استراتژی خرید و فروش ارز دیجیتال

بهترین استراتژی خرید و فروش ارز دیجیتال

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 30 مرداد 1402

در بازار ارزهای دیجیتال، توصیه افراد تحلیل‌گر و حرفه‌ای برای کسب سود، داشتن یک برنامه و استراتژی درست است. تریدرهای حرفه‌ای به وسیله استراتژی خرید و فروش مخصوص خود، به موفقیت و فرصت‌های بسیار سود آوری رسیدند. با مطالعه روی افراد حرفه‌ای و مقالات مربوطه همینطور تمرین می‌توانید، استراتژی مخصوص خود را طراحی و در معاملات خویش بکار ببرید. در این مقاله از صرافی فراچنج، اطلاعاتی درباره راه‌هایانتخاب بهترین استراتژی خرید و فروش ارز دیجیتال را بررسی می کنیم. در ادامه ۳ راه از متداول که مومنتوم، نوسان گیری و اسکالپینگ هستند را توضیح می‌دهیم پس همراه ما باشید.

استراتژی خرید و فروش ارز دیجیتال چیست؟

در بازارهای مالی فرد تصمیماتی می‌گیرد که طبق برنامه ریزی، کی خرید و فروش را با چه قیمتی را انجام دهد. استراتژی معاملاتی در بازارهای ارز دیجیتال بسیار متنوع هستند.

ویژگی‌های که استراتژی خرید و فروش مناسب باید داشته باشد:

  • تغییر سبد سرمایه‌گذاری
  • تغییر میزان نقدینگی
  • خرید و فروش دارایی
  • زمان ورود و خروج از بازار
  • طراحی طبق سلیقه هر معامله‌گر

برای استراتژی خرید و فروش می‌توانید از دو روش به نام تحلیل تکنیکال و یا نموداری و تحلیل فاندامنتال یا بنیادی برای طراحی استراتژی استفاده کنید.

اهمیت استراتژی خرید و فروش در بازار رمزارزها

استراتژی معاملاتی موجب کاهش ریسک در خرید و فروش کاربران شده و کمک می‌کند تا با تمرکز بالاتری وارد بازار شده و سودهای زیادی کسب کنند. استراتژی به معامله گران کمک می‌کند، تا نسبت به رقیبانش متمایز و پیشرفته‌تر باشد. با توجه به اینکه بازار رمزارزها یک بازار نوپا است، احتمال ریسک و نوسان قیمت در این بازار مالی بسیار زیاد است. در صورتی که به تازگی وارد بازارهای ارز دیجیتال شدید، و ترید حرفه‌ای را بلد نیستید، با کمک گرفتن از یک استراتژی مناسب میزان بالایی سود و ضرر پایین‌تری از نزول بازار کسب کنید.

رایج ترین استراتژی خرید و فروش در رمزارزها چیست؟

راه‌های زیادی در استفاده از استراتژی معاملاتی برای انجام یک معامله سودآور وجود دارد. در ادامه با چندین راه با استفاده از استراتژی معاملاتی یا خرید و فروش آشنا شده و آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

1-نوسان گیری روزانه (Day Trading)

یکی از استراتژی‌های خرید و فروش نوسان گیری روزانه است. این ویژگی زمان زیادی را در اختیار افراد معامله‌گر در بازار کریپتوکارنسی قرار می‌دهد. اینگونه آن‌ها با کمک بررسی تحلیل تکنیکال همینطور پیدا کردن بهترین نقطه‌های خرید و فروش سودهای خوب زیادی کسب می‌کنند. در واقع کاربر با هم راستا شدن با تحلیل بازار به همراه استفاده از نوسانات قیمت تلاش می‌کند با این تغییرات حرکت کند. به این معنی که نوسان قیمت هنگام حرکت به سوی بالا یا پایین، کاربر هم در آن جهت پیش برود.

در این روش فرد معامله‌گر می‌بایست روزانه تمام اطلاعات و اخبار بازار رو بررسی کند؛ به این معنی که هر روز مودار بازار رو مطالعه و تحلیل کند و این کار مقداری دشوار است. نوسان گیر روزانه این فعالیت را برای معامله گران ساده کرده است و آن‌ها در هر زمان دلخواه این توانایی را دارند، تا از چندین روز یا هفته و ماه مدت زمان خرید و فروش خود را تغییر دهند.

2-معاملات مومنتوم (Momentum)

استراتژی دوم مونتوم است. مونتوم جزء راحت‌ترین روش‌های به دست آوردن سود در بازار کریپتوکارنسی‌ها قرار دارد. در این شیوع افراد سوار بر موج نوسانی قیمت شده و سودهای زیادی کسب می‌کنند. هرچند در این روش از خرید و فروش ریسک‌های خطرناکی وجود دارد. در این شیوع تریدر، بدون در نظر حد بالا یا پایین، به میزان قدرت صعود موج و هدایت میزان قیمت توجه می‌کند. فرد تریدر در این روش در پی یک بازار پر نوسانی برای سوار شدن بر امواجش هست.

3-اسکالپینگ (Scalping)

سومین روش برای استراتژی خرید و فروش اسکالپینگ است. در بازارهای مالی بخصوص ارزهای دیجیتال استفاده از اسکالپینگ زیاد است. افراد معامله‌گر به کمک اسکالپینگ می‌توانند، سودهای متعددی کسب کنند. در صورت پیاده‌سازی درست اسکالپینگ دریافت سودهای بسیار بالا ممکن است. در این شیوع، تریدر در مدت زمان کمی به انجام معامله می‌پردازه که این مدت می‌تواند بین ۱ دقیقه تا ۴۵ ثانیه صورت گیرد.

این ترید در بازارهای پرنوسان بیشتر استفاده می گردد؛ چراکه میزان نوسان قیمت بالا است و با کمک آزمون و خطا باید میزان حد ضرر را مشخص کنید. در تعیین حد سود و تارگت، اکثر تریدرها از ۳ حد بهره می‌برند و تعدادی هم زمانی که به اولین حد سود خود می‌رسند، فروش را انجام داده و دسته آخر معاملات را تقسیم به ۳ بخش کرده و درهر حد که به سود می‌رسد، قسمتی از دارایی را می‌فروشد. ایراد این نوع ترید، نشستن پای نمودار و بررسی کردن آن است که زمان زیادی می‌برد.

کاربرد اندیکاتورها در استراتژی‌های خرید و فروش

باندهای بولینگر و میانگین‌های متحرک از اندیکاتورهایی هستند که جزء ابزارات تحلیل تکنیکال بر پایه ریاضیات قرار دارند. تریدرها به طریق اندیکاتورها می‌توانند روند قیمت‌ها را پیش بینی کنند. همینطور از اهداف بهره بردن از اندیکاتور، به دست آوردن فرصت‌های خرید و فروش برای دریافت سود عالی و زیباد است. در استراتژی‌های خرید و فروش برای تعیین قوانین ورود و خروج از اندیکاتور بهره می‌برند. پس کاربرد اندیکاتور، تعیین نقاط ورود و خروج از معامله‌ها در استراتژی خریدو فروش است. در واقع اندیکاتورها به وسیله محاسبات ریاضی بر روی میزان قیمت ارزها و مقدار حجم در معاملات، اطلاعات کاربردی مانند روند حرکتی وسایر موارد را در دسترس تریدرها می‌گذارد. به طور کلی، اندیکاتورها برای پایین آوردن ریسک و افزایش موفقیت کاربرد دارد.

بهترین استراتژی خرید و فروش ارز دیجیتال

چگونه از استراتژی MPM استفاده کنیم؟

از بهترین استراتژی‌های دیگر خرید و فروش می‌توان به استراتژی MPM اشاره کرد. MPM مخفف Moving Average Parabolic MACD می‌باشد. MPM یکی از روش‌های استراتژی خرید و فروش است که به نسبت دیگر گزینه‌ها کمتر شناخته شده است اما کاربرد بسیاری دارد. این استراتژی بر پایه روند استوار شده و هدفش در جهت ردیابی روند صعودی کاربرد دارد. در MPM از ۳ اندیکاتور به نام پارابولیک سار، مکدی و اندیکاتور میانگین ساده در زمان استفاده باید شناخت کافی از این اندیکاتورها را همراه عملکرد و کارایی هرکدامشان را بشناسید.

شرط‌های ورود به خرید و فروش در استراتژی MPM

  • هنگامی که از دو میانگین متحرک ۴۲ روزه و ۱۴ روزه بهره می‌بریم، در صورتی که میانگین بلند مدت توسط میانگین کوتاه مدت از پایین به بالا قطع گردد، باعث برقرار شدن شرط ورود شده است.
  • زمانی که از اندیکاتور پارابورلیک بهره می‌بریم، و در بالای پارابولیک نمودار قیمت قرار دارد، شرط ورود به استراتژی خرید و فروش وجود دارد.
  • در این هنگام، دربالای خط سیگنال خط مکدی قرار گرفته است.

شرط‌های خارج شدن از خرید و فروش در استراتژی MPM

  • قطع میانگین بلند مدت از بالا به پایین توسط اندیکاتور میانگین متحرک کوتاه مدت (۱۴ روزه)
  • زمانی که نمودار قیمت در زیر پارابولیک‌سار است.
  • در زیر خط سیگنال خط مکدی قرار بگیرد.

نحوه استفاده از استراتژی PARABOLICSAR & RSI

کمتر ممکنه تریدری برای به وجود آوردن استراتژی خرید و فروش در بازارهای ارز دیجیتال خود، از اندیکاتور پارابولیک‌سار استفاده کند. این استراتژی به همراه دقت فراوان به شناسایی روند می‌پردازد و در همان جهت، سود بسیاری را برای تریدر کسب می‌کند. در واقع استراتژی PARABOLICSAR & RSI در تعیین روندهای نزولی و صعودی کارایی دارد. این استراتژی در بازارهایی که توانایی انجام معاملات دوطرفه را دارند، شرایطی برای تریدر فراهم می‌کند تا از بالا رفتن و پایین آمدن میزان قیمت، سود کسب کنند.

شرط ورود به خرید و فروش در استراتژی ParabolicSar

  • تشکیل قیمت توسط اندیکاتور ParabolicSar از پایین به بالا
  • در هنگامی که RSI از ۳۰ بزرگ‌تر است یا هنگام خروج از ناحیه اشباع و بهره گرفتن از اندیکاتور پارابولیک ساز، موجب برقراری شرط ورود به معامله می‌گردد.

شرط خروج از خرید و فروش در استراتژی ParabolicSar

  • خارج شدن از معامله هنگامی که اندیکاتور پارابولیک ساز از بالا به پایین توسط قیمت قطع می‌گردد.
  • قرار گرفتن در اشباع فروش به این معنی است که سطح ۶۰ با نمودار RSI برابر بوده یا نمودار کمتر است.

عملکرد استراتژی میانگین متحرک حمایتی و مقاومتی

این استراتژی همینطور از بهترین استراتژی‌های خرید و فروش محسوب می‌گردد. جزء یکی از پرکارایی ترین‌ها در میان اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال قرار دارد و تعداد بسیاری از اندیکاتورها را پایه ریزی کرده است.

شرط وارد شدن به خرید و فروش

  • به وجود آوردن یک تقاطع بین دو میانگین متحرک ۱۳ روزه و ۲۶ روزه توسط استراتژی میانگین متحرک است. در نتیجه هنگام قرار گرفتن و افزایش میانگین متحرک ۱۳ روزه از میانگین ۲۶ روزه، و قرار گیری نمودار قیمت روی هر دو خطوط.
  • اندیکاتور مکدی، استراتژی میانگین متحرک رو تعیین می‌کند. به این صورت، زمانی که خط سیگنال و مکدی در ناحیه پایین صفر، تقاطع تشکیل دهند و خط سیگنال به وسیله خط مکدی از ناحیه پایین به بالا قطع گردد شرط به وجود می‌آید.

شرط خارج شدن از خرید و فروش

  • میزان اندیکاتور متحرک ۱۳ روزه از میانگین ۲۶ روزه پایین‌تر قرار دارد.
  • قطع شدن خط مکدی و سیگنال در قسمت بالای صفر تقاطع و قطع شدن خط سیگنال توسط خط مکدی از بالا به پایین.

خرید و فروش رمزارزها به چه چیزهای نیاز دارد؟

رمزارزها از فروشنده‌ها و خریدارها یا یک دارایی مثل سهام، طلا و سکه به وجود آمده. به طور کلی همان خرید و فروش‌های عادی در بازار رمزارزها صورت می‌گیرد. اما نکنه مهم اهداف معامله گران از سرمایه‌گذاری در این بازار مالی است. این ویژگی موجب جداشدن بازارهای رمزارز از سایر بازارها شده است. پس اولین گزینه‌ای که خرید و فروش رمزارزها به آن نیاز دارند، مشخص کردن اهداف از سرمایه‌گذاری است. زمانی که نقاط مناسب در نوسانات قیمت را پیدا کرده و معامله انجام دهید، می‌توانید سود خوبی کسب کنید. درنتیجه یادگیری و تسلط به تحلیل تکنیکال بسیار مهم است.


نتیجه گیری

در این مقاله از صرافی فراچنج به چگونگی انتخاب و بررسی بهترین استراتژی خرید و فروش ارز دیجیتال پرداختیم  و گفتیم که به چه صورتی از آن‌ها استفاده کنید. اگر به تازگی وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده و مشغول ترید هستید روش استراتژی معاملات در خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌تواند کمک و راهنمای عالی در جهت کسب سود برایتان باشد. با این وجود همواره قبل از انجام هر فعالیتی در این زمینه ابتدا تسلط و اطلاعات کافی از هر شیوع را در خرید و فروش‌های خود بررسی و تحلیل کنید و بعد انجام دهید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان