آموزش کپی تریدر در متاتریدر

آموزش کپی ترید در متاتریدر 4 و 5 (MetaTrader)-ساده ترید روش

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 18 فروردین 1403

خرید و فروش ارز دیجیتال صرافی فراچنج

کپی تریدینگ (معاملات کپی) روشی مفید برای معامله‌گران مبتدی است تا از معامله‌گران باتجربه یاد بگیرند. در این زمینه متاتریدر یک پلتفرم معاملات خودکار است که نه تنها معاملات را ساده می‌کند، بلکه مزایای متعددی برای کپی تریدینگ ارائه می‌دهد، مانند دسترسی به کارشناسان متنوع بازار، اجرای سریع معاملات و شفافیت عملکرد معامله‌گران. معامله‌گران می‌توانند در انتخاب معامله‌گرانی که می‌خواهند کپی کنند، اختصاص سرمایه و توقف کپی معاملات در هر زمان انعطاف داشته باشند. در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال فراچنج، آموزش کپی ترید در متاتریدر را بررسی می‌کنیم:

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ به معامله‌گران این امکان را می‌دهد تا معاملات سایر تریدرهای موفق را تکرار کنند. لذا از این طریق افراد می‌توانند به طور خودکار موقعیت‌های سایر معامله‌گران را کپی کرده و آن‌ها را مدیریت کنند. معاملات قابل کپی و اجرا در زمان واقعی هستند و اگر به درستی انجام شوند می‌توانند سود آور نیز باشند.

دو نوع مختلف کپی تریدینگ وجود دارد:

تریدینگ اجتماعی: این امکان را به معامله‌گران می‌دهد تا در حالی که معاملات و استراتژی‌های آن‌ها را کپی می‌کنند، با سایر معامله‌گران نیز تعامل داشته باشند. این امر به نوبه خود به آن‌ها امکان می‌دهد استراتژی‌های معاملاتی، اطلاعات بازار، اخبار بازار را با یکدیگر اشتراک بگذارند و درک عمیقی از نحوه تصمیم‌گیری معامله‌گران باتجربه در مورد معاملات به دست آورند. در این نوع کپی تریدینگ، معامله‌گران به جای یک استراتژی، یک معامله‌گر را انتخاب می‌کنند و از کل پروفایل، عملکرد و سبک معاملات آن الهام می‌گیرند.

معاملات آینه ای: معامله‌گران می‌توانند با کپی تریدینگ، استراتژی‌های معاملاتی سایر معامله‌گران را به طور خودکار تکرار کنند. این کار باعث صرفه‌جویی در وقت برای معامله‌گرانی می‌شود که تخصص یا تجربه لازم برای توسعه استراتژی‌های معاملاتی خود را ندارند. علاوه بر این، می‌تواند به حذف تصمیم‌گیری‌های احساسی که اغلب منجر به ضرر در معاملات می‌شود، کمک کند.

هدف استفاده از کپی ترید چیست؟

هر معامله‌گر امکان دارد که بخواهد توانایی‌های خود را در حوزه ترید و معامله‌گری به دیگران انتقال دهد. گاهی یک معامله‌گر از سیگنال‌های شما به عنوان آموزش استفاده می‌کند اما اغلب افراد سیگنال‌های کپی ترید را برای درآمدزایی و سود بیشتر می‌خواهند. در این راستا شما به عنوان یک تریدر حرفه‌ای می‌توانید معاملات خود را در مقیاسی وسیع و با سرعت بالا با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید و این این فقط با ابزار کچی ترید قابل انجام است.

بنابراین به طور کلی در می‌یابیم هدف از کپی ترید فقط دو مورد است (برای شخص مصرف کننده) ۱- کسب سود ۲-آموزش و یادگیری بیشتر

آموزش کپی ترید در متاتریدر 4 و 5


1-متاتریدر را باز کنید و وارد حساب کاربری شوید:

قبل از شروع کپی تریدینگ با متاتریدر، باید یک حساب کاربری نزد کارگزاری داشته باشید که از این پلتفرم پشتیبانی کند. پلتفرم MT4 یا MT5 را می‌توان از وب‌سایت کارگزاری دانلود کرد و با وارد کردن اطلاعات حساب به آن دسترسی پیدا کرد.

2-به پنجره ناوبری (Navigator) بروید و سیگنال‌ها (Signals) را انتخاب کنید:

فرض کنیم وارد MT5 شده‌اید. پنجره ناوبری را می‌توان در سمت چپ پلتفرم مشاهده کرد. روی تب سیگنال‌ها کلیک کنید تا لیستی از سرویس‌دهندگان سیگنال در دسترس را ببینید. سیگنال‌های معاملات در MT5 سرویسی است که کپی تریدینگ موفق را امکان‌پذیر می‌کند. یک معامله‌گر متخصص را انتخاب کنید که با سبک معاملاتی شما مطابقت داشته باشد و برای این سیگنال مشترک شوید. پس از تکمیل این مرحله، تمام عملیات معاملاتی این معامله‌گر به طور خودکار در حساب شما کپی می‌شود. برای مشترک شدن در یک سیگنال به سه مورد زیر نیاز دارید:

  • یک حساب معاملاتی فعال MT5
  • یک حساب معتبر MQL5. com
  • وجوه کافی در حساب MQL5 با یک کارت بانکی/کیف پول الکترونیکی اضافه شده برای پرداخت هزینه اشتراک سیگنال (ها)

آموزش کپی ترید در متاتریدر

3-مرور کردن لیست ارائه‌دهندگان سیگنال ها در متاتریدر:

کمی وقت صرف کنید تا ارائه‌دهندگان سیگنال موجود و آمار عملکرد آن‌ها را بررسی کنید. به دنبال ارائه‌دهندگانی باشید که سابقه‌ای از رشد مداوم را داشته باشند. همچنین امکان بررسی استراتژی معاملاتی و رویکرد مدیریت ریسک آن‌ها وجود دارد تا با ترجیحات شخصی شما مطابقت داشته باشد. سیگنال مناسب را می‌توانید از بخش Showcase انتخاب کنید.

کپی ترید در متاتریدر

4-کلیک بر روی مشترک شدن (Subscribe) و تکمیل فرآیند اشتراک در پلتفرم:

بعد از انتخاب ارائه‌دهنده سیگنال، روی دکمه «مشترک شدن» (Subscribe) کلیک کنید تا فرآیند اشتراک آغاز شود. ممکن است در این مرحله نیاز به وارد کردن جزئیات پرداخت و موافقت با شرایط و ضوابط ارائه‌دهنده باشد. قبل از ثبت‌نام، حتما شرایط و ضوابط را به دقت مطالعه کنید. (توجه داشته باشید اغلب این ارائه دهنده گان سیگنال ماهیانه مبلغی را تحت عنوان حق اشتراک از شما دریافت می‌کنند)

کپی ترید در متاتریدر 4 و 5

5-پیکربندی تنظیمات مدیریت ریسک:

قبل از کپی کردن معاملات، پیکربندی تنظیمات مدیریت ریسک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این کار با رفتن به منوی «تنظیمات» (Options) و انتخاب «سیگنال‌ها» (Signals) قابل انجام است. سایر تنظیمات مانند مشخص کردن سطوح حد ضرر (stop loss) و برداشت سود (take profit) را نیز می‌توانید در اینجا مشخص کنید.

نحوه کپی ترید در متاتریدر

6-پیکربندی پارامترهای کپی‌برداری:

مبلغ سپرده‌ای را که برای معاملات سیگنال استفاده می‌شود، تعیین کنید. همچنین، مقدار اسپرد (spread) و حداقل سطح سپرده برای فرآیند کپی‌برداری را مشخص کنید. پس از تنظیم پارامترهای مورد نیاز، کپی‌برداری آغاز خواهد شد.

ربات کپی ترید در متاتریدر

7-بررسی و نظارت منظم بر عملکرد کپی تریدینگ:

در نهایت، بررسی منظم عملکرد کپی تریدینگ بسیار مهم است. نتایج معاملات حاصل از سیگنال‌های کپی تریدینگ از طریق تب «آمار من» (My Statistics) قابل مشاهده است. کارآمدی سیگنال و مدیریت اشتراک را می‌توان از طریق همین تب مشخص کرد.
سود و زیان یک سیگنال را پیگیری کنید و در صورت لزوم، تنظیمات مدیریت ریسک را تغییر دهید. بررسی منظم عملکرد به شما امکان می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه بگیرید و استراتژی کپی تریدینگ را بهینه کنید.

اکسپرت کپی ترید در متاتریدر

آموزش اکسپرت کپی ترید در متاتریدر 


کپی ترید در متاتریدر به شما امکان می‌دهد تا معاملات یک تریدر دیگر را به طور خودکار در حساب معاملاتی خود کپی کنید. این کار می‌تواند برای معامله گران مبتدی که به دنبال یادگیری  هستند یا برای معامله گران باتجربه‌ای که به دنبال تنوع بخشیدن به سبد معاملاتی خود هستند مفید باشد.

دو روش برای کپی ترید در متاتریدر وجود دارد:

سیگنال ها: این روش به شما امکان می‌دهد تا معاملات تریدرهای دیگر را که سیگنال‌های معاملاتی را ارائه می‌دهند، کپی کنید. برای این کار، باید در حساب متاتریدر خود به تب «سیگنال ها» بروید و یک ارائه دهنده سیگنال را انتخاب کنید. ( آموزش این روش در بخش قبلی توضیح داده شد.)

اکسپرت‌های کپی ترید: این روش به شما امکان می‌دهد تا از یک برنامه کامپیوتری (اکسپرت) برای کپی کردن معاملات یک تریدر دیگر استفاده کنید. اکسپرت‌های کپی ترید می‌توانند از وب سایت‌های مختلف دانلود شوند.

مراحل استفاده از اکسپرت‌های کپی ترید:

انتخاب یک اکسپرت کپی ترید:

قبل از انتخاب یک اکسپرت کپی ترید، باید به چند نکته توجه کنید:

استراتژی معاملاتی: مطمئن شوید که استراتژی معاملاتی اکسپرت با اهداف و ریسک‌پذیری شما مطابقت دارد.

عملکرد: سابقه عملکرد اکسپرت را بررسی کنید.

نظرات: نظرات کاربران دیگر را در مورد اکسپرت بخوانید.

نصب اکسپرت کپی ترید:

  • اکسپرت را از وب سایت مورد نظر خود دانلود کنید.
  • فایل اکسپرت را در پوشه Experts پلتفرم متاتریدر خود قرار دهید.
  • متاتریدر را دوباره راه اندازی کنید.

تنظیم اکسپرت کپی ترید:

پس از نصب اکسپرت، باید آن را تنظیم کنید. برای این کار، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در پلتفرم متاتریدر، به تب «Experts» بروید.
  • اکسپرت کپی ترید را از لیست انتخاب کنید.
  • روی دکمه «تنظیمات» کلیک کنید.
  • در پنجره تنظیمات، پارامترهای اکسپرت را مطابق با نیاز خود تنظیم کنید.

فعال کردن اکسپرت کپی ترید:

حالا پس از اکسپرت کپی ترید، باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • در پلتفرم متاتریدر، به تب «Experts» بروید.
  • اکسپرت کپی ترید را از لیست انتخاب کنید.
  • روی دکمه «فعال کردن» کلیک کنید.

کپی تریدر در متاتریدر در بازار ارزهای دیجیتال یک روش برای کسب سود است؟

بله، کپی تریدر در متاتریدر در بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند یک روش برای کسب سود باشد، اما مانند هر روش سرمایه‌گذاری دیگری، خطرات و مزایای خاص خود را دارد.

مزایای کپی تریدر:

سادگی: کپی تریدر به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به دانش و تجربه معاملاتی، از استراتژی‌های معامله‌گران باتجربه استفاده کنید.
تنوع: می‌توانید معاملات چندین تریدر را به طور همزمان کپی کنید و سبد معاملاتی خود را متنوع کنید.
صرفه‌جویی در زمان: کپی تریدر به شما امکان می‌دهد تا در زمان خود صرفه‌جویی کنید و نیازی به صرف وقت برای تحلیل بازار و جستجوی فرصت‌های معاملاتی نیست.

معایب کپی تریدر:

خطرات: عملکرد معامله‌گرانی که معاملات آن‌ها را کپی می‌کنید، تضمین‌شده نیست و ممکن است ضرر کنید.
هزینه: برخی از پلتفرم‌های کپی تریدر، هزینه اشتراک دریافت می‌کنند.
کنترل محدود: شما کنترل کاملی بر معاملات خود ندارید و معاملات شما به طور خودکار توسط استراتژی تریدر دیگری انجام می‌شود.

در نهایت، به یاد داشته باشید که کپی تریدر یک ابزار است و مانند هر ابزاری، می‌تواند برای سود یا ضرر استفاده شود. استفاده از کپی تریدر به تنهایی تضمین‌کننده سود نیست و شما باید قبل از استفاده از آن، از خطرات و مزایای آن آگاه باشید. ما در این مطلب برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال آموزش کپی ترید در متاتریدر هستند، نکاتی که باید انجام دهید را به صورت گام به گام توضیح دادیم. نظر شما در رابطه با فرآیند کپی ترید در متاتریدر 4 و 5 چیست؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان