گران ترینNFT های دنیا

گران ترینNFT های جهان که تا امروز به فروش رسیده اند

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 22 شهریور 1402

NFT  یا توکن های غیر قابل معاوضه  یکی از اجزاء پر طرفدار در دنیای ارزهای دیجیتال هستند. این توکن ها در سال های اخیر حتی با وجود نوسانات بازار باز هم محبوبیت خود را از دست نداده اند و در بین سرمایه گذاران و هنرمندان از جایگاه ویژه ای برخور دار اند. اما نکته عجیب و شاید باور نکردنی این است که در دنیا برخی از این توکن ها با قیمت های بسیار بالا به فروش رسیده اند که ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با گران ترینNFT های جهان آشنا کنیم. برای کسانی که در فضای کرپتو مشغول به فعالیت هستند، کسب اطلاعات در این زمینه ها بسیار مهم است.  پس با ما در صرافی ارز دیجیتال فراچنج همراه باشید تا بررسی کنیم تا به امروز کدام NFT ها با قیمت های بالا به فروش رسیده اند…


توکن غیرقابل معاوضه NFT چیست؟


توکن‌های غیرقابل معاوضه (NFT) دارایی‌هایی هستند که از طریق بلاک چین توکنیزه شده اند. آن‌ها کدهای شناسایی و فراداده‌های منحصربه فردی دارند که آن‌ها را از توکن‌های دیگر متمایز می‌کند. NFT‌ها می‌توانند با پول، رمز ارزها یا دیگر NFT‌ها معامله و مبادله شوند. به عنوان مثال می‌توانید از یک صرافی برای ایجاد یک توکن برای دیجتالی کردن تصویر یک موز استفاده کنید. برخی افراد ممکن است میلیون‌ها دلار برای NFT بپردازند، در حالی که برخی دیگر ممکن است آن را بی‌ارزش بدانند.

NFT ها نیز توکن هستند؛ اما تفاوت کلیدی این است که دو رمزارز از یک بلاک چین قابل تعویض هستند. دو NFT از یک بلاک چین می‌توانند یک سان به نظر برسند، اما قابل تعویض نیستند.به همین دلیل هم به آن ها توکن های غیر قابل معاوضه می‌گوییم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد NFT ها بخوانید: NFT چیست و چه کاربردی دارد؟


قابلیت‌های مهم NFT چیست؟


NFT می‌تواند در شکل آثار دیجیتالی مثل موسیقی، نقاشی و خیلی از تصورات و خلاقیت‌های ذهن شما قرار بگیرد و به هوش مصنوعی تبدیل و انتقال یابد. مثلا دوج کوین جزء NFTها قرار نمی‌گیرد. در حالی که تصویر متحرک (GIF) به دوج کوین مربوط می‌گردد، جزء توکن‌های مثلی قرار دارد. این توکن‌ها را که غیر مثلی هستند، می‌توان در سایت‌های عالی NFT معامله و یا خرید و فروش کرد. برای بررسی قابلیت‌ها و فواید توکن‌ها که به هیچ وجه معاوضه نمی‌گردند، موارد زیر را بررسی کرده‌ایم:

غیرقابل‌تقسیم:

این نوع توکن را نمی‌توان به بخش‌های کوچک‌تر تقسیم کرد. افراد باید تمام یک اثر را خریداری کنند. مثلا نمی‌توند نصف نقاشی را بخرید. خرید جزئی یا قسمتی در این توکن‌های غیر مثلی وجود ندارد.

کمیاب بودن:

یک ویژگی که موجب به محبوبیت و افزایش قیمت توکن‌های NFT شد، نبود هیچ نوعی دیگر از آن‌ها بود. هرچند کسانی که وظیفه گسترش NFT را برعهده دارند، اجازه دارند توکن‌های غیر مثلی  بدون معاوضه بسازند. ولی باز هم به دلیل محدود کردن مقدار تولید آن‌ها سعی می‌کنند، این ویژگی که تعداد توکن‌ها محدود است را حفظ کنند.

قابل انتقال:

توکن‌های غیر قابل تعویض درون بازارهای به خصوصی معامله و خرید و فروش می‌گردند و میزان ارزش هریک بر اساس خاص بودنشان تعیین می‌گردد.

حافظ حق مالکیت:

یکی دیگر از ویژگی‌های این NFTها این است که غیر قابل تغییر هستند. یعنی زمانی مالکی پلتفرم نامتمرکزی می‌خرد، دیگر نمی‌تواند آن را تغییر دهد و برای فروش قرار دهد.

اصالت:

همه توکن‌های NFT بر پایه تکنولوژی بلاک چین استوار هستند. در نتیجه این توانایی را دارید تا از اصیل بودن NFTهای گران قیمت در زمینه رمزارزها اطمینان حاصل کنید.

بی‌همتایی:

این موضوع که از هر NFT فقط یکی و آن هم خودش است، یکی از ویژگی‌های است که اهمیت بسیاری دارد. مثلا شاید تعداد بالایی اثر نقاشی از مونالیزا وجود داشته باشد اما فقط ۱ مونالیزای اصل موجود است.


عملکرد NFT به چه صورت است؟


برای بررسی لیست گران قیمت‌ترین NFTها بهتر است عملکرد و مسیر فعالیت آن‌ها را تحلیل کنیم. با توجه به رمزنگاری بودن شبکه اتریوم و تشابه آن با مابقی رمز ارزها، این ارزدیجیتال پشتیبانی NFTها را انجام می دهند. بلاک چین ارز دیجیتال اتریوم با ذخیره اطلاعات مربوط به NFT و موجب داشتن کاربرد متفاوت آن‌ها به نسبت سایر رمزارزها می‌گردد. توکن‌های غیر قابل معاوضه از این توکن‌ها بهره می‌برند. تعدادی از شبکه‌های دیگر بلاک چین هم این ویژگی را دارند.

طراح با کمک اطلاعاتی که درNFT ثبت شده اجازه دارد، تا هنرش را به یک اتوگراف دیجیتال تبدیل کند. شاید یک عکس که تعداد بالایی کپی از آن وجود دارد، در حالتی که به شکل NFT آن را خریداری کنید، این موسیقی مخصوص خودتان است. بالا گرفتن میزان ارزش NFTها موجب شد تا آموزش ساخت NFT تبدیل به یک فعالیت جذاب گردد.

در حال حاضر افراد زیادی به این نتیجه رسیدندکه با خرید و فروش NFTها می‌توانند، درآمد بسیار خوبی دریافت کنند. بازار NFTها به صورتی ساخته شده که بتواند همه چیز را توکنیزه کند. این بازار  ویژگی‌های متعددی دارد. برای مثال یکی از این ویژگی‌ها قیمت‌های بسیار زیادی است که بعضی از NFTها دارند.


گران ترینNFT های جهان کدام اند؟

اگر NFT، به عبارت دیگر توکن غیرقابل معاوضه، تا این حد محبوب شده است، به این دلیل است که یک انقلاب دیجیتال بوده است. از آنجا که یک NFT قابل تعویض و تایید از طریق مکانیزم بلاک چین نیست، ارزش خود را به چیزی که “کالای غیر مادی” یا “دارایی دیجیتال” نامیده می شود، بازگردانده است. قدرت NFT ها نیز در نادر بودن، منحصر به فرد بودن و این حقیقت نهفته است که جعل آن تقریبا غیرممکن است.

در دسته “گران ترین”، تقریبا همیشه NFT های هنری را پیدا می کنیم، به همین دلیل فروش NFT ها میلیاردها دلار تخمین زده می شود. برای درک اندازه این بازار، تهیه یک فهرست جامع از گران ترین NFT های فروخته شده در جهان ضروری است.


1-“هر روز” 5000 هزار روز اول ( EVERYDAYS: THE FIRST 5000 DAYS)

  • هنرمند: بیپل
  • سازنده: Metakovan
  • تاریخ عرضه: ۱۱ مارس ۲۰۲۱
  • قیمت: ۶۹،۳۴۶،۲۵۰.۰۰ دلار آمریکا
  • گالری: کریستی

“هر روز – ۵۰۰۰ روز اول” اثری منحصر به فرد در تاریخ هنر دیجیتال است. این NFT شامل یک موزاییک از تصاویری است که بیپل از سال ۲۰۰۷ هر روز به صورت آنلاین آپلود کرده است. در این مجموعه، آیکون‌های فرهنگ عامه از جمله جف بزوس، دونالد ترامپ، پیکاچو، شرک، و دیگران در کنار یکدیگر در کلاژی شگفت‌آور از ۵۰۰۰ تصویر قرار گرفته‌اند. به علاوه، تعدادی از تصاویر ارتباطی با عناصر همجنس‌گرایانه، جنسیت‌گرایانه، و نژادپرستانه نیز در این اثر به نمایش درآمده‌اند.

این اثر توسط وینیش ساندارسان، مشهور به نام متاکوان، که یک برنامه‌نویس مستقر در سنگاپور و همچنین مالک متاپورس می‌باشد، خریداری شده است.

گران ترینnft جهان


2-NFT ساعت(CLOCK)

  • هنرمند: پاک
  • سازنده: AencentDAO
  • تاریخ عرضه: ۹ فوریه ۲۰۲۲
  • قیمت: ۱۶،۵۹۳ اتریوم
  • گالری: منیفلد

“ساعت” یک NFT تایمر است که تعداد روزهایی که جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس، در زندان بوده را رصد می‌کند. آسانژ در سال ۲۰۱۹ در لندن دستگیر شد. پولی که از فروش NFT جمع‌آوری می‌شود، برای پرداخت هزینه‌های حقوقی آسانژ استفاده خواهد شد.

در این مزایده، گروهی از سایبرپانک‌ها که به نام آسانژدا شناخته می‌شوند و به دنبال آزادی آسانژ بودند، این NFT را خریداری کردند.

ان اف تی CLOCK


3- ان اف تی HUMAN ONE

  • هنرمند: بیپل
  • سازنده: رایان زورر
  • تاریخ عرضه: ۱۰ نوامبر ۲۰۲۱
  • قیمت: ۲۸،۹۸۵،۰۰۰.۰۰ دلار آمریکا
  • گالری: کریستی

HUMAN ONE یکی دیگر از گران ترینNFT های جهان است که با قیمت بالا به فروش رفته است. این مجسمه ویدیویی یک ترکیب منحصر به فرد از فناوری دیجیتال و فیزیکی است که همراه به عنوان یک NFT عرضه شده است. این تصویر مردی را نشان می‌دهد که با لباس نقره‌ایی به تن و کلاه ایمنی فضایی روی سر، در حال پیاده‌روی در فضاست. به گفته بیپل، این تصویر “اولین پرتره‌ی از انسانی است که در ماوراالطبیعه به دنیا آمده است.”

در یک حراجی معروف به نام “کریستی” در نیویورک، اثر “هیومن وان” به قیمت ۲۸.۹ میلیون دلار آمریکا به “رایان زورر”، یک کلکسیونر اهل سوئیس، فروخته شد.

گران ترین ان اف تی


4- NFT کلیک راست کنید و به عنوان شخص ذخیره کنید (RIGHT-CLICK AND SAVE AS GUY)

  • هنرمند: XCOPY
  • سازنده: Cozomo deMidi
  • تاریخ فروش: ۹ دی ۱۴۰۰
  • قیمت: ۱۶۰۰ اتریوم
  • گالری: SuperRare

سال‌ها قبل از تشکیل محیط NFT فعلی، “کلیک راست روی Save As Boy” اثری افسانه‌ای از XCOPY بود. در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۱۸، این اثر برای اولین بار به فروش رسید. پس از یک حراج تاریخی توسط بیپل، این قطعه نمادین در بی بی سی ورلد نیوز به نمایش گذاشته شد و باعث تغییر نگاه عمومی به NFT‌ ها شد.

از آن زمان این اثر هنری و NFT معروف تنها دو بار به فروش رسید – ابتدا به قیمت ۱ ETH و سپس به قیمت ۹۹ ETH – ” مدیچی” باعث افزایش ۳۵۰۰ درصدی ارزش این اثر شد و با قیمت ۱۶۰۰ ETH این ان اف تی را خریداری کرد. بنابراین این  اثر هم به لیست گران ترین NFT جهان اضافه شد.

گران ترینnft دنیا


5-CROSSROAD یکی دیگر از گران ترین NFT ها

  • هنرمند: بیپل
  • سازنده: Baby Beluga NFT
  • تاریخ عرضه: ۲۹ اکتبر ۲۰۲۰
  • قیمت: ۵،۵۱۷.۰۰ اتریوم
  • گالری: Nifty Gateway

Crosstalk در زمینه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در آمریکا به یک الگو تبدیل شد؛ قبل از آن، NFT ها به عنوان یک پدیده مهم در حوزه اخبار شناخته نمی‌شدند. بیپل بیان کرد که بسته به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری، یکی از دو نسخه از این اثر به صورت NFT عرضه خواهد شد. این فیلم به عنوان نمایندهای از تنش‌های سیاسی در ایالات متحده ساخته شد و مدت زمان آن کلا 10 ثانیه است. این NFT از طریق Nifty Gateway، یکی از بازارهای دیجیتال معتبر، به فروش رفت.

گران ترینNFT جهان


6-ALL TIME HIGH IN THE CITY

  • هنرمند: XCOPY
  • سازنده: Riccilector۳۰۰۰
  • تاریخ عرضه: ۲ ژانویه ۲۰۲۲
  • قیمت: ۱،۶۳۰ اتریوم
  • گالری: SuperRare

XCOPY که در لندن قرار دارد و به خاطر گرافیک ترسناک، انتزاعی و داینامیکش شناخته می‌شود، گاهی المان‌های حرکتی، فلیکر یا اشکال را در آثار خود جای می‌دهد. هنرمندان و پروژه‌های متعددی از آثار انیمیشنی آن‌ها تقلید کرده‌اند و زیبایی‌شناسی آن‌ها را به پایه اصلی اکوسیستم NFT تبدیل کرده اند. این اثر هنری انیمیشنی که در سال ۲۰۱۸ ساخته شد، چارون، کشتی جهان زیرزمینی را نشان می‌دهد که مردی را در امتداد رودخانه استیکس همراهی می‌کند.

گران ترینNFT های جهان


7-NFT FREE ROSS

  • هنرمند: راس اولبرشت
  • سازنده: FreeRossDAO
  • تاریخ عرضه: ۹ دسامبر ۲۰۲۱
  • قیمت: ۱۴۴۶ اتریوم
  • گالری: SuperRare

NFT مجموعه جنسیس راس اولبریت مجموعه ای منحصر به فرد از ده اثر هنری و نوشته های راس اولبریت است که سال های ابتدایی، نوجوانی و زمان سپری شده در زندان او را پوشش می‌دهد. راس اولبریت بازار تاریک وب جاده ابریشم را ایجاد کرد.

زمانی که NFT راس به عنوان بخشی از مجموعه در دسترس قرار گرفت، پول جمع آوری شده از فروش برای تاسیس یک صندوق خیریه به نام Art۴Giving و همچنین تلاش های مالی برای آزاد کردن راس اولبریشت از زندان استفاده شد. هدف این صندوق کاهش رنج زندانیان و عزیزانشان است.

Free Ross، اولین NFT راس اولبریت، در اوایل دسامبر ۲۰۲۱ به مدت شش روز به حراج گذاشته شد و ۶.۱۲ میلیون دلار آمریکا درآمد داشت.

گران ترین ان اف تی


8-A COIN FOR THE FERRYMAN

  • هنرمند: XCOPY
  • سازنده: jpeggy
  • تاریخ عرضه: ۴ نوامبر ۲۰۲۱
  • قیمت: ۱۳۳۰ اتریوم
  • گالری: SuperRare

یک کوین برای فریمن، مانند دیگر آثار ارزشمند XCOPY، به روزهای ابتدایی این هنرمند مرموز به عنوان یک هنرمند کریپتو ادای احترام می‌کند. در نوامبر ۲۰۲۱، درست چند روز پیش از اینکه قیمت اتر به بالاترین حد خود برسد، این قطعه برای اولین بار کیف پول ها را تغییر داد؛ زیرا در سال ۲۰۱۸ به قیمت ۱۳۹ دلار فروخته شد.

در ۴ نوامبر ۲۰۲۱، یک کوین XCOPY برای فریمن به قیمت ۶.۰۲ میلیون دلار آمریکا فروخته شد. کاربر Jpeggy of SuperRare که مالک EVADER XCOPY نیز هست، این معامله را انجام داده است و این توکن با قیمت 1330 دلار گران ترینNFT جهان شناخته می‌شود.

گران ترین NFT

9-انیمیشن Beeple, Crossroad به قیمت ۶.۶ میلیون دلار

انیمیشنی به نام Crossroad که NFT است، به وسیله مایک وین کلمن (Mike Winkelmann) ساخته گشته است. مردم بیشتر با نام هنریوین کلمن یعنی بیپیل (Beeple) آشنایی دارند. این انیمیشن درباره رئیس جمهور سابق آمریکا یعنی دونالد ترامپ است که روی زمینی دراز کشیده و مردم تماشاچی به او توجهی نمی‌کنند. با در نظر داشتن نتیجه انتخابات این انیمیشن می‌توانست تغییر قیمت کند. در فوریه ۲۰۲۱ با قیمت ۶.۶ میلیون دلار این NFT در بازار Nifty Gateway فروخته شد. ۴ ماه بعد دوباره فردی که آن را خریده بود Crossroad را به فروش گذاشت. پس این سری با قیمت ۱۰ برابری موفق شد آن را بفروشد. به این ترتیب انیمیشن Crossroad جزء گران قیمت‌ترین NFTها قرار گرفت.

CryptoPunk-10 به قیمت ۷.۶ میلیون دلار

اولین عضو مجموعه بیگانگان سایبربانک شماره CryptoPunk #۷۸۰۴ بود. این توکن که غیر مثلی و بسیار بانمک، با یک پیپ همراه عینک و کلاه خاکستری توانست خریدارانش را متقاعد به پرداخت ۷.۶میلیون دلار کند!

11-کریپتو پانک Larva Labs, CryptoPunk #۳۱۰۰ به قیمت ۷.۶۷ میلیون دلار

سری ۹ از Alien Punks کریپتوپانک شماره ۳۱۰۰ است که و یک مقداری بیشتر از شماره ۷۸۰۴ به فروش رسید. در نتیجه جزء گران قیمت‌ترین آلین پانک‌ها قرار گرفت. کریپتوبانک ۳۱۰۰  یک هدبند آبی سفید به دور سر خود بسته است و در سال ۲۰۱۷ انتشار یافت. اولین قیمتی که در سال ۲۰۲۱  به CryptoPunk #۳۱۰۰  پیشنهاد شد، ۲ میلیون دلار بود. در طی همان ماه فوریه با قیمت ۷.۶۷ میلیون دلار به فروش رسید.

CryptoPunk -12 به قیمت ۱۰.۲۶ میلیون دلار

در بین لیست گران قیمت‌ترین NFTها قسمت چشم گیری را کریپتو پانک‌ها در دست دارد. سومین توکن غیر مثلی گران قیمت CryptoPunk #۴۱۵۶ است. طی ۱۰ ماه در ۹ دسامبر ۲۰۲۱ در حالی که این NFT باقیمت ۱.۲۵ خریداری شده بود، خریدارش توانست با قیمت ۱۰.۲۶ این NFT را بفروشد. به این شکل این فرد مقدار قابل توجهی از سرمایه از دست رفته خود را برگرداند.

13-بیگانه کووید یا Larva Labs, CryptoPunk #۷۵۲۳ به قیمت ۱۱.۷۵ میلیون دلار

کریپتو پانک‌ها جزء گران قیمت‌ترین NFها هستند. کرپتوپانک گران قیمت بعدی که در ژوئن ۲۰۲۱ در حراج ساتبی لندن به فروش گذاشته شد Larva Labs شماره۷۵۲۳ بود. این کریپتوپانک معروف به بیگانه کووید هم هست که با قیمت ۱۱.۷۵ میلیون دلار فروخته شد. این NFT جزء یکی از ۹ پانگ بیگانه از موجود فضایی بسیار کمیاب ساخته شده بود.

14-بلاک چین ترند CryptoPunk #۵۸۲۲ به قیمت ۲۳.۷ میلیون دلار

کریپتوپانک‌های سبک فضایی با چند معامله با قیمت بالا جزء ترندهای بلاکچینی قرار گرفتند. به صورتی که برای دومین بار با فروش کریپتوبانک ۵۸۲۲ در ۱۲ فوریه ۲۰۲۲ با قیمت ۲۳.۷ میلیون دلار همه را به شوک فروبرد. همین جریان موجب رشد قابل توجه کلکسیون NFTهای این مجموعه شد.

The Merge-15؛ به قیمت ۹۱.۸ میلیون دلار

پاک یک فرد هنرمند ناشناس است که اثر هنری The Merge را ساخت. اثر The Merge در بازار غیرمتمرکز NFT Nifty Gateway با قیمت ۹۱.۸ در دسامبر ۲۰۲۱ برای فروش قرار گرفت. اثر هنری The Merge تقسیم به ۳۱۲۶۸۶ قطعه شد و در میان ۲۸۹۸۳ فرد خریدار پخش شد. ویژگی این قطعات در ذخیره‌سازی و فروش در بازار ثانویه است. در آخر با هزینه ۹۱.۸ میلیون دلار این اثر هنری تبدیل به گران‌ترین NFT تا امروز تبدیل شد.


جمع بندی ؛ سرنوشت گران ترینNFT ها چه شد؟


در این مطلب از مجله فراچنج گران ترینNFT های جهان را به شما معرفی کردیم. ان اف تی ها یکی از دارایی های دیجیتالی هستند که بازار پر رونقی دارند و همه افرادی که می‌خواهند از آثار هنری خود درآمد کسب کنند در آن فعال اند.

اگر شما هم جزء هنرمندان هستید و حس می‌کنید تا به امروز از آثار هنری خودآنطور که باید درآمد کسب نکرده اید، می‌توانید با کمک NFT ها رویا های خود را در دنیای هنر برآورده کنید تا به آنچه که می‌خواهید برسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان