تورچین چیست

تورچین چیست؟ قیمت خرید و فروش تورچین

تاریخ انتشار : 8 مهر 1402

تورچین یکی از پروژه‌های دیفای محسوب می‌شود که در آن امکان تبادل چند زنجیره‌ای رمز ارزهای مختلف را فراهم می‌کند. شبکه THORCHAIN اکوسیستمی دارد که به کاربران اجازه می‌دهد تا به کمک آن ارزهای دیجیتال یک شبکه با ارز دیجیتال پلتفرم دیگر را به کمک rune  مبادله کنند. در این مطلب از صرافی ارز دیجیتال فراچنج بررسی خواهیم کرد که شبکه تورچین چیست و شما را با رمز ارز رون آشنا خواهیم کرد.

تورچین چیست pdf


پلتفرم تورچین چیست؟


THORChain یک پروتکل چند ارزی با معماری میان زنجیره‌ای و مبتنی بر کازماس است که به کاربران اجازه می‌دهد توکن‌های شبکه‌های مختلف از جمله بیت کوین و اتریوم را با توکن‌های دیگری که به یک شبکه تعلق ندارند، مبادله کنند.

معامله گران و سرمایه گذاران رمزارز برای مبادله رمزارزهای خود به صرافی‌های غیر متمرکز متکی هستند، برای مثال در مبادله بین بیت کوین و اتریوم، در حالی که شبکه‌های بومی نمی‌توانند این عملیات را انجام دهند. تورچین این مساله را با ایجاد یک محیط قابل تعامل حل می‌کند که به کاربران اجازه می‌دهد بدون خروج از پروتکل و بدون نیاز به واسطه، به طور مستقیم رمزارزهای مختلف را مبادله کنند.

هدف اصلی این پروژه، رساندن نقدینگی بیشتر به تمام ارزهای دیجیتال قابل پشتیبانی در مقابل بازارهای غیر متمرکز و پراکنده خریداران و فروشندگانی است که می‌خواهند بدون مقامات مرکزی، رمزارزهای مختلف را مبادله کنند.

THORChain همچنین کاربران را قادر می‌سازد تا با سپرده‌گذاری رمزارزها در استخرهای نقدینگی، از طریق صرافی غیر متمرکز تورچین درآمد کسب کنند. در این سیستم، کاربران می‌توانند در عرض چند دقیقه وام ارز دیجیتال نیز دریافت کنند.


قیمت لحظه ای RUNE



پلتفرم تورچین چگونه کار می‌کند؟


برای فعال کردن تبادل بین زنجیره‌ای توکن‌های غیر بومی، THORChain پروتکلی را سازگار می‌کند که Bancor DEX از آن به نام استخرهای وام دهی پیوسته استفاده می‌کند. تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده که بومی شبکه نیستند، به همراه توکن بومی RUNE در استخرهای نقدینگی سپرده می‌شوند.

هنگامی که کاربر معامله ای را آغاز می‌کند، یعنی تبادلی بین دو دارایی غیر بومی، سیستم به طور خودکار یک توکن را با RUNE مبادله می‌کند، سپس RUNE را با توکن دیگر مبادله می‌کند. اساسا، مبادله دوطرفه با اجرای آنی چیزی است که مبادلات غیرمتعهدها را در پروتکل THORChain ممکن می‌سازد.

در عین حال، کاربران می‌توانند سرمایه‌های خود را در استخرهای نقدینگی برای وام دهی دیگر کاربران واریز کنند و در نتیجه براساس مبلغی که سپرده‌گذاری می‌کنند، سود کسب کنند. استخرهای نقدینگی توسط گره‌های بلاکچینی ایجاد می‌شوند. گره‌ها همچنین مسئول اعتبارسنجی مبادله‌هایی هستند که برای آن‌ها تحریک می‌شوند. پروتکل THORChain به مکانیزم اجماع استک متکی است که نیازمند به اشتراک‌گذاری توکن‌های بومی RUNE است.

۱۰۰ تا ۳۰۰ نقطه اعتبارسنجی وجود دارد که گره‌ها برای به دست آوردن یک نقطه اعتبارسنجی نیاز به پیوند حداقل ۱ میلیون RUNE دارند. گره‌ها در یک لایه اضافه با امنیت بیشتر میزبانی می‌شوند تا کنترل بر شبکه تسهیل شود.


برای خرید و فروش تورچین کلیک کنید


مختصری از تاریخچه تورچین:


THORChain توسط یک تیم ناشناس برای حفظ ماهیت غیر متمرکز کل پروتکل تاسیس و ایجاد شد، بنابراین هیچ بنیان گذار، تیم رسمی و یا مدیرعاملی وجود ندارد. خالق این پروژه نیز ناشناس است. تمام فعالیت‌های تیم Dev در گیت هاب انجام می‌شود که به روزرسانی‌ها و ارتقاهای جدید در آن بارگذاری می‌شوند.

این تیم با آپلود کدی که شبکه را کاربردی‌تر و سیستم را ارزشمندتر می‌کند، برای نودها کار می‌کند و بقیه به شرکت کنندگان شبکه واگذار می‌شود. در این سیستم، تیم Dev به Nodes گرایش دارد، Nodes به Stakers متکی است و برای آن‌ها براساس RUNE سهام دار کار می‌کند و Stakers سرمایه را به بازار ارز THORChain می‌آورد. معامله گران برای مبادلات و وام ها دیجیتالی پول پرداخت می‌کنند که اقتصاد پروتکل را زنده نگه می‌دارد.


تفاوت سایر ارزهای دیجیتال با ارز دیجیتال تورچین چیست؟


تورچین به لطف رویکرد موثرش به نقدینگی، پروژه‌ای منحصربه فرد می‌سازد. این سیستم از هزینه‌ای استفاده می‌کند کهاحتمال از دست دادن نقدینگی را کاهش می‌دهد. مورد دیگری که THORChain را منحصربه فرد می‌کند، رابط کاربرپسند آن است.


علت ارزش تورچین چیست؟


ارزش ذاتی تورچین براساس عناصر فنی، فن آوری، ظرفیت فنی و کاربرد آن است. این ویژگی‌ها همان چیزی هستند که کاربران رمزارز را به شبکه تورنت جذب می‌کنند. به روزرسانی‌های مرتبط، ارتقاها و پیشرفت‌های نقشه راه نیز به ارزش THORChain به عنوان یک پروژه کمک می‌کنند. به عنوان مثال، راه اندازی شبکه اصلی THORChain در آوریل ۲۰۲۱ یک به روزرسانی نقشه راه مرتبط بود که ارزش بیشتری به پروژه بخشید.

مارکت کپ تورچین:


چند کوین تورچین (RUNE) در گردش وجود دارد؟


در حال حاضر ۳۰۰.۷۰۰، ۵۶۱ RUNE از مجموع ۵۰۰.۰۰۰، ۰۰۰ RUNE در گردش است. این توکن مانند بیت کوین و بسیاری از رمزارزهای دیگر عرضه محدودی دارد. عرضه محدود به این معنی است که نباید توکن‌های RUNE جدیدی پس از اتمام عرضه ایجاد شود. عرضه محدود به عنوان یک مکانیسم ضد تورم عمل می‌کند و بنابراین به طور بالقوه می‌تواند ارز دیجیتال rune را حفظ کند.


امنیت شبکه تورچین


شبکه THORChain از طریق پروتکل اثبات استقراضی و Tendermint که نوعی BFT است، تامین می‌شود. این شبکه براساس SDK کازموس ساخته شده است که روی Tendermint اجرا می‌شود. Tendermint با تضمین اعتبار نودها و تمام عملیات روی شبکه، پل‌های میان زنجیره‌ای را ایمن می‌کند.

امنیت شبکه از طریق استفاده از مکانیزم اثبات BFT مبتنی بر بلاک چین تضمین می‌شود که حداقل بر ۱۰۰ نود نظارت می‌کند که به عنوان اعتبارسنج برای تراکنش‌ها و عملیات شبکه با قطعیت آنی عمل می‌کنند. این سیستم همچنین فعالیت‌های Nodes را بررسی می‌کند و Node‌های مخرب را ردیابی می‌کند که در صورت فعالیت‌های مخرب جریمه می‌شوند، در حالی که سایر Node‌ها پاداش می‌گیرند.


چطور از THORCHAIN استفاده کنیم؟


شما می‌توانید از شبکه THORChain به عنوان یک پل DeFi برای تبادل رمز ارزهایی مانند ETH، BTC، LTC و غیره استفاده کنید. همچنین کاربران می‌توانند برای خرید RUNE و سپرده‌گذاری رمزارزها در استخرهای نقدینگی به THORChain دسترسی داشته باشند.

از ارز دیجیتال RUNE برای گره‌های پیوندی استفاده کرد تا به عنوان اعتبار دهنده عمل کنند و همچنین می‌توان برای تبادل رمزارزهای غیر بومی در یک سیستم مبادله دوطرفه فوری استفاده کرد. از RUNE برای پاداش دادن به نودهای اعتبارسنج استفاده می‌شود.


چگونه بهترین کیف پول تورچین را انتخاب کنیم؟


RUNE روی بلاک چین‌های متعددی از جمله Binance Chain و Ethereum در دسترس است و بنابراین می‌توان آن را در کیف پول‌هایی ذخیره کرد که از توکن‌های BEP – ۲ یا ERC – ۲۰ پشتیبانی می‌کنند. کیف پول‌های سخت افزاری یا کیف پول‌های سرد مانند Ledger یا Trezor امن‌ترین گزینه را برای ذخیره‌سازی و پشتیبان گیری آفلاین برای ارزهای دیجیتالی همچون تورچین هستند. اما با توجه به اینکه کیف پول های سخت افزاری ممکن است گران تر باشند برای کسانی مناسب است که می خواهند تعداد زیادی ارز rune را خریداری و نگهداری کنند. در غیر این صورت استفاده از کیف پول های نرم افزاری همچون تراست ولت نیز برای نگهداری این رمز ارز مناسب است.

به طور کلی اینکه می خواهید از چه کیف پولی برای نگهداری تورچین استفاده کنید، وابسته به استراتژی معاملاتی و حجم معاملات شما دارد. اما اگر نمی دانید که کیف پول گرم و کیف پول سرد چه تفاوتی با یکدیگر دارند و باید از کدام یک برای نگهداری این ارز استفاده کنید، می توانید از راهنمای مجله فراچنج درباره کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ استفاده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

  • کاربر
    1402-07-25

    بنظرتون ارز دیجیتال تورچین برای سرمایه گذاری گزینه مناسبیه؟

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان