ایپ کوین چیست

ایپ کوین چیست؟ آشنایی با ارز دیجیتال میمون های خسته

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 27 شهریور 1402

آیا تا به حال اسم ارز دیجیتال ایپ کوین یا میمون‌های خسته را شنیده‌اید و می‌دانید ارز ایپ کوین apecoin چیست؟ ایپ کوین نام nft میمون‌های خسته است. بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) یکی از مجموعه nft‌های جذاب برای سرمایه‌گذاری است که توجه افراد مشهوری مانند جاستین بیبر (Justin Bieber)  و امینم (Eminem) را نیز به خود جذب کرده است. با هیاهویی که توکن غیر مثلی بورد ایپ برپا کرد حالا نوبت به ارز دیجیتال آن رسیده است. (برای کسانی که نمی‌دانند: ایپ نام ارز دیجیتال باشگاه قایق رانی میمون‌های خسته است.)

در ادامه این مطلب از صرافی ارز دیجیتال فراچنج می‌خواهیم تا با ارز دیجیتال ایپ کوین آشنا شویم و تیم توسعه آن را بهتر بشناسیم. این مطلب علاوه بر اطلاعات عمومی برای کسانی که می‌خواهند روی این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند بسیار مهم و حیاتی است چرا که کمک می‌کند تصمیم گیری بهتری در رابطه با سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال ایپ کوین داشته باشند. این یک تصمیم حرفه‌ای است، پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید…

ایپ کوین چیست؟

ApeCoin یک توکن ERC – ۲۰ مبتنی بر اتریوم است که در درجه اول برای اکوسیستم باشگاه قایق‌های تفریحی (BAYC) توسعه یافته است. این پروتکل که ارزش بالایی برای کلکسیونرهای NFT و صاحبان NFT‌های Ape دارد، به عنوان یک لایه پروتکل غیر متمرکز برای ابتکارات مبتنی بر جامعه نیز به بازار عرضه می‌شود.

توکن APE مستقیما بین دارندگان کیف پول‌های Ethereum توزیع شد. این یکی از ارزشمندترین ایردراپ‌های تاریخ کریپتو در آن زمان بود. در واقع هر دارنده ان اف تی باشگاه قایق‌های تفریحی میمون (BAYC) توانست در زمان عرضه بیش از ۱۰۰ هزار دلار APE را دریافت کند.

 کسانی که نمی‌دانند ‎ ApeCoin دقیقا چیست: این یک توکن حاکمیتی از اکوسیستم Bored Ape است که پس از افزایش محبوبیت پروژه NFT کلوب بورد Ape Yacht (BAYC)، طرفداران زیادی پیدا کرد. بسیاری از افراد مشهور مانند جاستین بیبر، پاریس هیلتون، اسنوپ داگ و سرنا ویلیامز مجموعه‌هایی از NFT‌های مربوط به اکوسیستم BAYC را در اختیار دارند.

تاریخچه ارز دیجیتال ایپ کوین

آزمایشگاه‌های Yuga با راه اندازی مجموعه‌های NFT Bored Ape و Mutant Ape به برندی پیشرو در زمینه NFT تبدیل شده اند. مالکیت این NFT‌های ویژه، به یک جنبش نخبگانی از چهره‌های بسیار تاثیرگذار تبدیل شده است که در باشگاه قایق‌های تفریحی بادی آپ حضور دارند. با این حال، برای قدرت بخشیدن به اکوسیستم برنامه‌ها و سرویس‌های مستقر شده توسط Yuga Labs برند دیگری با نام ApeCoin راه اندازی شد.
ApeCoin معاملات خود را در ساعات اولیه ۱۷ مارس ۲۰۲۲ آغاز کرد و برای اولین بار بین دارندگان NFT‌های Bored Ape و Mutant Ape توزیع شد که هر یک از افراد به ترتیب حدود ۱۰۰۰۰ و ۲۰۰۰ توکن دریافت کردند.

قیمت این توکن پیش از رسیدن به مرز ۱۰ دلار در ۲۴ ساعت پس از عرضه، به اوج ۳۹.۴۰ دلار رسید. این موضوع تاثیری عجیبی بر قیمت برخی از ارزهای دیگر نیز گذاشت. از زمان راه اندازی، ApeCoin قراردادهای هم کاری از پروژه‌های محبوبی مانند Animoca Brands و nWayPlay دریافت کرده است که در تلاش هستند تا ApeCoin را به عنوان یکی از ارزهای درون برنامه ای خود معرفی و ادغام کنند.

اکوسیستم ApeCoin (APE)

ApeCoin توکن سودمند BAYC است. اBAYC یک پروژه NFT محسوب می‌شود که توسط Yuga Labs راه اندازی شد. به گفته وب سایت رسمی BAYC که به ApeCoin اختصاص دارد، این توکن راه اندازی شده و توسط ApeCoin DAO نظارت و مدیریت می شود. این سازمان مستقل غیر متمرکز یک نهاد  است که توسط صاحبان NFT های Ape، دارندگان NFT های مرتبط و سرمایه گذاران ApeCoin اداره می‌شود. به عبارت دیگر، هر کسی که صاحب ارز دیجیتال APE یا NFT Ape Bored است، حق دارد به تغییرات پیشنهادی در پروتکل و پروژه های جدید رای دهد.

بنیاد Ape توسط پنج سرمایه گذار مطرح رمزارزها اداره می شود که هر یک از آن ها برای یک دوره یک ساله انتخاب شده اند. مدیران فعلی که به عنوان شورای ویژه نیز شناخته می شوند، از دسته های بور آپ جی، گری، ورا لی، وابام و کاپیتان تریپی هستند. وابام و کاپرتینویی ها با رای ApeCoin DAO جایگزین الکسیس اوهانیان، هم بنیان گذار ردیت و یات سیو، رئیس برند انیموکا شدند.


“برای مشاهده قیمت ایپ کوین و خرید و فروش ارز دیجیتال ایپ کوین کلیک کنید”


توکنومیک Tokenomics اپ کوین

کل عرضه ایپ کوین برای همیشه ۱ میلیارد توکن ثابت تعیین شده است. برنامه ای برای عرضه توکن های بیشتر وجود ندارد و APE بدون قابلیت سوزاندن طراحی شده است که در اصل این محدودیت عرضه را تثبیت می‌کند.

در راستای رویه استاندارد، بخشی از توکن‌ها در ابتدا برای مشارکت‌کنندگان در پروژه قفل می‌شوند. توکن‌های قفل شده به مدت ۴۸ ماه، طبق برنامه از پیش تعیین‌شده که در نمودار زیر نمایش داده شده است، از تاریخ عرضه یعنی ۱۷ مارس ۲۰۲۲ به تدریج باز شدند.

همانگونه که در نمودار زیر مشخص است، ApeCoin به چهار گروه اصلی برای توزیع تقسیم می‌شود.

Allocation of ApeCoin (APE). Source: ApeCoin.

ApeCoin بسیار کاربردی است این  توکن غیرمتمرکزمی تواند برای پرداخت‌ها و تراکنش‌ها در برنامه‌های وب ۳ استفاده شود.

اهداف و مزیت های ارز دیجیتال ApeCoin

 

همان طور که گفتیم، به دارندگان آپکوین حق رای داده می‌شود؛ به این معنی که شما به عنوان یک دارنده حق رای در پروژه ها، مشارکت ها، اپلیکیشن‌ها و فراتر از آن را دارید. علاوه بر این بلاک چین ApeCoin برای کاربردهایی طراحی شده است که در آن می‌توان از این توکن برای تراکنش‌ها و پرداخت‌ها در اپلیکیشن‌های تحت وب استفاده کرد.

در ادامه اهداف ApeCoin که توسط وب سایت رسمی مشخص شده‌اند را مشاهده می‌کنید:

  • حاکمیت: به دارندگان ApeCoin اختیار می‌دهد تا در ApeCoin DAO شرکت کنند.
  • قابل اشتراک بودن: در اصل ApeCoin را به عنوان یک ارز باز اشتراکی عرضه می‌کند تا بدون هیچ واسطه متمرکزی مورد استفاده قرار گیرد.
  • دسترسی: این ارز دیجیتال دسترسی انحصاری به رویدادها، مارکت ها، سرویس‌ها و بازی‌هایی را فراهم می‌کند که در بدون داشتن این ارز دیجیتال در دسترس نیستند.

چرا ارز دیجیتال ApeCoin؟

ApeCoin  با دو مجموعه NFT محبوب شرکت YugaLabs یعنی باشگاه قایق های تفریحی (BAYC)و باشگاه قایق های تفریحی (MAYC)مرتبط است. هر دوی این مجموعه های NFT برخی از بزرگ ترین مجموعه های بلاک چین اتریوم هستند. میانگین قیمت فروش یک NFT کپی شده (BAYC) تا زمان نگارش این مقاله ۲۸۵،۰۰۰ دلار است. نام های مشهوری همچون جاستین بیبر و امینم، صاحبان NFT کلاب بورد اپ استور هستند. بنابراین ارز دیجیتال را می‌توان گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری دانست.

ارز دیچجیتال ایپ کوین


کلام پایانی:

در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا به پرسش “ارز دیجیتال ایپ کوین چیست؟” پاسخ دهیم. ایپ کوین یکی از جدیدترین رمزارزهای بازار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود که در سال 2022 معرفی شده است. تعداد 1 میلیارد واحد از این ارز دیجیتال به تدریج عرضه می‌شود. ایپ کوین به عنوان یکی از رمزارزهای جدید، در بین کاربران ارزهای دیجیتال به سرعت به محبوبیت رسیده است اما موفقیتاین پروژه به پروژه های متعددی گره خورده است. این ارز دیجیتال ارتباطی با پروژه‌های NFT متنوعی از جمله BAYC، MAYC و حتی سرزمین OTHERSIDE در دنیای متاورس دارد. این مسئله یک نقطه عطف برای ایپ محسوب می‌شود. چرا که با پیشرفت و موفقیت بیشتر این پروژه‌ها، توجه مردم به ارز دیجیتال ایپ کوین نیز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، ایپ کوین به عنوان یکی از 30 رمزارز برتر بازار شناخته می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان