بیت کوین چیست

بیت کوین چیست؟ بررسی تاریخچه+قیمت خرید و فروش بیت کوین

دسته بندی : معرفی رمز ارزها
تاریخ انتشار : 16 آبان 1402

بیت کوین چیست؟ سال‌ها بود که دانشمندان و مهندسان علوم کامپیوتری به دنبال این بودند که بتوانند پولی تماما دیجیتال و مستقل از نهادهای دولتی ایجاد کنند. بیت‌کوین با ظهورش توانست این رویا را به تحقق برساند و انقلابی در صنعت مالی بین الملل برپا کند.

درباره BTC: بیت‌کوین اولین ارز دیجیتال بر بستر بلاکچین است و به نوعی می‌توان آن را  پول الکترونیکی نیز دانست که نهاد‌های واسط در ایجاد، انتشار و هیچ چیز آن دخالتی ندارند. چرا که BTC به دلیل وجود بلاکچین غیر متمرکز است. به کمک این پول دیجیتالی مردم می‌توانند دارایی‌های خود را ذخیره و به هر جایی که می‌خواهند انتقال دهند.

امروزه این ارز دیجیتال به درجه‌ای از شهرت و محبوبیت رسیده است که مردم تمام دنیا از آن برای ذخیره دارایی و انتقال امن استفاده می‌کنند. امروز در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال فراچنج می‌خواهیم بررسی کنیم که بیت کوین چیست، چه تاریخچه‌ای دارد و چرا باید روی آن سرمایه‌گذاری کنیم. پس اگر علاقه‌مند هستید که اطلاعات کامل و موشکافانه‌تری درباره این ارز داشته باشید، تا پایان با همراه باشید، چرا که ما به همه سوالات شما در این باره پاسخ خواهیم داد.


بیت کوین چیست؟


  • چگونگی شروع بیت‌کوین:

بیت‌کوین اولین رمز ارز دنیای ارزهای دیجیتال بود که ایجاد شد و اکنون ارزشمندترین و شناخته‌شده‌ترین در این فضا است. این ارز برای اولین بار در ژانویه ۲۰۰۹ توسط یک برنامه‌نویس کامپیوتر یا گروهی از برنامه‌نویسان تحت عنوان نام مستعار ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) راه‌اندازی شد، هویت واقعی او  مشخص نیست و هرگز تایید نشده است.

وایت پیپر بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط خالق مرموز آن منتشر شد و اطلاعات کاملی درباره هدف این ارز دیجیتال در اختیار همگان قرار داد. این ارز دیجیتال در واقع بر بستر بلاکچین در اختیار ما قرار گرفته است.

«بلاکچین یک دفتر کل از معاملات است که به صورت توزیع‌شده در سراسر شبکه‌ای از سیستم‌های کامپیوتری قرار دارد تا اطلاعات را ایمن نگهداری کند.»

خالق بیت کوین کیست

  • اصطلاحات و مفاهیم اصلی بیت‌کوین:

۱. بلوک (Block): یک بلوک گروهی از معاملات بیتکوین در یک بازه زمانی خاص را نشان می‌دهد. این معاملات توسط ماینرها (Miners) تأیید می‌شوند و در واقع ماینر ها برای تأیید معاملات بیت کوین‌هایی که به تازگی ایجاد شده‌اند، پاداش می‌گیرند.

۲. واحدهای بیتکوین (Bitcoin Units): هر بیتکوین به هشت رقم اعشار قابل تقسیم است. یک میلی بیتکوین (mBTC) یک هزارم یک بیتکوین است. کوچک‌ترین واحد، ساتوشی (Sat) است که یک صدمی از یک بیت کوین است.

۳. معامله (Transaction): یک دستورالعمل کامپیوتری که به صورت (پرداخت‌کننده X مقدار Y بیت کوین به دریافت‌کننده Z)نوشته می‌شود.

4.بلاکچین: هر معامله یک پیوند پیوسته در زنجیره ایجاد می‌کند. این زنجیره شفاف و عمومی، وجود و استفاده از بیت‌کوین را ممکن می‌سازد. تمام بلوک‌های معاملات به بلوک‌های قبلی معاملات متصل شده‌اند و این ارتباط‌ها کلمه “بلاکچین” را تشکیل می‌دهند.

5.هش بلوک: فعالیت‌های حفاری یک سرویس نگهداری سوابق را شامل می‌شود که باعث می‌شود بلاکچین پایدار، کامل و غیرقابل تغییر باقی بماند. هش‌ ریت، بیت کوین‌های موجود را اعتبارسنجی کرده و به عنوان یک روش برای پاداش دادن به حفاران به صورت یکنواخت عمل می‌کنند.

6.آدرس بلاکچین: یک دنباله از ۲۵ تا ۳۴ کاراکتر الفبایی و عددی. این اطلاعات به دیگر افراد داده می‌شوند تا بدانند کجا باید سکه‌ها را ارسال کنند. این اطلاعات به عنوان نام مستعار در نظر گرفته می‌شوند، زیرا در حالی که بلاکچین خود عمومی است، آدرس اطلاعات شناختی شخصی را محافظت می‌کند. ممکن است به واسطه قوانین، صرفاً اطلاعات شناختی شخصی جمع‌آوری کنند. اما هر معامله می‌تواند با یک آدرس بیتکوین مختلف مرتبط شود تا حریم خصوصی حفظ شود.

7.کیف‌پول: هر فرد یا نهادی که می‌خواهد بیت کوین را مبادله کند (و نه آن‌ها را در یک صرافی نگهداری کند) باید یک مجموعه دیجیتال از اطلاعات اعتباری، به نام کیف‌پول، که برای انجام معاملات لازم است، ایجاد کند.

کیف پول ارز دیجیتال چیست

 


پشتوانه بیت کوین چیست؟


مزایای خرید بیت کوین

پس از آشنایی با بیت‌کوین و اصطلاحات اساسی آن، می‌خواهیم بررسی کنیم که پشتوانه برتری این ارز دیجیتال چیست. یکی از مسائل حائز اهمیت درباره پول‌های فیات (مانند ریال، دلار، یورو و غیره)، وجود پشتوانه‌ای است که این دارایی‌ها دارند. این پشتوانه توسط دولت هر کشور تعیین می‌شود و ممکن است شامل مواردی نظیر طلا، نفت، گاز یا اوراق بهادار دولت باشد. اما آیا این مفهوم در مورد ارزهای دیجیتال نیز درست است؟

  • پشتوانه بیت‌کوین:

در واقع، می‌توان گفت پشتوانه ارز یک کشور، نشان‌دهنده قدرت اقتصادی آن کشور است. همان‌طور که ذکر شد، بیت‌کوین نه توسط هیچ دولتی به وجود آمده است و نه توسط هیچ دولتی کنترل می‌شود. پس پشتوانه‌ی بیت‌کوین چیست؟ چگونه اعتبار پیدا می‌کند؟ همان‌طور که در ابتدای این متن ذکر شد، بیت‌کوین یک نوع پول دیجیتال است که فیزیکی ندارد و تمام ماهیت آن توسط کدهای کامپیوتری تشکیل می‌شود. بنابراین، اعتبار این رمزارز دنیا از نظر مردم به دلیل پذیرش فراگیر تکنولوژی آن، به رسمیت شناختن آن و استفاده از آن در مختلف امور بر می‌آید.

بنابراین به این نتیجه می‌رسیم که بیت کوین همانند ارزهایی همچون تتر، پشتوانه ای همچون دلار ندارد.

برای درک هرچه بهتر این مسئله، به مثال ذیل توجه نمایید:

اگر همه مردم جهان دکمه را به عنوان یک واحد پول قبول کرده و برای خریدهای خود از دکمه استفاده کنند، ارزش دکمه افزایش می‌یابد، حتی اگر دولت‌ها کنترلی بر توزیع و مدیریت دکمه نداشته باشند. ممکن است دکمه به تنهایی ارزش زیادی نداشته باشد، اما به دلیل عوامل مختلف، مردم آن را به عنوان پولی قابل قبول در معاملات خود می‌پذیرند. حتی برخی ممکن است امیدوار باشند که ارزش و شهرت دکمه بیشتر شود و از آن به عنوان یک سرمایه‌گذاری برای آینده استفاده کنند.

بدون شک، مشخص است که داستان بیت‌کوین و دکمه تفاوت‌های بسیار زیادی دارند و دلایلی که باعث پذیرش این ارز دیجیتال توسط مردم شده‌اند، دلایلی بسیار قوی‌تر و اساسی‌تر هستند.


خالق بیت کوین کیست؟


با وجود اینکه بیت کوین برای اولین بار در سال 2009 وارد بازار شد تا به امروز هنوز خالق آن هویتی آشکار ندارد. نام ساتوشی ناکوماتو تنها سر نخی است که ما از خالق یا خالقین بیت کوین داریم. ساتوشی سال ها قبل از انتشار وایت پیپر بیت کوین، در بین علاقه مندان به کامپیوتر و فردی نام آشنا بود. وایت پیپر بیت کوین که «سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا» نام دارد، ماه ها قبل از عرضه بیت کوین توسط این فرد منتشر شده است.

در این وایت پیپر ( white payper بیت کوین را می‌توانید از سایت رسمی آن مطالعه کنید.) ساتوشی، بیت کوین را یک پول الکترونیکی همتا به همتا معرفی کرده است و گفته که این رمز ارز به پرداخت های آنلاین اجازه می‌دهد، مستقیما و بدون واسطه گری هیچ شخص ثالثی به فرد دیگر ارسال شود.

به طور کلی آنچه که ما از خالق بیت کوین در دسترس داریم، تنها یک حساب توییتری است و به غیر از آن اطلاعات دیگری درباره این شخص یا گروه وجود ندارد.

توییتر ساتوشی ناکاماتو


بیت کوین از کجا می‌آید؟ (نحوه ایجاد بیت کوین چیست)


بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که در یک فرآیند به نام استخراج یا ماینینگ ایجاد می‌شود. در این فرآیند، افرادی به نام ماینرها تراکنش‌های بیت‌کوین را تأیید و در بلاک‌ها (قطعات اطلاعاتی در بلاک‌چین) ثبت می‌کنند. هرگاه یک ماینر موفق به استخراج یک بلاک شود، مقداری بیت‌کوین جدید ایجاد می‌شود و به عنوان پاداش به ماینر اهدا می‌شود. اینجاست که بیت‌کوین‌های جدید به وجود می‌آیند.

در ابتدا، هر بلاک که استخراج می‌شد پاداشی در مقدار ۵۰ بیت‌کوین داشت؛ اما بر اساس قوانین بیت‌کوین، این مقدار هر چهار سال یکبار نصف می‌شود. این فرآیندی است که به آن “هاوینگ” گفته می‌شود. در حال حاضر، هر بلاک استخراج شده حاوی ۶.۲۵ بیت‌کوین است. این میزان پاداش تاکنون سه بار هاوینگ اتفاق افتاده است. ارزشمند است بدانید که تقریباً هر ده دقیقه یک بلاک جدید استخراج می‌شود و قوانین بیت‌کوین به گونه‌ای تنظیم شده‌اند که مدت زمان استخراج بلاک‌ها همیشه در همین حدود باقی بماند.

مهم‌ترین نکته این است که پاداش استخراج بیت‌کوین در سال ۲۱۴۰ به صفر خواهد رسید؛ به این معنی که از آن زمان، دیگر بیت‌کوین جدیدی ایجاد نخواهد شد. اگر تا اینجا سوال داشتید که چگونه عرضه بیت‌کوین محدود شده است، حالا جواب آن را دارید. با نگاهی به مدل انتشار و هاوینگ بیت‌کوین با دید ریاضی، می‌توانید مشاهده کنید که پس از گذشت چندین سال، پاداش بیت‌کوین عملی به صفر خواهد رسید. این حقیقت تا سال ۲۱۴۰ حاکم خواهد بود.

مطالب مرتبط: درآمد ماینر چقدر است؟


محل ذخیره بیت کوین کجاست؟


شاید با وجود کیف پول ارز دیجیتال بر این باور باشید که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال شما در ولت ذخیره می‌شوند؛ اما واقعیت اینطور نیست. زیرا ارزهای دیجیتال در هیچ جایی ذخیره نمی‌شوند، بلکه این تراکنش ها هستند که در حال ذخیره شدن اند. زمانی که تراکنش های شما روی شبکه بلاک چین ذضبط می‌شوند، موجودی تان از حاصل جمع تراکنش های برئاشت و واریز به دست می‌آید.

مثال: ممکن است با ارائه یک مثال بهتر، این مفهوم روشن‌تر شود. فرض کنید شما یک آدرس بیت‌کوین دارید و یک فرد ۵۰ بیت‌کوین به این آدرس ارسال می‌کند. سپس، شما در سه تراکنش مختلف به مبالغ ۵، ۱۰ و ۱۵ بیت‌کوین از این مبلغ استفاده می‌کنید و در عین حال، ۵ بیت‌کوین دیگر نیز به آدرس شما واریز می‌شود. در بلاک‌چین، ما این اطلاعات را نمی‌بینیم که شما حالا ۲۵ بیت‌کوین دارید؛ به جای این‌که مبلغ به این صورت ثبت شود، کیف‌پول شما موجودی را این‌گونه محاسبه می‌کند: ۵۰ بیت‌کوین (دریافتی از فرد اول) منهای ۵ بیت‌کوین (مخصوص تراکنش اول) منهای ۱۰ بیت‌کوین (مخصوص تراکنش دوم) منهای ۱۵ بیت‌کوین (مخصوص تراکنش سوم) به‌علاوه ۵ بیت‌کوین (دریافتی از تراکنش اخیر) که مجموعاً می‌شود ۲۵ بیت‌کوین.

خرید و فروش بیت کوین


ویژگی های بیت کوین چیست؟


ویژگی های بیت کوین
عرضه محدود
جعل نشدنی
تراکنش های برگشت ناپذیر
انتقال آسان
غیرمتمرکز

بیت‌کوین در یک شبکه همتا به همتا عمل می‌کند بدون نیاز به یک مرجع مرکزی یا واسطه مانند بانک. این رمزارز را به یک دارایی غیرمتمرکز تبدیل می‌کند و برخی از ویژگی‌های اساسی بیت‌کوین عبارتند از:

1. تمرکززدایی: بیت‌کوین تحت کنترل هیچ مرجع مرکزی، دولت یا موسسه مالی نیست و از مکانیزم اجماع اثبات کار برای حفظ و تأیید تراکنش‌ها استفاده می‌کند. این تراکنش‌ها توسط یک شبکه توزیع شده از رایانه‌ها (نودها) تأیید می‌شوند.

2. فناوری بلاک‌چین: بیت‌کوین از فناوری بلاک‌چین استفاده می‌کند که یک دفتر کل عمومی غیرمتمرکز و شفاف است که همه جزئیات تراکنش‌ها را ثبت می‌کند. این فناوری اطمینان از ثبت و تأیید تراکنش‌ها و ایجاد امکان شفافیت و تغییرناپذیری دارد.

3. عرضه محدود: بیت‌کوین دارای عرضه محدود ۲۱ میلیون کوین است، به این معنی که تنها تعداد محدودی بیت‌کوین وجود دارد. نودها برای افزودن تراکنش‌ها به بلاک‌چین و بررسی اعتبار آنها با یکدیگر رقابت می‌کنند. ماینرها برای این تلاش‌ها با بیت‌کوین‌های جدید پاداش می‌گیرند.

4. امنیت: بیت‌کوین از تکنیک‌های رمزنگاری برای امن‌سازی تراکنش‌ها و کنترل ایجاد بلاک‌های جدید استفاده می‌کند. هر تراکنش به صورت دیجیتالی امضا می‌شود تا از صحت و یکپارچگی آن اطمینان حاصل شود. نیاز به اجماع و غیرمتمرکز بودن شبکه باعث می‌شود تا هرگونه دستکاری سیستم توسط عوامل مخرب دشوار باشد.

5. دسترسی جهانی: تراکنش‌های بیت‌کوین به راحتی در سراسر جهان انجام می‌شوند بدون نیاز به واسطه‌های سنتی مانند بانک‌ها. هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند بیت‌کوین ارسال و دریافت کند.

6. انواع تراکنش‌ها در شبکه بیت‌کوین: در شبکه بیت‌کوین، مختلف انواع تراکنش‌ها انجام می‌شوند، از جمله تراکنش‌های انتقال بیت‌کوین بین کاربران و تراکنش‌های مخصوص مارکت‌ها و خدمات مختلف.


قیمت لحظه ای بیت کوین


 پیش از خرید و فروش بیت کوین، قیمت و چارت BTC را مشاهده کنید.


استخراج بیت کوین چیست و چگونه انجام می‌شود؟


 

برای استخراج بیت‌کوین می‌توان از انواع مختلفی از سخت‌افزار و نرم‌افزار استفاده کرد. در زمان انتشار اولیه بیت‌کوین، امکان استخراج آن به رقابتی بر روی یک کامپیوتر شخصی وجود داشت؛ با این حال، با افزایش اشتهار به بیت‌کوین، تعداد بیشتری از استخراج‌کنندگان به شبکه پیوستند که این مسئله احتمال حل کردن هش را کاهش داد. اگر کامپیوتر شخصی شما سخت‌افزار جدیدی داشته باشد، هنوز می‌توانید از آن به عنوان یک استخراج‌کننده استفاده کنید، اما احتمال حل کردن هش به صورت فردی بسیار کم است.

این به این دلیل است که شما در رقابت با یک شبکه از استخراج‌کنندگان هستید که حدود ۴۴۴ کوینتیلیون هش (۴۴۴ اگزاهش) یا تولید اعداد تصادفی در هر ثانیه تولید می‌کنند. دستگاه‌ها به نام مدارهای یکپارچه ویژه برنامه‌های کاربردی (ASIC) برای استخراج ساخته شده‌اند و می‌توانند تا ۳۳۵ تریلیون هش در هر ثانیه تولید کنند. در مقابل، یک کامپیوتر با سخت‌افزار جدید تقریباً ۱۰۰ مگاهش در هر ثانیه هش تولید می‌کند (۱۰۰ میلیون).

برای با موفقیت یک استخراج‌کننده بیت‌کوین شدن، چندین گزینه دارید. می‌توانید از کامپیوتر  خود برای استفاده از نرم‌افزارهای استخراج متناسب با بیت‌کوین و پیوستن به یک استخر استفاده کنید. استخرهای استخراج، گروه‌هایی از استخراج‌کنندگان هستند که قدرت محاسباتی خود را ترکیب کرده و با مزارع استخراج ASIC بزرگ رقابت می‌کنند.

دو مورد از معروف‌ترین برنامه‌ها CGMiner و BFGMiner هستند. هنگام انتخاب یک استخر، مهم است که اطمینان حاصل کنید که چگونه پاداش‌ها پرداخت می‌شوند، هزینه‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد را بدانید و بررسی‌های مربوط به استخرهای استخراج را مطالعه کنید.

مطالب مرتبط: ماینینگ ارز دیجیتال چیست؛ چطور از این راه کسب درآمد کنیم؟!


چگونه بیت کوین بخریم؟


برای خرید بیت کوین می‌توانید از صرافی های ایرانی استفاده کنید. با توجه به ارزش بالای بیت کوین و سیاست های موجود برای کاربران ایرانی در صرافی های خارجی توصیه می‌کنیم حتما از صرافی های معتبر ایرانی استفاده کنید تا سرمایه تان به خطر نیوفتد. برای خرید بیت کوین از صرافی فراچنج لازم به طی کردن مراحل ذیل است:
نکته: این مراحل در تمام صرافی های ایرانی یکسان اند:
  • 1-ورود/ ثبت نام در صرافی فراچنج.
  • 2-احراز هویت در صرافی ارز دیجیتال
  • 3-واریز تومان به صرافی فراچنج
  • 4-انتخاب بیت کوین از لیست ارزها
  • 5-تبدیل تومان به بیت کوین
با پشت سر گذاشتن این مراحل به سادگی می‌توانید اقدام به خرید بیت کوین نمایید.
خرید بیت کوین از فراچنج

راه های سرمایه گذاری روی بیت کوین چیست؟


از سه روش می‌توان روی بیت کوین سرمایه گذاری کرد. 1-خرید بیت کوین 2-ترید بیت کوین 3-استخراخ بیت کوین که در ادامه به طور مختصر درباره هر سه این موارد توضیح خواهیم داد.

1-خرید بیت‌کوین:

برای خرید بیت‌کوین، می‌توانید از صرافی‌های ارز دیجیتال یا افراد معتمد استفاده کنید و سپس مقدار خریداری شده را به یک کیف‌پول دیجیتال انتقال دهید تا آن را در امان نگه دارید. بسیاری از افراد معتقدند که ساده‌ترین و بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، خرید آن است. زمانی که بیت‌کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را خریداری می‌کنید، موجودی شما در یک آدرس روی شبکه‌ی بلاک‌چین به نام کیف‌پول دیجیتال ذخیره می‌شود.

تا زمانی که شما تصمیم ندهید، هیچکس نمی‌تواند بیت‌کوین‌های شما را خرج کند مگر اینکه نکات امنیتی مربوط به رمز کیف‌پول یا همان “کلید خصوصی” (Private Key) را رعایت نکرده باشید. این سیستم به گونه‌ای طراحی شده است که تنها فردی که رمز کیف‌پول را در اختیار دارد، به عنوان مالک واقعی دارایی‌های آن شناخته می‌شود.

قیمت بیت‌کوین در طول ۱۲ سال گذشته در یک مسیر صعودی بلندمدت قرار دارد. این مدت زمان شاهد نوسانات شدیدی بوده‌ایم، اما افرادی که بیت‌کوین خریداری کرده و برای مدت طولانی روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند، همواره به سود می‌رسند. به همین دلیل، خرید بیت‌کوین و نگهداری آن در کیف‌پول می‌تواند ساده‌ترین روش سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو باشد.

برای خرید بیت‌کوین می‌توانید از روش‌های مختلفی استفاده کنید. یکی از روش‌ها این است که در یک “صرافی ارز دیجیتال” (Crypto Exchange) ثبت‌نام کنید و با واریز پول ریالی، بیت‌کوین را خریداری کنید.

همچنین، می‌توانید آدرس کیف‌پول خود را به افراد یا فروشگاه‌های ارائه‌دهنده‌ی بیت‌کوین ارائه دهید و در مقابل پرداخت ریالی، بیت‌کوین را خرید کنید. البته باید در نظر داشته باشید که در معاملات با افراد ناشناس، به کلاهبرداری‌ها دقت کنید و از امنیت تراکنش‌های خود اطمینان حاصل کنید.

روش های سرمایه گذاری روی بیت کوین

2-ترید بیت کوین:

خرید و فروش بیت‌کوین در صرافی‌های معتبر ارز دیجیتال ممکن است و به منظور بهره‌مندی از نوسانات لحظه‌ای این بازار، نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. معامله‌گری یا “ترید” یکی از فعالیت‌های سودآور در بازارهای مالی است که شامل سهام، اوراق قرضه و یا کریپتوکارنسی می‌شود. معامله‌گران با استراتژی‌های مختلف و با تجزیه و تحلیل نمودار قیمت و پیگیری اخبار پروژه‌ها، سعی در کسب سود از نوسانات قیمت دارند.

3-استخراج بیت‌کوین:

استخراج بیت‌کوین به وسیله‌ی سخت‌افزارهای قدرتمند انجام می‌شود و به معنای انتقال کوین‌ها به یک کیف‌پول ارز دیجیتال می‌باشد، این روش نیاز به سرمایه زیادی دارد تا شروع کنید.
یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، “استخراج بیت‌کوین” نام دارد. شبکه‌های بلاک‌چین برای انجام پردازش‌ها و حفظ امنیت از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند که امکان مدیریت شبکه توسط اعضای آن را فراهم می‌کنند. این روش‌ها به “الگوریتم اجماع” معروف‌اند.

الگوریتم اجماعی که شبکه بیت‌کوین از آن استفاده می‌کند، با نام “گواهی اثبات کار” (PoW) شناخته می‌شود و در این روش اعضای شبکه باید توان پردازشی کامپیوتر خود را برای انجام پردازش تراکنش‌ها در اختیار شبکه قرار دهند. این افراد با نام “ماینر” شناخته می‌شوند و به ازای خدماتی که به شبکه ارائه می‌دهند، مقداری بیت‌کوین دریافت می‌کنند.

برای انجام استخراج، از دستگاه‌های خاصی به نام ماینر استفاده می‌شود که برای این منظور طراحی شده‌اند. بعد از راه‌اندازی این دستگاه‌ها و معرفی یک کیف‌پول به شبکه، می‌توانید در عملیات پردازش تراکنش‌ها شرکت کرده و به عنوان پاداش بیت‌کوین دریافت کنید. هر چه تعداد دستگاه‌ها و توان پردازشی آن‌ها بیشتر باشد، سرمایه اولیه بیشتری نیاز است و به طبیعتاً درآمد و سود نیز بیشتر خواهد بود.


کلام پایانی؛ آینده بیت کوین چیست؟


بیت کوین به عنوان یکی از ارزهای دیجیتال معتبر کریپتو است که امروزه به مقبولیت مردم رسیده است. ویژگی های این ارز دیجیتال باعث می‌شود تا کاربران بیشتری به سمت آن جذب شوند. امروزه با توجه به همه گیر شدن ارزهای دیجیتال افراد ترجیح می‌دهند که بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کنند. ما در این مطلب از صرافی فراچنج همه چیز را درباره بیت کوین و تاریخچه آن بررسی کردیم. در ادامه نیز سوالات متداول کاربران را در این مورد بررسی می‌کنیم؟ بنظر شما چه آینده ای در انتظار بیت کوین است؟


سوالات متداول کاربران درباره بیت کوین


۱. بیت کوین چیست؟

بیت‌کوین یک ارز دیجیتال است که بر اساس فناوری بلاک‌چین کار می‌کند. در حال حاضر این ارز دیجیتال در جایگاه ارزشمند ترین دارایی دیجیتال قرار دارد و قیمت آن نسبت به سایر ارزها بسیار بیشتر است.

۲. بلاک‌چین چیست و چگونه کار می‌کند؟

بلاک‌چین یک سیستم ثبت تراکنش‌ها است که اطلاعات تراکنش‌ها را به صورت امن و بدون نیاز به واسطه‌های مرکزی ذخیره می‌کند. اطلاعات به صورت بلوک‌ها در زنجیره قرار می‌گیرند و امکان ایجاد تغییر و دستکاری در اطلاعات از طریق بلاکچین وجود ندارد.

۳. چگونه می‌توان اقدام به خرید یا فروش بیت‌کوین کرد؟

بیت‌کوین می‌تواند از طریق صرافی‌های ارز دیجیتال خریداری یا فروخته شود. برای این کار شما می‌توانید از ریال و یا ارزهای دیجیتال استفاده کنید.

۴. آیا بیت‌کوین قانونی است؟

در بسیاری از کشورها، بیت‌کوین قانونی است و مردم می‌توانند از آن استفاده کنند. با این حال، در برخی کشورها ممکن است محدودیت‌ها یا ممنوعیت‌هایی وجود داشته باشد. برای مثال در ایران کاربران باید برای ماینینگ ارزهای دیجیتال مجوز دریافت کنند.

۵. آیا بیت‌کوین یک امن است؟

بیت‌کوین از فناوری رمزنگاری استفاده می‌کند که اطلاعات تراکنش‌ها را امن می‌کند. با این حال، برای امنیت بیشتر، کاربران باید اقدامات امنیتی مناسبی از قبیل استفاده از کیف‌پول‌های سرد (hardware wallets) برای ذخیره بیت‌کوین خود انجام دهند.

۶. آیا می‌توانیم بیت‌کوین را به دلار یا دیگر ارزها تبدیل کنم؟

بله، می‌توانید بیت‌کوین خود را را از طریق صرافی های ارز دیجیتال همچون فراچنج به ریال و یا سایر ارزها تبدیل کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان