ارز دیجیتال یو اس دی سی

معرفی ارز دیجیتال یو اس دی کوین ؛ آیا usdc برای سرمایه گذاری مناسب است؟

دسته بندی : معرفی رمز ارزها
تاریخ انتشار : 17 بهمن 1402

یکی از ارزهای دیجیتال بسیار محبوب در سال‌های اخیر یو اس دی کوین نام دارد. ارز دیجیتال یو اس دی کوین که به اختصار USDC  گفته می‌شود یک استیبل کوین است که مبتنی بر شبکه اتریوم است و ارزش آن با نسب ۱:۱ دلار آمریکا برابر هست. همین امر این معنا را می‌رساند که افراد دارای این استیبل کوین، در هر لحظه که بخواهند می‌توانند ۱ کوین را به قیمت ۱ دلار بفروشند. پس در می‌یابیم که این استیبل کوین پشتوانه‌ای یک دلاری دارد یا اینکه ارزش آن با یک دلار برابر است. ارزش این دارایی داخل موسسات مالی که زیر نظارت ایالت متحده آمریکا هستند ذخیره و نگه داشته می‌گردد. در این مقاله به معرفی معرفی یو اس دی کوین؛ usdc کوین چیست؟ می‌پردازیم. پس اگر شما هم می‌خواهید بدانید یو اس دی کوین چیست در این مطلب از فراچنج با ما همراه باشید.


معرفی یو اس دی کوین؛ usdc کوین چیست؟


یکی از ارزهای دیجیتالی که پشتیبانی دلار آمریکا یا دیگر دارایی‌های دلاری را دارد، ارز دیجیتال یو اس دی کوین یا USDC است. به صورت کاملا شفافی، هر ماه توسط شرکت حسابداری Grant Thornton گزارش‌هایی بر روی حساب‌های تفکیک شده‌ی رمزارز یو اس دی کوین ارائه می‌گردد. ممکن است هنوز از مساوی بودن ارزش USDC متعجب باشید. در واقع با خرید یک واحد USDC، میزان ارزش آن به شکل یک دلار آمریکا ذخیره می‌گردد. پس در صورت تبدیل این رمزارز به پول نقد، یک دلار به شما تعلق می‌گیرد. و از طرفی آن واحد می‌سوزد. چند شبکه و پلتفرم بسیار قوی که یو اس دی کوین با آن‌ها ارتباط دارد عبارتند از :

  • سولانا (Solana)
  • ترون (TRON)
  • الگورند (Algorand)
  • اتریوم (Ethereum)
  • استلار (Stellar)

پس از نابودی رمزارز، نظارت روی پشتیبانی استیبل کوین‌ها افزایش یافت. برای همین امر، افراد صادر کننده یو اس دی کوین گزارشی ارائه دادند. بر اساس این گزارش، تمام سپرده‌های نقدی این رمزارز مساوی با۱۲.۲ میلیارد دلار بود و ۴۲.۳ میلیارد دلار آن به اوراق بهادر در خزانه آمریکا تعلق دارد. رتبه مارکت کپ این رمزارز در حال حاضر ۶ است و طی هر ۲۴ ساعت هیچ نوسان قیمتی ندارد. همچنین، افراد می‌توانند قسمتی از این رمزارز را خریداری کنند، این موضوع دقیقا شبیه کوچک شدن یک دلار آمریکا به سنت و یا چند پنی است.


تاریخچه و تیم توسعه دهنده usdc coin


راه اندازی استیبل کوین USDC در سپتامبر ۲۰۱۸ به وسیله همکاری بین صرافی کوین بیس (Coinbase) و شرکت سیرکل (Circle) و در ادامه کنسرسیوم سنتر (Centre Consortium) شکل گرفت. رشد رمزارز یو اس دی کوین بسیار زیاد بود. از ویژگی‌های جالب این رمزارز، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که توسط یکی از شرکت‌های توسعه دهنده‌ی خود یعنی سیرکل مقداری پول را به عنوان پشتیبانی در گردش نگهداری می‌کند.

با توجه به مواردی که اشاره شد نتیجه همکاری بین صرافی کوین بیس و سیرکل، کنسرسیوم سنتر بود. همچنین یکی دیگر از قابلیت‌های این رمزارز این است که از سنتر به عنوان یک کنسرسیوم برای قالب متن باز و حاکمیتی تعدادی صادر کننده برای رمزارزهای با ثبات استفاده می‌گردد. در شکلی دیگر می‌توان گفت سنتر یک چهار چوب است که اتصال و صدور پلتفرم‌های دیگری را برای یو اس دی کوین ممکن می‌سازد.

در واقع سیر کل، جزء اعضای سازنده فناوری محوری، بنیان گذار و همچنین IP پشتیبان سنتر می‌باشد. سیرکل از شرکت‌های پر قدرت و استراتژیکی مانند:

  • گلدمن ساکس (Goldman Sachs)،
  • وان‌شیانگ (WanXiang)
  • بریر کپیتال (Breyer Capital)
  • کردیت‌ایز (CreditEase)
  • سی‌آی‌سی‌سی آلفا (CICC Alpha)
  • آی‌دی‌جی کپیتال (IDG Capital)
  • جنرال کاتالیست پارتنرز (General Catalyst Partners)
  • کپیتال (Breyer Capital)
  • اوربرایت بنک (EverBright Bank)

حمایت می‌گردد. این را هم بگوییم که یکی از صرافی‌های بزرگ دنیا در زمینه ارزهای دیجیتال کوین بیس است. در اوایل ایجاد یو اس دی کوین، کوین بیس نقش پر رنگی برای مورد پذیرش قرار شدن این رمزارز در بین مردم ایفا کرد و مخاطبان بسیاری را با این استیبل کوین آشنا کرد.

خرید ارز دیجیتال یو اس دی کوین


ارز دیجیتال usdc coin چگونه کار می‌کند؟


برای اینکه با دیگر عواملی که روی قیمت استیبل کوین USDC تاثیر می‌گذارند آشنا شوید، بهتر است به تحلیل کارایی آن بپردازید. در هر سری که ارز دلار USDC به صورت وثیقه به ذخایر شرکتی که USDC ارائه می‌دهند واریز می‌شود، یک قرار داد هوشمند USDC شکل می‌گیرد. با این قرار داد هوشمند می‌توان دلار را باز خرید کرد. پس بعد از بازخرید استیبل کوین USDC، در واقع یکی از توکن‌های این رمزارز می‌سوزد و وجه مربوطه به حساب فرد بازخرید کرده در بانک منتقل می‌شود. افرادی که USDC را صادر می‌کنند، باید مجوز حوزه قضایی ایالات متحده آمریکا را داشته باشند.

در ضمن، USDC بر اساس فرایندهای ممیزی بوده و مانع استفاده از این رمزارز برای پول شویی می‌گردد. عملکرد این استیبل کوین بر اساس قوانین مالی شکل می گیرد. به طور کلی، USDC  باید از قوانین نظارتی پشتیبانی کند و شرایطی را برای بازخرید توکن‌های خود به وجود آورد. پس، پروژه USDC در هر ماه مجوزهایی برای فعالیت خود از حسابرسی‌های دولت کسب می‌کنند.

در ادامه، افرادی که وظیفه صادر کردن یو اس دی کوین را بر عهده دارند، وظیفه دارند تا از توکن‌های صادر شده با نسبت یک به یک (۱:۱) حفاظت کنند. سپس نوبت تایید این ذخایر توسط افراد حسابرس می‌رسد. اتصال هر یک از توکن‌های یو اس دی کوین به ارزش دلار ایالات آمریکا به کمک ارزهای فیات، دلار و دیگر دارایی‌ها صورت می‌گیرد. در ادامه دیگر نیازی نیست که دقیقا دلار آمریکا، رمزارز USDC را پشتیبانی کند. برای همین افراد توسعه دهنده این رمزارز اظهار داشتند که پشتیبانی از USDC به وسیله اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه آمریکا و پول نقد صورت می‌گیرد.

این دارایی ها، درون حساب‌های موسسات تنظیم شده‌ای در ایالات آمریکا نگهداری می‌شوند. در کل، برای اینکه پیش برد یو اس دی وین‌ها و استیبل کوین‌ها بر اساس قوانین نظارتی پیش برود، لازم است تا فعالیتی واضح انجام دهند. در اوایل، شرکت Grant Thornton LLP مسئول بررسی حساب‌های رمزارز USDC بود؛ کمی بعد در ژانویه ۲۰۲۳، مسئول حسابرسی این رمزارز Circle Deloitte شد و در هر ماه گزارش‌هایی را درباره رمزارز یو اس دی کوین ارائه می‌دهد.


مزایا و معایب یو اس دی کوین چیست؟


همانطور که گفته شد، یکی از استیبل کوین‌هایی که با ارز فیات پشتیبانی می‌شود، یو اس دی کوین است. این موضوع یعنی، توکن‌های یو اس دی کوین توسط پول دلار آمریکا پشتیبانی می‌گردد. مثل تمام ارزهای دیجیتال، USDC دارای مزایا و معایبی است که در ادامه آن‌ها را نام می‌بریم.

مزایا:

  • این رمزارز با نوسانات قیمتی بسیار پایینی همراه است.
  • به صورت کامل با دلار پشتیبانی می‌گردد.
  • این قدرت را دارد تا در برابر تورم مقاومت داشته باشد.

معایب:

  • فاقد افزایش قیمت
  • از تورم قیمت دلار آمریکا تاثیر می‌پذیرد.

ارز دیجیتال usdc کوین چه نوع استیبل کوینی است و چه تفاوتی با تتر دارد؟


بر اساس مواردی که بررسی کردیم، یو اس دی کوین استیبل کوینی است که با ۱ دلار آمریکا پشتیبانی می‌گردد. در ادامه به مقایسه استیبل کوین تتر و یو اس دی کوین می‌پردازیم و بر اساس ویژگی‌هایی مثل کارمزد، گردش در بلاک چین و ثبات می‌پردازیم.

معیارهای مهمی که می‌توان استیبل کوین‌ها را براساس آن ها، با هم مقایسه کرد، ثبات، گردش در بلاک چین، کارمزد تراکنش‌ها و موارد استفاده است.

  • ثبات

یکی از اصلی‌ترین اهداف ایجاد استیبل کوین‌ها ثبات است. استیبل کوین‌هایی که فاقد حفظ ثبات خود هستند م توانند پروژه‌های زیادی را از بین ببرند. یعنی هنگامی که یک استیبل کوین دیگر با مقدار مشخصی دلار پشتیبانی نشود خیلی از پروژه‌های دیفای را همراه خود از بین می‌برد. برای همین باید پیش از رشد، میزان ثبات استیبل کوین‌ها باید ارزیابی گردد. به طور کلی،   تتر و یو اس دی کوین هر دو از نظر پایداری و ثبات با هم برابر هستند.

  • گردش بلاک چین

قدمت فعالیت تتر بیشتر از USDC است و روی بلاکچین‌هایی مانند اتریوم، بیت وین کش، پالیگان و… میزبانی انجام می‌دهد. از طرفی یو اس دی کوین فعالیت‌های خود را بر روی هشت بلاک چین انجام می‌دهد. پس چون تتر نبست به USDC دسترسی بیشتری دارد، انتخاب مناسب‌تری است.

  • کارمزد تراکنش/گس

میزان کارمزد تراکنش در استفاده از رمزارزهای USDC یا USDT هیچ تفاوتی ندارد و دارای کارمزد مساوی هستند. علت این رویداد به این خاطر است که کارمزد در این رمزارزها توسط بلاک چین و یا صرافی مشخص می‌گردد.

  • موارد استفاده

رمزارز USDC وUSDT دارای شباهت‌های زیادی هستند و قابلیت استفاده در هدف‌های مشترکی هستند. ولی با تما این ویژگی‌ها یو اس دی کوین ویژگی‌های بهتری نسبت به اتریوم دارد. علت این برتری به این خاطر است که ویزا تسویه تراکنش با افراد شریک ارزهای دیجیتال خود را داخل USDC به وجود آورده، ولی تتر همچنان فاقد این پذیرش بنیادی است.

ارز دیجیتال usdc بهتر است یا تتر

با اینکه در اکثر معادلات یا پرداخت‌ها از USDT  استفاده می‌گردد، اما با این وجود این استیبل کوین را یکی از کوین‌های امن می‌دانند، چرا که تلاش زیادی در مسیر اعمال قوانین دولتی و حمایت از ممیزی‌ها را انجام می‌دهد. همچنین شفافیت ذخایر را به شکل کامل نشان می‌دهد و دارای پشتیبانی کاملی است.

ارز دیجیتال یو اس دی سی چه ویژگی هایی دارد


معرفی بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال یو اس دی کوین برای ایرانیان


در ادامه همراه ما بهترین کیف پول‌های برای نگهداری از رمزارز یو اس دی کوین در ایران را برایتان شرح می‌دهیم.

1. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس (Ledger Nano S)

یکی از بهترین کیف پول‌های سخت افزاری، کیف پول لجر نانو اس نام دارد. ویژگی خیلی عالی این کیف پول، پایین بودن قیمتش در کنار عملکردی بسیار بالا است. این ولت از رمزارز اتریوم و تمام توکن‌هایی که روی همین شبکه ایجاد شده‌اند پشتیبانب انجام می‌دهند. کاربران در این کیف پول در کنار ایجاد یک ولت برای رمزارز یو اس دی کوین می‌تواند در یک زمان برای ۳۱ رمزارز دیگر کیف پول بسازد. این کیف پول قابلیت اتصال به دیگر کیف پول‌ها را در دراز مدت دارد.

2. کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

یکی از کیف پول‌های رقیب مهم لجر، ترزور است. قدمت و سابقه این ولت در دنیا از دیگر کیف پول‌ها بیشتر است. این کیف پول از مزیت‌های همچون عملکرد عالی و امنیت بسیار بالایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این ولت می‌تواند به کیف پول‌هایی مثل گرین بیتز (Green Bitz)، الکتروم (Electrum)، اکسودس (Exodus) و مای سیلوم نسخه اندروید (My Celium) وصل شود و انتقالات خود را به شکل ساده‌تری انجام بدهید. در صورتی که می‌خواهد این ولت را نصب کنید می‌توانید به سایت کیف پول ترزور (myTREZOR. com) مراجعه کنید

4. کیف پول مای اتر ولت (My Ether Wallet)

در کیف پول مای اتر والت می‌توانید در کنار USDC هر توکنی که بر مبنای ERC ۲۰ به وجود آمده را ذخیره کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار مهم این کیف پول این است که می‌تواند به ولت‌های سخت افزاری مثل ترزور و لجر نانو اس اتصال یابد. به عبارتی این ولت بیشتر به شکل یک مکمل همراه با دیگر کیف پول‌های سخت افزاری استفاده می‌شود. همچنین نا گفته نماند که درصد هک این کیف پول بسیار بالا است.

5. کیف پول اتمیک والت (Atomic Wallet)

اگر از شما سوال شود که یکی از بهترین کیف پول‌هایی که دارای پشتیبانی از استاندارد ERC ۲۰ پشتیبانی می‌کندچیست؟ بدون شک کیف پول اتمیک ولت در صدر پاسخ‌ها قرار می‌گیرد. عملکرد این کیف پول غیرمتمرکز به این شکل است که با استفاده از یک رابط کاربری ساده به یک یا تعدادی از مرورگرهای اتریوم وصل می‌شود. همچنین پشتیبانی از دیگر توکن‌ها در این ولت وجود ندارد. یکی از قابلیت‌های دیگر این کیف پول این است که تمام دارایی شما روی همان دستگاهی که کاربران از آن استفاده می‌کنند، نصب می‌گردد. در نتیجه، تمام فعالیت‌های مربوط به ذخیره و کنترل آن در دست خود افراد است.

6. کیف پول تراست والت (Trust Wallet)

یقینا یکی از کیف پول‌های بسیار معروف برای ذخیره از استیبل کوین یو اس دی کوین، تراست والت است. به خاطر ویژگی‌هایی مانند:

  • امنیت بالا
  • پشتیبانی از نسخه‌های اندروید و آی او اس
  • پشتیبانی از بالای ۴۰ بلاک چین، سرعت بسیار بالا

و محبوبیت زیاد انتخاب مناسبی برای نگه داری از رمزارز USDC است.


ارز دیجیتال یو اس دی کوین؛ ارز دیجیتال امن برای سرمایه‌گذاری


برای پاسخ به سوال usdc کوین چیست؟ در این مقاله به معرفی یو اس دی کوین پرداختیم. با توجه به توضیحات داده شده یو اس دی کوین یک استیبل کوین است که ارزشی مساوی با یک دلار آمریکا دارد. این رمزارز در سال‌های آغاز عالیت خود با حمایت از شرکت‌های نامی مثل صرافی کوین بیس و سیر کل توانست محبوبیت قابل قبولی را بین کاربران دنیا به دست آورد. در ادامه با گسترش فعالیت‌های رمزارز usdc، تبدیل به یکی از ارزهای دیجیتال بسیار قابل اعتماد شد و امروزه به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال بسیار با ثبات کارایی دارد. پس اگر که می‌خواهید روز ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری انجام دهید اما مقدار ریسک یا احتمالات ضرر و کاهش ارزش دارایی بسیار پایینی داشته باشد، توصیه ما سرمایه‌گذاری روی استیبل کوین یو اس دی کوین می‌باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان