Dual Investment

سرمایه گذاری دوگانه (Dual Investment)چیست؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 9 شهریور 1402

کسانی که تازه وارد دنیای بازار مالی رمزارزها شده اند، سعی در امتحان تمام راه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری هستند. زیرا با این روند، میزان ضرر و ریسک از راه‌های معامله پایین‌تر است. در این مسیر یکی از راه‌های سرمایه گذاری، سرمایه‌گذاری دوگانه (Dual Investment) است. دریافت سود در این روش به شکل دو دارایی عرضه می‌گردد. درواقع هنگامی که در تاریخ تسویه معامله توسط کاربر صورت گیرد، او توانایی کسب ارز جایگزین یا ارز سپرده را شامل می‌گردد. در این مقاله از صرافی فراچنج همراه ما باشید، تا درباره سرمایه‌گذاری دوگانه توضیح دهیم.

سرمایه گذاری دوگانه (Dual investment) چیست؟

در تعریف ساده، به نوعی سرمایه‌گذاری که افراد توانایی کسب سود خود به شکل دو دارایی را دارند، سرمایه‌گذاری دوگانه می‌گویند. مثلا برای شروع در این روش، باید صرافی مدنظرتان را انتخاب کنید. در بین صرافی‌های معتبر رمزارزها، صرافی‌هایی مانند کوکوین و بایننس می‌توانند سرمایه‌گذاری‌هایی به شکل دوگانه تحویل دهند. ابتدا باید یکی از صرافی‌ها را انتخاب و دارایی مورد نظر را درآن استیک یا قفل کنید. بعد از اینکه زمان معینی گذشت، دارایی شما سود کرده، و شما قابلیت برداشت سود به دو شکل را دارید.

پس نتیجه می‌گیریم این سپرده گذاری، یک محصول غیر اصولی به همراه بازه‌ای متغییر است. این بازه، متغییر است و طبق قیمت هدف که جزء یکی از معیارها قرار دارد، تنظیم می‌گردد.

مقدار درآمد معامله گران به مقدار کارکردشان در زمان تعیین شده و طبق قیمت هدف وابسته است. مثل تمام راه‌های دیگر خرید و فروش رمزارزها، سرمایه‌گذاری دوگانه عاری از ریسک و خطرهایی نیست. نوسانات بازار بالاترین مقدار در ریسک این معاملات را بر عهده دارد.

سرمایه گذاری دوگانه به چه شکل است؟

در جهت درک عمیق این سرمایه گذاری، باید سودهایی که شامل سرمایه گذاران می‌گردد را مطالعه کنید. روش سرمایه‌گذاری دوگانه به این شکل است که افراد، دارایی را در قیمت کم خریداری و در قیمت بیشتر می‌فروشند. این را بدانید که اگر معاملات شما در دوال اینوستمنت، اجرا نگردد، بازه دارایی به شکل ارز سپرده به شما ارائه می‌گردد. همینطور در حالت اجرای معاملات، سود حاصل بازه دارایی خود را به شکل ارز جایگزین کسب می‌کنید. در ادامه دو مورد از مهمترین رخدادهای سپرده‌گذاری دوگانه که فروش بالا و خرید پایین را جدا از هم توضیح می‌دهیم.

اولین رویکرد: خرید پایین

زمانی که معامله در سرمایه‌گذاری دوگانه اجرا می‌گردد، به این معنی است که قیمت تسویه‌اش از قیمت هدف در جایگاه پایین‌تری قرار دارد. برای این نوع روش اقتصادی، کاربر می‌بایست در روز تسویه زمان قیمت هدف و سپرده را تعیین کند. درنتیجه هنگامی که روز تسویه فرا می‌رسد، اگر میزان قیمت دارایی کاربر از قیمت هدف در معامله پایین‌تر قرار گرفته باشد، معامله صورت می‌گیرد. درنتیجه، هنگامی که روز تسویه مقدار قیمت دارایی افراد پایین‌تر از قیمت هدف در معامله قرار بگیرد، معامله اجرا نمی‌گردد.

در این زمان که قیمت خرید شما پایین است، در صورت اجرا شدن معامله، افراد توانایی خرید رمزارز جایگزین خود در تاریخ تسویه را دارند. برای اینکه رمزارز جایگزین، باید به میزانی استیبل کوین مثل USDT را وارد حساب صرافی خود کند. سپس، برای اینکه ارزجایگزین را خریداری کند، مدت زمان برای تسویه به همراه میزان قیمت هدف را مشخص کند. پس در روز تسویه همراه دارایی اولیه، که در واقع استیبل کوین و سود آن بود، میزانی رمزارز جایگزین که بیت کوین هست را خرید می‌کند.

دومین رویکرد: فروش بالا

بین رویکرد فروش بالا و خرید پایین تفاوت‌هایی قرار دارد. در این رویکرد، باید میزان دارایی شما برابر یا بیشتر از قیمت هدف برسد. در این هنگام، شما توانایی فروش دارایی خود با بالاترین قیمت را دارید. برای انجام این فعالیت، می‌بایست دارایی دیجیتالی به غیر از استیبل کوین‌ها را انتخاب و روی آن سپرده‌گذاری انجام دهید. اکنون برای فروش، قیمت هدف باید بالا باشد و بعد باید زمان انجام آن را تعیین کنید.

زمان موعود تسویه، اگر قیمت دارایی به هدف رسیده باشد، معامله صورت می‌گیرد. یعنی دارایی رمزارز کاربران، با سودش فروخته شده و در آخر به صورت استیبل کوین هدیه این معامله را ارائه می‌دهند. بر اساس گفته هایمان، در زمانی که قیمت دارایی به قیمت هدف نرسیده است، معامله صورت نمی‌گیرد. درنتیجه دارایی شما از خطرات احتمالی محفوظ می‌ماند. شما توانایی دریافت همان می‌زان رمزارز سپرده‌گذاری خود  همراه با سود استیکینگ آن هستید.

سرمایه گذاری دوگانه چه مزایایی دارد؟

تمام سرمایه‌گذاری‌ها همیشه دارای میزانی سود و ضرر هستند. بعضی از سرمایه‌گذاری‌ها فواید و بعضی دیگر مضراتی دارند. برای سرمایه‌گذاری ابتدا باید درباره انواع آن‌ها شناخت و مطالعه انجام دهید. سپرده‌گذاری مزایای بسیاری دارد از جمله:

 خرید در قیمت بالا و فروش پایین: کاربر توانایی فروش دارایی خود در قیمت بالا، و خرید در قیمت  پایین را دارد.

بازده غیرفعال (Passive Yields): کاربر توانایی کسب سود، بدون اینکه به روند بازار توجه کند، با استیک کردن دارایی خود را دارد. ویژگی این طریق از دریافت درآمد، غیرفعال و ثابت بودن است.

کارمزد تراکنش: در صورت انجام معامله نیاز به دادن کارمزد نیست.

اهداف متعدد: برای سرمایه‌گذاری به این طریف فرد کاربر می‌تواند هدف‌های گوناگونی برای دریافت درآمد تعیین کند.

سرمایه گذاری دوگانه چه ریسک‌هایی دارد؟

با توجه به اینکه سرمایه‌گذاری دوال اینوستمنت مثل خیلی دیگر از سرمایه‌گذاری ها دارای مزایای فوق العاده‌ای است، یکسری ریسک‌هایی را هم شامل می‌گردد. میزان ریسک سرمایه‌گذاری دوگانه تقریبا با ریسک در معاملات بازار اسپات مساوی است. برای اینکه به شکل مفهومی با این جریان آشنا گردید، باید آن را خیلی خوب درک کنید.

دارایی قفل شده: بعد از انجام سرمایه گذاری، دارایی شما قفل می‌گردد و تا فرارسیدن زمان تسویه قفل می‌گردد. پس این سرمایه‌گذاری فاقد انعطاف‌پذیری است.

تاریخ تسویه: با توجه به تاریخ تسویه سرمایه‌گذاری دوگانه، کاربران سود و درآمد دریافت می‌کنند. در روند بازار تاریخ تسویه اهمیت زیادی دارد.

ضرر: در زمانی که قیمت سرمایه، با قیمت هدف فاصله طولانی دارد، در این نوع سرمایه‌گذاری کاربران، باید خرید را در قیمت بیشتر خریداری کنید؛ یا با قیمت کمتر بفروشید که در واقع ضرر کرده اند.

راه‌های انجام سرمایه‌گذاری دوگانه

در صرافی کوکوین، کاربران می‌توانند در آن سپرده‌گذاری دوگانه انجام دهند. برای کاربران داخل ایران استفاده از این صرافی محدودیت‌هایی وجود دارد، درنتیجه معامله گران ایرانی محبوبیت بسیاری دارد.

سرمایه گذاری دوگانه در صرافی کوکوین

در جهت آغاز دوال سپرده‌گذاری دوگانه داخل صرافی کوکوین بر اساس مراحل زیر پیش می‌رود.

  1. ابتدا وارد سایت صرافی کوکوین شده و برای خود حساب کاربری باز کنید.
  2. در صورتی که از قبل حساب نداشته‌اید می‌توانید برای خود حساب تازه باز کنید.
  3. از منوی که در قسمت بالای صفحه قرار دارد، کلمه Earn را انتخاب کرده و از از گزینه‌های زیر مجموعه آن گزینه KuCoin Earn را انتخاب کنید.
  4. از داخل صفحه‌ای که باز شده، گزینه Dual Investment را انتخاب کنید
  5. در این صفحه جدید که باز شد، تمام موارد سپرده‌گذاری دوگانه را دارد.
  • در قدم اول باید برای خرید دربین رمزارزها موجود، می‌بایست یکی را انتخاب کنید. مثلا در صورت خرید اتریوم، شما طبق USDT یا همان اتریوم کسب درآمد می‌کنید.
  • در قدم دوم، باید روز تسویه را در بین تاریخ‌هایی که موجود است، طبق برسی و تحلیل خود مشخص کنید.
  • در قدم سوم، می‌بایست قیمت هدف را از بین گزینه‌ها برگزینید.
  • برای قدم چهام می‌بایست میزان دارایی که قصد خرید با آن را دارید را تعیین کنید.
  • زمانی که همه‌ی اطلاعات پر کرده تمام شد، گزینه Confirmرا انتخاب کنید.
  • در این زمان، حق استفاده از دارایی سپرده‌گذاری از شما گرفته می‌شود. درواقع سپرده شما تا زمان تسویه قفل می‌گردد.
  • در آخر بعد از روز تسویه، واریز درآمد شما توسط صرافی کوکوین به حساب کاربری خود که به طریق آن خرید کرده اید، صورت می‌گیرد.

سرمایه گذاری دوگانه در صرافی بایننس

دومین صرافی که امکان انجام سرمایه‌گذاری دوگانه را مقدور می‌گردد صرافی بایننس است. اکنون، حساب تمام کاربران ایرانی در صرافی بایننس، مسدود شده و ایران در تحریم قرار گرفته است. حال ما برایتان چگونگی سرمایه گذاریدوگانه در آن را شرح می‌دهیم.

  1. اگر که در صرافی بایننس حساب ندارید، باید وارد سایت آن شده و برای خود حساب کاربری بسازید. همچنین احراز هویت خود را انجام دهید.
  2. در قسمتی از منو در بالای صفحه، روی گزینه Earn را کلیک کنید و از بین زیر مجموعه هایش،  Dual Investment را انتخاب کنید.
  3. صفحه که باز شد، تعدادی رمزارز به صورت لیست مشاهده می‌کنید، یکی از ارزهای دیجیتال را منتخب کنید.
  4. هم اکنون نوع خرید یا فروش محصول را تعیین کنید.
  5. سپس، قیمت هدف همراه تاریخ تسویه را ثبت کنید.
  6. بعداز اینکه اطلاعات سرمایه‌گذاری دوگانه تمام گشت، میزان مبلغی که قصد سرمایه‌گذاری با آن را دارید ثبت کنید. پس این مبلغ از حسابتان کم می‌گردد.
  7. در آخر زمانی که قرارداد خدمات را مطالعه کردید، سپرده‌گذاری را تایید کنید، و تا رسیدن زمان تاریخ تسویه صبر کنید.

نتیجه گیری

در کل یکی از راه‌های کم ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال، سپرده‌گذاری دوگانه است. درنتیجه بیشتر کسانی که وارد بازار کریپتوکارنسی می‌گردند از این بازار بهره می‌برند. در این قسمت از سرمایه گذاری، اگر شما ضرر کنید، می‌توانید با قفل کردن دارایی خود درآمد کسب کنید. درنتیجه، می‌توانید ضررهای سپرده‌گذاری دوگانه را تا حدودی جبران کنید. با این وجود، قبل از آغاز هر نوع سپرده‌گذاری می‌بایست چگونگی بازار را برسی کنید. همچنین تحلیل روزهای بعد برای تاریخ تسویه، را انجام دهید. با توجه به هدف، بازار را تحلیل کنید. علت اینکه هدف شما خرید در قیمت کم و فروش در قیمت بالا است به همراه بررسی بازار در جهت سرمایه گذاری، حائز اهمیت است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان