استخراج اتریوم کلاسیک

نحوه استخراج اتریوم کلاسیک و بررسی چگونگی محاسبه سودآوری

تاریخ انتشار : 24 مرداد 1402

آیا استخراج اتریوم به میزان خرید و فروش اتریوم سود دارد؟ ماهیانه درآمد استخراج رمزارز اتریوم کلاسیک چه مقدار است؟ به احتمال زیاد اگر وارد مبحث ارزهای دیجیتال و کسب سود کنجکاوی کرده اید، درباره دریافت سود ازطریق استخراج رمزارزها مواردی شنیده اید. در این مقاله از صرافی فراچنج به این که چگونه اتریوم را استخراج کنیم و پیرامون این عنوان می‌پردازیم و اطلاعاتی از این مبحث دراختیارتان قرار می‌دهیم که بسیار زیاد کاربردی است.

ماینینگ در بستر رشد و استمرار ارزهای دیجیتال اثبات کار مثل اتریوم به صورت کلاسیک است. زمانی که استخراج انجام می‌دهید، تنها یک شبکه رمزارز این توانایی را دارد تا پردازش بلوکه‌های تراکنش را انجام دهد. بعد ازین جریان با اضافه کردن آن بلوکه‌ها به بلاک چین کمک به حفظ امنیت شبکه می‌کند.

تعدادی از کوین‌ها این امکان را که به شکل مستقل استخراج صورت بگیرد را به وجود می‌آورند. در حالتی که استخر استخراج، بهترین مسیر برای اینکه سایر کوین‌ها را استخراج کنید است. این در صورتی است که قبل از این جریان باید به میزان سختی استخراج و مقدار هش تسلط کافی داشته که جزء مهمترین موارد است. در این مقاله از صرافی فراچنج به صورت ساده آموزش استخراج اتریوم کلاسیک را بررسی  می‌کنیم.

ماین اتریوم کلاسیک چگونه است؟

یکی از ارزهای دیجیتال به نام اتریوم کلاسیک، وابسته به استخراج است. درواقع مشابه مابقی کوین‌های PoW مثل لایت کوین و بیت کوین می‌باشد. اتریوم کلاسیک، نوعی پلتفرم غیرمتمرکز با منبع باز بوده که هیچ گونه نهاد مرکزی واحدی کنترلی روی دفتر کل آن ندارد. در این موقعیت، هر شخصی می‌تواند در روند ساخت رمزارزها شرکت کند. تولید ارزدیجیتال به وسیله شبکه‌ای از رایانه‌ها موجب می‌گردد که توافقی درباره اعتبار تراکنش‌ها درکنار نتیجه کوین‌های تازه به وجود آمده می‌گردد.

یک ماینر باید در جهت استخراج یک بلوک تازه، اولین فردی باشد که مقدار مشخصی را داخل یک هش (کد) به اسم nonce میابد. ماینرها در زمان ۱۵ ثانیه‌ای باید یکسری محاسبات متعددی را تکمیل کنند و برای ساخت بلوک، برای حل مسئله پیچیده ریاضی تلاش انجام دهند.

زمانی که ماینری مقدار لازم مورد نظر را یافت، بلاک تازه را به مابقی ماینرها می‌رساند. بعد از این که بلوک تازه‌ای متصل به زنجیره اصلی داخل بلاک چین می‌گردد، فرایند تایید تمام می‌گردد. سپس به استخراج کننده‌ای که ایرادات محاسباتی بسیار سخت را پاسخ می‌دهد، یک پاداش بلوک به صورت قالب جدیدی از سکه هایETC تحویل می‌گیرد. کارمزد تراکنش‌هایی که به بلوک تازه استخراج شده‌اند راه دیگر کسب درآمد برای ماینرها است.

اهمیت ماینرهای اتریوم کلاسیک

مکانیزم غیرمتمرکز استخراج اتریوم کلاسیک، موجب امنیت‌سازی شبکه اتریوم کلاسیک شده و درجهت کسب این هدف، نیاز به ماینرها دارد. ماینرها از قدرت خود در پردازش تراکنش‌ها و محاسبات به همراه افزایش امنیت درمقابل حملات51% (خرج کردن دوباره یک کوین) استفاده می‌کنند. این جمله که معروف به حمله دوبار خرج کردن است، نوعی حمله است که درآن فرد یک واحد رمزارز را دوباره خرج می‌کند. زمانی که یک ماینر کلاهبردار، سازماندهی بلاک چین را تکرار می‌کند و وجوه را بر می‌دارد، یا اینکه همان گزینه ایی که خرج شده را بار دیگر خرج می‌کند، این جریان رخ می‌دهد.

بیشتر بلاک چین‌های کوچک‌تر از حملات دوگانه یا حملات۵۱ درصدی رنج می‌برند، به این دلیل که محاسبات یا توانایی هش ریت پایینی دارند. هنگامی که جمع آوری از نصف میزان قودت محاسباتی شبکه‌ها ساده‌تر است، درنتیجه راحت‌تر افراد کلاهبردار می‌توانند حمله ۵۱ درصدی را اعمال کنند. شبکه‌های بلاک چین برای مقابله با حملات ۵۱ درصدی که به اتریوم وارد می‌گردد، وابسته به شبکه توزیع شده ماینرها هستند. افراد ماینر، در جهت شناسایی تراکنش‌های معروف و نادیده گرفتن تمام تراکنش‌هایی که تایید نشده اند، تشویق به همکاری بایکدیگر می‌گردند. دادن انگیزه مثل منتشر کردن کوین جدید، در جهت جبران خسارت وارد شده به ماینرها کمک کرده و آن‌ها را به بهره مندی از انرژی خودشان براس ساخت امنیت در بلاک چین ترغیب می‌کند.

محدودیت‌های استخراج اتریوم کلاسیک

رای اتریوم کلاسیک این بود که در دسامبر ۲۰۱۷ بیشترین میزان عرضه‌اش را تا ۲۱۰.۷۰۰، ۰۰۰ ثابت قرار دهد. پس این رمزارز با اتخاذ کردن یک سیاست پولی که بر اساس آن تنها میزان ثابتی از سکه ETC درحال گردش است. هیچ نهادی قدرت تغییر یا برای پایین آوردن بحران اقتصادی چاپ بیشتری کند مثل کاری که جدیدا دولت‌ها با ارزهای فیات انجام می‌دهند.
درباره ETC، سکه‌هایی که جدیدا به وجود آمده در هر ۱۵ ثانیه به گردش پرداخته و در هر بلوک پاداش استخراج کنندگان موجب کمترشدن اضافه کاری می‌گردد.
برعکس بیت کوین که در ازای هر ۲۱۰۰۰۰ بلاک، پاداش این بلاک‌ها رابه میزان نصف (۵۰٪) کم می‌کند، پروتکل Ethereum Classic موجب کاهش دادن اجازه تا ۲۰٪ در پاداش بلاک هر ۵.۰۰۰، ۰۰۰ بلاک می‌گردد. در طی آخرین کاهش، میزان پاداش از ۴ ETC  به مقدار ۳.۲ ETC  پایین آمده است. در بلوک بعدی جهت ارتفاع بلوک ۱۵.۰۰۰.۰۰۰،  مقدار کاهش از ۳.۲ ETC به ۲.۵۶ ETC رسید.

نکته مهم دیگر، این است که کارایی این مکانیسم در قوانین پروتکلی بسیار سخت شبکه است و آن را سختی استخراج می‌گویند. همین موضوع، یکی از گزینه‌های چگونگی استخراج اتریوم کلاسیک است که باعث می‌گردد تا ماندازه سختی پیدا کردن یک بلوک تازه و اضافه کردن آن به بلاک چین را تنظیم کنید.
میزان سختی ارتباط مستقیم با ماینرها دارد. این ارتباط به صورتی است که با پایین آمدن تعداد ماینرها کاهش و با بالا رفتن تعدادشان، کمتر می‌آید. تمامی این رویدادها در هنگام تولید بلوک در محدوده ۱۵ ثانیه رخ می‌دهد.

استخراج اتریوم کلاسیک

جنبه‌های فنی استخراج اتریوم کلاسیک

ممکن است جنبه‌های استخراج رمزارزها از نظر فنی کمی گیج کننده باشد. با این وجود، باید به این موضوع که بدون غرق شدن کوین‌ها در جزئیات فنی استخراجشان کرد. همین موضوع باعث ساده شدن دو بخش کلیدی استخراج شده است: قدرت پردازش و سرعت هش (Hashrate).

سرعت هش به چه معناست؟

هش ریت یا سرعت هش یک نوع معیار است که اشاره به قدرت محاسباتی دارد و توسط شبکه‌ای از ماینرها در جهت افزاش امنیت یک بلاک چین بهره می‌برند. این مقیاس تعیین، میزان قدرتی که یک دستگاه ماینینگ می‌تواند محاسبات انجام دهد در کنار سرعت ماینر در محاسبه بلوک صحیح به همراه پخش آن را می‌تواند اندازه گیری کند.

هش ریت چگونه‌اندازه گیری می‌شود؟

اندازه گیری هش ریت طبق هش در ثانیه صورت می‌گیرد که طبق میزان تعداد محاسبات طی هرثانیه با بهره گیری از قدرت محاسباتی داده شده بررسی می‌گردد.

بیشتر هش‌ها به همراه پیشوندهای متعدد مثل T (ترا)، G (گیگا)، K (کیلو) و M (مگا) همراه هستند.

  • ۱ Th/s یعنی ۱ ۰۰۰ Gh/s, ۱۰۰۰.۰۰۰، ۰۰۰.۰۰۰ h/s
  • ۱Kh/s یعنی ۱.۰۰۰ h/s
  • ۱ Gh/s یعنی ۱ ۰۰۰ Mh/s
  • ۱ Mh/s یعنی ۱.۰۰۰ Kh/s

مخفف ۱ میلیارد هش گیگاهش در ثانیه (Gh/s)، به ۱ تریلیون هش تراهش در ثانیه (Th/s) و به ۱ کوادریلیون هش پتاهش در ثانیه (Ph/s) می‌گویند.

چرا هش ریت بالاتر مهم است؟

  1. برای افراد ماینر، رسیدن به قدرت بالای هش به معنی بالا رفتن ظرفیت استخراج برای کوین‌های تازه است. این موضوع شاملEthereum Classic هم می‌گردد، چرا که ماینینگ برای دستگاه‌هایی با هش کمتر باعث کارآمدتر و سخت‌تر شدن گشته است.
  2. میزان سرعت هش شبکه کلاسیک اتریوم اهمیت بسیار زیاد دارد، به این دلیل موجب شده ماینرهای بیشتری کمک به امنیت شبکه کنند.
  3. در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ اتریوم کلاسیک مورد ۲ حمله ۵۱٪ قرار گرفت، چراکه کل مقدار هش آن خیلی کمتر بود و این اجازه را به هکران داد تا اجرای حملات خود را ممکن سازند. از آن موقع هش ریت افزایش یافت و با کنار زدن پروتکل‌های استخراج PoW توسط بلاک چین‌های اصلی تعداد ماینرهایی که متصل به شبکه می‌گردند افزایش یافته است. امروزه میزان هش ریت در شبکه Ethereum Classic مساوی با۸.۱۸ Th/s است.

قدرت پردازش: CPU و GPU برای استخراج اتریوم کلاسیک

  • قدرت پردازش داخل ماینینگ  مربوط به میزان سرعت کارایی پردازنده‌های سیستم شما را در جهت کسب کوین‌های جدید موجب می‌گردد. به هرمیزان که قدرت پردازنده‌های شما بالاتر است، امکان اینکه میزان بیشتری هش به شما تعلق بگیرد افزایش می‌یابد.
    در ابتدا ماینرها جهت استخراج رمزارزها متکی به قدرت پردازش کامپیوترهای مصرف کننده خودش است. در نتیجه، برای آغاز فعالیت ماینینگ فقط به یک واحد پردازش مرکز عالی (CPU) نیاز است.
    اما هنگامی که کریپتو اقدام به جذب ماینرها و افراد زیادتری کرد، میزان قدرت پردازش بیشتر شد. پس CPU مثل قبل کارایی ندارد و افراد ماینر به سمت واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) علاقه‌مند شدند. درواقع این کارت‌های ویدیویی ارائه دهنده میزان بالایی سرعت پردازش بوده و به همراه استخراج چندین رمزارز مثل اتریوم کلاسیک کارکرد خوبی دارند.

کوین‌هایی که به هش بیشتری برای پردازش نیاز دارند چه کردند؟

  • اما باز هم برخی از کوین‌ها به میزان بالاتری هش نیاز دارند و به آرایه‌های گیت که بتوان آن‌ها را برنامه ریزی میدانی (FPGA) انجام داد شتافتند. این دستگاه‌ها میزان سرعت استخراج بیشتری به همراه مصرف انرژی پایین‌تری به نسبت پردازنده‌های گرافیکی ارائه می‌کردند. ولی زمانی که هش ریت شبکه بیت کوین رشد تصاعدی کرد، این تکنولوژی به میزان کافی مناسب نبود و باعث شد دستگاه‌های استخراج خیلی قوی‌تری به نام ماینرهای مدار مجتمع ویژه برنامه (ASIC) شد.
  • قدرت ASICها خیلی زیاد است و با قدرت هش بالای ۱۰۰ Th/s این توانایی را دارند تا از GPUها با سرعت بالاتری هش انجام دهند. استخراج CPUها به این دلیل که در هنگام استخراج آلت کوین‌ها به خاطر انفجار، جزء منسوخ شده‌ها است.
  • چه در استخراج GPU یا ASIC  باید در نظر گرفت که گرمایی که این دستگاه‌ها تولید می‌کنند به میزان ۱ تن است. بررسی خنک کننده بسیار مهم است چرا که زمانی که گرما خارج از حد نرمال است، می‌تواند باعث ازبین رفتن سود استخر گردد.

چرا برای استخراج سودآوری اتریوم کلاسیک به شت ریت نیاز است؟

طبق میانگین، برای استخراج ۱ اتریوم کلاسیک به حدود  ۴۴۰ MH/s قدرت پردازشی از یک دستگاه ماینینگ GPU دریافت می‌کند. امروزه با در نظر گرفتن اینکه میزان هش ریت ۸.۱۸ TH/sدر شبکه اتریوم کلاسیک است. با وجود اینکه افرادی که فعالیت استخراج اتریوم را برعهده دارند، با روی کار آمدن Eth ۲.۰ به ETC فعال می‌گردند، هش ریت این توانایی را دارد تا افزایش رشد موجب گردد.

هش ریت پایین، مناسب برای ماینرهای قوی است؛ چرا که امکان استخراج GPU را ممکن می‌سازد، و موجب محبوبیت ماینرهای جدید که دنبال قرارگرفتن باسرعت بالا در موقعیت ماینینگ هستند می‌گردد.

مزایا و معایب استخراج اتریوم کلاسیک

مزایا اسخراج Ethereum Classic

  1. پشتیبانی از استخراج GPU را انجام می‌دهد. درنتیجه جهت استخراج انفرادی گزینه عالی است.
  2. به شکل اتریوم کلاسیک پاداش به افراد تعلق می‌گیرد و می‌توانید آن را نقد کرده یا برای سود بالاتر در زمان آینده نگهدارید.
  3. هدف افراد مخصوص توسعه دهنده Ethereum Classic به سوی یک پذیرش جهانی فعالیت می‌کنند.
  4. تا هنگامی که همه کوین‌ها آزاد نشده اند، می‌توان اتریوم کلاسیک را استخراج کرد.
  5. پشتیبانی این ارز به وسیله خیلی از صرافی‌ها شکل می‌گیرد. پس معامله و خرید و فروش ساده‌ای دارد.

معایب استخراج Ethereum Classic

  1. رقابت بالا در این زمینه خبر از پایین آمدن درآمد می‌دهد.
  2. زمانی که قیمت سقوط کند، مثل بازار رمزارزها، احتمال این که پولتان را از دست بدهید وجود دارد.
  3. به دلیل پایین بودن نسبی نرخ هش، احتمال رویداد حملات۵۱٪ هست.

استخراج اتریوم کلاسیک را از کجا شروع کنیم؟

بزرگ‌ترین سوال چگونگی شروع استخراج است. در ادامه ابتدا درباره تنظیم کردن عملیات موفق در استخراج برای ETC توضیح می‌دهیم. همینطور تمام جزئیات نوع سخت افزاری یا نرم افزاری برای استخراج لازم است. در اصل گزینه هزینه اهمیت بسیار دارد همچنین اینکه چه مواردی را باید تهیه کنید.

بهترین سخت‌افزار ماینینگ برای Ethereum Class

امروزه پرطرافدارترین سخت‌افزار برای استخراج اتریوم کلاسیک پردازنده گرافیکی است. طبق مواردی که قبلا توضیح دادیم، استخراج CPU دیگر کارایی ندارد. پس ماینرها درخواست کارت‌های گرافیک  مناسب مثل Nvidia و AMD را دارند. در ادامه برای درک اینکه دلیل بهترین راه استخراج‌های GPU ETC است، را با توضیح ارتقاء اتریوم کلاسیک و اینکه چگونه الگوریتم استخراج را تغییر داد، برایتان بازگو می‌کنیم.

چرا بهترین گزینه سخت‌افزار برای استخراج اتریوم پردازنده گرافیکی است؟

Ethereum Class یک کوین بر پایه الگوریتم اثبات کار مبتنی است و الگوریتم هش این رمزارز برای امنیت شبکه وابسته به ماینرها است. اوایل، این رمزارز از الگوریتم استخراج Ethash بهره می‌برد که طی مدتی پیشرفت استخراج کنندگان ASIC نظاره کرد. اینگونه، یک فرد به راحتی می‌توانست قدرت هش را از NiceHash اجاره کرده و از آن در جهت استخراج کنندگان ASIC بهره ببرد و گاهی هکرها برای انجام حملات دوگانه از این مکان استفاده می‌کردند.

بااین وجود، در سال ۲۰۲۰ هنگامی افراد توسعه دهنده ETC، بهینه‌سازی الگوریتم آن را انجام دادند و در مکانیسم اجماع Etchash برای ایجاد حفاظت درمقابل استفاده از تجهیزات بخصوص داخل استخراج زنجیره تغییر و تحولی تشکیل دادند.

رویداد این تغییرات در زمان ۲۰۲۰ توسط هارد فورک Thanos اعمال شد. پس، استخراج اتریوم کلاسیک به همراه ASICهای که برای Ethash طراحی شده بود به طریق اتریوم کلاسیک سخت شد. همینطور این معنی را می‌دهد که ماینرها توانایی اجاره قدرت هش از ارائه دهنگانی مثل NiceHash در جهت ضرب سکه‌های ETC ندارند.

توجه:

ارتقاء پردازنده گرافیکی حجم فایل DAGشبکه را پایین آورد. پردازنده‌های گرافیکی به خاطر پایین آمدن میزان DAG، توانستند با رم پایین‌تر (۳ یا ۴ گیگابایت) به ساخت بلوکه‌های جدید بپردازند. ساخت بلوکه‌ها تا هنگامی که اندازه فایل حجم نشان‌گر تقاضای کاربران است ادامه دارد.

بهترین سخت‌افزار گرافیکی

کارت‌های گرافیکی که در سطح بالا قرار دارند و دارای قدرت بالای پردازش خوبی برای ماینینگ دارند، جزء بهترین پردازنده‌های گرافیکی در سخت افزارها هستند. بهترین موارد RTX ۳۰۹۰، GTX ۱۰۸۰  و GeForce GTX ۱۰۸۰ هستند. البته استخراج را می‌توانید با بهره مندی از کارت‌های AMD، مخصوصا Radeon VII که بالاترین میزان سرعتش ۱۰۵ مگاهرتز بر ثانیه در هر GPU را دارا است، انجام دهید.

شما در جهت مونتاژ یک ریگ مناسب به ۶ پردازنده گرافیکی نیاز دارید تا بتوانید اتریوم کلاسیک استخراج کنید. به این شکل، بر اسا کارت گرافیکی هزینه تعیین می‌گردد و از ۵۰۰ دلار تا بالای ۳۵۰۰ دلار در حال تغییر است.

سایر هزینه‌های استخراج اتریوم کلاسیک

یکی از گزینه‌های مورد نیاز سخت‌افزار دیگر رمیا RAM است. حداقل رم مورد نیاز افراد ۳ مگابایت است. یکی از موارد دیگر که باید در تمام هزینه‌ها توجه کنید، منبع تغذیه است. مثلا یک منبع ساده تغذیه که ۸۵۰ وات دارد مثل Corsair HX هزینه ۱۹۸ دلاری دارد که با ارتقاء مدل قیمت افزایش می‌یابد. به جزء این قطعات به یک سیستم برای خنگ کردن و مادربرد نیاز دارید. بعد از اینکه ماینر را فعال کردید، هزینه برق مصرفی اضافه می‌گردد. برای کاهش هزینه در منطقه‌ای که برق ارزان است بروید.

شروع ماینینگ

بعداز اتمام سخت افزار، استخراج را آغاز کنید. سپس ماینینگ را دانلود و نصب کنید. بهترین نرم‌افزارها برای ماینینگ ETC، GMiner و NBMiner است. موارد یگر مثل Ethminer، MinerGateو Claymore Dual Ethereum هستند.

بعد از نرم‌افزار ماینینگ وارد استخر ماینینگ شده و پیکربندی نرم‌افزار را انجام دهید و اینگونه به آن نشانی استخر و کیف پولتان را اضافه کنید. به این طریق به شما پاداش تعلق می‌گیرد. برای استخراج اتریوم کلاسیک Ethermine. org، f2pool، MiningPoolHub، Nanopool و ۲Miners. از بهترین استخرهای ماینینگ هستند.

استخراج اتریوم کلاسیک با گوشی

برای سودآوری استخراج اتریوم، نیاز به دستگاه‌های استخراج خیلی قوی است. در این وسط خیلی‌ها این فرایند را تمایل دارند به وسیله گوشی انجام دهند. این رابدانید با گوشی‌های اپل این فعالیت ممکن‌پذیر نیست؛ چراکه شرکت اپل جهت جلوگیری از حملات سایبری این فعالیت را به کاربرانش اجازه نمی‌دهد.

زمانی که شما گوشی اندروید دارید، این توانایی که به استخرهای استخراج اتریوم کلاسیک مثل MinerGate Mobile Miner بروید. این روش خیلی توصیه نمی‌گردد چراکه آسیب‌های زیادی به گوشی وارد می‌کند.

استخراج اتریوم کلاسیک در هایو

یک سیستم عامل رایگان و تحت لینوکس به نام Hive یا هایو گزینه بسیار مرغوب برای کسانی که می‌خواهند اتریوم ماینینگ کنند هست. یکی از موارد با اهمیت هایو داشتن امنیت بالایش است. گزینه بعدی داشتن مراحل ساده و جذب افراد مبتدی در رمزارزها به این حوضه است.

به وسیله هایو این توانایی را دارید تا مدیریت هزاران ماینر را برعهده بگیرید. هایو به کاربران اجازه می‌دهد تا ۲۰۰۰۰۰ دستگاه را همزمان مدیریت کنند. احتمال افزایش این ارقام در آینده وجود دارد. درصورت استفاده از هایو جهت مدیریت فارم ها، کسانی دیگر مثل تکنسین‌ها در این مسیر به شما کمک می‌کند. به وسیله هایو می‌توانید اتصال تعدادی کاربر را به سیستم ایجاد کرده و درکنارش سطح دسترسی آن را تعیین کنید.

پیش بینی قیمت اتریوم کلاسیک

نه فقط برای ETC، بلکه بیشتر ارزهای دیجیتال، از جمله ارزهای فیات، سال ۲۰۲۰ بازی را تغییر داد. همه گیری کرونا، اقتصاد جهان را به ورطه رکود کشاند، و همین اتفاق نیز برای اتریوم کلاسیک افتاد.

با این حال، اتریوم کلاسیک تا سال ۲۰۲۰ موفقیت‌های زیادی را شاهد بود و این ارز مسیر صعودی خود را حفظ کرد. به طوری که در ۲۰۲۰ قیمت آن از ۲ دلار شروع شد و با ۷ دلار به پایان رسید. در نتیجه، پدیده احساسات بازار سر به فلک کشید.

از آن زمان، پیش‌بینی‌ها بیشتر به سمت خوش‌بینی رفت تا بدبینی. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در حال پیش بینی بلندمدت بر روی جنبش ETC هستند که به شدت بر آن نظارت دارند. در نتیجه، پیش‌بینی قیمت اتریوم کلاسیک برای کل سال نسبتاً خوش‌بینانه بود. به طوری که قیمت آتی اتریوم کلاسیک تا پایان سال ۲۰۲۱ به ۱۲۰ دلار رسید.

پیش بینی آینده قیمت اتریوم کلاسیک در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵

می‌گویند که قیمت کارایی ۲۰۰ دلاری روی تخت پادشاهی ارزهای دیجیتال حاکم است، حتی در مواقعی که هیچ پیش بینی روشنی در وضعیت بازار نباشد. این خبر از استوار بودن اتریوم کلاسیک در تمامی مواقع روبه رویی با مواقع کاهش میزان ارزش را می‌دهد.

بعد از ۲۰۲۴ در سال ۲۰۲۵ قیمت به ۲۵۰ دلار رسیده و این سال جزء معیارها است. هیچ اهرمی برای تغییر قیمت مثل رکود اقتصاد در این وجود ندارد. بزرگترین آسیب‌ها فقط درجهت بالابردن کیفیت سیستم وارد شده است. طبق پذیرش همه جانبه و بررسی قیمت، درمی یابیم که قیمت تا سال ۲۰۲۵ به ۲۷۰ دلار هم می‌رسد که بالاترین رکود را به اثبات می‌رساند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان