارزهای دیجیتال راه بهتری برای کسب سود است. به طور کلی همه چیز بستگی به خودتان دارد که بخواهید از حکدام روش به کسب سود از صنعت کریپتو بپردازید. ما در این مطلب از مجله صرافی ارز دیجیتال فراچنج قصد داریم تا بررسی کنیم چطور باید با خرید و فروش ارز دیجیتال از این حوزه به درآمد رسید و نکات لازمه را با یکدیگر بررسی کنیم. در ادامه با فراچنج همراه باشید..

انواع روش‌های کسب سود ارز دیجیتال

برای دریافت درآمد از طریق ارزهای دیجیتال راه‌های متعددی وجود دارد. تنها راه درآمد، سود حاصل از خرید و فروش رمزارزها نیست و راه‌های دیگری همیچنان وجود دارد.

مهم‌ترین راه‌های کسب سود به طریق رمزارزها عبارت‌اند از:

  • سرمایه‌گذاری‌های بلند مدت: سرمایه‌گذاری کردن بر روی کوین‌های مورد علاقه بازار
  • خرید و فروش کریپتوکارنسی ها: دریافت سود حاصل از خرید و فروش رمزارزها
  • قرض دهی (Lending) همراه استیکینگ (staking): قرض دادن ارزهای دیجیتال به صورت وام یا قفل کردن آن‌ها به مدت زمان طولانی.
  • شبکه‌های اجتماعی ارزهای دیجیتال: کسب پاداش در قبال فعالیت درون پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی رمزارزها
  • استخراج کردن رمزارزها: استخراج ارز دیجیتال بیت کوین همراه تمامی کوین رمزارزهای معتبر
  • شرکت در فورک‌های شبکه و ایردراپ‌ها: کسب توکن‌های مجانی و کوین‌های تازه در مقابل هارد فورک بلاک چین‌ها
  • برنامه‌نویسی قراردادهای هوشمند و بلاک چین‌ها: گسترش پروژه‌هایی که استقلال دارند مانند DApp همراه استخدام شدن به عنوان برنامه‌نویس در بلاک چین ها.

از چه طریقی با بهره گرفتن از رمزارزها سود به دست آوریم؟

یکی از مهم‌ترین سوالات در فکر تریدرهایی که به تازگی وارد دنیا ارزهای دیجیتال شده اند، این است که چگونه از خرید فروش رمزارزها سود کسب کنیم؟ یا این سوال که، بهترین راه برای پایین آوردن ضرر و رشد سود چیست؟ میزان سود در صرافی‌های خارجی در نتیجه خرید و فروش رمزارزها چه مقدار است؟

در ادامه مهم‌ترین عواملی که موجب دریافت سود از طریق ارزهای دیجیتال می‌گردد را برایتان مطرح کرده ایم:

1.اطلاعات خود درباره کارمزد معاملات بالا ببرید:

کاربران باید بتوانند با پایین‌ترین میزان هزینه رمزارزها را بین کیف پول دیجیتال یا صرافی‌ها انتقال دهد؛ به این ترتیب می‌توانند کمترین کارمزد را پرداخت کرده و سود رمزارزها را به دلیل کارمزدهای تراکنش پایین نیاید. یکی از راه‌های پایین آوردن این گونه هزینه ها، این است که، انتقال دارایی‌ها بین کیف پول‌ها و صرافی‌ها با رمزارزهایی که دارای کارمزد خیلی کم هستند، صورت بگیرد.

تصور کنید که می‌خواهید مقداری رمزارزی را از یک صرافی به یک صرافی دیگر بفرستید تا بتوانید ارزهای مورد نظری که در صرافی اول وجود ندارند را از صرافی دوم تامین کرده و بخرید. این فعالیت با بیت کوین انجام‌پذیر است؛ اما چون اکثر اوقات، بیت کوین دارای هزینه‌های ترانش بالایی است، این توانایی را دارید که ارز مورد نظر را در صرافی اول به اتریوم یا لایت کوین با هر رمزارزی که کارمزد پایین دارد تبدیل کرده و بعد لایت کوین یا اتریوم را به صرافی دوم انتقال دهید.

به علاوه جدا از اینکه میزان هزینه شما پایین میابد، احتمال انتقال رمزارز با سرعت بسیار بیشتر وجود دارد. امکان اینکه لایت کوین و اتریوم را به رمزارز مورد نظر تبدیل کنید، در صرافی دوم ممکن است.

همچنین جدا از کارمزد تراکنش، سود حاصل از خرید و فروش رمزارزها بستگی به میزان کارمزد از معاملات دارد.

2. به نوسانات ارز پایه توجه کنید:

هنگامی که یک ارز به عنوان ارز پایه، داخل پلتفرم‌های معاملاتی در مقابل ارز دیگری معامله می‌گردد به این دو جفت ارز می‌گوییم. در اکثر اوقات بیت کوین، USDT و اتریوم جزء ارزهای پایه هستند. نوسانات ارز پایه سبب تغیرات قیمت قابل توجهی می‌شود برای همین همیشه باید به این مسئله دقت داشته باشید.

در این رابطه یکی از راه‌هایی که میزان ریسک پایینی دارد، انجام معاملات با ارز پایه USDT است. ارزUSDT  با دلار آمریکا مساوی است. به همین دلیل میزان سود حاصل از خرید و فروش رمزارزها بسیار مهم است. زیرا ارز USDT بیشتر نوسانات پایینی داردو معمولا ارزشش ثابت است، به عنوان یکی از جفت ارزها در معاملات این توانایی را دارد تا ریسک در خرید فروش رمزارزها را پایین آورد.

به وسیله خرید و فروش رمزارزها به وسیله USDT  کاربران با درنظر گرفتن میزان قیمت دلاری رمزارزها استرس پایین آمدن قیمت رمزارز پایه را ندارند. برای مثال با خرید مونرو در قیمت ۲۵۰ دلار و فروش در۲۶۰ دلار، میزان ارزش این ۱۰ دلاری که به دست آوردید در ازای هر مونرو پایین نمیابد.

با این وجود اگر از تریدر حرفه‌ای راه دریافت سود از خرید و فروش رمزارزها چیست؟

  • قطعا پاسخ این خواهد بود: باید صبر  را به عنوان اولین ویژگی یک معامله‌گر حرفه ایی را داشته باشید. در مدت زمانی کوتاه برگزیدن رمزارز بیت کوین و اتریوم به عنوان جفت ارز احتمال دارد میزانی ریسک به همراه بیاورد. اما ارزیابی میزان سود رمزارزها در معاملات با این جفت ارزها تنها در دراز مدت امکان دارد.

3. اسیر Pump and Dump نشوید:

بعضی از افراد گاهی به خاطر پامپ کردن یکی از ارزها، شروع به خریدن با هماهنگی به صورت یهویی همان ارز می‌کنند و باعث می‌شوند که کسانی که تجربه پایینی دارند با دیدن این جریان، وارد این ارز شده و میزان قیمت رمزارز بالا می‌رود. در این زمان کسانی که باعث رشد ارز شدند، ارزها را به افراد تازه وارد می‌فروشند و طی زمان کمی سود خوبی را کسب می‌کنند. اما دقت کنید باید با تحلیل بتوانید پامپ رمز ارزها را پیش بینی کنید، چرا که اگر بخواهید در زمان اوج قیمتی یک ارز را خرید و فروش کنید ممکن است متحمل ضررهای بزرگ و جبران ناپذیری شوید. این مسئله در رابطه با دامپ نیز صدق می‌کند.

مهارت در معامله این است که سودی را که به دست آورده اید را ذخیره کنید و از دست ندهید، تا در معاملات دیگر برای افزایش دارایی استفاده کنید. دقت داشته باشید، همواره سود در پروژه‌هایی است که دارای حجم بازار کمی است، اما این را نیز بدانید این پروژه ها خطرات ریسک بالایی را به همراه دارند.

4. طمع نکنید و سود خودتان را بیرون بکشید

بعضی اوقات هنگامی که به معاملاتی وارد می‌گردید، سود مناسبی کسب می‌کنید. در این زمان مراقب طمع باشید و سرمایه اصلی خود را از آن معامله بیرون بیاورید. برای نمونه زمانی که با خرید ارزی سود کسب کرده اید، نصفش را نگه دارید و بقیه را بفروشید.

این گونه، میزان سرمایه اصلی شما در سرجایش است و در صورت هرگونه تغییری باز هم شما سود خود را از آن بازار به دست آورده اید.

زمانی که رمزارزها را ترید می‌کنید، این مورد را بدانید که در هنگامی میزان سود رمزارزها را می‌توان محاسبه کرد که آن را برداشته باشید. قزار گرفتن در یک حالت که سود بالا به دست آورده‌اید نشانه از سود دوباره نمی‌دهد.

برای اینکه پیدا کردن علائم ضعیف شدن و نقطه‌های مناسب فروش، این توانایی را دارید تا به میزان مقاومت تکنیکال و حمایت آن را بررسی کنید. به طور نسبی فروش در نقاط مقاومتی بالا می‌رود و در سایر نقاط بسختی افزایش میابد.

مابقی ابزارهای تحلیل تکنیکال مثل اسیلاتورها و اندیکاتورها برای پیدا کردن نقطه‌های خرید و فروش کمک به کاربران می‌کنند.

5. با خیال آسوده و فکر باز معامله کنید:

چیزی بدتر از انجام معامله همراه استرس و هیجان بالا است. این رفتار برای کسانی است که جدیدا وارد این عرصه شده اند. یک معامله‌گر حرفه‌ای هرگز با هیجان و احساسات ورود به بازار نمی‌کند.

با شناخت کافی و جامع از بازار، بدون داشتن قرض و بدهی می‌توانید با ورود به بازار آرامش و خونسردی خود را در معاملات حفظ کنید.

هرگز به انجام معاملات با عجله عادت نکنید. در این شیوه شاید یک بار سود کسب کنید اما بار بعدی شما سود از دست می‌دهید.

چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال با معاملات روزانه سود کنیم؟

یکی از راه‌های ترید که خیلی گسترده شده معامله روزانه است. در این سبک از معامله فرد تریدر برای به دست آوردن سود از رمزارزها در زمان کم باید ارزهای دیجیتال را در خرید فروش معامله کند.

ولی برای اینکه به یک تریدر روزانه خوب تبدیل گردید به مهارت، پشتکار و گذاشتن مقداری زمان برای دریافت و یادگیری مطالب نباز دارید.

کاربران در معامله‌گری روزانه استراتژی مشخصی برای ترید تعیین می‌کنند و طبق آن خرید و فروش توکن‌ها کریپتوها و کوین‌ها را ممکن می‌گردند. در صورتی که چاله‌ها را نشناسند، شکست می‌خورند و این مسئله باعث ناامیدی و خستگی زیاد برای کاربران می‌گردد.

یکی از ایرادات بسیار زیاد در تریدرهایی که روزانه هستند، نداشتن فرایند خودکارسازی به همراه استراتژی‌های معاملاتی در جهت ایجاد نظم به معاملات است، که بین معامله گرانی که جدیدا وارد بازار شده اند، بسیار رایج است.

روش های خرید و فروش ارز دیجیتال

میزان سودی که یک تریدر به دست می آورد چه مقدار است؟

اولین گزینه برای توجه در زمینه تریدری این است که هیچ ثبات یا تضمینی در این کار وجود ندارد. همینطور بر اساس میزان سرمایه افراد تریدر، آن‌ها درآمد به دست می‌آورند. داخل یکسری از سازمان‌ها تریدرها به شکل کارمند استخدام می‌گردند اما تریدر واقعی یک چیز دیگر است.

اگر یک فرد تریدر این توانایی را داشته باشد تا بیشتر از ۸۰٪ را در معاملات خود به نمایش بگذارد، به طور حدودی بین۱۰ تا۱۵ درصد از سرمایه اش را سود کسب می‌کند.

گرچه تمامی این عددها و ارقام‌ها تقریبی هستند ولی دریافت سود مستقیما وابسته به میزان ریسک فرد تریدر است. این را همواره بدانید که کسب سود در یک مرحله برابر با کسر سود در مرحله بعدی دیگر است. هیچ راهی برای پول دار و ثروتمند شدن در یک شبانه روز وجود ندارد.

نتیجه گیری

کسب سود از طریق سرمایه‌گذاری در ارزهایدیجیتال به آسانی ممکن نیست. قطعا داشتن تعدادی فاکتور و ویژگی در یک فرد نمی‌تواند او را به یک تریدری که مدام سود کسب می‌کند، تبدیل کند. انتخاب‌های پر سود ارزهای دیجیتال به کلیک کردن روی چند دکمه منتهی نمی‌گردد.

این که پایین بخرید و بالا بفروشید در تمام بازارهای مالی یکسان است. ولی زمانی که چارت‌های قیمتی به میان می‌آیند دیگر نمی‌توان به آسانی به این استدلال‌ها تکیه کرد. دارا بودن از یک استراتژی معاملاتی یکی از ویژگی‌هایی است که باید یک فرد تریدر به آن مسلط باشد.


سوالات متداول در رابطه با نحوه کسب سود با خرید و فروش ارزهای دیجیتال

1-چگونه در خرید و فروش ارز دیجیتال سود کنیم؟

معامله‌گری ارز دیجیتال نیازمند داشتن دانش پایه سرمایه گذاری، تحلیل تکنیکال و روش‌های توسعه و تست استراتژی است. داشتن صبر و کنترل احساسات نیز از سایر ملزومات تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ای است.

2-انواع روش‌های کسب سود ارز دیجیتال چیست؟

سرمایه‌گذاری بلند مدت، خرید و فروش ارز دیجیتال، استیکینگ (staking) و قرض‌دهی (Lending)، مشارکت در شبکه‌های اجتماعی کریپتویی، استخراج ارزهای دیجیتال، مشارکت در ایردراپ‌ها و فورک‌های شبکه و برنامه‌نویسی بلاکچین و قراردادهای هوشمند از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد از کریپتو و ارزهای دیجیتال هستند.

3-مهم‌ترین عوامل افزایش سود خرید و فروش ارز دیجیتال چیست؟

از کارمزدهای تراکنش و کارمزد معاملات اطلاع یابید، به نوسانات ارز پایه توجه کنید، اسیر Pump and Dump نشوید، طمع نکنید و سود خودتان را بیرون بکشید و با خیال آسوده و فکر باز معامله کنید.

4-درآمد یک تریدر از خرید و فروش ارز دیجیتال چقدر است؟

سود خرید و فروش ارز دیجیتال توسط یک تریدر به عوامل متعددی بستگی دارد. برای مثال نوع تریدر، میزان ریسک‌پذیری و بازدهی معاملات او از مهم‌ترین عواملی هستند که به صورت مستقیم در میزان درآمد او نقش دارند. برای مثال تریدرهایی که بتوانند در معاملات روزانه خود عملکرد بالای ۸۰٪ را از خود نشان دهند، در ماه حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد سرمایه درگیر کسب درآمد خواهند کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان