بهترین ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 17 مرداد 1402

بهترین ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال در ایران چه موقعی است؟ واقعیت‌های بی‌حد و مرز معاملات در بازار کریپتوکارنسی موانعی را با خود برای معامله گران به همراه آورده اند؛ که یکی از آن‌ها پیدا کردن بهترین زمان از ساعات شبانه روز برای تریدر رمزارزها است. افرادی که خواستار دریافت سفارشات خرید و فروش بسیار بزرگ هستند، باید به شناسایی تایم زمان‌هایی که بیشترین میزان نقدینگی و مقدار بالا حجم معاملات وجود دارد، بپردازند. مخالف با معاملات در کالاها یا سهام ها، در بازارهای رمزارز زمان منظمی برای معاملات تنظیم نیست.

بازار ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین در ۲۴ ساعت شبانه روز و تمام ۷ روز هفته حتی روزهای تعطیلی رسمی در هر تقویم کشوری باز هستند. یکی از گزینه‌هایی که موجب شده تا بازارهای ارز دیجیتال بی‌وقفه فعالیت کنند، غیر متمرکز بودن وعدم نیاز به تایید تراکنش‌ها توسط نهاد یا سازمان مرکزی است. افرادی که در این بازار موفق هستند، در زمان‌هایی که فعالیت در بازارهای کل دنیا بالا است معمولا معاملات جدید خود را باز و یا مدیریت می‌کنند.

در ساعات دیگر از بازارهای جهانی، امکان دارد مقدار حجم معاملات کم‌تر باشد. همین امر می‌تواند قیمت ارز را کاهش دهد و به دنبال آن در معاملات شما ضرر به دنبال داشته باشد. پیدا کردن بهترین ساعت برای ترید رمزارزها و انجام معاملات (به جزء برای تریدرهای لحظه ای) برای کسانی که در توکن‌های مالی نامتمرکز (Defi) سرمایه‌گذاری می‌کنند، بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل ما در تیم تحلیلی فراچنج در ادامه تصمیم گرفتیم تا بهترین ساعت برای خرید و فروش ارز دیجیتال را بررسی کنیم، تا شاید از این طریق بتوانید معاملات سودمندی را تجربه کنید..

بهترین ساعات ترید ارزهای دیجیتال چه موقع است؟

افراد تازه وارد در عرصه رمزارزها فقط در زمان‌های مشخصی متمرکز می‌گردند، و هنگامی که بهترین زمان را مشخص می‌کنند، از روند قوی‌تر غافل می‌گردند. از جانب دیگر احتمال دارد فرد تریدر به دنبال روند اصلی بوده، اما دقت در تنظیم ورودی‌هایش دربرابر یک ارزدیجیتال در حیطه زمانی خیلی کوتاه را مورد اهمیت و بررسی قرار ندهد. فرد معامله‌گر در زمان شروع روند بلند مدتی و بنیادی این توانایی را دارد تا روند را در بازه زمانی مورد نظر به همراه زمان کوتاه‌تر روند کوتاه مدت، مورد بررسی قراردهد.

مناسب‌ترین زمان برای خرید ارزدیجیتال

در کل بهترین زمان برای تهیه ارز دیجیتال، هنگام آماده بودن افراد برای خرید یک رمزارز است. آمادگی برای خرید رمز ارز در زمانی به دست می‌آید که به کمک تجزیه و تحلیل میزان قیمت دلار و سرمایه خودتان را کنترل کنید. هیچ زمانی بالاتر از مقداری که توانایی از دست دادنش را دارید در معاملات رمزارزی قرار ندهید. تضمین ارزهای دیجیتال به دلیل نوسانات و مقداری پیچیدگی که دارند امکان‌پذیر نیست. با دقت در چگونگی فعالیت در بازارهای کریپتوکارنسی شما می‌توانید سود خوبی به دست آورید.

ساعت ترید ارزهای دیجیتال

بهترین ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال چه موقعی است؟

همانطور که می‌دانیم، بر روی همه‌ی رمزارزها در تمام طول روز معامله انجام می‌گردد، با این وجود باز هم زمان‌هایی هستند که امکان ریسک وجود دارد. با بررسی بین معاملاتی که بین رمزارزهایی مانند اتریوم، بیت کوین، کاردانو و سولانا می‌بینید که میل به افزایش و کاهش تمامی این ارزها به یکدیگر  متصل است و تحلیل این ارزهای دیجیتال برای مشخص کردن بهترین زمان جهت خرید بسیار نقش پررنگی دارد. مابقی ارزهای دیجیتال از این رمزارزها پیروی انجام می‌دهند. .

استراتژی معاملاتی کوتاه‌مدت برای ترید ارزهای دیجیتال

معاملات کوتاه مدت، از دسته برنامه ریزی‌های معاملاتی در زمان کوتاه است. در طی یک روز این توانایی را دارید تا با خرید و فروش ارز دیجیتال خود سود به دست آورید. در بازارهای با اعتباری مثل سهام با تمام شدن روز، فعالیت‌های خرید و فروش متوفق می‌گردد. ولی بازارهای کریپتوکارنسی تمام روزهای سال باز هستند و بستری برای تنظیم ساعت‌های انجام معاملات در بهترین تایم جهت افزایش سود برای کاربران به ارمغان می‌آورند. موارد گوناگونی ساعت‌های تنظیم شده‌ی بازار ایلات متحده با ساعت‌های معاملات و فعالیت‌های کاربران در بازار رمزارزها بایکدیگر هماهنگ است. مثلا با دیدن عالی‌ترین ساعت برای معاملات ارزهای دیجیتال، مخصوصا اتریوم درمیابید که میزان هزینه‌های شبکه در جهت انجام تراکنش‌های اتریوم طبق بهره‌ی زیاد از شبکه به نوسان قیمت دچار شده که باعث افزایش کارمزد تراکنش‌ها می‌گردد. در نتیجه پیدا کردن بترین زمان‌ها برای معاملات ارز دیجیتال اهمیت بالایی دارد.

بهترین حرکت با بازار ارزهای دیجیتال چیست؟

تعیین بهترین زمان برای رمزارزها کار بسیار سختی است. چراکه قیمت یک رمزارز به عوامل بسیاری وابسته است. بازار کریپتوکارنسی مثل هر سرمایه‌گذاری دیگر، عالی‌ترین راه برای فعالیت این است که بعد از خرید رمزارزی که تحلیل و بررسی کرده‌اید آن را به مدت زمان طولانی ذخیره کنید و هر دفعه مقدار اندکی خرید انجام دهید. این شیوه بالاترین و بهترین بازدهی را برای شما ایجاد می‌کند.

  • ریسک‌ها در بازار ارزهای دیجیتال:

بازارهای رمزارز در آخر هفته‌ها باز است. درنتیجه زمان باز کردن موقعیت باید آن را با همان علامتی که در طی هفته معامله انجام می‌دادید، باز کنید. پوزیشن‌ها برای پیدا کردن حد ضرر یا سود در آخر هفته‌ها حرکت می‌کنند و فعال هستند.

  • هرگز به آخر هفته‌ها اعتماد نکن:

در بازارهای رمزارز آخر هفته‌ها خبر از استراحت نیست. ولی معامله گرانی که در سهام ایالت‌های متحده فعالیت انجام نمی‌دهند. پس آخر هفته‌ها چکار باید انجام داد؟ در آخر هفته‌ها بازار رمزارزها با کاهش ورود پول هوشمند مواجه است و فعالیت‌های ربات‌های مربوط به سازندگان بازار و معاملات الگوریتمی در آخر هفته‌ها میزان بالایی از حجم فعالیت‌های بازار را در برمی گیرند. براساس نمودار نوسانات عینی (Genesis Volatility) به همین دلیل جذابیت پایینی برای معامله و ترید به همراه دارد. این را می‌دانید که معامله گران در پی کسب سود از نوسانات هستند. پس نتیجه می‌گیریم فعالیت در بازارهای ارز دیجیتال در آخر هفته‌ها غلط است.

با افزایش رشد رمزارز بیت کوین در آخر هفته این خبر را دریافت می‌کنید که اواسط هفته این رمزارز ریزش می‌کند. در هر صورت، در زمان‌هایی که میزان قیمت رمزارزها درحال کمتر شدن هستند، بهترین ساعت در آخر هفته‌ها برای ترید رمزارزها است. آخر هفته‌ها بیشتر مردم فعالیت در حوضه‌ی کریپتوکارنسی را متوقف کرده و موجب پایین آمدن حجم در معاملات و همچنین نقدینگی بازار می‌گردد.

زمان شروع و پایان بازار ارزهای دیجیتال

در بازارهای کریپتوکارنسی، زمان شروع ۱۲ ظهر بوده و تا ۱۲ ظهر روز بعد اداه پیدا می‌کند. درنتیجه در ۲۴ ساعت شبانه روز چه روزهای تعطیلی و غیر تعطیلی میتوان در بازارهای کریپتوکانسی فعالیت داشت. رمزارزها در دسته‌های دارای‌هایی نوسان بالا قرار دارد. به دلیل نوسانات بازارهای رمزارز مردم علاقه‌مند به شرکت در این بازارها برای به دست آوردن سود شده اند. ولی به این دلیل که معامله گران و سرمایه گذاران در تمامی دنیا بدون توقف هر روز رمزارز معامله انجام می‌دهند، معاملات رمزارزها هیچ زمان تعیین شده ایی ندارند.

بر اساس توضیحاتی که تا کنون داده ایم، بازار ارزهای دیجیتال هرگز بسته نمی‌گردند. به همین منظور قراردادهای CFD هم باز است. شما باید به مناطق زمانی توجه کنید تا زمان شروع معاملات در بازارهای رمزارز را متوجه گردید.

معایب باز بودن بازارهای ارز دیجیتال

  • احتمال اینکه برخی از افراد به صرافی و پلتفرم‌ها در ساعت‌های تعیین شده متصل نباشند وجود دارد.
  • بالا گرفتن میزان نوسانات و ریسک‌ها در بازار.
  • با وجود نداشتن یک زمان تعیین شده معیین امکان دارد کاربران نوسانات بزرگ را برای کسب سود از دست بدهند.

مزایای باز بودن بازارهای ارز دیجیتال

  • به دست آوردن سود بالاتر به خاطر وجود بازار بزرگ‌تر و نقدینگی بالاتر.
  • متصل شدن در هر زمان و مکان به بازارهای رمزارز.
  • آسودگی بیشتر برای افرادی که معامله انجام می‌دهند.

بهترین ساعت معامله خرید و فروش ارز دیجیتال

  • در بازارهای ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی وجود دارد که تغییر قیمت درابتدا و پایان وجود ندارد و طی روز بالا و پایین می‌روند.
  • با بررسی آمارها می‌توان دید که بازارهای رمزارزها حدودا در ساعت ۱۸:۰۰ (CET زمان اروپای مرکزی) خیلی شلوغ است.
  • باز شدن بازارهای رمزارز در ساعت ۱۲ ظهر اتفاق می‌افتد و تا ۱۲ ظهر روز فردا ادامه دارد. پس این محدوده زمانی انجام معاملات ارزهای دیجیتالی است.
  • ساعت‌هایی از روز وجود دارد که نسبت به ساعت‌های دیگر بسیار شلوغ‌تر است.
  • به این دلیل که ساعت مشخصی برای معامله گران وجود ندارد، احتمال اینکه معاملات بزرگ را از دست بدهند بسیار بالا است.

ساعت اوج معاملات ارزهای دیجیتال

قطعا سوال خیلی از تریدرها پیدا کردن بهترین ساعت برای ترید است. بهترین ساعت برای معاملات ارزهای دیجیتال از ۸ صبح شروع و تا ساعت ۴ بعد از ظهر ادامه دارد. دلیل این ساعت به خاطر بالا بودن نوسانات بازارهای آمریکا در همین تایم است. درتیجه بهترین و بالاترین سودها را در این تیم‌ها می‌توان به دست آورد.

بهترین تایم برای ترید رمزارزها، هنگامی است که کاربران آمادگی مورد نیاز برای معامله رمزارزها را دارند. بر اساس آمار متوجه شده‌ایم که افرادی که معامله‌گر حرفه‌ای هستند، فعالیت خود را بیشتر در آخر هفته‌ها انجام می‌دهند. طبق این روندها احتمال اینکه طی گذر زمان ساعت‌ها تغییر کند وجود دارد.

نتیجه گیری:

در جهت درک بهتر ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال لازم است در ابتدا با کارکرد بازارهای رمزارز آشنا گردید و بدانید فعالیت رمزارزها به چه صورت است. بعداز آن با تکنیک‌هایی که کسب کردید، بهترین ساعت و روز را برای انجام معامله‌های خود پیدا کنید. بازار رمزارزها بدون لحظه‌ای تعامل فعالیت دارند. در واقع کریپتوکارنسی فعالیت‌های بدون توقف دارند، ولی قطعا زمان‌های عالی برای ترید و معامله وجود دارد. به این نکته نیز توجه کنید بهترین زمان معاملات در بازارها مختلف، متفاوت است.


پرسش و پاسخ درباره بهترین ساعت خرید و فروش ارز دیجیتال

1-در چه زمانی بهترین معاملات رمزارزها رخ می‌دهد؟

با اینکهه بازارهای رمزارز ۲۴ ساعته باز هستند و فعالیت می‌کنند، اما بهترین ساعات بین ۸ صبح تا ۴ عصر است.

2-بیشترین ریسک معامله برای ارزهای دیجیتال در چه زمان‌هایی وجود دارد؟

در اواخر هفته به این دلیل بسته بودن بازارهای اروپایی و آمریکا، میزان نقدینگی و حجم معاملات در آخر هفته هابسیار زیاد است و نتیجه می‌گیریم آخر هفته‌ها مناسب نیست.

3-افزایش معاملات در بازارهای رمزارز در چه ساعاتی رخ می‌هد؟

در ارزهای دیجیتال بازارها متنوع و گوناگونی وجود دارد و مواردی مثل زمان فعالیت بازارهای رسمی در ایالات آمریکا موجب بالارفتن فعالیت‌های بازارهای رمزارزها می‌گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان