تبدیل ارز در تراست ولت چگونه انجام می گردد؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 31 خرداد 1402

تبدیل ارز در تراست ولت یکی از ویژگی‌های این کیف پول نرم افزاری است که تا حد زیادی سبب محبوبیت آن شده است. به طور کلی با توجه به اینکه تبدیل ارز دیجیتال در دنیای بلاکچین بسیار حائز اهمیت است، توسعه دهندگان تراست ولت این ویژگی را برای آن در نظر گرفتند. حالا اگر شما هم زمانی قصد تبدیل یک ارز دیجیتال به یک ارز دیگر را داشته باشید، ترجیح می‌دهید بتوانید این امر را با کیف پولتان انجام دهید یا خیر؟! قطعا انجام این کار با کیف پول بسیار آسان‌تر خواهد بود.

TRUST WALLET به عنوان یکی از شناخته شده‌ترین ولت‌های معتبر دنیا، قابلیت‌های ویژه‌ای دارد که فعالیت در بازار کریپتو را آسان‌تر می‌کند. تبدیل ارز در آن یکی از این ویژگی‌ها محسوب می‌شود که در این مطلب می‌خواهیم به آموزش آن بپردازیم.

تراست والت (Trust Wallet) چیست؟

تراست ولت یک کیف پول نرم افزاری/ گرم است که در سال ۲۰۱۷ به دست دکترویکتور رادشنکو (Viktor Radchenko) توسعه یافت. در ابتدا این ولت تنها برای ذخیره سازی، ارزهایی همچون بیت کوین و اتریوم ساخته شد، اما با خرید بایننس، لیست ارزهای آن گسترش یافت و در حال حاضر استفاده از این ابزار مالی برای تبادل و نگهداری هر ارز دیجیتالی مناسب است. (تا کنون بیش از ۱۶۰ هزار رمز ارز در بستر بلاکچین را پشتیبانی می‌کند.)

راه‌های تبدیل ارز در تراست والت

در حال حاضر، کیف پول تراست ولت دارای دو بخش اصلی برای تبدیل ارزهای دیجیتال برای کاربران است.

1. بخش Swap و Exchange:

این قسمت شامل دو زیربخش مهم به نام‌های “SWAP” و “Exchange” است. در این بخش، کاربران امکان تبادل ارزهای دیجیتال مختلف را دارند.
– SWAP: به کمک این قسمت، کاربران می‌توانند بین ارزهای دیجیتال مختلف تبادل انجام دهند. این فرآیند به طور معمول برای ارزهایی که در یک شبکه بلاکچین خاص ایجاد شده‌اند، انجام می‌شود.
– Exchange: در بخش اکسچنج، امکان تبادل ارزهای دیجیتال با استفاده از پلتفرم‌های صرافی مختلف فراهم شده است. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از صرافی‌های مختلف، ارزهای خود را تبادل کنند.

2. بخش DApps:

این قسمت از تبدیل ارز در تراست ولت به کاربران امکان جستجو در مهم‌ترین پروژه‌های صرافی غیرمتمرکز را می‌دهد. با استفاده از مرورگر تراست ولت، کاربران می‌توانند پروژه‌های مختلفی که در زمینه صرافی و تبادل ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز فعالیت دارند را جستجو کنند و استفاده کنند.

لازم به ذکر است که با توسعه و بهبودهای کیف پول تراست ولت، ویژگی‌های جدیدی به این کیف پول افزوده می‌شود. به عنوان مثال، برای آشنایی بهتر با نحوه سپرده‌گذاری رمزارزها، توصیه می‌شود مقاله آموزشی در مورد فرآیند استیک کردن (Staking) رمزارزها در کیف پول تراست ولت را مطالعه نمایید.

در ادامه هر یک از این روش ها را به طور کامل شرح می‌دهیم:


بیشتر بخوانید: کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ | معرفی ۱۴ ولت معتبر


1-مراحل تبدیل ارز به روش Exchange در تراست والت

همانطور که گفتیم تبدیل ارز دیجیتالی به ارز دیگر در کیف پول تراست ولت توسط ۳ روش انجام می‌گیرد که یکی از آن‌ها ایکسچنج است. تبدیل ارز به کمک Exchange فعلا فقط برای ارزهای BEP2 و BNB ممکن است و هزینه کارمزد دارد. برای استفاده از این روش کیف پول تراست والت که به صرافی غیر متمرکز بایننس متصل است، باید مراحل نام برده را با دقت انجام دهید:

  • گام اول: بر روی گزینه DEX کلیک کنید که در پایین کادر و در منو قرار دارد. در صفحه‌ی باز شده دو گزینه‌ی Exchange و Swap را مشاهده می‌کنید که شما باید گزینه ایکس چنج را انتخاب کنید.
  • گام دوم: وقتی گزینه ایکسچنج را انتخاب کردید در سمت چپ کادر ارزهای جفتی زیادی قابل مشاهده است که می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید.
  • گام سوم: بعد ازانتخاب جفت ارز  می‌توانید مابقی سفارشات خرید و فروشتان را در سمت راست نظاره کنید. مابقی معاملات سمت راست شامل خرید که به رنگ سبز است و سفارشش در بالای کادر صفحه و فروش که به رنگ قرمز است در پایین کادر صفحه انجام می‌گردد.

آموزش اکسچنج در تراست ولت

  • گام چهارم: اکنون زمان آن است که جفت ارز مورد نظر، مقدار قیمت آن و میزان خرید را به شکل درستی در قسمت پایین کادرتان وارد کنید. البته این راهم بگوییم شما می‌توانید از میزان قیمت و سفارشات دیگر در معاملات خود بهره‌مند شوید. در آخر هم بعد ازینکه قیمت و میزان را تعیین کردید و تصمیمتان قطعی بود می توانید روی send کلیک کنید.

نوتیفیکیشنی که برای شما بعد از انجام مراحل، ارسال می‌گردد نشانه‌ی تایید درست و کامل تبادل ارز شما در کیف پول تراست والت در روش ایکسچنج است. پس از تایید نوتیفیکیشن ارزهایی که تبدیل می‌کنید، به کیف پول تراست ولت شما منتقل می‌شود.

2-مراحل swap برای تبدیل ارز در تراست والت

اگر می‌خواهید از روش سواپ استفاده کنید، کافی است تا مراحل ذیل را به ترتیب انجام دهید. توجه کنید انجام مراحل تبدیل یک ارز به ارز دیگر اصلا پیچیده نیست فقط کافی است، تمام مراحل را با دقت انجام دهید.

  • گام اول: این روش هم مانند روش قبل ابتدا بعد از اینکه برنامه تراست والت را باز کردید، روی DEXکلیک کنید.
  • گام دوم: در این مرحله روی گزینه Swap  کلیک کرده و زمانی که صفحه باز شد می‌توانید ارز دلخواه و ارز موجود را انتخاب کنید. با کلیک روی فلش کنار ارزها می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.
  • گام سوم: زمانی که انتخاب ارزهایتان تکمیل شد با کلیک بر گزینه Next میزان اندازه ایی ارز دیجیتال که می‌خواهید تبدیل شود را تعیین کنید.

سواپ در تراست ولت

  • گام چهارم: دوباره گزینهNext را انتخاب کنید تا صفحه تراکنش برای شما باز گردد.
  • گام پنجم: گزینه Send برای این است که تراکنشتان را تایید کنید. پس روی آن کلیک کنید و به این ترتیب تبادل ارز به روش سوآپ انجام و ارز دیجیتال انتخابی به کیف پول شما واریز می‌شود.

سواپ تراست ولت

تبادل ارز در سوآپ دارای دو ویژگی یکی پرداخت هزینه‌ی کارمزد و دیگری روش بسیار آسان تبادل ارزها است. البته در روش سوآپ زمان تراکنش برای توکن‌ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال در شبکه BNB تبدیل در یک لحظه انجام می‌شود، اما در اتریوم به دلیل لزوم داشتن تایید ماینر احتمال دارد، مقداری زمان بر باشد.

مراحل تبدیل ارز در DAPPS تراست والت

سومین و آخرین روش تبدیل ارز در تراست والت روش Dapps  است. روش Dapps به این صورت است که اجازه‌ی دسترسی به پروژه‌های نامتمرکز را می‌دهد. معروف‌ترین آن که مورد استقبال زیادی نیز قرار گرفته است، مربوط به صرافی غیر متمرکز  پنکیک سوآپ هست. برای تبدیل ارز به روش Dapps در پنکیک سواپ بعداز اینکه وارد DApps شدید پنکیک سواپ را سرچ کرده و وارد آن شوید و مراحل نام برده را انجام دهید:

  • گام اول: گزینه ترید Trade را کناره نماد پنکیک که به شکل سه خط است در منوی پنکیک پیدا کرده و روی کلیک کنید. سپس ۳ گزینه می‌آید که Exchange را می‌بایست کلیک کنید.
  • گام دوم: بعد از اینکه صفحه باز شد دو گزینه نمایان می‌گردد که یکی Swap و دیگری liquidity است که باید سوآپ را انتخاب کنید، البته معمولا به طور خودکار سواپ منتخب شده است. اگراین چنین نبود خودتان گزینه سواپ را انتخاب کنید.
  • گام سوم: اکنون باید اقدام به انتخاب ارزهای مدنظر کنید. مثلا برای  PancakeSwap ارزهای cake و BUSD را انتخاب کنید. صبر کنید تا درخواست تراکنش ثبت گردد.
  • گام چهارم: بعد از دریافت اعلان تبادل ارزها ،دوباره به تراست والت بروید و نام ارزی که آن را تبدیل کردید را سرچ کنید و از تبدیل ارزتان اطمینان حاصل کنید. نشانه‌ی تبدیل ارز درست و موفقیت‌آمیز به روشDepps واریز موفقیت‌آمیز است.

 

نکته مهم:

از دلایل مفیدوکاربردی تراست ولت برای استفاده در تبادل ارز دارا بودن سرعت بسیار بالای تراکنش، میزان هزینه بسیار پایین برای کارمزد و نبود درصد ریسک خطا است. جدا از این‌ها اگر می خواهید در استفاده از تراست والت به مشکلی برخورد نکنید باید همواره برنامه تراست والت را به روزرسانی کنید تا خطا رخ ندهد همچنین از صحیح بودن آدرس کیف پولتان مطمعن شوید و درآخر لینک ترنس اکشن و هش را و چک کنید و برای یک بار دیگر در آخر مراحل را بررسی کرده تاخطا و یا مشکلی پیش نیاید.

کلام پایانی

همانطور که گفتیم برای تبدیل ارزها به یک دیگر نیاز به صرافی است. اما بجز صرافی‌ها می‌توان در تراست والت که یک کیف پول ارز دیجیتال و نرم افزاری نامتمرکز است تبادل ارز انجام داد. در واقع در این کیف پول می‌توانید ارزهای خود را ذخیره و ارزها را تبادل کنید. سه روش برای تبادل ارز در تراست والت به نامDepps ، SWAP، Exchange وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها مراحلی دارند و ما تمام مراحل را در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال فراچنج در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم به کمک این آموزش کوتاه پاسخ سوالاتتان را در رابطه با نحوه تبدیل ارز دیجیتال در تراست ولت پیدا کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان