توکن های انفجاری بعد از هاوینگ بیت کوین

دسته بندی : اخبار ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 25 فروردین 1403

صرافی ارز دیجیتال فراچنج

هاوینگ بیت کوین فرآیند نصف شدن پاداش ماینرهای BTC است و رویدادی است که این روزها همه در دنیای رمز ارزها چشم انتظار آن هستند. تحلیل، اغلب تحلیلگران مطرح بازار نشان می‌دهد که در این زمان فشار خرید افزایش خواهد داشت و قیمت بسیاری از ارزهای دیجیتال تحت تاثیر این رویداد با افزایش رو به رو خواهد بود. اما الان که  ۶ روز تا زمان هاوینگ باقی مانده است و روزشمار هاوینگ لحظات آخر را سپری می‌کند بنظر شما توکن های انفجاری بعد از هاوینگ بیت کوین کدام ارزها خواهند بود و آیا قیمت رمز ارزها با افزایش رو به رو خواهد بود؟ در ادامه با تیم تحلیلی فراچنج همراه باشید تا این مطلب را بررسی کنیم و در همین روزهای پایانی بتوانیم بهترین تصمیم گیری را برای خرید داشته باشیم. .

توکن های انفجاری بعد از هاوینگ بیت کوین

به نقل از فراچنج و گزارش کوین دسک، در هاوینگ بیت کوین پاداش ماینرهای بیت کوین کاهش خواهد یافت. یعنی پاداش فعلی که در حال حاضر ۶.۲۵ BTC است بعد از این روزداد به 3.125BTC کاهش پیدا می‌کند. با توجه به این که این اولین هاوینگ نیست و تا به امروز ۳ بار دیگر این رویداد را پشت سر گذاشته‌ایم از مسیر تاریخی آن می‌توان پیش بینی‌هایی را داشت و تاریخ هم نشان می‌دهد که بعد از رویداد HALVING تا به امروز شاهد یک بازار گاوی بودیم و به عبارتی هاوینگ یعنی شروع بول ران. .

به همین خاطر هم تحلیل گران زیادی بر این باورند که در روزهای پیش رو پروژه‌هایی که در اکوسیستم بیت کوین هستند با افزایش قیمت مواجه خواهند بود. در این راستا شرکت وینترمیوت (Wintermute)   بیان کرده است که:

استخر سرمایه‌گذاری بزرگ و دست نخورده‌ای در اکوسیستم BTC وجود دارد که هنوز غیر فعال و راکد است. علاوه براین دارایی‌هایی که معامله گران می‌توانند به کمک آن در زمان هاوینگ سرمایه‌گذاری کنند کم است. بنابراین اگر سرمایه گذاران به سمت اکوسیستم BTC روی آورند، توکن‌هایی همانند اوردینالز (ORDI، استکس (STX) و RUNE عملکرد بی‌نظیری را از خود به جای خواهند گذاشت.

همچنین داده‌های موجود هم نشان دهنده این هستند که بیت کوین و توکن‌های موجود در اکوسیستم آن با یکدیگر هم بستگی دارند و حتی با بالا رفتن‌های معمول قیمت بیت کوین هم افزایش داشته اند. در این رابطه همچنین بارتوش لیپینسکی (Bartosz Lipinski)، بنیانگذار پلتفرم Cube. Exchange تیز خاطر نشان کرد که:

هزینه بالا کارمزد‌ها و ازدحام شبکه قابل توجه باعث دیده شدن هرچه بیشتر توکن‌های شبکه بیت کوین می‌شوند. برخی از پروژه‌های جدید این شبکه هم می‌توانند توجه معامله گران زیادی را به خود جلب کنند.

توکن های انفجاری بعد از هاوینگ بیت کوین؛ کدام موارد احتمال رشد قیمت دارند؟

پیش‌بینی دقیق رشد قیمت هر توکنی بعد از هاوینگ بیت کوین در سال ۲۰۲۴ غیرممکن است، اما با بررسی عوامل مختلف می‌توان برخی از گزینه‌های احتمالی پر پتانسیل را شناسایی کرد. برخی از این موارد را در ادامه بررسی می‌کنیم:

1. توکن‌های مرتبط با بیت کوین:

توکن‌های Ordinals (ORDI): این توکن‌ها بر روی بلاک‌چین بیت‌کوین ایجاد می‌شوند و می‌توانند دارایی‌های دیجیتال منحصر به فرد مانند تصاویر و متن را نشان دهند.

هاوینگ می‌تواند تقاضا برای فضای بلاک‌چین بیت‌کوین را افزایش دهد و به نفع ORDI باشد.

Stacks (STX): این پلتفرم لایه دوم بر روی بیت‌کوین ساخته شده و امکان قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) را فراهم می‌کند.
رشد محبوبیت Stacks می‌تواند تقاضا برای STX را افزایش دهد.

RUNE: این توکن بومی شبکه Thorchain است که به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز برای بلاک‌چین‌های مختلف عمل می‌کند.

هاوینگ می‌تواند نقدینگی را در Thorchain افزایش دهد و به نفع RUNE باشد.

2. آلت‌کوین‌های با پتانسیل بالا:

اتریوم (ETH): دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، اتریوم در حال گذار به اتریوم ۲.۰ است که کارایی و مقیاس‌پذیری آن را افزایش می‌دهد.

سولانا (SOL): سولانا به دلیل سرعت و کارمزد پایین تراکنش، به عنوان رقیبی برای اتریوم شناخته می‌شود.
ReFi (Retík Finance): این پروژه بر روی ارائه خدمات مالی غیرمتمرکز در بلاک‌چین Cosmos تمرکز دارد. افزایش پذیرش DeFi می‌تواند تقاضا برای RETIK را افزایش دهد.

جمع بندی:

به طور کلی هیچ تضمینی برای رشد قیمت هیچ توکنی وجود ندارد. بنابراین قبل از سرمایه‌گذاری در هر ارز دیجیتال، تحقیقات خود را انجام دهید. لذا این مطلب از صرافی فراچنج یک مطلب آموزشی است و به هیچ عنوان سیگنال خرید و فروش نیست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان