خرید ماینر بیت کوین

خرید ماینر بیت کوین ؛ چه عواملی در تعیین قیمت ماینر اثر دارند؟

تاریخ انتشار : 26 اسفند 1402

خرید و فروش ارز دیجیتال

در بازار کریپتو کارنسی یکی از روش‌هایی که افراد با انجام آن درآمد کسب می‌کنند، ماین یا استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین است. برای این فعالیت افراد باید دستگاه‌های مخصوصی را تهیه کند، که ماینر نام دارد. ماینر به ابزاری که مباحث سخت و دشوار ریاضی را همراه با پردازش بالا انجام می‌دهند، گفته می‌شود. پس چون استخراج یا ماینینگ پروسه سختی دارد، بهترین ارز دیجیتال برای این فعالیت بیت کوین است. در ادامه‌ی مقاله از وبلاگ فراچنج قصد داریم به عنوان خرید ماینر بیت کوین بپردازیم. پس اگر می‌خواهید فعالیت در حوزه استخراج بیت کوین را آغاز کنید و دستگاه ماینر را تهیه کنید، مطالعه این مقاله کمک شایانی به شما در این مورد ارائه می‌دهد.

ماینر بیت‌کوین چیست؟

در حال حاضر، تعداد زیادی دستگاه وجود دارد، که به شما در استخراج بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال کمک می‌کند. همانطور که گفتیم به این دستگاه‌ها ماینر یا دستگاه استخراج کننده می‌گویند که در حل مسائل بسیار سخت ریاضی کاربردی هستند. با توجه به ارائه قدرت مورد نیاز برای استخراج بیت کوین توسط افراد توسعه دهنده، به ماینرها پاداش تعلق می‌گیرد. همه افراد با رعایت قوانین و تهیه ابزار با مکانی مناسب می‌توانند این فرایند را آغاز کنند.

همچنین، به فعالیتی که ماینرها در ازای حدس عدد درست که هش نام دارد انجام می‌دهند، اثبات کار می‌گویند. به نوعی در کوتاه‌ترین زمان به صورت تصادفی دستگاه ماینر بیت کوین باید با استفاده از قدرت محاسباتی قوی خود، هش هدف را حدس بزند.

عوامل مؤثر بر قیمت ماینر

این که چه مقدار زمان برای بازگشت سرمایه (ROI) در خرید دستگاه ماینر بیت کوین صرف می‌شود، در تهیه این دستگاه بسیار موثر است. به عبارتی، به هر اندازه دستگاه هزینه خرید خود را برای افراد تهیه کند، گران قیمت‌تر و بهتر است. در ادامه، عوامل تاثیر گذار روی قیمت ماینر را توضیح می‌دهیم.

1. اندازه و وزن

یکیاز ویژگی‌های خوب برای دستگاه ماینر، این است که اندازه‌های کوچک و مناسبی داشته باشد. مقدار اندازه و وزن این دستگاه‌ها در تعداد بالا و شبیه به یکدیگر به وجود می‌آید.

2. مقدار برق مصرفی

یکی از ویژگی‌هایی بسیار مهم به صورت مستقیم روی میزان سرمایه برگشتی، قیمت ماینر و میزان سود استخراج، مقدار مصرف برق است. در مناطقی هزینه برق خیلی زیاد است، مبلغ خرید دستگاه‌های استخراج ماینینگ بسیار پایین است. روش خنک‌سازی این دستگاه‌ها به شکل همیشگی با فن است، اما جدیدن دستگاه‌هایی به وجود آمده است که به جای فن از خنک کننده‌هایی که آبی هستند بهره می‌برند. همین جریان موجب کاهش نویز دستگاه از ۷۰ به ۵۰ می‌گردد.

چگونه اداره برق ماینر را پیدا می‌‌کند؟

۳. دسته دوم یا نو بودن دستگاه

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که روی مقدار قیمت دستگاه ماینر تاثیر می‌گذارد، نو و آکبند بودن یا دسته دوم و یا اصطلاحا کارکرده بودن آن است. با بررسی قیمت ماینرها در ایران متوجه متغیر بودن میزان هزینه این دستگاه چه برای نوع آکبند و چه برای نوع دسته دوم می‌شوید. در کل، مقدار هزینه‌ای که برای تهیه دستگاه نو و آکبند صرف می‌شود کمی از دستگاه‌های دسته دوم بیشتر است.

۴. وضعیت شبکه و قیمت

یکی از مواردی که با بالا رفتن قدرت پردازش شبکه رشد می‌کند و فرایند استخراج سخت‌تر می‌کند، میزان سختی شبکه (Difficulty) است. با بیشتر شدن مقدار سختی استخراج، میزان قیمت ارز دیجیتال به همان ترتیب، بالا می‌رود و موجب پایین آمدن مقدار سود دستگاه‌های ماینر می‌گردد.

۵. شرکت و برند تولیدکننده

بدون شک، این موضوع که دستگاه ماینر از چه شرکت یا برندی است اهمیت بسیار زیادی روی قیمت آن دارد. دستگاه‌هایی که شرکت سازنده‌ی قدیمی دارند، دارای قیمتی بیشتر هستند. شرکت‌های مثل میکروبی تی (MicroBT)، واتس ماینر (Whatsminer)، بیت مین (Bitmain) و انت ماینر (Antminer) اشاره کرد.

۶. قدرت پردازش یا هش ریت دستگاه

با ابزاری به نام هش ریت، مقدار قدرت پردازش استخراج نشان داده می‌شود. هر اندازه قدرت پردازش دستگاه بیشتر باشد، این را نشان می‌دهد که دستگاه ماینر قوی‌تر است. پس  قوی بودن دستگاه ماینر در پردازش بلاک‌ها تاثیر گذار و هش ریت یا قدرت پردازش بیشتری دارد. در زمانی که می‌خواهید ماینر بخرید، باید به نکات زیادی مثل چگونگی نگهداری، سالم بودن بدنه همراه با صدای آن توجه کنید. استهلاک ماینرها بسیار زیاد است، طوری که اگر در محیط یا شرایط بدی قرار بگیرند از مدت زمانی که می‌توانند کاربردی باشند کاسته می‌شود.

بهترین ماینر بیت کوین

یکی از بهترین مدل‌ها برای خرید ماینر بیت کوین Antminer S۱۹K Pro می‌باشد که استخراج دیگر رمز ارزهای SHA-256 را انجام می‌دهد.   امروزه یکی از دستگاه‌هایی که در بازار بیشترین نرخ هش همراه با مصرف انرژی و عملکرد را دارد، همین دستگاه است. دستگاه ماینر Antminer S۱۹K Pro این قدرت را دارد که روزانه با روند انرژی ۲۳ J/TH حدود ۱۴.۶ دلار سود به وجود آورد. مقدار هزینه پاداش استخراج توس این ماینر در طی ۱ سال حدود ۵۳۳۵ دلار است. مبلغ هزینه‌ی خرید این دستگاه ۳۶۶۸ دلار است.

خرید ماینر بیت کوین

ماشین حساب ماینر

با استفاده از ماشین حساب ماینر، درآمد حاصل از استخراج یا ماینینگ را محاسبه می‌کنند. در این محاسبه باید بر اساس موارد زیر حرکت کنید:

  • انتخاب ارز: در این بخش باید ارز دیجیتال یا کوین دلخواه را انتخاب کنید.
  • انتخاب دستگاه: برای محاسبه میزان سود ماینینگ باید یک دستگاه استخراج یا ماینری را انتخاب کنید.
  • میزان نرخ هش: زمانی که ۲ مرحله قبلی تمام شد، به شکل اتوماتیک قسمت مربوط به نرخ هش (Hash Rate) پرداخت می‌گردد.
  • مقدار برق مصرفی: در این قسمت، کاربر باید مقدار برقی که مصرف می‌کند را وارد کند. البته استفاده از مقدارهای از پیش تعیین شده نیز در این مرحله آزاد است.
  • میزان کارمزد استخر استخراج: در این مرحله، نوبت به پرداخت کارمزد استخر استخراج می‌رسد.

استخراج بیت کوین با ماینر

امروزه، با نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال و بالا رفتن ارزش بیت کوین متوجه رشد دنیای ارزهای دیجیتال شده اید. افراد تحلیلگر و اقتصاد دان، پیش بینی کرده‌اند که صنعت ارزهای دیجیتال، در آینده جایگاهی بسیار عالی‌تری را به دست می‌آورد.

در این زمان، بیشتر مردم این سوال‌ها را می‌پرسند که نحوه استخراج ارزهای دیجیتال یا ماین کردن آن به چه صورتی است؟ آیا در آمد حاصل از این فعالیت به میزانی هست که سود داشته باشد؟ در پاسخ به این پرسش‌ها باید بگوییم که فرایند ماینینگ ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، به دانش و تجهیزات مناسب و کاملی بستگی دارد، که باید تهیه شود. درضمن، محل قرار گیری این فعالیت نیز مبحث بسیار مهم دیگری است که باید مورد بررسی قرار گیرد. در اکثر مواقع برای انجام این فعالیت، از سوله‌های بسیار بزرگی استفاده می‌کنند. توجه کنید که از راه اندازی این جریان در منزل یا محل مسکونی خودداری کنید، چرا که کار بسیار خطرناکی است.

جریمه ماینرخانگی ازینجا

در حال حاضر، کسب درآمد از ارزهای دیجیتال و استخراج این ارز ها، یکی از مهم‌ترین روش‌های کسب درآمد به شمار می‌رود. فعالین بازارهای ارز دیجیتال علاوه بر معامله کردن این ارزها، به کار استخراج ارزهای دیجیتال نیز می‌پردازند. با توجه به این که هنوز قانون درست و رسمی درباره این شیوه از کسب درآن در کشور وضع نشده و هنوز شک و ابهاماتی وجود دارد پس، قوانین مربوط به آن هنوز کامل نشده و ناقص است. به این ترتیب، تنها ارزهای دیجیتالی را می‌توان استخراج کرد که از وزارت صنعت معدن و تجارت مجوز دارند. در نتیجه، اگر شخصی ارزهای دیجیتالی که مجوز ندارند را استخراج کند، با برخورد نهادهای نظارتی رو به رو می‌شود.

نتیجه گیری

همانطور که میبینید ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر نسبت به یک سال قبل رشد چشمگیری همراه با نوساناتی داشته است. به احتمال زیاد که افزایش قیمت برای این رمز ارز خیلی بیشتر از هزینه‌های مربوط به آب و برق است. به این ترتیب، اگر می‌خواهید استخراج بیت کوین را شروع کنید، باید گفت که این فعالیت در طولانی مدت پاسخگو هست و در کنار افزایش قیمت میزان نرخ کاهش سرمایه پایین‌تر می‌آید.

اگر که به صورت یه سرمایه‌گذاری موفق به این جریان نگاه کنید، میبینید که در یک سرمایه‌گذاری کلی ریسک، خطر و احتمال از دست رفتن دارایی‌ها وجود دارد. با بررسی تجربیاته مربوط به این جریان، می‌توان نتیجه گرفت که در فعالیت استخراج بیت کوین بهترین روش، استمرار و مدت طولانی ادامه دادن به این کار است. پس اگر می‌خواهید دستگاه ماینر مخصوص به ارز دیجیتال بیت کوین را تهیه کنید، بهترین کار خرید دستگاهی است که کیفیت مناسبی دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان