دلایل کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟ ریزش قیمت از 67 هزار دلار

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 6 اردیبهشت 1403

قیمت بیت کوین مجدد به کم‌تر از ۶۵ هزار دلار رسید. قیمت بیت کوین در روز گذشته (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتوانست از مقاوت ۶۷ هزار دلاری عبور کند مجدد کاهش قیمت داشت. اما دلایل کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟ آیا ریزش بیشتری در راه است؟

خلاصه خبر:دلایل کاهش قیمت بیت کوین چه بود؟

بیت کوین (BTC) با قیمت فعلی ۶۳.۹۵۷ دلار، در روزهای اخیر چندین بار در عبور از سطح ۶۷.۰۰۰ دلار ناموفق عمل کرد. این موضوع به افزایش احساسات نزولی دامن می‌زند. در روز ۲۴ آوریل، یک اصلاح ۲.۲۵۰ دلاری، قیمت بیت کوین را به ۶۴.۵۱۵ دلار رساند و باعث تسویه حساب ۳۰ میلیون دلاری در معاملات اهرمی خرید شد. چندین عامل در این عملکرد منفی نقش داشتند که از جمله آن می‌توان به ضعف در درآمد شرکت‌ها، حملات هوایی اسرائیل و هشدار یک آژانس اعتبارسنجی جهانی در مورد چین اشاره کرد.

به نقل از فراچنج و به گزارش کوین تلگراف به نظر می‌آید که بازار سهام آمریکا در این کاهش قیمت بیت کوین اثر گذار بوده است. به طور کلی به نظر می‌آید که همبستگی بین بازار سهام آمریکا و بیت کوین اخیرا افزایش یافته و گزارش‌های نا امیدانه شرکت‌های بورسی و همچنین حفظ نرخ بهره بالا توسط فدرال رزرو، به احتمال قوی روی کاهش قیمت بیت کوین موثر بوده است.

نگرانی از تاثیر منفی درآمد ضعیف شرکت‌ها و تشدید تنش‌های خاورمیانه، بر قیمت بیت کوین

بازار نگران تاثیر منفی نوسانات بازار سهام بر بیت کوین:

  • فعالان بازار نگرانی‌هایی را در رابطه با تاثیرپذیری بیت کوین از نوسانات بازار سهام، به خصوص پس از عقب‌نشینی شاخص S&P ۵۰۰ در ماه آوریل، مطرح کرده‌اند. با وجود اینکه این شاخص بخشی از افت خود به زیر ۵۰۰۰ واحد در ۱۹ آوریل را جبران کرده است. اما سرمایه‌گذاران همچنان نسبت به ناامیدی‌های احتمالی ناشی از درآمد شرکت‌ها، با توجه به افزایش مداوم نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا، محتاط باقی مانده‌اند.
  • تسلا (TSLA) در تاریخ ۲۳ آوریل، کاهش ۲۱ درصدی در سود تعدیل شده قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک (EBITDA) نسبت به سال گذشته را گزارش کرد که به کاهش قیمت و افت فروش نسبت داده شد.

چالش‌های غول‌های فناوری، عامل نگرانی سرمایه‌گذاران و از مهم ترین دلایل کاهش قیمت بیت کوین

داگ آنموت، تحلیلگر جی‌پی‌مورگان، به تازگی بر چالش‌های پیش روی غول‌های فناوری، از جمله Meta، تاکید کرده است. آنموت به عنوان دلایل احتیاط سرمایه‌گذاران به مقایسه‌های سخت سالانه و فقدان محرک‌های رشد جدید اشاره کرده است.

صرافی ارز دیجیتال فراچنج

افزایش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران با هشدار در مورد چین

طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی، پس از انتشار گزارشی از سوی S&P Global Ratings که در آن نسبت به احتمال نزول اوراق قرضه شرکتی در چین هشدار داده بود، ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران افزایش پیدا کرده است. این گزارش تحقیقاتی، دلیل این ریسک را به هزینه‌های بالای تامین مالی در شرایط کندی رشد اقتصادی منطقه نسبت می‌دهد. در حال حاضر، شرکت‌های چینی با بار قابل توجهی روبرو هستند، به طوری که ۱.۱ تریلیون دلار اوراق قرضه شرکتی داخلی آن‌ها در سال ۲۰۲۴ سررسید می‌شود. علاوه بر این، محدودیت‌های نظارتی، توانایی دولت برای انتشار اوراق قرضه را محدود می‌کند. به طور کلی همه این موارد جز مهم ترین دلایل کاهش قیمت بیت کوین و برگشت قیمت از 67 هزار دلار محسوب می‌شود.

تحلیل عوامل موثر بر کاهش قیمت بیت کوین

نقش تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه:

برخی تحلیلگران معتقدند که تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، مانند حملات هوایی اسرائیل به غزه، همچنان بر بازار ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، تاثیر می‌گذارد. با این حال، برقراری رابطه علت و معلولی مستقیم بین این رویدادها و نوسانات قیمت بیت کوین چالش‌برانگیز است. یکی از این چالش های اخیر بین آمریکا و چین اتفاق افتاد که بر روی بازار اثر گذاز بود.

کاهش سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال:

علاوه بر تنش‌های ژئوپلیتیکی، عوامل دیگری نیز در کاهش قیمت بیت کوین نقش دارند. یکی از این عوامل، عدم وجود جریان ورودی قابل توجه در صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین است. این موضوع نشان‌دهنده نگرانی معامله‌گران از کاهش سرمایه‌گذاری و افت تقاضا برای بیت کوین است. با توجه به افزایش جو منفی در بازر، سرمایه گذاران ترس بیشتری برای سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال دارند و همین مسئله قطعا سبب کاهش قیمت بیت کوین می‌شود.

فشارهای قانونی:

فشارهای فزاینده قانونی بر صنعت ارزهای دیجیتال نیز عاملی برای نگرانی سرمایه‌گذاران است. مواردی مانند شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) علیه یونی سواپ لبز و اتهام پولشویی به مدیران سامورایی والت، نشان‌دهنده افزایش نظارت بر این صنعت است. این موضوع می‌تواند سرمایه‌گذاران را محتاط‌تر کند و تقاضا برای بیت کوین را کاهش دهد. درگیری اخیر SEC با ریپیل است که نتیجه آن هنوز مشخص نیست.

جمع‌بندی:

کاهش قیمت بیت کوین به عوامل مختلفی، از جمله تنش‌های ژئوپلیتیکی، کاهش سرمایه‌گذاری، اخبار منفی در مورد شخصیت‌های کلیدی صنعت و فشارهای قانونی، نسبت داده می‌شود. برقراری رابطه علت و معلولی مستقیم بین هر یک از این عوامل و نوسانات قیمت بیت کوین دشوار است، اما به نظر می‌رسد که مجموع این عوامل در حال حاضر بر احساسات بازار و تقاضا برای بیت کوین تاثیر منفی می‌گذارند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان