بات ترید ارز دیجیتال

ربات تریدر ارزدیجیتال چیست؟+ معرفی بهترین بات های پولی و رایگان 2023

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 7 شهریور 1402

ربات تریدر ارز دیجیتا، یک ابزار برنامه‌نویسی شده است که معاملات را به صورت خودکار انجام می‌دهد. هرچند که ترید در ارزهای دیجیتال نیاز به مهارت و تخصص دارد، اما این ربات‌ها به خوبی می‌توانند همه آنچه که نیاز دارید را انجام دهند. همین امر باعث شده تعداد کثیری از افراد از ربات‌های تریدینگ در این جریان بهره ببرند. این موضوع که چه رباتی برای تریدر در بازار کریپتو مناسب است اهمیت بسیاری دارد. به همین دلیل ما در این نوشتار از فراچنج می‌خواهیم بررسی کنیم ربات تریدینگ چیست، چه کاربردی دارد و بهترین بات‌های رایگان و پولی کدام اند؟! پس اگر به دنبال کسب اطلاعات در این زمینه هستید، این مطلب را از دست ندهید…

ربات تریدر ارز دیجیتال چیست؟

به نرم افزاری که به شکل اتومات در جهت معاملات ارزهای دیجیتال، مثل اتریوم، بیت کوین و لایت کوین صورت می‌گیرد، ربات تریدر رمزارز می‌گویند. قیمت بازار توسط این ربات ها رصد می‌شود و بر اساس بررسی‌های خود خرید و فروش را انجام می‌دهند.

با در نظر گرفتن حجم زیاد معاملات موجود در بازار کریپتویی ها، ربات‌های تریدر برای کسانی مناسب هستند، که قصد سرمایه‌گذاری داخل این بازار مالی را دارند. اما به خاطر نداشتن دانش و تجربه اندازه، توانایی انجام معاملات را ندارند.

ربات‌های تریدر رمزارزها طبق تحلیل‌های خودشان، این توانایی را دارند، تا پیشبینی کشش بازار به سمت رشد یا ضرر را انجام دهند. اما هرگز فراموش نکنید، هیچ رباطی توانایی عملکرد ۱۰۰ درصد درست را ندارد. در اصل ربات‌های تریدری تنها فعالیتی که می‌توانند انجام دهند، در جهت بالا بردن احتمالات افزایش شاخص‌های سود است. پس نباید تنها روی این رباط‌ها برای انجام معاملات تکیه کرد و استفاده از آن به تنهایی در خرید و فروش خود یک عمل غیر منطقی است.

عملکرد ربات تریدر در بازار ارز دیجیتال به چه شکل است؟

ربات تریدر در بازار ارز دیجیتال با نگاهی به الگوهای قیمتی، اخبار و شاخص‌های تکنیکال، تحلیلی از بازار ارز دیجیتال ارائه می‌دهد. این ربات‌ها قادر به تجزیه‌وتحلیل پیچیده داده‌های بازار هستند و با استفاده از الگوریتم‌ها و روش‌های تحلیلی، سیگنال‌های خرید و فروش مناسب را تشخیص داده و به‌صورت خودکار در لحظه به‌جای تریدر معامله می‌کنند.


بیشتر بخوانید:ارز دیجیتال هوش مصنوعی چیست؟ | معرفی توکن های هوشمند ۲۰۲۳


فواید استفاده از ربات تریدینگ در ارزهای دیجیتال چیست؟

ربات تریدر ارزهای دیجیتال، تاثیر فراوانی در خرید و فروش رمزارزها دارند. به همین علت، با استفاده از این ربات‌ها می‌توانید به شکل‌های گوناگون بهره ببرید. این موارد عبارتند از:

  • مقدار حجم تحلیل
  • نبود تاثیر از احساسات درنتیجه پایین آمدن ریسک
  • گرفتن انتخاب مناسب‌تر در بازار ارزهای دیجیتال
  • بررسی حرفه‌ای درکنار شاخص‌های گوناگون
  • پایین آوردن میزان هزینه و زمان

با بهره گیری از ربات تریدر رمزارزها می‌توان به صورت اتومات همراه با سرعت بالا، در بازار رمزارزها فعالیت کنید. این جریان موجب کاهش هزینه‌ها و زمان می‌گردد. همینطور ربات تریدر با کمک الگوریتم‌های پیچیده این توانایی را دارد از آینده بازار شرایط کاملی به دست آورد. ربات تریدر توانایی این را دارد، تا خیلی سریع به رویدادها و سیگنال‌ها کمک کند سپس، معاملات خیلی سریع صورت گیرد.

  • کاهش ریسک در خرید و فروش:

با درنظر گرفتن تلاش ربات تریدرها به انجام معاملات و بررسی آن طبق اصول مدیریت، ریسک و رعایت استاپ لاس موجب پایین آمدن مقدار ریسک در خرید و فروش می‌گردد. درنتیجه با کمک این ابزارها توانایی کسب سود بالاتری دارید.

  • میزان حجم تحلیل:

در هر زمانی، یک ربات تریدر این توانایی را دارد تا مقدار زیادی از حجم فاکتورهای مهم را بررسی کند. این فعالیت برای افراد مشکل و غیر ممکن است. بعد از آن ربات تریدر بعد از رسیدن به اینکه زمان اقدام به معامله خوب است، شروع به انجام آن می‌کند و همین امر هم برای انسان‌ها سخت  است.

  • نداشتن تاثیرپذیری از احساسات در ربات تریدر:

انجام معاملات خرید و فروش در ربات تریدر به شکل خودکار است. این ربات در اکثر تصمیماتش احساست انسانی را دخالت نمی‌دهد. همین ویژگی باعث فعالیتی بهتر و پایین آمدن احتمال تصمیمات غیر منطقی می‌گردد.

  • بررسی تحلیل تکنیکال به شکل غلط
  • خطرات و مسائل امنیتی
  • از توسعه دهنده پشتیبانی نمی‌کند
  • کارکرد بسیار پایین در بازار رنج
  • خرید رمزارزهایی که پروژه‌های ناموفقی دارند

این ربات‌ها بعد از اتصال به داده‌های بازارهای گوناگون و از نظر تحلیل تکنیکال در جهت سرمایه‌گذاری می‌توانند تصمیم گیری انجام دهند.

با این وجود، هیچ رباتی توانایی عملکرد ۱۰۰ درصدی ندارد، و در بعضی از پروژه‌ها شاید با ضرر همراه گردد. به علاوه، ربات‌های تریدر می‌توانند به رمزعبور، کلیدهای امنیتی و دیگر ویژگی‌های افراد دسترسی یابد.

درنتیجه درصورتی که هکرها به یک ربات تریدر متصل گردند، مشکلات امنیتی بسیار خطرناکی شکل می‌گیرد. با درنظر گرفتن اینکه رباط‌های تریدر باید به شکل منظم به روزرسانی گردند، و اگر این کار صورت نگیرد، باعث کارکرد آن‌ها به صورت کاهش سود منجر می‌گردد.   همینطور، احتمال رخ دادن اشتباه در تحلیل تکنیکال ربات تریدر وجود دارد که لازم است بررسی گردد.

انواع Trader Bot

در ادامه قصد داریم انواع ربات‌های تریدر ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم.

1-ربات مارکت میکر یا ربات بازار ساز:

نام دیگر ربات بازارساز، ربات اسپرد است. دلیل این نام به خاطر این است که هدفش در معاملات استفاده از اختلاف قیمت بین رمزارزها در بازار کریپتویی و کسب سود از این جریان است. ربات بازارساز، به شکلی عملکرد دارد که تلاش میکند داخل یک صرافی در پایین‌ترین قیمت خریداری انجام داده و در بالاترین قیمت آن را بفروشد. توجه کنید که این ربات ربات آربیتراژ نمی‌باشد.

2-ربات آربیتراژ:

به رباتی که می‌تواند قیمت ارزهای دیجیتال را در صرافی‌های گوناگون با یکدیگر مقایسه کند و تلاش کند تا دارایی را در یک صرافی با پایین‌ترین قمیت خریداری و داخل صرافی دیگری با بیشترین قیمت بفروشد، ربات آربیتراژ می‌گویند. مثلا تصور کنید ارزدیجیتال بیت کوین قیمت ۲۹۳۵۶ در صرافی بایننس و در صرافی تتر ۲۹۳۶۶ دارد. دراین زمان ربات آربیتراژ، رمزارز را صرافی بایننس خریده و به صرافی تتر می‌فروشد. به این جریان آربیتراژ می‌گویند.

3-ربات وام دهنده رمز ارز:

تصور کنید که شما در پورتفوی خودتان میزانی مارجین که اضافی است دارید. همینطور قصد معامله این مارجین را هم ندارید. در این هنگام ربات وام دهنده رمزارز به تریدری دیگر مارجین خود را قرض lمی دهد و از او در مدت زمان معلومی تمام مارجین را با میزان سود حاصل از وام را دریافت می‌کند.

4-ربات معاملات روند یا ربات روند:

وظیفه‌ی این ربات، تحلیل و شناخت چرخه‌های روندهای بازاررمزارزها، و پیش بینی روند آتی بازار است. پس هنگامی تشخصی خود، برای آغاز معامله ای، آن را شروع می‌کند. مثلا برنامه ریزی یک ربات تریدری روند طوری برنامه ریزی شده که در کنار بالارفتن حجم خرید و فروش، معامله خرید را می‌گشاید و درمقابل این شرایط معامله فروش را شروع می‌کند.

بهترین ربات تریدر ارز دیجیتال سال ۲۰۲۳

برخی از محبوب ترین بات های ترید در زمینه ارزهای دیجیتال عبارت اند از:

  1.  CryptoHopper
  2.  CryptoHero
  3. Commas
  4.  Pionex
  5.  Gun Bot Shop
  6. Altrady
  7.  Bitsgap
  8. HaasOnline
  9. TradeSanta
  10. Kryll

در ادامه تعدادی از بهترین‌های ربات‌ها را بررسی می‌کنیم.

ربات تریدر زیگنالی Zignaly

برگزیدن بهترین ربات تریدر برای رمزارزها همواره یک معضل اساسی بوده که با ورود ربات تریدر زیگنالی این ایراد حل شد. ارتباط با رباتZignaly خیلی ساده است. کاربران به آسانی این توانایی را دارند تا به وسیله پلتفرم آن بایکدیگر ارتباط ایجاد کنند. همینطور به شکل احتمالی، این ربات با برخی از رمزارزها مثل اتریوم و بیت کوین هماهنگ هستند و کاربران خیلی راحت می‌توانند خرید و فروش این رمزارزها را انجام دهند. این ربات‌ها دارای مشخصاتی هستند که تعدادی از آن‌ها را بیان می‌کنیم.

  • بالابردن بازدهی خرید و فروش و پایین آوردن ریسک
  • چک کردن میزان قیمت ارزهای دیجیتال در هر لحظه
  • داشتن سیستمی که در زمان مناسب جهت انجام ترید اطلاع می‌دهد.
  • توانایی در اتصال به دیگر صرافی‌های رمزارزها
  • انجام دادن تحلیل تکنیکال به شکل حرفه‌ای و مسلط

ربات تریدرگان بات Gunbot

از محبوب‌ترین ربات‌های تریدر می‌توان نام‌گان بات (Gunbot) را نام برد. طراحی این ربات خودکار توسط Tammy Levy و Gunthar De Niro صورت گرفته است. این صرافی می‌تواند به بالای ۱۳ صرافی رمزارز متصل گردد. در ادامه با برخی از ویژگی‌های آن آشنا می‌گردید.

  • بهره گیری از الگوریتم‌های گوناگون مثل Bollinger Bands در جهت انجام خرید و فروش‌های گوناگون
  • استفاده از قابلیت‌های متعدد پیشرفته در انجام بهینه‌سازی کارکرد ربات
  • بررسی بازار به وسیله الگوریتم‌های پیشرفته
  • داشتن پشتیبانی API در جهت متصل شدن به بورس‌های گوناگون

در زمانی که ارتباط با صرافی قطع گردد به صورت خودکار عملیات ادامه پیدا می‌کند. گان بات در جهت بررسی بازار و تحلیل آماری آن امکاناتی دارد، که انجام این فعالیت‌ها را ممکن می‌کند. این بررسی‌ها باعث می‌گردد، تا کاربران درباره سکه و بازار اطلاعات ماثری کسب کنند. درضمن کاربران، در جهت بهینه‌سازی کارایی ربات خودشان، از فعالیت‌هایی مثل تنظیم میزان حداقل و حداکثری سود بهره می‌برند. زبان ربات Gunbot جاوا اسکریپت بوده و کارکردش روی Node. js است. در حال حاضر این ربات در بالای ۱۳۰ کشور در تمام دنیا موردتوسط بیش از ۵۰ هزار کاربر  مورد استفاده قرار گرفته است. در این میان ویژگی‌های مثبت موجب می گردد تا خیلی افراد آن را بهترین ربات خطاب کنند.

ربات تریدر هاس آنلاین HaasOnline

یکی دیگر از پلتفرم‌های ربات تریدر عالی رمزارزها HaasOnline است. این ربات در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده و سازگاری عالی با صرافی‌های معروف مثل Binance، Bitfinex و Coinbase دارد. به وسیله این ربات می‌توانید تحلیل و بررسی بازار را برای معاملات خود از مسیرهای متعدد انجام دهید. با بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های این ربات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای حفاظت از دارایی و اطلاعات کاربران، امکانات امنیتی پیشرفته‌ای را ارائه می‌دهد.
  • در جهت دسترسی سریع و راحت اپلیکیشن‌های آنلاین را وارد پلتفرم خود کرد.
  • به کسانی که در این پلتفرم عضو هستند، برنامه‌ای در جهت اعلام وفاداری انجام می‌دهند.
  • تراکنش‌ها را با سرعت بالا انجام می‌دهد.
  • خرید و فروش رمزارزها را با کارمزد خیلی پایین انجام می‌دهد.
  • به وسیله تیکت یا تلفن به صورت ۲۴ساعته پشتیبانی انجام می‌دهد.
  • عرضه میزان قیمت رمزارها به صورت به روز

HaasOnline در مسیر دریافت سود در ترید رمزارزها از تعدادی ابزار تحلیلی و راهکار حمایت می‌کند. در همین میان HaasOnline با کمک استراتژی‌های و اندیکاتورهای خرید و فروش بخصوصی از نمودار شمعی، Bollinger Bands، پرایس اکشن، RSI و MACD در جهت انجام معاملات خود به کارمی برد. این پلتفرم برای بالا بردن امنیت حساب کاربران خود از تعدادی فرایندهای امنیتی در مقابل حملات هکری و جرائم اینترنتی استفاده می‌کند.

ربات تریدرتری کاماس 3commas

یکی دیگر از معاملات خوردکار ربات تریدر کاماس (3commas) است. این ربات قابلیت اتصال به صرافی‌های متعدد مثل بیت فاینکس و بایننس همینطور هوبی دارد. 3commas هم اکنون بالای ۲۵۰۰۰ عضو دارد و بسیار محبوب است. در ادامه تعدادی از ویژگی‌های اساس این ربات را نام برده‌ایم:

  • از انواع و اقسام گوناگون رمزارزها پشتیبانی انجام می‌دهد.
  • انجام استاپ لیمیت، اوردرهای مارکت و لیمیت
  • به کمک امکانات گسترده‌تر این توانایی را دارد تا به نسخه VIP ارتقاء یابد.
  • با بهره گیری از الگوریتم‌های گوناگون می‌تواند معاملات را به شکل خودکار انجام دهد.
  • اخبار بازار رمزارزها و تحلیل‌های فنی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ترند فالو، مانیتورینگ و سیگنال دهی از الگوریتم‌هایی هستند که این ربات از آن‌ها بهره می‌برد. در این میان، ربات تریدر کاماس در خیلی از صرافی‌ها با کمک تکنولوژی API موجب اتصال کاربران به صرافی‌ها می‌گردد.

ربات تریدر کریپتوتریدر CryptoTrader

ربات تریدر CryptoTrader مثل مابقی ربات‌های رمزارز طبق سیگنال‌های تحیلی معاملات را شکل می‌دهد. الگوریتم‌های تحلیل بنیادی، تحلیل تکنیکال و مدیریت ریسک به صورت پیوسته، کمک به انجام بهترین تصمیم‌ها در بازار رمزارزها می کنند. این ربات خیلی ساده با حساب شما داخل صرافی اتصال می‌یابد و به انجام معاملات رمزارزی می‌پردازد. تعدادی از مهم‌ترین ویژگی‌های این ربات گزینه‌های پایین هستند:

  • استخراج داده‌های نموداری و آمار
  • از بالای ۵۰۰ رمزارز پشتیبانی انجام می‌دهد.
  • با کانال‌های تلگرام و پیام‌های هشدار اتصال می‌یابد.
  • در هر لحظه سیگنال‌های تکنیکال را انجام می‌دهد.
  • خرید و فروش به همراه اوردرها را مدیریت می‌کند.

البته، بهره گیری از این ربات‌ها خطراتی را هم در پی دارد. قبل از اینکه از ربات‌ها استفاده کنید بهتر است تمام ویژگی و پیرامون ربات‌ها را می‌بایست بررسی کنید.

ربات تریدر کریپتوهاپر Cryptohopper

Cryptohopper به کاربرانش اجازه می‌دهد تا با بهره گیری از الگوریتم‌های پیش فرض و یا مخصوص به خود خرید و فروش را شکل دهند. پشتیبانی این ربات از صرافی‌های معروفی مانند Bitfinex، Coinbase Pro، Binance و Kraken شکل می‌گیرد. تعدادی از افراد معتقدند این ربات جزء بهترین ربات تریدری رمزارزها است. بهترین ویژگی‌های ربات کریپتو هاپر عبارت است از:

  • با بهره گیری از سفارشات قابل تنظیم و محدود از معاملات محدوده ای، پیشرفته و معمولی پشتیبانی می‌کند.
  • می‌تواند هر یک از ربات‌های دیگر را از نظر کارایی بررسی کند و آمار بسیار دقیقی از معاملات کسب کند.
  • به تعداد بیشماری از شاخص‌های تحلیلی گوناگون به همراه نمودارهای فنی دسترسی دارد.
  • در جهت پیدا کردن بهترین نقاط برای معاملات از راه‌های بررسی و تحلیل تکنیکال استفاده می‌کند.
  • برای مدیریت کردن معاملات می‌توان از پیام هشدار استفاده کرد.

می‌توانید در مسیر تبدیل الگوریتم‌ها به استراتژی به خصوصی از این ربات استفاده کنید.

این پلتفرم در زبان‌های متعددی مثل اسپانیایی، آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی، ژاپنی و فرانسوی پشتیبانی می‌کند. ربات تریدر کریپتوه نسخه دسکتاپ به همراه برنامه تلفن همراه را نیز دارد.


سخن پایانی:

با توجه به اسم ربات تریدر این پلتفرم نوعی الگوریتم است تا به صورت خودکار ترید در بازارهای مال مثل ارز دیجیتال صورت بگیرد. ربات‌های تریدر تاثیر زیادی در بازار رمزارزها دارند و جزء یکی از ابزارهای مهم در سرمایه‌گذاری قرار دارند. اگر قصد دارید تا از این ربات‌ها در معاملات خود استفاده کنید باید ابتدا اشتراک آن را بیابید. در بهره گیری از این ربات شما باید به صورت پی دی پی آن را بررسی کنید و حتی میزان محدوده برای خروج و ورود ربات را هم تعیین کنید. با این وجود، ربات‌های تریدر در معاملات رمزارزها کارایی بالایی دارند، و مهمترین آن ارائه میزان زیادی از اطلاعات معاملات و عملکردی جدا از احساسات است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان