حساب اجاره ای ارز دیجیتال

حساب اجاره ای ارز دیجیتال و خطرات چیست؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1403

صرافی برای اتباع

در دنیای پیچیده ارزهای دیجیتال، ترفندهای کلاهبرداری ارز دیجیتال، روز به روز در حال افزایش است. یکی از این ترفندها مربوط به حساب اجاره‌ای ارز دیجیتال است که افراد نا آشنا اغلب درگیر این مشکل می‌شوند و از حساب‌های آن‌ها در جهت پولشویی و سایر فعالیت‌ها که غیر قانونی هم هستند استفاده می‌شود. لذا در این مطلب از صرافی فراچنج تصمیم داریم تا به طور کامل شما را با حساب اجاره‌ای و خطرات آن آشنا کنیم تا شما هم درگیر مشکلات جدی نشوید. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

حساب اجاره ای ارز دیجیتال چیست؟

حساب اجاره‌ای یعنی اینکه شخصی از حساب بانکی یک شخص دیگر با داشتن رضایت (سوء استفاده از ناآگاهی افراد) و یا با رضایت او برای تراکنش‌های مالی استفاده کنند. در واقع فرد حساب خود را در اختیار سایر افراد قرار می‌دهد تا از آن برای واریز و برداشت پول، خرید و فروش کالا یا خدمات استفاده نماید. تا به اینجای کار شاید همه چیز از نظر شما بدون دردسر به نظر آید و خطری نداشته باشد.

اما لازم است بدانید، حساب اجاره‌ای از لحاظ قانونی یک روش برای پولشویی و فیشینگ محسوب می‌شود که مجرمان در تلاش‌اند تا با استفاده از آن‌ها رد پای اعمال غیرقانونی و مجرمانه خود را پاک کنند.

در واقع شاید حقیقت این است، افرادی که به درآمدهای کلان رسیده‌اند و این درآمد از روش‌های غیر قانونی و مجرمانه به دست آمده است؛ به حساب اشخاص دیگر نیازمند‌اند که به نام خودشان نباشد به همین دلیل هم اقدام به اجاره حساب اشخاص دیگر می‌کنند. این افراد با انتقال پول به حساب شخص دیگر و خرید رمز ارز با استفاده از اطلاعات آن‌ها و در نهایت انتقال دارایی‌های رمز ارزی به کیف پول ارز دیجیتال خود سعی دارند که ردپایی از خود به جای نگذارند.

در این شرایط فردی که حساب خود را اجاره داده است به عنوان مجرم شناخته می‌شود و قطعا مشمول مجازات خواهد بود. در حالت کلی حساب‌های اجاره‌ای مستقیما با فیشینگ و پولشویی در ارتباط‌اند و صاحب حساب چه در جریان باشد که چه اعمالی رخ داده و چه اطلاعی از آن نداشته باشد در هر صورت از نظر قانونی به عنوان مجرم شناخته شده و مجازات خواهد شد.

مفهوم اجاره حساب صرافی ارز دیجیتال

اگر با صرافی‌های ارز دیجیتال آشنا باشید، قطعا در یک صرافی ارز دیجیتال حساب دارید. هر کاربر در ابتدای افتتاح حساب در صرافی یک توافق نامه را می‌پذیرد که مطابق آن شما قبول می‌کنید مسئولیت تمام اعمالی که به وسیله حساب شما انجام شود را بر عهده می‌گیرید. این تعهد شامل اعمالی که امکان دارد از آن اطلاع نداشته باشید ولی با حساب شما انجام شده است نیز می‌شود.

 این روزها شاهد کارهایی هستیم که وعده آن‌ها کار در منزل و درآمد خوب است. توصیه می‌کنیم گول این آگهی‌ها را نخورید. در این رابطه معمولا مجرمان تلاش می‌کنند با سوء استفاده ازعدم ناآگاهی برخی از افراد با مقرر کردن درآمد ماهیانه از آن‌ها حساب آن‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال را اجاره کنند. با اجاره حساب ارز دیجیتال، افراد سودجو اقدام به واریز وجه و برداشت آن از حساب شما به صورت رمز ارزی می‌کنند و مشکلات آن گریبان گیر فرد صاحب حساب خواهد شد.

روش های سوءاستفاده کلاهبرداران از طریق حساب اجاره ای ارز دیجیتال چیست؟

روش‌های سوء استفاده کلاهبرداران از طریق حساب‌های اجاره‌ای ارز دیجیتال:

کلاهبرداران از روش‌های مختلفی برای سوء استفاده از حساب‌های اجاره‌ای ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. برخی از رایج‌ترین این روش‌ها عبارتند از:

1. پولشویی:

کلاهبرداران از حساب‌های اجاره‌ای برای پولشویی پول‌های بدست آمده از طریق فعالیت‌های غیرقانونی مانند قاچاق مواد مخدر، کلاهبرداری و جرایم سایبری استفاده می‌کنند. آن‌ها پول‌های کثیف را به حساب‌های اجاره‌ای واریز می‌کنند و سپس آن را به حساب‌های دیگر منتقل می‌کنند تا رد پول را پنهان کنند.

2. کلاهبرداری:

کلاهبرداران می‌توانند از حساب‌های اجاره‌ای برای کلاهبرداری از افراد بی‌گناه استفاده کنند. به عنوان مثال، آن‌ها ممکن است با ایجاد حساب‌های جعلی در صرافی‌های ارز دیجیتال و متقاعد کردن مردم به واریز پول به این حساب‌ها، کلاهبرداری کنند.

3. هک کردن:

کلاهبرداران می‌توانند از حساب‌های اجاره‌ای برای هک کردن صرافی‌های ارز دیجیتال و سرقت دارایی‌های کاربران استفاده کنند. آن‌ها با استفاده از بدافزار یا سایر روش‌های هک، به حساب‌های اجاره‌ای نفوذ می‌کنند و سپس از آن‌ها برای دسترسی به صرافی‌ها و سرقت ارزهای دیجیتال کاربران استفاده می‌کنند.

4. فیشینگ:

کلاهبرداران می‌توانند از حساب‌های اجاره‌ای برای ایجاد وب‌سایت‌های جعلی شبیه به صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنند. آن‌ها سپس کاربران را به این وب‌سایت‌ها فریب می‌دهند تا اطلاعات شخصی و مالی خود را وارد کنند و سپس از این اطلاعات برای سرقت دارایی‌های آن‌ها استفاده می‌کنند.

5. فرار مالیاتی:

کلاهبرداران می‌توانند از حساب‌های اجاره‌ای برای فرار از پرداخت مالیات بر روی سود خود از معاملات ارز دیجیتال استفاده کنند. آن‌ها با استفاده از حساب‌های اجاره‌ای، هویت خود را پنهان می‌کنند و رد پول خود را دنبال می‌کنند، که پیگیری آن‌ها توسط مقامات مالی را دشوار می‌کند.

علاوه بر این روش‌ها، کلاهبرداران می‌توانند از حساب‌های اجاره‌ای برای سایر فعالیت‌های غیرقانونی مانند قاچاق، تامین مالی تروریسم و ​​انتشار اطلاعات نادرست استفاده کنند.

مهم است که به خاطر داشته باشید که اجاره دادن حساب کاربری صرافی ارز دیجیتال به شخص دیگر بسیار خطرناک است. با انجام این کار، شما نه تنها حساب خود را در معرض خطر قرار می‌دهید، بلکه ممکن است در فعالیت‌های غیرقانونی نیز شریک شوید. اگر به دنبال کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال هستید، راه‌های امن و قانونی زیادی برای انجام این کار وجود دارد.

خطرات اجاره دادن حساب کاربری در صرافی های ارز دیجیتال

اجاره دادن حساب صرافی ارز دیجیتال که در نگاه اول ممکن است راهی آسان برای کسب درآمد به نظر برسد، در حقیقت اقدامی غیرقانونی و خطرناک است که می‌تواند عواقب ناگواری برای شما به همراه داشته باشد.

غیرقانونی بودن:

صرافی‌های ارز دیجیتال برای حفظ سلامت و امنیت این حوزه، شروط و مقررات مشخصی را برای کاربران خود تعیین کرده‌اند. اجاره دادن حساب کاربری، به طور واضح و آشکار، نقض این مقررات محسوب شده و می‌تواند منجر به مسدود شدن حساب، دارایی‌ها و حتی پیگرد قانونی خاطی شود.

مشارکت در پولشویی:

حساب‌های اجاره‌ای، به دلیل ماهیت پنهان و بدون هویت آن‌ها، به ابزاری ایده‌آل برای مجرمان در جهت پولشویی اموال نامشروع تبدیل شده‌اند. با اجاره دادن حساب خود، به طور ناخواسته در این فعالیت‌های غیرقانونی مشارکت کرده و عواقب سنگین آن را به جان می‌خرید.

به خطر افتادن امنیت اطلاعات:

در اختیار گذاشتن اطلاعات شخصی و مالی خود به فردی غریبه، ریسک بزرگی برای امنیت سایبری شما به همراه دارد. این امر می‌تواند منجر به سرقت اطلاعات هویتی، سوء استفاده مالی، جعل اسناد و سایر جرایم سایبری شود.

خدشه‌دار شدن اعتبار:

آلوده شدن نام و اعتبار شما به جرایم و فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط با حساب اجاره‌ای، تبعات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت. این امر می‌تواند اعتماد و احترام اطرافیان را از بین برده و در مسیر شغلی و زندگی شخصی شما اختلال ایجاد کند.

مشکلات حقوقی:

در صورت بروز هرگونه مشکل قانونی مرتبط با حساب اجاره‌ای، شما به عنوان صاحب حساب درگیر پرونده خواهید شد. این امر می‌تواند هزینه‌های هنگفت وکالت، دادرسی و حتی حبس را به دنبال داشته باشد.

مجازات حساب اجاره ای ارز دیجیتال در ایران برای کاربران چیست؟

اجاره حساب ارز دیجیتال ممنوع! مراقب باشید که اجاره دادن حساب کاربری به دیگران چه آگاهانه و چه از روی ناآگاهی خطرات زیادی را به دنبال دارد. این عمل به طور غیر مستقیم باعث می‌شود تا شما در اعمال مجرمانه‌ای همچون پولشویی مشارکت داشته باشید و برای چنین جرایمی قانون مجازات‌های سنگینی را در نظر گرفته است.

همچنین در این رابطه پلیس فتا نیز هشدارهای جدی را منتشر کرده و به افراد در رابطه با تبلیغات غیراخلاقی در پلتفرم‌های مختلف هشدار داده است. اغلب این تبلیغات به هدف کلاهبرداری و سرقت اطلاعات هویتی و بانکی شما انجام می‌شود و معمولا طعمه‌های خود را با وعده‌هایی مانند کار در منزل و کسب درآمد ساده به دام می‌اندازند و از اطلاعات آن‌ها برای انتقال وجوه غیرقانونی و یا فیشینگ استفاده می‌کنند.

چگونه از عواقب اجاره حساب در امان بمانیم!

به خاطر بسپارید در دنیای رمز ارزها همیشه امنیت را در اولویت قرار دهید چرا که احتیاط شرط عقل است. با کمی هوشیاری و کسب اطلاعات عمومی می توانید از دان کلاهبرداران این حوزه دور باشید و از سرمایه خود به بهترین نحو محافظت کنید. در ادامه برخی از مهم ترین نکات این زمینه را یادآور می شویم.

از اعتماد بی‌جا بپرهیزید و همیشه هوشیارانه عمل کنید

در فضای مجازی هوشیار‌تر باشید چرا که در این محیط همه چیز آن طور که به نظر می‌آید نیست! افراد سودجو امکان دارد که با وعده‌های وسوسه‌انگیز و پول‌های کلان شما را فریب دهند تا از این طریق حساب ارز دیجیتال‌تان را به آن‌ها اجاره دهید. پس حتما دقت کنید و فریب وعده‌های دروغین را در شبکه‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی نخورید.

هشدار و قوانین صرافی ها را جدی طلقی کنید

همانطور که به طور کامل تا به اینجای مطلب اشاره کردیم اجاره حساب ارز دیجیتال به دیگران غیر قانونی است. لذا صرافی‌ها نیز در این رابطه از شما توافقنامه‌ای دریافت می‌کنند که عواقب همه تصمیم گیری‌ها بر عهده خود شما است. بنابراین هر هشداری را که صرافی از روش‌های مختلف به شما ابلاغ می‌کند را جدی بشمارید و حتما در رابطه با قوانین اطلاعات لازم را کسب کنید تا از روی ناآگهی دچار مشکلات جدی نشوید.

با پول مشکوک هیچ فعالیتی نکنید!

اگر از یک حساب ناشناس به حساب بانکی‌تان پول واریز شد، به هیچ وجه از آن برای معامله ارز دیجیتال استفاده نکنید. این امر می‌تواند شما را با مشکلات بسیار جدید مواجه کند. هیچ راهی برای پول دار شدن یک شبه وجود ندارد بنابراین حتما باید در این باره هوشیار باشید.

کلام پایانی:

در این مطلب آموزشی سعی داشتیم تا شما را با یک روش کلاهبرداری ارز دیجیتال که امروزه زیاد شاهد آن هستیم آشنا کنیم. فریب افراد و استفاده از نا آگاهی مردم شیوه کلاهبرداران در این زمینه است. بنابراین مهم‌ترین و بهترین ترفندی که برای در امان ماندن از این روش کلاهبرداری یعنی حساب اجاره ای ارز دیجیتال وجود دارد، آگاهی است. در آخر مجدد توصیه می‌کنیم به فعالیت‌هایی که در فضای مجازی دارید دقت کنید، زیرا مسئولیت تمام کارهایی که با حساب انجام می‌شود بر عهده صاحب حساب است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان