بازیابی کیف پول تراست ولت

روش بازیابی کیف پول تراست ولت چیست؟

دسته بندی : آموزش ارز دیجیتال
تاریخ انتشار : 13 شهریور 1402

یکی از کیف‌پول‌های معتبر برای ذخیره ارزهای دیجیتال، کیف‌پول Trust Wallet است. این کیف‌پول توسط بسیاری از افراد مورد استفاده می‌شود و مورد اعتماد است. یکی از مسائل مهم مرتبط با کیف‌پول Trust Wallet، روش بازیابی و دسترسی مجدد به این کیف‌پول محسوی می‌شود. با این امکان اگر کاربران به هر دلیلی با مشکلی مواجه شوند (مانند حذف کردن کیف‌پول، گم کردن آن، و غیره)، عبارت بازیابی یا کلمات بازیابی به آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانند دوباره به کیف‌پول Trust Wallet خود دسترسی پیدا کنند. در این مقاله از صرافی فراچنج به توضیح بازیابی کیف پول تراست ولت و عبارات بازیابی خواهیم پرداخت.

چگونه مجدد به کلمات بازیابی دسترسی داشته باشیم؟

Trust Wallet برای حفاظت از کلیدهای خصوصی کاربرانش، از استانداردهای مورد تایید جهانی استفاده می‌کند. این کیف پول‌ برای داشتن عملکردی ساده و امنیت بالا از عبارت بازیابی استفاده می‌کند. این عبارت شامل ۱۲ و در مواقعی ۲۴ کلمه (Recovery Phrase) است که در جهت (Recovery Phrase) مدیریت دارایی‌ به کاربر ارائه می‌گردد. زمانی که شما در تراست ولت ثبت نام می‌کنید، عبارات بازیابی در اختیار شما قرار می‌گیرد. این کلمات باید برای همیشه در خاطرتان بماند چرا که تنها برای یکبار نمایش داده می‌شود و به غیر از شما هیچ شخص ثالثی به آن ها دسترسی نخواهد داشت.

اما خب امکان گم شدن این حروف باز هم وجود دارد، بنابراین اگر هنوز کیف پول تراست ولت را روی تلفن همراهتان نصب دارید، اما عبارات خود را فراموش کرده اید، می‌توانید با طی کردن مسیر زیر مجدد به کلمات بازیابی تراست ولت دسترسی پیدا کنید:

  1. پس از ورود به کیف پول روی گزینه Settings درون صفحه اصلی کلیک کنید.( با انتخاب سه خط سمت چپ کیف پول)
  2. سپس، داخل صفحه بعد گزینه Wallets را بر گزینید. به این طریق به لیست کیف پول‌های موجود در تراست ولت خود دسترسی پیدا می‌کنید.
  3. کیف پول‌ها هر کدام یک آیکون ۳ نقطه کنار خود دارند، اگر چندین کیف پول در تراست ولت دارید روی گزینه مورد نظر کلیک کنید.
  4. در صفحه بعدی، نوشته Show Recovery Phrase را انتخاب کنید.
  5. در آخر تمام موارد امنیتی را تایید و تیک آخر صفحه را فشار دهید. با پشت سر گذاشتن همه این مراحل می‌توانید ۱۲ کلمه بازیابی را ببینید.

بازیابی کلمات تراست ولت

مهترین نکات درباره لیست کلمات تراست ولت

تا این جای مطلب متوجه شدید نگهداری و ذخیره عبارت بازیابی تراست ولت که ۱۲ کلمه دارد، چه میزان اهمیت دارد. مهمترین نکاتی که باید درباره این مورد رعایت کنید، عبارت اند از:

  1. یکی بهترین روش‌ها برای نگهداری از کلمات بازیابی، نوشتن آن داخل یک برگه و قرار دادنش در یک محل امن است. (شما می‌توانید در چندین صفحه کاغذ عبارت را بنویسید و در چند جای امن قرار دهید.)
  2. در صورتی که کسی به کلمات کلیدی شما دسترسی پیدا کند، تمام موجودی که داخل تراست ولت خود دارید را از دست خواهید داد.
  3. پس از نصب تراست ولت، از ذخیره کلمات بازیابی جلوگیری کنید، زیرا اگر گوشی گم یا دزدیده شود، دارایی شما از بین می‌رود.

راه‌های بازیابی تراست والت

اما اگر به طور کلی کیف پول را روی تلفن همراه خود نداشته باشید باید برای بازیابی تراست ولت از دو راه استفاده کنید و برای هر دو روش ابتدا باید تراست ولت را روی تلفن همراه خود دانلود کنید.


برای دانلود تراست ولت می‌توانید از لینک سایت اصلی تراست ولت https://trustwallet.com/download/ گزینه مورد نظر و متناسب با پلتفرم خود را دانلود کنید.


روش اول برای بازیابی کیف پول تراست ولت:

در اولین فعالیت بعد از دانلود برنامه تراست ولت، باید آن را باز کنید و نوشته I already have a wallet (به معنای قبلا من یک کیف پول داشتم) را برگزینید. در این هنگام کاربرانی که قصد دارند بار دیگر به تراست ولت قبلی خود دسترسی داشته باشند می‌توانند از راهنمای زیر استفاده کنند:

  1. بعد از انتخاب گزینه I already have a wallet از شما برای خواندن سیاست ها، حریم خصوصی و اصطلاحات درخواست می‌شود.
  2. برای کسب این جریان، می‌بایست بعد از فعال کردن تیک تایید روی گزینهContinue کلیک کنید.
  3. بعد عبارت Multi-Coin Wallet را انتخاب کنید.
  4. در صفحه‌ای در زیر قرار دارد، ۱۲ یا ۲۴ کلمه را باید نوشته و بر اساس ترتیب، تمام این ویژگی‌ها و مشخصات دقیق (space) عبارات را وارد کنید. سپس بعد از باز شدن پنجره کلمه DONE را انتخاب کنید.
  5. بعد تمامی این مراحل، صفحه‌ای در ارتباط بانوتیفیکیشن Trust Wallet باز می‌شود. برای اینکه تایید مشاهده نوتیفیکیشن، گزینه ENABLE (فعال کردن) انتخاب کرده، ویا علامت ضربدر پنجره را ببندید.
  6. تبریک می‌گویم، ما توانستیم کیف پول تراست ولت را بازیابی کنیم و به Trust Wallet قبلی خود متصل شدیم. این روش برای بازیابی تراست ولت روی دستگاهی به جز گوشی همراه بود. روش بعدی بازیابی آن از روی گوشی است.

روش دوم برای بازیابی کیف پول تراست ولت:

زمانی که روی تلفن شما تراست ولت نصب است، و قصد دارید کیف پول دیگه‌ای را هم بر روی این برنامه تشکیل دهید، می‌توانید از این روش بهره ببرید. در اصل به وسیله این راه می‌توانید درون Trust Wallet ارز را بازیابی کنید؛ به این معنی که تمام دارایی خود درون کیف پول‌های دیگر را وارد تراست ولت کنید. در ادامه باید :

  1. بعد از ورود به کیف پول Trust Wallet خود، وارد آیکون تنظیمات گردید.
  2. درون صفحه زیر گزینه Wallets را انتخاب کنید.
  3. در این صفحه می‌توانید لیستی از کیف پول‌های خود ببینید. علامت + را که در بالای صفحه قرار دارد را انتخاب کنید.
  4. درآخر روی I already have a wallet ضربدر بزنید. سپس راه حل اول تکرار شده و بر اساس همان ادامه دهید.

مطالب مرتبط: تبدیل ارز در تراست ولت چگونه انجام می گردد؟


چه زمانی کاربر نیاز به بازیابی تراست ولت دارد؟

  • کیف پول افراد از روی دستگاه آن‌ها حذف شده است.
  • دستگاه آن‌ها خراب شده.
  • رمزعبور یا پسورد (Passcode) تراست ولت مورد استفاده خود را فراموش کردند، پس اجازه ورود ندارند. (کاربران برای بالا بردن سطح ایمنی این توانایی را دارند، برای ورود به کیف پول خود رمز ورود مشخص کنند).
  • دستگاه خود را گم کرده اند.
    کاربر قصد دارد روی تعدادی دستگاه یک کیف پول مساوی قرار دهد.
  • افراد قصد دارند کیف پول خود را روی یک دستگاه تازه بازیابی کنند.
  • کاربر برنامه را از روی دستگاه غیر فعال کرده و قصد بازیابی و ورود دوباره دارد (uninstall).
  • در هنگامی که یکی از موارد بالا برای تراست ولت افراد رخ دهد، بهره بردن از کلمات یا عبارت‌های بازیابی تنها فعالیت برای اتصال دوباره به Trust Wallet است. درنتیجه کاربران باید این عبارت‌ها را به خاطرسپرده و دقت کنند.

نتیجه گیری

اهمیت کلمات بازیابی Trust Wallet در جهت ایجاد امنیت کیف پول خیلی زیاد است. این را بدانید که، باید در محل مناسبی از آن‌ها نگهداری کنید. در این مقاله از صرافی فراچنج دو راه برای بازیابی کیف پول تراست ولت را برایتان بازگو کردیم. مراقب باشید که اگر عبارت بازیابی را فراموش یا گم کردید، به هیچ وجه آن‌ها را حدس نزنید، چرا که امکان از دست دادن تمام داراییتان وجود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان