استخراج دوج کوین

استخراج دوج کوین ؛ چطور DogeCoin را استخراج کنیم؟

تاریخ انتشار : 22 اسفند 1402

خرید و فروش ارز دیجیتال

در این مقاله قصد داریم تا بررسی کنیم دوج کوین چگونه استخراج می‌شود و به سوالات کاربران در این حوزه پاسخ دهیم. با افزایش قیمت دوج کوین، خیلی از افراد جذب سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز شدند. به همین دلیل عده‌ای تصمیم گرفتند، تا ماینینگ دوج کوین را انجام دهند. این فعالیت به این خاطر رخ داد که با استخراج دوج کوین که در حال حاضر به بیشترین میزان ارزش طی این مدت رسیده است، سود بسیار زیادی را دریافت می‌کنند. در اینجا این سوال پیش می‌آید که آیا استخراج دوج کوین می‌تواند سودآور باشد؟

همانطور که گفتیم، استخراج دوج کوین، جزء فعالیت‌های بسیار جذاب در این دوره تبدیل شده است و ماینر‌ها و معامله گران بسیاری، جذب این فعالیت شدند. این آلت کوین، دارای قابلیت‌های به خصوصی است، که موجب شده تا استخراج آن بسیار بسیار  جذاب شود. پس اگر قصد استخراج رمز ارز دوج کوین را دارید، می‌توانید این کار را تنها با پرداخت مبلغ بسیار مناسبی شروع کنید. اما برای شروع در این پروسه‌ی فعالیتی، با یک سرمایه مناسب می‌توانید این کار را شروع کنید. در ادامه می‌خواهیم این روند را برایتان توضیح دهیم پس تا پایان این مقاله با ما در صرافی ارز دیجیتال فراچنج همراه ما باشید.

درباره استخراج دوج کوین

دوج کوین (Dogecoin) میم کوینی که با هدف طنز و خنده در سال ۲۰۱۳ وارد دنیای کریپتو کارنسی شد. در واقع اولین میم کوین در دنیای بلاکچین و رمز ارز‌ها دوج کوین است که از یک ترکیب افراد توسعه دهنده‌ای بسیار متعهد و پر تحرکی ساخته شدند. در ابتدا ارزش این رمز ارز بسیار اندک بود ولی اکنون به یکی از بهترین و با ارزش‌ترین رمز ارز‌ها تبدیل شده است. یکی از ویژگی‌های بسیار عالی رمز ارز دوج کوین همراه با شبکه بلاکچینی که دارد، این است که کاربران با سرعت خیلی سریع می‌توانند بلاک‌های تازه را به شبکه بلاک چین ببرند و موجب استخراج رمز ارز جدید شوند.

به خاطر سرعت و ساده بودن فرایند ماینینگ، اکثر کاربران این رمز ارز را جزء بهترین رمز ارز برای استخراج می‌دانند. ولی با تمام این ویژگی‌های جذاب، هنوز استخراج هیچ رمز ارزی به میزان حجم بیت کوین نرسیده است. در ادامه، همراه با دیگر ویژگی‌های مثبت دوج کوین افراد بسیار مشهوری مثل ایلان ماسک از این رمز ارز حمایت کرده‌اند و به این شکل، قیمت دوج کوین افزایش یافت. در واقع همین دلایل باعث شد، تا استخراج دوج کوین بیشتر محبوب شود.

نحوه استخراج دوج کوین چگونه است؟

قبل از اینکه عملکرد استخراج رمز ارز بیت کوین را بررسی کنیم، بهتر است با چگونگی استخراج ارز‌های دیجیتال به صورت کلی آشنا شوید. در حالت کلی، برای اینکه در دنیای ارزهای دیجیتال، رمز ارز‌ها را منتقل کنیم، باید از شبکه انتقال همتا به همتا یا P۲P استفاده کنید. در این فرایند، افراد تریدر و فعال در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند بدون اینکه از پلتفرم‌های واسطه‌گری مثل بانک‌ها استفاده کنند، رمز ارز‌ها انتقال می‌یابند. ماهیت شبکه‌های بلاک چین و دنیای ارز‌های دیجیتال به این صورت است که روی رمز ارز‌هایی مثل دوج کوین، بیت کوین و اتریوم هیچ سازمان یا نهادی دسترسی و تسلط ندارد و به شکل غیر متمرکز فعالیت می‌کنند. پس هر تراکنشی که در ازای خرید و فروش رمز ارز‌ها صورت می‌گیرند، روی همان بلاک چین و به شکل کاملا مشخصی داخل تعداد زیادی کامپیوتر به صورت نود یا گره ذخیره می‌شوند.

مرحله ۱ استخراج دوج کوین:

سپس، برای صورت گرفتن یک تراکنش توسط سیستم‌های بلاکچین گوناگون به شکل موفقیت، و یا اینکه استخراج ارز‌های دیجیتال جدید انجام دهید، باید داخل شبکه بلاک چین بلاک‌های تازه اضافه می‌گردد. افراد ماینر، همراه با اعتبار سنجان، باید بلاک‌های جدید را اضافه کنند. این فعالیت، در استخراج اتریوم و دیگر رمز ارز‌ها به همین شکل انجام می‌شود. در واقع، برای اینکه استخراج رخ هد، باید تعداد زیادی از مسئله‌های نسبتا سخت و مشکل ریاضی انجام شود. در ازای این کار‌های دشواری که ماینر‌ها انجام می‌دهند، آن ها، پاداش به دست می‌آورند. به این شکل، افراد ماینر، برای کسب پاداش (که توکن‌های بومی شبکه هستند) مشتاق می‌شوند.

مرحله ۲ استخراج دوج کوین:

برای اینکه رمز ارز دوج کوین را استخراج کنید، به شکلی باید همین فرایند استخراجی را انجام دهید. پس، کاربرانی که ارز‌های دیجیتال جدید را استخراج کرده و همینطور تراکنش‌های داخل شبکه بلاک چین را تحلیل می‌کنند، در مقابل انجام این فعالیت ها، پاداش به دست می‌آورند. طی انجام فرایند استخراج، ماینر‌ها با یکدیگر رغابت می‌کنند و یکی از فعالیت‌های درآمد در زمینه ارز‌های دیجیتال است. با تمام این موارد، اینکه کدام فعالیت بین ماینر شدن و تریدر را انتخاب کنید به علاقه، روحیه و شرایط هر فردی بستگی دارد.

معرفی بهترین ماینرها برای استخراج دوج کوین

با استفاده از کامپیوتر و لپ تاپ، شما می‌توانید دوج کوین را استخراج کنید. به این ترتیب، هر فردی که تجهیزات و مهارت کافی را داشته  باشد می‌تواند این کار را انجام دهد. هر چند که دوج کوین خیلی راحت‌تر از بیت کوین استخراج می‌شود. هر چند که در ابتدای فعالیت‌های رمز ارز بیت کوین، استخراج این رمز ارز نیز با کامپیوتر‌های شخصی و به سادگی ممکن بود، اما با افزایش ارزش و طرفداران این فعالیت، استخراج آن سخت شد. به طور کلی با استفاده از ۲ روش می‌توانید ارز‌های دیجیتال را استخراج کنید:

  • استفاده از پردازنده‌های گرافیکی و کارت‌های گرافیکی (GPU)
  • ماینر یا دستگاه‌های استخراج
  • پردازنده‌های کامپیوتری یا CPU

استخراج دوج کوین با کامپیوتر

برای اینکه دوج کوین رااستخراج کنید، به هیچ عنوان استفاده از کامپیوتر‌های شخصی یا لپ تاپ به شما توصیه نمی‌شود؛ زیرا پردازنده‌های سیستم شما یا CPU داغ می‌شود، و به این شکل دوام و عمرش  کاهش می‌یابد. هرچند، در صورتی که از جدید و به روز بودن سیستم کامپیوتر شخصی خود اطمینان بسیار کاملی دارید، هیچ مشکلی برای انجام این فرایند ندارید. ولی در آخر پرداخنده‌های معمولی، چگونگی انجام تراکنش‌ها را بسیار کند می‌کنند.

استخراج دوج کوین با کارت‌های گرافیک (GPU)

بهترین انتخاب‌ها در استخراج رمز ارز دوج کوین، کارت‌های گرافیکی و پردازنده‌های کامپیوتری است. با قدرت بسیار بالایی که کارت‌های گرافیکی دارند، فرایند استخراج را به صورت بسیار سریع و قدرتمند انجام می‌دهند. بهترین کارت‌های گرافیکی در بازار عبارت‌اند از:

  • کارت گرافیک RX ۵۸۰ GTS
  • کارت گرافیک AMD Radeon RX 5700XT
  • کارت گرافیک GeForce GTX ۱۰۸۰ Ti
  • کارت گرافیک RTX ۳۰۹۰ Ultra Gaming
  • کارت گرافیک RTX ۲۰۸۰ Ti

استخراج دوج کوین با گوشی

برای اینکه با گوشی دوج کوین را استخراج کنید، اولین کار تهیه یک کیف پول دوج کوین است تا بلاک‌هایی که در ازای پاداش به شما هدیه می‌شود را در آن ذخیره کنید. برای این کار، اپلیکیشنی را که برای iOS و اندروید مناسب است را دانلود کنید.

زمانی که ثبت نام کردید، به شما یک Seed یا رشته ۱۲ کلمه‌ای تعلق می‌گیرد که، برای ورود به حساب خود و دستگاه جدید واجب است. با گم کردن این عبارت به هر شکلی، دسترسی شما به کیف پول رمزنگاری شما برای همیشه از بین می‌رود.

نرم‌افزار مورد نیاز برای استخراج دوج کوین

در استخراج دوج کوین، با دستگاه‌هایی مانند سی پی یو، کارت گرافیک و اسیک به یک نرم‌افزار استخراج نیاز دارید. این جریان که نرم‌افزار‌های ماینینگ را بشناسید، در انجام فرایند استخراج اهمیت بسیار زیادی دارد. دقت به این موضوع که چه نرم‌افزار و سخت افزاری را برای استخراج این رمز ارز انتخاب می‌کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد. به همین دلیل بهترین بهترین نرم‌افزار‌ها برای ماینینگ رمز ارز دوج کوین عبارت‌اند از:

برای استخراج رمز ارز دوج کوین، به صورت تنها، استفاده از پردازنده‌های مرکزی کامپیوتر خودتان کافی است و بهترین پیشنهاد، استخراج cpuminer برای این کار است.

برای اینکه با کارت‌های گرافیک دوج کوین را استخراج کرد، بهترین آن‌ها را در زیر نام برده‌ایم:

  • CudaMiner: برای محصولات بهترنی انتخاب هستند.
  • CGminer: سازگار با اکثر کارت‌های گرافیکی هستند.
  • EasyMiner: مناسب برای تازه کار‌ها و محیط کاربری خیلی ساده و راحت است.
  • MultiMiner: یکی از نرم‌افزار‌های بسیار مناسب برای استخراج ارز‌های دیجیتال مبتنی بر الگوریتم، همچوندوج کوین، این نرم‌افزار است. البته این نرم افزار، از رمز ارز‌های SHA-256  پشتیبانی انجام می‌دهد. همچنین، نرم‌افزار‌هایی مثل EasyMiner و CGminer برای دستگاه‌های مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهترین کارت‌های گرافیکی برای آغاز فعالیت استخراج دوج کوین، نرم‌افزار EasyMiner و RX580 هستند. همینطور، عضویت در استخر‌های استخراج بسیار بزرگ مانند AikaPool و Multipool بسیار عالی است. در آخر به هیچ عنوان از دستگاه‌های کامپیوتر معمولی شخصی یا گوشی‌های همراه در استخراج ماینینگ، استفاده نکنید. بهترین کار استخراج ماینینگ است.

استخرهای استخراج گروهی دوج کوین

افراد ماینر می‌توانند به استخر‌های استخراج به پیوندند. در واقع این افراد، با عضویت در استخر‌هایی که تعداد بسیار زیادی عضو دارند، در استخراج موفقیت‌آمیز دوج کوین افزایش می‌دهند. نا گفته نماند که، تعداد افراد کاربر و ماینر در یک استخر استخراج، اعتبار آن را مشخص می‌کند. یکی از ویژگی‌های بسیار قدرتمند استخر استخراج، میزان هش است. بدون شک با بیشتر شدن تعداد افراد عضو در استخر، موجب افزایش تعداد سخت‌افزار‌ها می‌گردد. به این ترتیب احتمال اینکه استخراج موفقی رخ دهد افزایش می‌یابد. بهترین و موفق‌ترین استخر‌های DogeCoin عبارتند از:

  • وایا بی‌تی سی (ViaBTC)
  • استخر تراست پول (TrustPool)
  •  استخر پرو هشینگ (Prohashing)
  •  استخر انت پول (AntPool)

استخراج دوج کوین

استخراج ابری دوج کوین

یکی از راه‌های طبیعی برای اینکه دوج کوین را استخراج کنید، استخراج ابری است. در واقع، اگر که دوست دارید به عنوان ماینر هیچ گونه نقشی در ماین کردن رمز ارز دوج کوین نداشته باشید استفاده از فضای ابری بسیار مناسب است. این فضا، به نوعی یک یک برنامه همکاری است که با کمک یک پایگاه داده به شدت قوی، به جای شما در استخراج دوج کوین شرکت می‌کند. شما تنها باید، هزینه کارمزد فضای ابری را به حالت ماهانه و سالانه بپردازید. بهترین فضا‌های ابری مخصوص ماین کردن عبارتند از:

  • فضای ابری جنسیس ماینینگ (Genesis Mining)
  • فضای ابری نایس هش (Nicehash)
  • فضای ابری یوبوت (Eobot)

کیف پول دوج

یکی از واجبات ماینینگ دوج کوین، داشتن یک کیف پول مخصوص این رمز ارز است. گزینه مهم دیگر، انتخاب بهترین مکان امن برای کسب پاداش دریافتی است. ولت یا کیف پول ارز دیجیتال دارای یک آدرس عمومی برایی ارسال و یک آدرس برای دریافت رمز ارز دوج کوین همراه با یک کلید خصوصی برای دسترسی به ولت است. کلید خصوصی باید در امنیت بسیار بالایی قرار بگیرد و به هیچ وجه با شخصی به استراک گذاشته نشود. انواع کیف پول‌های مناسب دوج کوین عبارتند از:

والت نرم افزاری:

این کیف پول‌ها روی کامپیوتر یا لپ تاپ‌های شخصی نصب می‌شوند و از نظر امنیتی، بهتر از کیف پول‌های آنلاین عملکرد دارند. با دانلود کردن کیف پول اصلی رمز ارز دوج کوین، شما امکان استفاده از دیگر شرکت‌ها را دریافت می‌کنید.

ولت سخت افزاری:

یکی از راه حل‌های بسیار امن برای دارایی‌های کریپتویی، استفاده از کیف پول‌های سخت افزاری است. این والت‌ها دارای دستگاه‌های فیزیکی مانند USB دارند که موجب ذخیره ارز‌های دیجیتال به صورت آفلاین می‌شود. بهترین کیف پول‌های معروف سخت افزاری مخصوص رمز ارز دوج کوین، Trezor Model T و Ledger Nano S هستند.

کیف پول آنلاین:

در صورتی که استخراج رمز ارزز دوج کوین را به شکل تفریحی انجام می‌دهید، بهترین کار استفاده از پلتفرم‌های آنلاینی مثل کوین بیس و بایننس است. به غیر از این دو صرافی مابقی پلتفرم‌ها دارای امنیت مناسب نیستند.

نتیجه گیری

با توجه به توضیحاتی که دادیم، استفاده از استخر دوج کوین با رعایت نکاتی مانند داشتن آگاهی و سطح دانش کافی امکان‌پذیر است و افراد باید با تحلیل و تحقیق کامل این فرایند را آغاز کنند. کاربران با گوشی، کارت‌های گرافیکی و کامپیوتر می‌توانند فرایند استخراج دوج کوین را انجام دهند؛ اما انتخاب هر یک ازاین روش‌ها با دقت به نوع وسیله استفاده شده متفاوت است. در ضمن، قبل از هر گونه فعالیتی در زمینه استخراج، فرد باید کیف پول مخصوص رمز ارز دوج کوین را انتخاب و نصب کند، سپس فعالیت را ادامه دهد. به طور کلی شرکت در استخر‌های رمز ارز به خصوص استخر دوج کوین که به تازگی رونق گرفته راه خوبی برای کسب درآمد از ارز‌های دیجیتال است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان