خرید بیت کوین با کارت بانکی در ایران

خرید بیت کوین با کارت بانکی در ایران | سریع، امن و آسان

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 5 فروردین 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال

بیت کوین ارز دیجیتال محبوب برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است که کاربران زیادی به خرید و فروش آن علاقه دارند. خرید بیت کوین با کارت بانکی برای ایرانیان یکی از مسائل مهم است، چرا که این رمز ارز ارزش بالایی دارد و امنیت و دسترسی مستقیم به دارایی برای همه کاربران مهم است. به همین دلیل در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال فراچنج به آموزش خرید بیت کوین با کارت بانکی در ایران به صورت سریع، آسان و امن می‌پردازیم.

راهنمای جامع خرید بیت کوین با کارت بانکی در ایران:

بیت کوین به عنوان شناخته شده‌ترین ارز دیجیتال، توجه افراد زیادی را در دنیا به خود جذب کرده است. در ایران نیز کاربران زیادی علاقه به خرید و فروش بیت کوین دارند و استقبال از این رمز ارز رو به افزایش است. با توجه به تحریم ایران، خرید از صرافی‌های خارجی برای ما بسیار دشوار است، از این رو یکی از پر طرفدارترین و آسان‌ترین راه‌ها برای خرید بیت کوین در ایران استفاده از کارت بانکی است. در ادامه راهنمای جامعی از خرید BTC با کارت بانکی در ایران را شرح خواهیم داد:

1.اولین گام انتخاب صرافی معتبر:

قطعا می‌دانید اولین قدم برای اینکه بتوانید به یک سرمایه گذار کریپتو تبدیل شوید، ثبت نام در صرافی ارز دیجیتال است. بنابراین ابتدا لازم است تا از لیست صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ایرانی یکی از موارد را انتخاب کنید. برای اینکه بتوانید بهترین گزینه را برگزینید باید به نکات زیر توجه و در رابطه با هر صرافی آن‌ها را بررسی کنید.

  • سابقه و نحوه فعالیت: در رابطه با انتخاب بهترین صرافی همیشه نظرات کاربران می‌تواند مفید و کمک کننده باشد. پس حتما از طریق شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزار صرافی ارز دیجیتال مورد نظر، نظرات کاربران را بررسی کنید.
  • نقدینگی: نقدینگی یکی از معیارهای مهم در انتخاب پلتفرم است، هرچه میزان نقدینگی یک صرافی بالاتر باشد، راحت‌تر می‌توانید سفارشات خود را ثبت کنید.
  • کارمزد: کارمزدهای صرافی‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت صرافی را انتخاب کنید که کمترین کارمزد را دارد.
  • روش‌های واریز و برداشت: از صرافی با روش‌های واریز و برداشت آسان و سریع استفاده کنید. استفاده از این صرافی‌ها سرعت فعالیت در بازار را افزایش می‌دهند و به این صورت شما از هیچ موقعیتی عقب نخواهید ماند.

برای مثال صرافی ارز دیجیتال فراچنج همه این ویژگی‌ها را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال برای خرید بیت کوین با کارت بانکی

2.احراز هویت (KYC):

بسیاری از صرافی‌ها برای جلوگیری از پولشویی و فعالیت‌های غیرقانونی، احراز هویت (KYC) را الزامی کرده اند. برای احراز هویت، باید مدارک شناسایی خود مانند کارت ملی را به صرافی ارائه دهید.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت

3.انتخاب نوع کارت بانکی:

برای خرید بیت کوین با کارت بانکی، می‌توانید از کارت‌های عضو شتاب استفاده کنید. برخی از صرافی‌ها از کارت‌های اعتباری بین المللی مانند ویزا و مسترکارت نیز پشتیبانی می‌کنند. در انتخاب نوع کارت و یا حتی بانک مد نظر به محدودیت‌های تراکنش روزانه و ماهانه آن  توجه کنید. (توجه: هر کارتی را که می‌خواهید از آن برای انجام تراکنش‌های بانکی استفاده کنید، باید در مراحل احراز هویت صرافی همان کارت را وارد و تایید کنید.)

4.واریز وجه به حساب صرافی:

پس از انتخاب صرافی و احراز هویت، باید وجه مورد نظر خود را به حساب صرافی واریز کنید. روش‌های مختلفی برای واریز وجه مانند کارت به کارت، واریز از طریق درگاه پرداخت و ساتنا وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سیاست‌های مالی که دارید و یا مبلغ تراکنش یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. معمولا همه صرافی‌های ایرانی از همه این روش‌ها پشتیبانی می‌کنند.

5.ثبت سفارش خرید بیت کوین:

س از واریز وجه، به پنل کاربری خود در صرافی مراجعه کنید و سفارش خرید بیت کوین را ثبت کنید. در این مرحله، باید مقدار بیت کوین مورد نظر و قیمت آن را مشخص کنید. معمولا همه صرافی‌های ارز دیجیتال دارای ماشین حساب ارز دیجیتال هستند، یعنی به صورت خودکار با مشخص کردن یکی از مقادیر (مقدار بیت کوین یا تومان) میزان ارز دریافتی مشخص می‌شود.
برای مثال اگر می‌خواهید ۱ واحد بیت کوین کامل را خریداری کنید باید به قیمت روز به همان میزان ریال به صرافی ارز دیجیتال واریز کنید.

6.دریافت بیت کوین:

س از ثبت سفارش، بیت کوین به کیف پول شما در صرافی واریز خواهد شد. می‌توانید از بیت کوین خود برای سرمایه گذاری، معامله و یا سایر اهداف استفاده کنید. در صورتی که هم که قصد نگهداری طولانی مدت و هولد بیت کوین را داشتید، می‌توانید موجودی رمز ارزی‌تان را به کیف پول سخت افزاری یا کیف پول نرم افزاری که از آن استفاده می‌کنید انتقال دهید.

صرافی ارز دیجیتال فراچنج

مقایسه روش های مختلف خرید بیت کوین:

نوع خرید ویژگی ها
صرافی های آنلاین و خرید با کارت بانکی مزایا: آسان و سریع، تنوع صرافی ها، نقدینگی بالا
معایب: نیاز به احراز هویت، نیاز به پرداخت کارمزد صرافی
خرید حضوری مزایا: عدم نیاز به احراز هویت، معامله رو در رو، سرعت بالا
نکات منفی: دشواری در پیدا کردن فروشنده معتبر، ریسک امنیتی، قیمت بالاتر
خرید بیت کوین به صورت P2P مزایا: قیمت مناسب، عدم نیاز به احراز هویت
معایب: دشواری در پیدا کردن طرف معامله، ریسک کلاهبرداری، نیاز به دانش فنی

بررسی قوانین و مقررات مربوط به خرید بیت کوین در ایران

در حال حاضر، هیچ قانون قطعی و مدونی در خصوص بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ایران وجود ندارد. با این حال، در سال ۱۳۹۷، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بخشنامه‌ای را صادر کرد که به شرح زیر است:

  • ارزهای دیجیتال به عنوان پول یا ابزار پرداخت قانونی در ایران به رسمیت شناخته نمی‌شوند.
  • خرید و فروش و نگهداری ارزهای دیجیتال جرم نیست.
  • فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال در ایران ممنوع است.
  • ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال توسط موسسات مالی و اعتباری ممنوع است.

هشدار استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانی‌ها

استفاده از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان می‌تواند با ریسک‌های متعددی همراه باشد. در ادامه این مقاله به برخی از این ریسک‌ها اشاره می‌کنیم:

  • 1. تحریم ها: بسیاری از صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده علیه ایران، به ایرانیان خدمات ارائه نمی‌دهند. در برخی موارد، حساب‌های ایرانیان در صرافی‌های خارجی مسدود شده و دارایی‌های آن‌ها بلوکه شده است.
  • 2. ریسک کلاهبرداری: برخی از صرافی‌های خارجی، به خصوص صرافی‌های ناشناس و غیرمعتبر، ممکن است کلاهبرداری باشند. در صورت کلاهبرداری، امکان پیگیری و بازگرداندن دارایی‌ها بسیار دشوار خواهد بود.
  • 3. مشکلات فنی: ممکن است به دلیل تحریم ها، ایرانیان در دسترسی به وب سایت یا اپلیکیشن صرافی‌های خارجی با مشکل مواجه شوند. همچنین ممکن است در واریز و برداشت وجه از صرافی‌های خارجی با مشکل مواجه شوند.
  • ۴. عدم پشتیبانی: در صورت بروز مشکل، صرافی‌های خارجی ممکن است به ایرانیان پشتیبانی ارائه ندهند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان