امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال

راه های افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 4 مهر 1402

تصور کنید که شما نمی‌توانید به حساب کاربری خود در یک صرافی متصل شوید، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ مدتی پیش اخباری مطرح شد که خبر از هک شدن تعدادی از حساب‌های کاربری در صرافی‌ها را می‌داد. پس اگر در زمینه رمزارزها فعالیت دارید، در اینجا این سوال برایتان پیش می‌آید که چگونه امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال را افزایش دهیم؟ زمانی که این جریان‌ها رخ داد، پشتیبانی فناوری ارزهای دیجیتال برای رفع این ایراد فعالیت‌های خود را ارتقا دادند.

توصیه ما برای افرادی که مبالغ بالاتری را داخل حساب صرافی خود دارند این است که دارایی خود را به کیف پول شخصی خود انتقال دهند. با این وجود در صرافی‌ها همیشه احتمالات خطرناکی وجود دارد که با بررسی یکسری نکات می‌توانید میزان درصد خطرات احتمالی را کاهش دهید. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال فراچنج راه‌های افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی ارزهای دیجیتال را بررسی می‌کنیم پس همراه ما باشید.

راه‌های افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی‌ها

طبق توضیحاتی در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم، افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال نقش مهمی در دنیای رمزارزها دارد. حساب کاربری در صرافی خیلی راحتتر و ساده‌تر از کیف پول شخصی هک می‌گردد. پس باید برای حل این مشکل، راه حلی پیدا کنیم. توسعه گران در این زمینه، تلاش‌های بی‌شماری در جهت افزایش امنیت انجام می‌دهند. در مقابل هکرها و سارقان برای سرقت رمزارزها در صرافی‌ها تلاش می‌کنند. درنتیجه تعدادی از راه‌های جلوگیری از دسترسی سارقان به حساب کاربری افراد در صرافی را به همراه یکدیگر بررسی می‌کنیم.

  • انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال

این موضوع که ابتدا برای ذخیره رمزارزها از چه کیف پولی بهره می‌برید، یکی از مهم‌ترین انتخاب‌ها در بالابردن امنیت حساب کاربری داخل صرافی ها است. در این مورد توصیه می‌گردد که متناسب با ارز دیجیتالی که قصد معامله آن را دارید صرافی را برگزینید. با این وجود یکی از ویژگی‌های بهترین صرافی‌ها معروف بودن و تعداد بالای کاربر عضو است. تفاوت صرافی‌ها به سه نوع هیبریدی، غیر متمرکز و متمرکز تقسیم می‌گردند.

  • استفاده از یک کیف پول سرد

کیف پول سرد ارزهای دیجیتال برای افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی های رمزارزها، از اطلاعاتی مثل کلید خصوصی را داخل حافظه سرد یا کیف پول نگهداری می‌کنند. این نوع کیف پول‌ها بهترین نوع برای ذخیره رمزارزها به دلیل آفلاین بودنشان هستند.

  • استفاده از موبایل در مقابل سیستم

هکرها در هک سیستم‌های مرتبط با کامپیوتر خلیلی حرفه‌تر و سریع‌تر سروکار دارند و به طور کلی روی سیستم ها مسلط اند. اما گوشی‌های تلفن همراه علاوه بر داشتن نرم‌افزارهای امنیتی که می‌توانید نصب کنید، اگر که روت هم نشده باشند خیلی بیشتر دارای امنیت هستند.

  • استفاده از IP ثابت

در صرافی‌های خارجی بکار بردن IP ثابت یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال است. قطعا اطلاع دارید ایران در تحریم است. پس اگر می‌خواهید از صافی‌های خارجی استفاده کنید باید هزینه‌ای را پرداخت کنید و یک سرور مجازی همراه IP ثابت به دست آورید. در ادامه باید اکانت‌های سرمایه‌گذاری را بسازید.

همین موضوع باعث شده که بسیاری از تریدرها امروزه به سراغ IPهای ثابت از بقیه کشورها نظیر آمریکا، روسیه، فرانسه، آلمان و غیره بروند. در اصل کاربران ترجیح می‌دهند در ابتدا با صرف هزینه‌ای اندک یک شماره و یک سرور مجازی با یک IP ثابت از خارج کشور تهیه کنند و بعد با استفاده از آن اکانت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری خود را بسازند. در این حالت بعد از قطع و وصل شدن اینترنت، موقعیت مکانی شما به همان IP خریداری شده نشان داده می‌شود و دیگر از سمت سرور مرکزی بلاک نخواهد شد.

  • انتخاب رمز دشوار برای حساب کاربری شخصی

یکی دیگر از راه های افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی های ارز دیجیتال،انتخاب پسوردی سخت برای ورود به حساب خود در صرافی است،به این صورت احتمال هک شدنتان خیلی پایین می‌آید. سختی رمز به پیچیدگی بودن آن است. مثلا یک رمز دشوار باید بالای ۱۰ کارکتر داشته و طولانی باشد. به علاوه این بهره بردن از این کارکترها زمانی که دارای علامت‌های بخصوصی مثل هشتگ ادساین و این چنینی هستند خیلی بهتر است. این را همیشه بدانید که از رمز خود در جای مناسب نگهداری کنید. امروزه برنامه‌هایی برای مدیریت رمزهای (Password Manager) شما تشکیل شده اند.

  • ایجاد یک پروتکل آنتی ویروس خیلی قوی

از دیگر فعالیت‌ها برای افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال، نصب یک آنتی ویروس قوی برای فعالیت در صرافی‌ها است. این پروتکل به طور کلی امنیت تمام فعالیت‌های شما به میزان بالای تضمین می‌کند.

  • تغییر مداوم رمز عبور

کاربران حرفه‌ای و فعال در زمینه ارزهای دیجیتال همیشه برای پیشگیری از سرقت و هک شدن توسط سارقان، به صورت مداوم ارزهای دیجیتال خود را تغییر می‌دهند. استفاده مداوم و طولانی مدت از یک رمز برای حساب احتمال مواجه با خطرات احتمالی را افزایش می‌دهد.

  • استفاده از تایید مرحله‌ای دو مرحله‌ای

یکی دیگر از راه‌های خیلی خیلی پرکاربردی و موثر برای افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال تایید هویت دومرحله‌ای (2FA) است. این برنامه کاربرد زیادی برای برنامه‌های گوناگون در کنار صرافی‌های خارجی دارد. در واقع این برنامه کمک می‌کند کنار تنظیم رمز برای خودتان، یک رمز دوم هم بسازید. طی روند تایید هویت ۲ مرحله‌ای ابتدا پسورد را تعیین کنید. بعد برای ایمیل یا شماره تلفن شما رمز دوم ارسال می‌گردد. تعداد رقم های رمز دوم 6 عدد بوده که به دلخواه می توانید تغییر دهید.

  • استفاده نکردن از وای فای عومی هنگام ورود به حساب

گزینه دیگر برای اینکه امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال را افزایش دهیم این است که، هنگام ورود به حساب کاربری خود، از وای فای عمومی استفاده نکنید. زیرا موقعیت خیلی خوبی برای سارقان فراهم کرده اید. در یک مورد از فعالیت هکرها می‌توان به درخواست اطلاعات آن‌ها از شما، سپس هک حساب‌های شما را می‌توان اشاره کرد.


نتایج بررسی امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال

طبق توضیحاتی که در این مقاله از صرافی فراچنج بیان کردیم، افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی ارز دیجیتال یکی از مهمترین ویژگی‌های یک صرافی است. برای ایجاد امنیت در مقابل هکرها و حفظ دارایی های خود در صرافی ها می بایست یکسری کارها را انجام دهید. بخش مهم این فعالیت ها انتخاب معروف ترین صرافی، صرافی دارای تعداد کاربر زیاد، استفاده از تایید هویت دومرحله ای، عوض کردن پی در پی رمز، به وجود آوردن یک پروتکل آنتی ویروس، انتخاب یک پسورد خیلی سخت، استفاده از موبایل، استفاده از IP ثابت و کیف پول سرد جزء گزینه های افزایش امنیت حساب کاربری در صرافی ارزدیجیتال قرار دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان