احراز هویت افراد زیر 18 سال در صرافی ارز دیجیتال

آیا احراز هویت افراد زیر 18 سال در صرافی ارز دیجیتال امکان پذیر است؟

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 13 اسفند 1402

خرید و فروش ارز دیجیتال

آیا احراز هویت افراد زیر 18 سال در صرافی ارز دیجیتال امکان پذیر است؟ افزایش محبوبیت کاربران به خرید و فروش ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا باعث شده است تا صرافی‌های آنلاین زیادی در این زمینه به وجود آیند. در این بین نیز یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی که باید برای استفاده از این پلتفرم‌ها انجام داد احراز هویت است.

فرآیند احراز هویت در حال حاضر تقریبا برای همه صرافی‌ها الزامی است. احراز هویت یا KYC برای جلوگیری از تخلفاتی همچون پولشویی الزامی است. بنابراین هر صرافی ارز دیجیتالی که مطابق با قانون فعالیت دارد، دارای احراز هویت اجباری برای همه کاربران است. بنابراین در این قسمت حتما محدودیت‌هایی وجود دارد و یکی از این محدودیت‌ها برای افراد زیر ۱۸ سال است.

با توجه به اینکه یکی از سوالات پر تکرار کاربران ما این است که آیا احراز هویت افراد زیر ۱۸ سال در صرافی ارز دیجیتال امکان‌پذیر است یا خیر؟! در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال فراچنج به این پرسش پاسخ خواهیم داد. بنابراین اگر شما نیز به دنبال پاسخ این پرسش هستید در ادامه با ما همراه بمانید.

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال چه مفهومی دارد؟

احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال یعنی شما تایید کنید اطلاعاتی که با آن در یک صرافی ثبت نام کرده اید درست و مختص به خودتان است. اما دلیل این امر چیست؟ در واقع زمانی که شما احراز هویت می‌کنید در حال تایید اطلاعات هستید و  قبول می‌کنید که مسئولیت هرگونه فعالیت در صرافی بر عهده شما است.

چرا فرآیند احراز هویت در صرافی اجباری است؟

ارزهای دیجیتال در واقع دارایی‌های افراد هستند، گاها امکان دارد که مبالغ بسیار زیادی در این مسیر وارد شود و یا مبالغی که با آن اقدام به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌شود ممکن است قانونی نباشد، برای همین در یک صرافی ارز دیجیتال احراز هویت اجباری است.

در این مارکت کریپتو کاربران همگی موظه‌اند که فرآیند kyc را انجام دهند تا هویت آن‌ها مشخص باشد و از این طریق از جرایم مهمی همچون پولشویی جلوگیری شود.

تا به اینجای مطلب اقدام به بررسی پیش زمینه‌های اصلی یعنی احراز هویت و دلیل آن پرداختیم. اما پاسخ سوال اصلی یعنی احراز هویت افراد زیر ۱۸ سال در صرافی های ارز دیجیتال چیست؟ آیا این فرآیند امکان‌پذیر است؟

آیا احراز هویت افراد زیر 18 سال در صرافی ارز دیجیتال امکان پذیر است؟

به طور کاملا خلاصه باید بگوییم که احراز هویت افراد زیر 18 سال در صرافی های ارز دیجیتال امکان پذیر نیست. این افراد به دلیل نرسیدن به سن قانونی امکان استفاده از خدمات صرافی ارز دیجیتال را ندارد. در واقع فعالیت در کریپتوکارنسی برای افراد در این رده سنی، فقط با اکانت احراز هویت شده توسط اولیا قابلیت انجام دارد.

صرافی های ارز دیجیتال خارجی بدون نیاز به احراز هویت

حالا اگر با وجود نکات عنوان شده، باز هم به دنبال یک صرافی هستید که افراد زیر 18 سال بدون احراز هویت بتوانند به کمک آن در ارزهای دیجیتال فعالیت کنند. یکی از راه ها استفاده از صرافی هایی است که نیاز به احراز هویت ندارند. اما قطعا استفاده از این صرافی ها خطراتی را به همراه دارد و از جمله مهم ترین این خطرات می‌توان به فریز شدن دارایی ها و یا از دست رفتن اکانت اشاره کرد. با این حال برخی از صرافی های ارز دیجیتال همانند بینگ ایسک و کوینکس  بدون نیاز به احراز هویت هم خدمات خود را به کاربران ارائه می‌دهند.

اما توصیه ما این است که حتما با توجه به مشکلاتی که برای فعالیت در صرافی های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان وجود دارد، از یک صرافی ایرانی استفاده نمایید. چرا که در صورت بروز هر گونه مشکل پاسخگویی آن ها سریع تر خواهد بود و امکان این که داراییی های شما در خطر بیوفتاد به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان