صرافی ارز دیجیتال با قابلیت فیوچرز

صرافی ارز دیجیتال با قابلیت فیوچرز

دسته بندی : صرافی ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 20 آبان 1402

صرافی ارز دیجیتال با قابلیت فیوچرز| در این مقاله از صرافی فراچنج به صرافی‌هایی با قابلیت فیوچرز می‌پردازیم. همانطور که می‌دانید، بازار ارزهای دیجیتال شیوه‌های گوناگونی دارد. اگر در بازار معاملاتی کریپتوکارنسی‌ها حرفه‌ای هستید یا مدتی است که از فعالیتتان در این بازار می‌گذرد، قطعا با معاملات فیوچرز، مارجین، اسپات و دیگر معاملات آشنا شدید. معامله گران یا تریدرها با توجه به شرایطی که از نظر جغرافیایی در آن زندگی می‌کنند و مقدار سرمایه، سبک علاقه و روحیه، شرایط کاری و امکاناتی که دارند، یکی از این شیوه‌های معاملاتی را استفاده می‌کنند. از طرفی هر صرافی ارز دیجیتال از استراتژی‌های به خصوصی پشتیبانی می‌کنند. در نتیجه شناخت این صرافی‌ها برای هر نوع معامله‌ای اهمیت زیادی دارد. پس در صورتی که می‌خواهید معاملات فیوچرز را انجام دهید، همراه ما باشید.


معاملات Futures چیست؟


یکی از راه‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال که در معامله بیت کوین یا دیگر رمزارزها بدون اتریوم، توسط تریدرها یا معامله گران استفاده می‌شود، معاملات فیوچرز یاFutures است. معاملات به شیوه فیوچرز به گونه‌ای است که دو تریدر یا سرمایه گذار با یک دیگر روی یک قیمت که ثابت است در جهت خرید و فروش و معامله به توافق می‌رسند. انجام این معاملات و یا خرید و فروش‌ها به کمک یک اهرم یا لوریج صورت می‌گیرد. برای مثال کارمزد تراکنش‌ها در معاملات اسپات به شبکه رمزارز مورد استفاده بستگی دارد و باید یک کیف پول بسازید، که مقداری زمان بر است.

ولی در مقابل در معاملات فیوچرز شما می‌توانید خرید و فروش و دریافت سود را با مقدار کارمزد خیلی پایین تری دریافت کنید. البته توجه کنید ریسک معادلات فیوچرز در معاملات ارزهای دیجیتال خیلی زیاد است و با توجه به اینکه شما به وسیله اهرم معامله را انجام می‌دهید، احتمال اینکه تمام سرمایه خود را ازبین ببرید خیلی زیاد است. درنتیجه باید روی مدیریت ریسک همراه تحلیل عالی تسلط یابید.


ویژگی‌های معاملات فیوچرز


هر نوع شیوه‌ی بخصوصی برای انجام معامله راه‌ها و قسمت‌های مربوط به خود را دارد. معاملاتی آتی یا فیوچرز دارای ۳ عنوان اصلی هستند که شناخت آن‌ها اهمیت زیادی دارد.

لوریج یا اهرم:

برای بیشتر شدن سود، باید خرید و فروش یا معاملات خود را با اهرم شکل دهید. در اصل با توجه به میزان اهرم، صرافی به فرد تریدر یا معامله‌گر دارایی و یا سرمایه قرض می‌دهد و به این ترتیب اندازه معامله‌اش افزایش می‌یابد. مثلا اگر تریدر همراه با ۱۰۰ دلار معامله انجام داده و لوریج روی ۱۰ را تعیین کرده است، در اصل یک معامله‌ی ۱۰۰۰دلاری بازکردید. پس ۹۰۰دلاری که می‌ماند توسط صرافی به شما قرض داده می‌شود و در صورتی که سود کردید، مقداری سود به شما تعلق می‌گیرد، و اگر ضرر کنید، ۹۰۰دلار را می‌گیرد.

در آخر از کل دارایی شما ضرر را کم می‌کند. پس توجه کنید استفاده از اهوم و لوریج کاری بسیار خطرناک و پرریسک است و توصیه می‌کنیم با اهرم‌هایی کم خریدو فروش خود را شکل دهید. درضمن مقدار لوریج در هر صرافی مقدارهای مختلفی دارد.

تعداد واحد هر نوع قرارداد:

این ویژگی باعث شناخت میزان ارزش هر دارایی دیجیتال در قرار داد می‌گردد و هر پلتفرم مقدار خاص خود را دارد. مثلا شاید در یک قرارداد فیوچرز به میزان ۲ بیت کوین در یک صرافی مانند کوکوین ارزشش ۵۲۵۰۰ دلار و در بایننس ۵۲۰۰۰دلار ارزش است.

مهلت زمان انقضا:

در این ویژگی باید قرار داد صورت بگیرد. یعنی فرد فروشنده قراردادش را باید در زمان موعد به فروش بگذارد و کسی که خریدار است، برای خرید اقدام کند. البته امکان فروش به هر معامله‌گری توسط فروشنده بدون مانع است.


صرافی ارز دیجیتال با قابلیت فیوچرز


در دنیای رمزارزها معاملات گوناگونی همچون اسپات، فیوچرز و مارجین وجود دارند. پس همراه با توجه به تمام خصوصیات خود باید یکی از این شیوه‌ها را استفاده کنید. از طرفی هر صرافی از یه نوع به خصوصی شیوه پشتیبانی می‌کند. ولی ما ایرانی‌ها محدودیت‌هایی داریم. در صورت استفاده از شیوه‌ی فیوچرز باید از صرافی‌های خارجی بهره‌مند گردیم که با توجه با تحریم‌های ایران نیازمند پلتفرم‌های بدون احراز هویتیم.

با این وجود، همیشه می‌توان به دنبال یک راه حل بود. در این هنگام برای اینکه کاربران ایرانی بتوانند از صرافی‌های فیوچرز استفاده کنند، باید IPهای خود را تغییر دهند. پس درمرحله‌ی اول باید نصب یک نرم‌افزار IP را انجام دهید. بعد از آن زمان ورود به صرافی از IP ثابت بهره ببرید. اگرIPهای مختلف را استفاده کنید ممکن است با مختل شدن حساب کاربریتان، اتصال شما به دارایی خود از نابود گردد.

1-بای بیت (Bybit):

در صرافی بای بیت که در گروه صرافی‌های متمرکز قرار است، معامله گران دیگر نیازی به احراز هویت ندارند. اگرچه بدون اینکه احراز هویت انجام دهید، امکان برداشت روزانه ۲۰ هزار دلار از این صرافی را دارید. به جز این ویژگی بای بیت از فیوچرز پشتیبانی انجام می‌دهد. درنتیجه یکی از صرافی‌های عالی برای ایرانیان است. این پلتفرم نرم افزاری دارد که می‌تواند در سیستم‌های عامل اندروید و IOS موبایل اجرا گردد. همچنین نسخه دسکتاپ این پلتفرم در دسترس است. با توجه به مدت زمان زیادی از آغاز فعالیت این پلتفرم نمی‌گذرد، اما مقدار نقدینگی بالایی دارد. در ضمن تراکنش‌ها در این صرافی سرعت بالایی دارند. تریدرها یا معامله گران با استفاده از اهرم‌های این صرافی توانایی کسب سودهای عالی را دارند. اگرچه باید تحلیل و بررسی بادقتی را انجام دهند و بدون آگاهی حرکتی انجام ندهند.

صرافی لورج (Leverj)

یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز بسیار عالی برای استفاده ساکنین ایران، لورج یا Leverj است. صرافی Leverj از معاملات فیوچرز و اسپات پشتیبانی انجام می‌دهد. داخل این صرافی نیز احتیاجی به احراز هویت نیست و فراموش نکنید به نرم افزارهای تغییر آی پی هم نیاز است. فعالیت در این صرافی برای کسانی که مبتدی هستند مقداری مشکل است. یکی از مشخصات منفی صرافی لوریج پشتیبانی از تعداد پایین رمزارز است. در صرافی Leverj برای استفاده از هر نوع شیوه‌ی معاملاتی، یک میزان خاصی کارمزد مشخص شده است. مثلا صرافی لورج برای انجام سفارشات گذار یا Maker مبلغی حدود ۲٪ و برای انجام سفارشات برداریا Taker حدود ۴٪ را مشخص کرده است.

صرافی YFX

در کنار کشور ایران کشورهایی مانند سنگاپور، چین، کوبا و سوریه در صرافی YFX تحریم هستند. ولی با کمک نررم افزارهایی که تغییر آی پی انجام می‌دهند می‌توانید از این صرافی بهره ببرید. انجام معاملات به کمک اهرم حدود۱۰۰ در این صرافی صورت می‌گیرد. اگرکه قصد آغاز معامله‌ی فیوچرز در صرافی YFX را دارید، بعد از ورود به سایت رسمی این صرافی و در مرحله دوم انتخاب بلاکچین دلخواه را انجام دهید. این صرافی پشتیبانی از شبکه‌های مانند:

را انجام می‌دهد. بعد از اینکه شبکه‌ای را انتخاب کردید لازم است به کیف پول رمزارز خود متصل گردید. زمانی ک شما از کیف پول‌های متامسک یا بری استفاده کنید،پیش از هر کاری به شکل اتوماتیک به صرافی وصل شده اید. در آخر می‌توانید بعد از ورود به معادلات فیوچرز به تنظیم معامله‌ی مدنظر بپردازید.

صرافی بینگ ایکس (BingX)

در صرافی دیگری که معاملات فیوچرزی انجام می‌گردد، بینگ ایکس است. یکی از قابلیت‌هایی که BingX دارد داشتن یک اهرم معاملاتی به مقدار بلند است که  برای انجام معاملات به شیوه‌ی فیوچرز در اختیار معامله‌گر قرار می‌دهد. درضمن میزان کارمزد این فرایند به شدن منطقی و مناسب است. مقدارحجم معاملات در صرافی بینگ ایکس یک مقداری بالا است. صرافی بینگ ایکس دارای میزان حجم معادلاتی پایین است. ولی با این وجود در جایگاه مناسبی قرار دارد. این صرافی دارای کارمزدهای مناسب و منطقی است. ارائه معاملات فیوچرز در این صرافی به ۲ شکل معمولی و دائمی صورت می‌گیرد.

معاملات دائمی به صورت فیوچرز، درواقع به همان شکل معمولی هستند، ولی تاریخ انقضا برایشان مشخص نیست. در معاملات معمولی فیوچرز اهرم برابر با ۱۵۰ و در نوع دائمی مساوی با ۱۲۵ است. معامله گران می‌توانند حدود ۵۰ هزار دلار را روزانه از صرافی BingX بدون نیاز به احراز هویت برداشت کنند.

پلتفرم آپولو ایکس (ApolloX)

در یکی دیگر از صرافی‌های غیرمتمرکز در جهت استفاده برای معاملات دائمی، پلتفرم آپولو ایکس است. این پلتفرم لوریج تا۱۰۰۰برابر را برای صورت گرفتن معاملات به معامله گرانش ارائه می‌دهد و میزان کارمزد و اسلیپیج بسیار کمی دارد. اولین کار برای آغاز فعالیت در آپولوایکس ساختن یک حساب کاربری است، که برای ایجاد آن احراز هویت نیازی نیست. با استفاده از ایمیل یا پسورد می‌توانید حساب کاربری خود را ساخته و بعد از متصل کردن کیف پول خود به صرافی میزانی رمزارز به حسابتان واریز کرده و معاملات خود را آغاز کنید.

صرافی آپولوایکس روی شبکه‌ی BNB Smart Chainبه وجود آمده است ولی می‌توانید تعداد زیادی رمزارز را روی شبکه‌های گوناگون معامله کنید. مقدار حجم نقدینگی در پلتفرم آپولوایکس بسیار بالا است و رابط کاربری بسیار آسانی دارد. همچنین امنیت این پلتفرم مناسب است. ارائه پلتفرم ApolloX روی نسخه‌های انروید وب و IOS صورت می‌گیرد.

صرافی dYdX

یکی از صرافی‌های قدیمی که بر شبکه اتریوم در مسیر انجام معاملات فیوچرز دائمی مبتنی است، صرافی dYdX است. داخل این صرافی امکان انجام معامله‌ی خیلی از رمزارزها با لوریج ۲۰ است. در این پلتفرم محیط کاربری بسیار راحت بوده و تنها چیزی که برای آغاز معامله نیاز دارید، اتصال کیف پول و انتقال ۱۰ دلار رمزارز به حسابتان است. این صرافی روی نسخه‌های IOS، وب و اندروید ارائه می‌گردد و خیلی ساده می‌تواند در هر جا می‌توانید معامله انجام دهید. میزان نقدینگی دی دگس بسیار زیاد است و طرفداران زیادی بین کاربران دارد. البته به دلیل فیلتر بودن باید از وی پی ان استفاده کنید.

پروتکل Perpetual

یکی از دیگر صرافی‌های با قابلیت فیوچرزبه صورت غیر متمرکز در جهت انجام معاملات فیوچرز دائمی پروتکل Perpetual است. در صرافی پرپچوال کاربران می‌توانند با لوریج ۱۰ترید انجام دهند. پروتکل Perpetual روی شبکه‌ی لایه دوم آپتیمیزوم مبتنی است و به احراز هویت هیچ احتیاجی ندارد. ولی بازهم ایران در تحریم است و باید با وی پی ان از آن استفاده کنید. این پلتفرم رابط کاربری ساده دارد و در نسخه موبایل نیز ارائه می‌گردد.

صرافی Kwenta

یکی دیگر ازصرافی‌هایی با قابلیت فیوچرز، پلتفرم Kwenta است که به صورت غیر متمرکز برای ایرانی‌ها ساخته شده است. به کمک پروتکل سینتیکس صرافی Kwenta روی شبکه‌ی اتریوم پشتیبانی می‌گردد. در این پلتفرم به احراز هویت نیازی نیست. صرافی Kwenta دارای مقداری پیچیدگی در رابط کاربری خود است. کاربران برای آغاز استفاده از معاملات فیوچرز صرافی Kwenta باید از اینکه والت ارزهای دیجیتال آن‌ها به صرافی متصل است اطمینان یابند. شما می‌توانید از هر نوع کیف پولی مانند ربی، متامسک یا هر نوع دیگری بهره ببرید. مرحله‌ی بعدی اقدام برای خرید توکن  SUSD است. توجه کنید این توکن را باید از بخش سواپ صرافی بخرید.

صرافی منگو مارکتز

یکی دیگر از صرافی‌های با قابلیت فیوچرز که غیرمتمرکز است منگومارکتز نام دارد. Magno MarKets  روی شبکه سولانا مبتنی شده است. نقدینگی در این پلتفرم همراه با لوریج در سطح پایین‌تری نسبت به دیگر صرافی‌های متمرکز قرار دارد. یک ایراد خیلی بزرگی که صرافی مگنومارکتز دارد مشخص نبودن میزان کارمزد برای معاملات فیوچرز است. پرداخت کارمز به وسیله رمزارز سولانا صورت می‌گیرد. پس باید با نصب کیف پول فانتوم و اتصال آن به مگنومارکتز، معاملات ارزهای دیجیتال خود را شروع کنید. یکی از بهترین انتخاب‌ها صرافی منگومارکتز است چراکه در کنار غیرمتمرکز بودن، امنیت را به مزان قابل توجهی تامین می‌کند. مثلا در خرید و فروش رمزارز بیت کوین می‌توانید از اهرم ۵ بهره ببرید.


ویژگی بهترین صرافی ارز دیجیتال با قابلیت فیوچرز


برای اینکه بهترین صرافی ارز دیجیتال با قابلیت فیوچرز را انتخاب کنیم، باید یکسری ویژگی را در بر بگیرند. بعضی از این ویژگی‌ها مانند:

  • داشتن تنوع در محصولات آتی
  • توجه به میزان پایین بودن ارقام برای کمترین میزان موجودی در حساب فیوچرز
  • پیشرفته بودن پلتفرم معاملاتی
  • ارائه دادن خدمات در سطوح بالا به مشتریان
  • داشتن میزان خیلی پایین برای کمیسیون
  • داشتن منابع آموزشی، به خصوص که در زمینه استفاده از این شیوه تازه کار هستید.
  • مابقی ویژگی‌ها مثل انجام معامله روی مقداری از سهام و یا استفاده از صندوق‌های معامله بدون کارمزد.

سخن پایانی


در این مقاله از صرافی فراچنج به معرفی صرافی ارز دیجیتال با قابلیت فیوچرز پرداختیم. همانطور که گفتیم، معاملات به صورت فیوچرز برای تریدرها و معامله گران شرایطی به وجود می‌آورند که میزان ریسک نوسانات بازار را کاهش دهند. برای اینکه در زمینه معاملات فیوچرز فعالیت کنید باید میزان مناسب از آگاهی و دانش را دریافت کنید. فعالیت در معادلات فیوچرز یا آتی می‌تواند خطرات زیادی را دربر بگیرد. یکی از راه‌هایی که می‌توانید با استفاده از آن مقداری ریسک را در این معاملات کاهش دهید، به وجود آوردن یک پرتفوی از قراردادهای آتی است.

برای این پرتفوی نیز شما باید به درک اندازه و کامل و جامعی از ریسک‌های بازار برسید. به طور کلی برای موفقیت و کسب سود و درآمد عالی بهتر است قبل از استفاده از هر نوع روش یا ابزاری در بازار ارزهای دیجیتال اول از همه به شناخت و درک آگاهی تمام و کمال درباره هر موضوعی دریافت کرده و تسلط یابید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان