صرافی اسپوکی سواپ

معرفی صرافی غیر متمرکز اسپوکی سواپ ؛ آموزش SpookySwap

دسته بندی : صرافی ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 19 دی 1402

یک صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال که در اکوسیستم فانتوم توسعه پیدا کرده، صرافی اسپوکی سواپ (SpookySwap) است. این صرافی امکانات و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد که از بارزترین آن‌ها می‌توان امنیت بسیار بالا اشاره کرد. لایه‌های امنیتی به کار رفته شده در این صرافی دارایی‌های کابران را از خطراتی همچون فیشینگ در امان نگاه می‌دارد.

عملکرد بالا این صرافی باعث شده تا کاربران زیادی را به خود جذب کند. در حال حاضر اسپوکی سواپ را می‌توان با صرافی‌های شناخته شده‌ای همچون یونی سواچ، پنکیک سواپ و کوانتوم دانست.

برای اینکه کسب اطلاعات در حوزه کریپتو کارنسی بسیار مهم است؛ در این مطلب از فراچنج می‌خواهیم شما را با این صرافی غیر متمرکز آشنا کنیم، پس با ما همراه بمانید.


صرافی ارز دیجیتال غیر متمرکز


اسپوکی‌سواپ ، اولین صرافی غیرمتمرکز و بازارساز خودکار (AMM) که بر روی شبکه فانتوم اوپرا ساخته شده است. این پلتفرم در آوریل 2021 توسط یک تیم توسعه‌دهنده ناشناخته راه‌اندازی شد. اسپوکی‌سواپ به تبادل آسان، وام‌دهی، خرید و سایر عملکردهای دیفای با کارمزدهای پایین و ارائه روش‌های مختلف تراکنش بدون نیاز به واسطه متعهد است.

به عنوان یک پروتکل غیرمتمرکز، اسپوکی‌سواپ به هیچ سازمانی وابسته نیست. حاکمیت پروژه با استفاده از توکن اختصاصی اسپوکی‌سواپ به نام BOO انجام می‌شود که این ارز دیجیتال تمام عملیات ها در این پلتفرم را تحت پوشش قرار می‌دهد.

علاوه بر ارائه خدمات اصلی تبادل توکن‌ها، افزودن نقدینگی و فارمینگ درآمد توسط این صرافی غیر متمرکز قابل انجام است.


چرا صرافی اسپوکی سواپ، یک پلتفرم منحصر به فرد است؟


علاوه بر عملکردهای اساسی مانند تبادل توکن، اسپوکی‌سواپ ویژگی‌های متعددی را توسعه داده است که آن را از سایر پلتفرم‌ها متمایز می‌کند. با استفاده از اسپوکی‌سواپ، کاربران می‌توانند توکن‌های خود را از اتریوم، BSC، آربیتروم، آوالانچ و پلیگان به فانتوم و بالعکس تبدیل کنند. این ویژگی با نام «بریجینگ» شناخته می‌شود و به فرآیند جابه‌جایی یک توکن از یک زنجیره به زنجیره دیگر اشاره دارد.

همچنین، اسپوکی‌سواپ به کاربران فرصت مشارکت در «استیکینگ تک‌استیک» یا «single-stake» را نیز ارائه می‌دهد. یک استیکینگ پول «بای‌بک» وجود دارد که کاربران می‌توانند BOO خود را استیک کنند و در عوض xBOO دریافت کنند. این تایید فقط یک مولفه، یعنی BOO را نیاز دارد، به همین دلیل نام آن را «تک‌استیک» گذاشته اند. با xBOO دریافت شده، کاربران می‌توانند استیک کنند تا سایر توکن‌ها در لیست استخر را به دست آورند.

و  آخرین نکته این است که، اسپوکی‌سواپ فرصتی برای کاربران خود ایجاد می‌کند که نه تنها می‌توانند در فارمینگ شرکت کنند بلکه با امتیاز داشتن به Magicats پاداش های خود را افزایش دهند.. این NFTها به شخصیت‌های گریم و ایس، کت‌های مسلح اسپوکی‌سواپ مرتبط هستند.


توکن صرافی اسپوکی سواپ چیست؟


توکن اسپوکی‌سواپ BOO نام دارد. این یک توکن حاکمیتی برای پروتکل اسپوکی‌سواپ است که هدف آن تقویت توسعه‌دهندگان، ارائه دهندگان نقدینگی و دارندگان است تا در بازار غیرمتمرکز شرکت کنند و امکان پردازش معاملات اسپوکی‌سواپ را در سراسر بلاکچین‌ها به صورت موثرتر فراهم کند.

با واریز توکن‌های BOO به استخرها، کاربران می‌توانند در مقابل آن xBOO دریافت کنند. در این حالت، خرید BOO (xBOO) نشانگر مالکیت بخشی از توکن‌های یک استخر است. در حالی که xBOO از هزینه‌های معاملاتی که توسط پروتکل جمع‌آوری می‌شود تولید می‌گردد، کاربران می‌توانند آن را معامله کنند و سهمی از درآمد معاملاتی تولید شده توسط پروتکل را به دست آورند. با داشتن توکن‌های ، کاربران می‌توانند ری دهند و درباره پیشنهادات آینده پروژه تصمیم بگیرند.


صرافی غیر متمرکز اسپوکی سواپ چگونه کار می‌کند؟


اسپوکی‌سواپ یک بازارساز خودکار (AMM) و صرافی غیرمتمرکز (DEX) است که بر روی بلاکچین فانتوم اجرا می‌شود. AMMs از قراردادهای هوشمند، یک مجموعه کد نوشته شده بر روی بلاکچین، برای تعیین و اجرای دستورات استفاده می‌کنند. به عنوان یک پروتکل غیرمتمرکز، اسپوکی‌سواپ هیچ سازمان نظارتی بر آن ندارد.

معاملات در اسپوکی‌سواپ شامل تبادل توکن‌ها با قیمت بازار یا از طریق دستور خرید/فروش محدود می‌شود. و یکبار که یک کیف پول را به شبکه فانتوم اوپرا متصل کنید، می‌توانید یک توکن را کاوش و معامله کنید. پلتفرم تبادل ۰.۲٪ هزینه تبادل را بر روی دستورات بازار و ۰.۲۲٪ هزینه بر روی دستورات محدود اعمال می‌کند. به طور معمول، اسپوکی‌سواپ از هزینه‌های تبادل برای خرید توکن‌های BOO استفاده می‌کند.

مانند DEXهای استاندارد، اسپوکی‌سواپ از یک تابع ثابت الگوریتمی X * Y = K برای تعیین قیمت‌ها استفاده می‌کند. در اینجا، X و Y نشان‌دهنده تعداد توکن‌ها در ماینینگ و توکن‌های رزرو نقدینگی هستند. اسپوکی‌سواپ از این مدل ریاضی برای تعیین نسبت جدید بین دو دارایی استفاده می‌کند.


آموزش صرافی اسپوکی سواپ



کارمزدهای صرافی اسپوکی سواپ


متاسفانه، کارمزدهای صرافی اسپوکی‌سواپ بالا است و به همین دلیل، برخی از کاربران ترجیح می‌دهند از معامله در این صرافی خودداری کنند. این صرافی در ازای ارائه خدمات، کارمزدی اخذ می‌کند که ممکن است نسبت به سایر صرافی‌ها بیشتر باشد. با این حال، این صرافی با ارائه مزایایی همچون راحتی در دسترسی به خدمات و سایر امکانات، کاربران را جذب خود می‌کند. برای هر تراکنش در این پلتفرم، لازم است ۰.۲۰ درصد کارمزد پرداخت شود. باید توجه داشت که برای برداشت دارایی‌ها از این صرافی، هیچ هزینه‌ای به جز کارمزد شبکه لازم نیست.


چگونه در این صرافی خرید و فروش کنیم؟


در صرافی اسپوکی‌سواپ، شما قادر به خرید و فروش با ارزهای فیات نیستید. امکان انجام معامله فقط با استفاده از ارزهای دیجیتال وجود دارد. بنابراین، اگر موجودی رمز ارزی در کیف پول شما کم است، بهتر است از یک صرافی ایرانی مانند فراچنج مقداری تتر یا هر رمز ارز دیگری خریداری کنید و سپس آن را به کیف پول خود انتقال دهید تا بتوانید از طریق آن در صرافی اسپوکی‌سواپ معامله کنید.

متاسفانه، این صرافی هرچند که محبوبیت زیادی در بین کاربران خود دارد، اما هنوز به میزان لازم در جامعه کریپتوکارنسی شناخته نشده است. این مسئله امکان دارد تاثیر منفی بر روی حجم معاملات آن بگذارد.


در آخر به این نتیجه می‌رسیم که:


اسپوکی‌سواپ یک صرافی غیرمتمرکز با خدمات بی‌نظیر است که در این مطلب به طور کامل در مورد آن صحبت کردیم. این صرافی از کیف‌پول‌های مختلف حمایت می‌کند و مزایا و امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با وجود کارمزدی که اسپوکی‌سواپ بابت خدمات خود دریافت می‌کند، کاربردهای بی‌نظیر آن در زمینه معاملات ارزهای دیجیتال به کاربران کمک می‌کند تا به راحتی و بدون دغدغه وارد دنیای کریپتوکارنسی شوند و به صورت غیرمتمرکز معاملات خود را انجام دهند. در صرافی ارز دیجیتال فراچنج تمام اطلاعاتی که نیاز دارید درباره صرافی اسپوکی‌سواپ را بررسی کردیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان