پایکو طرح کسب درآمد دلاری

پایکو (paicoo) طرح کسب درآمد دلاری چرا به کلاهبرداری مشکوک است؟

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1402

خرید و فروش ارز دیجیتال

یکی از مجموعه‌هایی که وانمود به ایجاد درآمد دلاری برای کاربرانش می‌کند، پایکو است. به تازگی، کاربران ارزهای دیجیتال ایرانی توجه زیادی به این موضوع داشته اند. پایکو، ادعا می‌کند که در زمینه تجارت فعالیت دارد و به کاربران برای کسب درآمد دلاری کمک می‌کند. به این شکل، کاربران، با استفاده از این مجموعه، می‌تواند تمام خریدهای صوری یا تبلیغات‌های اینترنتی بین المللی همراه با دیگر فعالیت‌ها را ببینند و با دریافت کمیسیون، درآمد به دست آورد. با تمام این ویژگی‌ها عده‌ای معتقد هستند که پروژه پایکو (Paicoo) با احتمال بسیار زیادی یک طرح کلاهبرداری پانزی است.

پایکو (Paicoo) چیست؟

با بررسی مطالب و توضیحاتی که گروه‌های متعدد درباره پایکو ارائه می‌دانند و افراد را به شرکت در این پروژه تشویق می‌کردند. این پروژه در کشور کانادا و از سال ۲۰۱۸ فعالیتش را آغاز کرد و امروز در بیشتر از ۳۰ کشور فعالیت می‌کند. با مطالعه اطلاعاتی که خود پایکو در اختیار کاربران می‌دهد، متوجه می‌شویم که در این پروژه، شرکت‌هایی مثل یاهو، آمازون، Qoo10 و eBay سرمایه‌گذاری کرده اند.

مطابق با توضیحاتی که در سایت و گروه‌هایی که مشغول تشویق افراد به مشارکت در طرح پایکو هستند، این مجموعه فعالیت خود را از سال ۲۰۱۸ و در کانادا آغاز کرده است و در حال حاضر ۳۰ کشور دنیا در حال تجارت است. طبق این اطلاعات Paicoo با شرکت‌هایی مثل آمازون، یاهو، eBay و Qoo10  در حال همکاری است. همین ادعا نیز بسیار غیرمنطقی است.

چگونگی عملکرد پایکو:

  1. برای اینکه کاربری، بخواهد تا فعالیت خود را در پایکو آغاز کند، باید یک حساب کاربری در پایکو به وجود آورد. سپس، از راه خرید بسته‌های سرمایه‌گذاری با توکن‌هایی مانند تتر، اتریوم و بیت کوین مجوز ورود به سرمایه‌گذاری این پروژه را به دست می‌آورد.
  2. در این مرحله، باید بسته‌های سرمایه‌گذاری را تهیه کند و هزینه آن‌ها را با ارزهای دیجیتالی مثل تتر، اتریوم و بیت کوین بپردازد.
  3. بعد از خرید بسته، کاربر به عنوان پاداش تعدادی توکن دریافت می‌کند.

در پایکو راه‌های کسب درآمد گوناگونی قرار گرفته است، مانند:

  • معاملات با توکن: افراد فعال در این پروژه می‌توانند با فروش توکن‌های خود در صرافی داخلی پایکو در آمد کسب کنند.
  • بازاریابی وابسته: در پروژه پایکو، کاربران باید افراد دیگر را به این مجموعه دعوت کنند. کاربری که یک فرد جدید را وارد پروژه می‌کند، در ازای هر خرید او، پورسانت به حسابش واریز می‌شود.
  • سرمایه‌گذاری‌های داخل پروژه: در طرح‌های سرمایه‌گذاری پروژه پایکو، طرح‌های سرمایه‌گذاری قرار دارد که برای سرمایه‌گذاری کابران طراحی شدند.

کلاهبرداری پایکو

علت مشکوک و کلاهبرداری بودن پایکو چیست؟

درادامه ۳ گزینه درباره کلاهبرداری و شک برانگیز بودن این پروژه بررسی می‌کنیم.

کلاهبرداری و پانزی بودن پایکو:

اولین موضوعی که کلاهبرداری و پانزی بودن پروژ پایکو را نشان می‌دهد، این است که هیچ راهی برای پیگیری در این پروژه وجود ندارد. زمانی که کاربر قصد شرکت در سرمایه‌گذاری‌های پایکو را دارد، باید مقداری ارز دیجیتال تتر را به کیف پولی انتقال دهد که هیچ دسترسی و کنترلی روی آن ندارد. موضوعی که در این جریان نگران کننده است، نبود هیچ پشتیبانی و دسترسی در زمان بروز مشکل یا اتفاقی در زمان انتقال رمز ارز به کیف پول پروژه پایکو است. پس در زمان ایجاد هر ایرادی، سیستمی موضوع را بررسی نمی‌کند.

هرمی بودن:

دومین ایراد طرح پایکو، هرمی بودن است. یعنی این که در آمد افراد عضو شده، همراه با بالا رفتن تعداد زیر شاخه‌ها ارتباط مستقیم دارد. در ضمن، یکی از راه‌های بسیار محبوب برای جذب کاربر فعال در کسب و کارهای ارزهای دیجیتال، کدهای رفرال است. ولی، زیر مجموعه گرفتن و جذب کاربر در ازای بیشتر شدن درآمد جزء راه‌های غیر قانونی برای جذب مخاطب است.

کمبود شفافیت اطلاعاتی:

با تمام این قابلیت ها، در شرایط ثبت شرکت پایکو، یکسری ابهاماتی وجود دارند و به نوعی واضح نیست. پروژه پایکو توسط هیچ کدام از شرکت‌هایی که ادعا کرده در این بستر شرکت کرده اند، عنوان نشده است. در آخر یکی از مواردی که کلاهبرداری و پانزی بودن این پروژه را اثبات می‌کند، این است که بنیان گذار و مدیر آن، در گذشته در یکی از کلاهبرداری‌های مربوط به ارزهای دیجیتال، شرکت داشته است.

خلاصه‌ای از دیگر ویژگی‌های مشکوک PAICOO:

نبود هیچ مجوز رسمی: در پروژه‌ی پایکو هیچ سند و مجوزی از نهادهای قانون‌مند یا دولتی ارائه نشده است.
مدعی شدن درباره موضوعات غیر منطقی: با توجه به بررسی‌های افراد کارشناس درباره وعده‌های سود دهی این پروژه، می‌توان نتیجه گرفت که ادعاهای پایکو دروغین است.
تمرکز زیاد برای افزایش زیر مجموعه: همانطور که تا کنون متوجه شدید، فرایند درآمدزایی پایکو، افزایش تعداد افراد زیر مجموعه است. همین جریان یکی از ویژگی‌های کلاهبرداری‌های پانزی است.

نتیجه گیری

توجه کنید که پروژه Paicoo، توجه زیادی به کاربران ایرانی دارد و تبلیغات زیادی را در زمینه عضویت در این طرح برای ایرانیان ارائه داده است. تا همین لحظه افراد زیادی هستند که در این طرح فعالیت دارند و دیگر زیر مجموعه‌ها را نیز وارد این جریان می‌کنند. کارشناسان زیادی پانزی یا کلاهبرداری بودن این پروژه را تایید کرده‌اند و به همین دلیل پروژه کسب درآمد دلاری پایکو در گروه موارد بسیار شک برانگیز طبقه‌بندی می‌شود. تا این لحظه هیچ گزارش یا مشکلی در استفاده از پایکو گزارش نشده است. اما، در تحلیل‌های کارشناسی و منطقی به این نتیجه می‌رسیم که درصد بسیار زیادی وجود دارد که paicoo، یک پروژه کلاهبرداری است.

به طور کلی، طرح‌های کلاهبرداری پانزی مشخصاتی دارند که می‌توان تشخیص داد. همچنین، با مطالعه بررسی‌های کارشناسان درباره آن ها، می‌توانید این پروژه‌ها را تشخیص دهید. پس اگر می‌خواهید در یک پروژه‌ی مربوط به ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، ابتدا تمام فعالیت‌های مربوط به تحقیق و تحلیل را انجام دهید. به این شکل، مطمعن شوید که این پروژه سالم است. ویژگی‌هایی مانند، دادن وعده‌هایی مثل پرداخت سود تضمینی، در گروه وعده‌های دروغین قرار می‌گیرد. به این ترتیب، با بیرون انداختن ذهنیت یک شبه پولدار شدن، سرمایه خود را به خطر نیندازید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان