خرید تتر

خرید تتر | صرافی ارز دیجیتال فراچنج؛ با کم‌ترین کارمزد

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 6 فروردین 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال

همانطور که می‌دانید ارز دیجیتال تتر یک استیبل کوین است که ارزشی معادل یک دلار آمریکا دارد. این یعنی نوسانات قیمت بازار ارزهای دیجیتال این رمز ارز را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و ما می‌توانیم با خرید تتر ارزش سرمایه‌مان را حفظ کنیم (به خصوص در ایران که ارزش ریال دائما در حال کاهش است.

این رمز ارز در بسیاری از کشورها به عنوان یک ارز دیجیتال پایه شناخته می‌شود که سرمایه گذاران هم به کمک آن خرید و فروش‌های خود را انجام می‌دهند. در این راستا کاربران ایرانی که به دلایلی برای برخی از معاملات خود از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی استفاده می‌کنند هم همیشه از خریدارن تتر اند، چرا که در جهان تتر یا همان دلار دیجیتالی ارز پایه است. پس برای تریدرهای ایرانی خرید و فروش تتر از اهمیت زیادی برخوردار است.

ما در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال فراچنج می‌خواهیم همه نکات پیرامون خرید Tether را بررسی کنیم. با ما در این پست آموزشی همراه باشید.

تتر یا USDT چیست؟

ارز دیجیتال تتر یا USDT یکی از استیبل کوین‌هایی است، که قیمتش با ۱ دلار ایالات متحده آمریکا برابر است. یکی از مواردی که در خرید تتر باید توجه کنید، این است که، USDT بزرگترین نوع استیبل کوین در بین تمام ارزهای دیجیتال استیبل کوینی است. تتر بیشترین مقدار خرید و فروش روزانه را به نام خود ثبت کرده و هدفش پایین آوردن مقدار ریسک در نوسانات بسیار زیاد بازار ارزهای دیجیتال است. کاربران با استفاده از ارز دیجیتال تتر می‌توانند خرید و فروش ارزهای دیجیتال دیگر را انجام دهند. در واقع تتر مانند یک دارایی قابل استفاده در ازای بسیاری از رمزارزها و فعالیت‌های بازار کریپتوکارنسی کاربردی است. در سال ۲۰۱۴ ارز دیجیتال تتر به عنوان یک استیبل کوین روی بلاک چین بیت کوین تشکیل شد و امروزه خود بلاکچین تتر از رمزارزهایی مانند الگورند، اتریوم، سولانا، آوالانچ و ترون میزبانی می‌کند.

خرید و فروش تتر

خرید و فروش تتر، با توجه به این که این دارایی دیجیتالی است به صورت آنلاین انجام می‌شود. شما به روش‌های مختلفی از جمله آنلاین یا P۲P می‌توانید اقدام به خرید و فروش تتر کنید. اما با توجه به اینکه بستر ارزهای دیجیتال امنیت بیشتری دارد، خرید از صرافی‌های آنلاین ارز دیجیتال همچون صرافی فراچنج گزینه مناسب و ایمن‌تری است. برای خرید تتر یا فروش تتر در فراچنج، کافیست بعد از ثبت نام و احراز هویت در صرافی به داشبورد خود مراجعه و با انتخاب یکی از گزینه‌های خرید از ما یا فروش به ما این فعالیت را تکمیل کنید.

ویژگی های تتر

آموزش خرید ارز دیجیتال USDT از فراچنج


به جهت خرید تتر از صرافی فراچنج، تنها کافی است تا مراحل زیر را طی کنید و در سریع ترین زمان ممکن به میزان موجودی تتر دریافت کنید.

۱- ایجاد حساب کاربری و ثبت نام:

ابتدا باید برای ثبت نام اولیه از یک آدرس ایمیل فعال استفاده کنید. توصیه ما این است در صرافی فراچنج، از یک رمز عبور قوی و غیر تکراری با ویژگی‌های امنیتی بسیار بالا مثل تایید دو عاملی همراه کد آنتی فیشینگ استفاده کنید. صرافی فراچنج این تایید دو مرحله‌ای را در دسترس کاربرانش برای فعالیت قرار می‌دهد. در این صورت امنیت حسابتان تضمین می‌گردد.

 ۲- اثبات حساب کاربری:

بعد از اینکه ثبت نام اولیه تمام شد، در جهت خرید یا فروش USDT نوبت به انجام مراحل احراز هویت می‌رسد. با در نظر گرفتن تراکنش‌های مالی هر شخص میزان سطح هر کاربر در صرافی فراچنج انجام می‌گردد.

 ۳- شارژ حساب به صورت ریالی:

در صرافی فراچنج کاربران می‌توانند به صورت ریالی ارز دیجیتال تتر را خریداری کنند و کیف پول خود را شارژ کرد.

 ۴- خرید تتر:

صرافی فراچنج بستری برای ارز دیجیتال تتر محیا کرده تا کاربرانش هر نوع فعالیتی مانند خرید و فروش یا انجام معاملات را به راحتی انجام دهند. خرید و فروش تتر به صورت همتا به همتا (P۲P) انجام می‌گردد.

آموزش فروش USDT در فراچنج


برای اینکه رمز ارز تتر را بفروشید، باید تمام مراحل را برای ثبت نام انجام داده و احراز هویت را با توجه به ترتیبی که گفته شد کامل کنید. بعد از این، باید ارز دیجیتال تتر از کیف پول شخصی خود به کیف پول صرافی فراچنج انتقال گردد. در آخر، رمزارز تتر در بازار همتا به همتای صرافی فراچنج در مقابل دریافت ریالی به فروش می‌رسد. در واقع سفارش برای فروش با انجام مراحل سفارش برای خرید کاربران بعدی که می‌خواهند خرید تتر انجام دهند، هماهنگ می‌گردد.

خرید و فروش رمز ارز تتر به ۳ حالت معین، OCO، حد ضرر و سریع انجام می‌گردد.

  • سفارش معین:

در این نوع سفارش، معامله بعد از وجود یک کاربر دیگر که در همین قیمت می‌خواهد خرید و فروش انجام دهد، انجام می‌گردد.

  • OCO:

از ادغام دو سفارش حد ضرر و معین، سفارش OCO به وجود می‌آید.

  • حد ضرر:

با توجه به اسمی که این نوع سفارش دارد، می‌توانید برای سفارش خود یک حد مشخصی برای ضرر دیدن تایید کنید.

  • سفارش سریع:

در این نوع سفارش تتر، خرید و فروش رمزارز تتر به حالت آنی همراه با قیمت بازار انجام می‌گردد. برای مشخص کردن یک قیمت معین در انجام سفارش، سفارش سریع بهترین انتخاب است.

با در نظر گرفتن تعداد زیادی از کاربران، و اینکه نقدینگی صرافی فراچنج بسیار بالا است، می‌توان فهمید که خرید و فروش‌های بزرگ در پلتفرم فراچنج خیلی سریع شکل می‌گیرد.

قیمت تتر چقدر است؟

قیمت USDT همیشه یک دلار است. گاهی اوقات قیمت تتر با دلار جهانی مقدار خیلی کم اختلاف دارد ولی مقدارش خیلی ناچیز است. تتر داخل بازار ایران همیشه مساوی با قیمت دلار است. به همین ترتیب پشتوانه تتر دلار است و در نوع استیبل کوین قرار دارد. همینطور بهتر است بدانید، قیمت‌های تتر و دلار کاغذی کاملا یکسان و مساوی نیستند، چرا که به دلایل گوناگونی مثل میزان کارمزد در شبکه USDT همراه با قیمت عرضه و تقاضا داخل بازار جهانی این تفاوت قیمت رخ می‌دهد.

صرافی ارز دیجیتال فراچنج

چرا قیمت تتر ثابت است؟

تنها دلیلی که قیمت یک دارایی دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و آن را کاهش یا افزایش می‌دهد، عرضه و تقاضا است. در خرید تتر، دقت کنید که زمانی که تقاضا زیاد شد، قیمت افزایش می‌یابد. همینطور در زمان افزایش عرضه، قیمت یک دارایی یا ارز دیجیتال کاهش پیدا می‌کند. در این موقعیت، عاملی که موجب ثابت نگه داشتن قیمت تتر یا USDT می‌گردد، سوختن توکن‌ها همراه با روال ضرب کردن است.

هنگامی که تعداد افراد متقاضی برای رمز ارز تتر افزایش می‌یابد، توسعه گران تتر آن میزانی را که باقی مانده است را برای اینکه از سقوط قیمت تتر جلوگیری کنند، می سوزانند. در نتیجه، قیمت تتر در یک حالت ثابت یک دلاری قرار می‌گیرد و تغییر نمی‌کند. در واقع می‌توان گفت چون تتر همیشه در قیمت ۱ دلار قرار دارد، یک نوع استیبل کوین است. استیبل کوین به ارز دیجیتالی می‌گویند که ارزشش با یک یا چند ارز فیات مثل یورو و دلار یا دارایی‌های با ارزش مانند طلا برابر است. مثلا رمزارز پکسوس گلد (Paxos Gold) ارزشش همیشه با یک انس طلا یکی است، همینطور رمی ارز رپد بیت کوین که با یک بیت کوین ارزشی برابر دارد.

تاریخچه تتر؛ چه کسی تتر را ساخت؟

اولین ایده برای ساخت تتر به وسیله جی آر ویلت (J. R. Willet) ایجاد شد. ولی اولین کسانی که تتر را به وجود آوردند براک پیرس (Brock Pierce)، کریگ سلارس (Craig Sellars) و ریو کالینز (Reeve Collins) نام دارند.

جی آر ویلت در سال ۲۰۱۲ مقاله‌ای را انتشار کرد که در آن احتمال اینکه یک رمزارز بر پایه بلاکچین بیت کوین بسازد را مورد بررسی قرار داد. بعد از آن سال، ایده ساخت ارز دیجیتال جدیدی به نام مسترکوین توسط همین شخص، به وجود آمد. بعد مدتی این رمزارز، به ارز دیجیتال اومنی (Omni) ارتقا یافت. همراه با ایده اومنی شرایطی برای استفاده از راه‌های زیرساختی از بلاک چین بیت کوین تشکیل شد. اومنی بعدها به یک زیر ساخت فناوری به اسم ریل کوین تبدیل شد. این ارز دیجیتال پس از گذش مدتی و در ژانویه ۲۰۱۴ تبدیل به ارز دیجیتال تتر شد.

ارز دیجیتال تتر به شکل کاملا غیر متمرکز، کار می‌کند و در هنگ کنگ استقرار یافته است. در واقع بنیان تتر، در بررسی مقدار عرضه و تقاضای بازار فعالیت دارد. پس با ضرب سکه‌های تازه و خریدن دوباره توکن‌ها و سوزاندنشان، چرخه‌ی ثبات قیمت تتر به وجود می‌آید. شرکت آیفینیکس، یکی از بنیادین شرکت مادر تتر است. در ضمت این شرکت مالکیت بیت فینیکس را بر عهده دارد. در زمان حال حاضر یکی از رویدادهای خیلی مطرح، خرید و فروش و استفاده از رمزارز تتر است.

تاریخچه تتر

 بهترین شبکه برای انتقال تتر

بهترین شبکه‌ها برای انتقال تتر، شبکه ترون و اتریوم است. خیلی از صرافی‌ها از این ۲ شبکه در انتقال تتر حمایت می‌کنند. کارمزد مورد نیاز برای انتقال تتر در داخل شبکه ترون ثابت است. اما رمزارز تتر برای انتقال در شبکه اتریوم نیاز به مقداری کارمزد دارد. کارمزد در شبکه‌هایی مانند آوالانچ و سولانا بسیار ناچیز است. اما امنیت درون شبکه‌ی اتریوم زمانی که مقدار دارایی بسیار زیاد است، در سطح پایینی قرار دارد.

اهداف و کاربردهای رمز ارز تتر

یکی از دیگر اهداف ارز دیجیتال تتر، به وجود آوردن یک محیط با ثبات همراه با امنیت کامل است که در محیط نوسانی ارزهای دیجیتال به کاربران در جهت حفظ ارزش دارایی‌هایشان کمک کند. در ضمن از تتر در داخل بازارهای رمزارزها و صرافی‌ها به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال مورد استفاده داخل معاملات در مسیر ساده‌تر شدن فعالیت‌ها می‌توانید بهره ببرید. همینطور به دلیل اینکه ارزدیجیتال تتر قیمت ثابتی دارد، امکان استفاده از آن در بسیاری از معاملات در بازار رمزارزها بسیار زیاد است.

  • پایین آوردن مقدار ریسک:

قیمت تتر در بین ارزهای دیجیتال دارای ثبات بالایی است. از این رمزارز می توان در بازار ارزهای دیجیتال استفاده های بسیار پرسودی کرد.

  • انتقال پول به صورت بین المللی:

شما با انتقال تتر خیلی راحت می‌توانید مبلغی را از یک سمت هر قاره‌ای به سمت دیگر یک قاره‌ی دیگری با سرعت بسیار بالا و کارمزد خیلی کم انتقال دهید. مواردی مانند احراز هویت، ثبت نام و گزینه‌هایی که در ارتباط با این مسئله هستند، ارتباطی با قانون‌گذاری ندارد.

  • انجام ترید:

رمزارز تتر برای خرید و تهیه ارزهای دیجیتال دیگر مانند یک پول در بازار مالی سنتی، عمل می‌کند. به این صورت خیلی از خرید و فروش‌ها و معاملات در این بازار با کمک رمزارز تتر انجام می‌گردد.

  • ابزار مورد استفاده در پرداخت:

بعضی از تریدرها یا معامله گران که به صورت آنلاین در همه‌ی دنیا خرید و فروش انجام می‌دهند، از تتر به شکل یک ابزار برای انجام خدمات همراه با انجام یک سری فعالیت‌ها بهره می‌برند.

بهترین زمان خرید و فروش تتر

بهترین زمان برای خرید و فروش USDT، به استراتژی معاملاتی هر تریدر یا سرمایه‌گذار در کنار شرایط بازار بستگی دارد. اگر از تتر برای کاهش ریسک نوسانات بازار ارزهای دیجیتال استفاده می‌کنید، بهترین زمان برای خرید تتر هنگامی است که بازار پرنوسان بوده یا در ابتدای روند نزولی قرار دارد.

اما اگر از Tether برای سرمایه‌گذاری دلاری استفاده می‌کنید، بهترین زمان خرید و فروش تتر به قیمت دلار در بازار آزاد ایران بستگی دارد.به این ترتیب خرید تتر در مواقعی که قیمت دلار در بازار آزاد پایین است و فروش آن زمانی که قیمت دلار بالاست، می‌تواند استراتژی مناسبی برای خرید و فروش تتر به وجود آورد.

ویژگی‌های اصلی تتر

قطعا بهترین ویژگی تتر در این جریان به عنوان یک استیبل کوین، ثابت بودن قیمتش است. در ضمن تتر دارای سایر ویژگی‌ها مانند:

  1. نقدینگی زیاد: در بازار ارزهای دیجیتال مقدار حجم خرید و فروش یا مبادلات رمزارز تتر بسیار بالا است، طوری که حتی مقدارش از شاه رمزارزها یعنی بیت کوین بیشتر است.
  2. پشتیبانی از بلاک چین‌های گوناگون: تتر در تعدادی از بلاک چین‌های پر استفاده و جذاب مورد استفاده قرار گرفته و کاربران در تمام این بلاک‌ها می‌توانند از این رمز ارز بهره ببرند.
  3. جزء جذاب‌ترین جفت رمزارزها : کاربران با استفاده از رمزارز تتر، خرید و فروش و یا مبادلات دیگر ارزهای دیجیتال را می‌توانند به سادگی انجام دهند.
  4. یک نوع ابزار با ارزش با ثبات: تریدرها یا معامله گران از تتر به عنوان یک دارای با ارزش و با ثبات در بازار رمزارزها استفاده می‌کنند. قیمت ارز دیجیتال تتر همیشه برابر یک دلار است، و به شکل یک ابزار در بازار ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امنیت ارز دیجیتال تتر

بنیاد تتر از تعداد زیادی ویژگی برای تضمین امنیت دارایی‌های کاربرانش بهره می‌برند:

  • وضوح و شفافیت:

ارز دیجیتال تتر توسط یک دلار تتر پشتیبانی می‌گردد. بنیاد تتر برای جلب اعتماد و نشان دادن وضوح و شفافیت در شبکه خود، تمام شرایط حساب‌ها را به صورت گزارشی در هر هفته به اطلاع همه می‌رساند.

  • بهره برداری از فناوری‌های بلاک چین:

فناوری بلاک چین، با داشتن امنیت و ویژگی‌های کاربردی، بهترین سیستم توزیع شده‌ای است که می‌توان در ذخیره اطلاعات از آن بهره برد. امروزه بلاکچین بستری عالی با امنیت زیادی برای ارزهای دیجیتال و توکن‌ها ایجاد کرده است. در نتیجه دارایی دیجیتال کاربران در فناوری بلاک چین امنیت بالایی دارند.

  • پشتیبانی با دلار:

ارز دیجیتال تتر، مساوی با یک دلار آمریکا است. رمزارز تتر بیان کرده است که در مقابل هر ۱ تتر، ۱ دلار آمریکا داخل بانک‌ها ذخیره می‌کنند تا ارزشش حفظ گردد.

مقدار کامزد معامله تتر (USDT)

کارمزد هر ارز دیجیتال به دو کارمزد یکی به اسم انتقال ودیگری معامله تقسیم می‌گردد. این کارمزدها به شبکه تعلق دارد و مربوط به اعتبارسنج‌ها و ماینرها است. مقدار ارزش این کارمزدها به موارد زیادی بستگی دارد، که مهمترین آن‌ها انتقال شبکه است.

به هزینه‌ای که باید در جهت مبادله رمزارز تتر در صرافی‌های پرداخت شود کارمزد می‌گویند. در هر صرافی کارمزد متفاوت است. مثلا در شبکه‌های سولانا، اتریوم و ترون با یک شکل است. به کارمزدی که در جهت انتقال رمزارز از یک کیف پول به یک کیف پول دیگر یا بر عکس صورت می‌گیرد، کارمزد انتقال می‌گویند. این کارمزد مربوط به اعتبارسنج‌ها (Validator)، ماینرها و به طور کلی به تمام شبکه تعلق دارد.

همینطور میزان تراکنش‌های مربوط به هر شبکه تاثیر زیادی روی این نوع کارمزد دارد. در واقع، هر اندازه شلوغی شبکه بیشتر است، میزان کارمزد انتقال رمزارزها افزایش می‌یابد. به آن هزینه‌هایی که در جهت مبادله‌ی توکن‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال تعلق می‌گیرد، کارمزد معامله می‌گویند. این کارمزد نیز در هر صرافی با صرافی دیگر تفاوت دارد و به گزینه‌هایی مثل میزان حجم معاملاتی مربوط به کاربر یا تیکر (Taker) و میکر (Maker) همراه با سطح کاربری وابسته است.

بهترین کیف پول‌های تتر برای ایرانیان کدام است؟

تعداد شبکه‌هایی بلاک چینی که از تتر پشتیبانی انجام می‌دهند، بسیار زیاد است. در نتیجه اولین حرکت برای انتخاب کیف پول در جهت ذخیره، ارسال و دریافت رمزارزها، انتخاب شبکه است. مثلا اگر توکن تتر روی بستر بلاکچین الگورند است، امکان ارسال اتریوم در بلاک چین وجود ندارد. زمانی که شبکه را انتخاب کردید می‌توانید از همه کیف پول‌هایی که پشتیبانی از آن را انجام می‌دهند در جهت انتقال تتر استفاده کنید. امنیت تتر در شبکه‌هایی مانند کیپ کی، لجر، کول والت و ترزور بسیار زیاد است. البته کیف پول‌های کوینومی تراست ولت و اکسودوس برای ارسال، دریافت و ذخیره بسیار عالی هستند. تعدادی از کیف پول‌ها، در بلاک چین‌های به خصوصی پشتیبانی انجام می‌ دهند.

مزایای خرید و فروش ارزهای دیجیتال در صرافی فراچنج

مبادله و خرید و فروش ارزهای کریپتوکارنسی گوناگون مثل تتر در صرافی فراچنج دارای مزایای بسیار عالی است. برای همین بعضی از این موارد را برایتان بازگو می‌کنیم:

  • بالای ۳۰۰ ارز دیجیتال در دنیا را در خود جای داده است.
  • در صرافی فراچنج، به شکل سرد دارایی‌ها ذخیره می‌گردد.
  • پاسخ گویی چت آنلاین در ۲۴ ساعت شبانه روزی توسط تیم پشتیبانی فراچنج صورت می‌گیرد.
  • خرید در صرافی فراچنج به صورت آنی صورت می‌گیرد.
  • افراد تریدر یا معامله‌گر می‌توانند معامله را به دو شکل ارز دیجیتال به ارزدیجیتال دیگر و یا تومان به رمزارز انجام دهند.
  • میزان سرعت انجام معاملات و پردازش در این صرافی بسیار بالا و عالی است.
  • میزان کارمزد برای معامله حدود ۳٪ بوده که بسیار کمتر از سایر صرافی‌ها است.
  • برای عضویت در صرافی فراچنج، احراز هویت به شکل سطح‌بندی انجام می‌گردد و متناسب با هر سطح امکانات بالاتری به کاربران تعلق می‌گیرد.
  • هر کاربر یک کیف پول جداگانه دارد.

نتیجه گیری

در این مقاله از صرافی فراچنج توضیحات و گزینه‌های گوناگونی که برای کاربران و معامله گران حوضه ارزهای دیجیتال در جهت خرید تتر بسیار کاربردی است را بررسی و عنوان کردیم. به طور کلی یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال در کشور، صرافی فراچنج است، که خدمات و شرایط بسیار عالی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در نتیجه برای فعالیت به شکل ساده و روان، همراه با امنیت عالی در بازار رمزارزها توصیه ما به شما عضویت در صرافی فراچنج است. تیم پشتیبانی و متخصص صرافی فراچنج به صورت آنلاین در ۲۴ ساعت حاضرند تا در زمان بروز هر نوع فعالیتی شما کاربران را راهنمایی کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان