ارز دیجیتال شیبا اینو

ارز دیجیتال شیبا اینو چیست و نحوه سرمایه گذاری روی آن چگونه است؟

دسته بندی : معرفی رمز ارزها
تاریخ انتشار : 28 شهریور 1402

ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) که در آگوست ۲۰۲۰  با نماد اختصاری SHIB  عرضه شد الهام گرفته شده از یک سگ ژاپنی است و خود را به عنوان “قاتل دوج کوین” معرفی می‌کند.

در دنیای ارزهای دیجیتال، همچنان شاهد ظهور و رشد سریع پروژه‌های مبتنی بر بلاک چین هستیم که نه تنها تغییرات اساسی در صنعت مالی جهانی به‌وجود آورده‌اند، بلکه نقش به‌سزایی در آینده‌ای متمرکز بر فناوری ایفا می‌کنند. دنیای عجیب این دارایی‌های دیجیتالی با معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) عجیب‌تر شد و همه‌گیری مدل فکری سرمایه‌گذاران و حمایت آن‌ها، این ارز دیجیتال را به یکی از برترین رمزارزها در دنیای کریپتوکارنسی تبدیل کرد.

ارز دیجیتال شیبا اینو که چهره‌ سگی خندان از نژاد ژاپنی شیبا را به همراه دارد، از جمله پروژه‌هایی است که به‌سرعت در جهان ارزهای دیجیتال شناخته‌ شد و توجه‌های بسیاری را سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرد. رمزارز شیبا اینو، میم کوینی مبتنی بر شبکه اتریوم است که خود را رقیب ارز دیجیتال دوج کوین معرفی می‌کند. پیش‌تر درباره اتریوم، معماری شبکه آن و دوج کوین صحبت کردیم، حال در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال فراچنج قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال شیبا اینو، هدف عرضه و ویژگی‌های بارز آن پرداخته و ارز دیجیتال شیبا اینو را با دوج کوین مقایسه کنیم.


صفحه خرید ارز دیجیتال شیبا 


شیبا اینو چیست؟


Shiba Inu یا شیبا اینو یکی از پرسروصداترین رمزارزها در دنیای کریپتو است. این ارزدیجیتال درعین حال موفقیت‌های زیادی به دست آورده و با یک افزایش قیمت تاریخی سبب به سود رسیدن بسیاری از سرمایه گذاران شده است.

شیبا اینو بر پایه یک توکن ERC_20 مبتنی بر اتریوم استوار است. نماد رمزارز Shiba Inu از نژاد یک سگ ژاپنی که اسمش شیبا اینو بوده الگو برداری شد. این ارزدیجیتال فاقد بلاک چین اختصاصی است. سگ شیبا اینو خارج از دنیای رمزارزها طرفدارهای زیادی دارد. به طوری که باعص شد این نماد به یک میم تبدیل شود.

از میم شیبا اینو برای بیان احساسات رویارویی با موارد عجیب و غریب یا تعجب استفاده می‌گردد. در حال حاضر نیز این ارز دیجیتال جامعه طرفداران بزرگی دارد و افراد زیادی هستند که امید به رشد قیمت شیبا امیدوار اند.

  • تاریخچه شیبا

در تاریخ ۲۰۲۰ فردی ناشناس با نام مستعار ریوشی (Rhyoshi) توکن شیبا اینو را به بازار کریپتوکارنسی‌ها وارد کرد. اول توکن شیبا ۱ کوادریلیون بود. بعد ریوشی ۵۰ ٪ آن را داخل صرافی غیر متمرکز یونی سواپ قفل کرد. و ۵۰٪ دیگر را برای اینکه امنیت شبکه تضمین شود، در اختیار خالق اتریوم یعنی ویتالیک بوترین قرار داد.

او هم ۱۰ درصد از این توکن‌ها را در زمان کرونا برای کمک به یک خیری در هند فروخت. مابقی توکن ها را نیز برای افزایش ارزش این رمزارز به یک آدرس بی‌استفاده یا اشتباه ارسال کرد. دلیل این کار برای این بود تا میزان توکن‌ها در گردش شیبا را پایین آورد و از این طریق باعث افزایش قیمت این رمز ارز شود.

آینده ارز شیبا


قیمت لحظه ای شیبا اینو


شباهت شیبا اینو با دوج کوین چیست؟


یکی از ویژکی های شیبا شباهت زیاد آن با ارز دیجیتال دوج کوین است. در کنار shiba یکی از مشهورترین میم کوین‌های ارزدیجیتال دوج کوین است. این رمزارز با پشتیبانی ایلان ماسک که مدیرعامل شرکت تسلا و یکی از میلیاردرهای آمریکاست به شهرت زیادی رسید.

به این دلیل که ابتدا دوج کوین از یک سگ برای نماد خود الهام گرفت، خیلی‌ها شیبا را کپی دوج کوین می‌دانند. به همین دلایل می‌گویند این رمزارز می‌خواهد از فرصت‌هایی که دوج کوین در مسیر خود دریافت کرده است، استفاده کند. ولی افراد توسعه دهنده شیبا اینو این نظریات را رد کرده اند. آن‌ها معتقدند شیبا اینو قاتل دوج کوین و رقیب سخت دوج آن محسوب می‌شود.

دوج کوین چیست


ویژگی‌های شیبا اینو


ارزدیجیتال شیبا اینو با ارائه نوعی بازار توکن غیر مثلی با اسم مرکز رشد هنرمندان شیبا (Shiba Artist Incubator) ایجاد خلاقیت کرد. در این ابتکار از تمام افراد می‌خواهد تا آثار هنری خودشان در رابطه با سگ‌های شیبا را وارد بازار NFT کنند و از این طریق به کسب درآمد بپردازند.

به این ترتیب در سال ۲۰۲۱ تیم شبکه شیبا اینو، شیبوشی که یک NFT ۱۰.۰۰۰ را روی بلاک چین اتریوم گسترش داد. توسعه دهندگان شیبا اینو می‌خواهند، بازی شیبوشی گیم (Shiboshi Game) را که یک NFT هست را ارائه دهند. همینطور این افراد یک چرخه توکن سوزی تازه‌ای را وارد بازار کرده اند. این سیستم اینطوری هست که کسانی که توکن شیبوشی دارند اگر بخواهند توکن خود را عوض کنند، باید ۱۰۰دلار توکن شیب به عنوان کارمزد بپردازند. به این ترتیب توکن‌های دریافتی به این شکل می‌سوزند. درنتیجه با کم شدن توکن شیب ارزش آن را بالا می‌برد.


مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو


مزایای ارز دیجیتال شیبا اینو (SHIB) نسبت به سایر ارزهای دیجیتال به شرح زیر است:

1. رمزارزی طنز و جامعه‌محور: شیبا اینو به عنوان یک رمزارز با اهمیت اجتماعی و جامعه‌محور معرفی می‌شود. این ارز با الهام از میم دوج کوین ساخته شده و خود را “قاتل دوج کوین” می‌نامد. این جنبه طنزی و سرگرمی آن را برای افراد جذاب می‌کند و تلاش می‌کند تا جامعه‌ای پرانرژی و مشارکت‌گرا را به دور خود جلب کند.

2. توکن ERC-20: شیبا اینو یک توکن ERC-20 است که بر بستر بلاک‌چین اتریوم ساخته شده است. این ویژگی به این توکن امنیت و قابلیت تعامل با سایر توکن‌های ERC-20 را می‌دهد. کاربران می‌توانند توکن‌های شیبا را در کیف پول‌های سازگار با استاندارد ERC-20 نگهداری کرده و تعاملات مختلفی را انجام دهند.

3. اکوسیستم متنوع: شیبا اینو اکوسیستمی گسترده و متنوع دارد که شامل سه توکن (SHIB، LEASH و BONE) و چندین خدمات غیرمتمرکز است. این خدمات شامل ShibaSwap (صرافی غیر متمرکز)، ShibaArt (پلتفرم هنر دیجیتال)، ShibaNet (پلتفرم تجارت الکترونیک)، ShibaLending (پلتفرم قرض‌الحسنه) و ShibaDAO (سازمان خودگردان غیر متمرکز) می‌شوند. هر یک از این خدمات فرصت‌های جدید و منحصر‌به‌فردی را برای کاربران شیبا اینو فراهم می‌کنند.

4. عرضه با میزان بالا و قابل سوزاندن: شیبا اینو توکنی با عرضه بالا و قابل سوزاندن است. این ویژگی باعث می‌شود قیمت هر واحد از آن پایین بوده و به کاربران فعال پاداش‌های بالایی را ارائه دهد. در‌حال‌حاضر، عرضه کلی شیبا اینو حدود ۵۸۹ تریلیارد توکن است که نصف آن در صرافی یونی‌سواپ بلاک شده و نصف دیگر به بخش عظیمی به صورت خیرخواهانه سوزانده شده است.


چرا قیمت شیبا اینو تا این اندازه رشد کرد؟


دوج کوین جزء رمزارزهایی بود که افراد زیادی را به سودهای عالی رساند. درمقابل خیلی‌ها حسرت خرید این رمزارز در ابتدای ورود به بازار را می‌خورند. اولین قیمت شیبا در سال ۲۰۲۰ برابر ۰.۰۰۰،۰۰۰.۰۰۰۵ بود. یعنی با ۱۰۰ دلار می‌توانستید، ۱۹۶.۰۷۸، ۴۳۱.۳۷۲ بخرید. بعد از آن در سال ۲۰۲۱ این توکن قیمت ۰.۰۰۰۰۸۸۴۵ را شامل شد و اگر در ابتدا در آن سرمایه‌گذاری می‌کردید می‌توانستید بالای ۱۷ میلیون دلار سود کسب کنید.

 


سرمایه‌گذاری در شیبا اینو


نگهداری ارزهای دیجیتال همیشه با یکسری خطرات و ریسک‌هایی همراه است. سرمایه‌گذاری در ارزدیجیتال شیبا اینو هم فاقد این موارد نیست. در ادامه گزینه هایی که موجب ایجاد ریسک در سرمایه‌گذاری رمزارز شیبا می‌گردد را برسی می‌کنیم.

  • احتمال سقوط قیمت در آینده:

می‌توان گفت بزرگ‌ترین ریسک در سرمایه‌گذاری شیبا اینو پایین آمدن قیمتش است. میزان قیمت توکن شیبا اینو رشد صعودی داشته است. اگر احتمال داد که این قیمت جزء بالاترین قیمت و سقف رشد این رمزارزاست، احتمال پایین آمدن ارزشش وجود دارد. حتی ممکن است این قیمت یک حباب بوده و در آینده با شکست این حباب، رمزارز شیبا اینو با کاهش قیمت روبه رو گردد.

  • کارایی و موارد استفاده محدود:

با توجه به این که رمزارز شیبا اینو هیچ فعالیت تخصصی ندارد، پس هیچ ایرادی را از شبکه بلاک چین درست نمی‌کند. درنتیجه باید به این ویژگی توجه کنید.

  • اقتصاد توکنی (توکنومیک) غیرمعمول:

از ایرادات همیشگی ارز دیجیتال شیبا اینو مربوط به اقتصاد توکن آن است. از همان نقطه شروع شیبا اینو، که ۱ کوادریلیون توکن را تولید و ارائه داد که جزء مبالغ بالا قرار می‌گیرد. همه می دانیم ۴۰درصد توکن‌ها را ویتالیک بوترون سوزاند. ولی باز هم مقدار ۵۰۰ تریلیارد در گردش بازار رمزارزها وجود دارد. خیلی از تحلیل گران این بی‌توجهی به اقتصاد توکن‌های توسعه دهندگان شیبا اینو را نشانه ضعف این تیم می‌دانند.

شیبا اینو چیست


کیف پول‌های شیبا اینو


برای اینکه از ارزهای دیجیتال شیبا اینو نگهداری کنید، باید از یک کیف پول دیجیتال مانند تراست ولت استفاده کنید. با این نکته که شیبا جزء توکن‌های اتریومی است، پس از همه‌ی کیف پول‌های سخت‌افزار یا نرم افزاری اتریوم می‌توانید بهره ببرید. با توجه به اینکه کلید خصوصی در کیف پول‌های کریپتوکارنسی ۱۲ تا ۲۴ کلمه هستند، جزء عبارت‌های بازیابی (Recovery Phrase) قرار دارند. افراد با کمک این رمز می‌توانند به دارایی ذخیره شده خود متصل گردند.


چگونه ارزدیجیتال شیبا اینو بخریم؟

ساده‌ترین راه برای دریافت رمزارز شیبا اینو مراجعه به یک صرافی ارزدیجیتال ایرانی است. این رمزارز با افزایش قیمت به شکل ناگهانی خود موجب شد، در صرافی‌های ارز دیجیتال فهرست گردد. برای این کار می‌توانید به صرافی فراچنج مراجعه و اقدام به خرید رمزارز شیبا اینو کنید.


آینده ارز شیبا


همه ما تا اینجا فهمیدیم که ارز دیجیتال شیبا اینو رشد خیلی زیادی از زمان عرضه تا کنون پیدا کرده. اما با درنظر گرفتن هیجانی بودن ارزهای دیجیتال در میزان قیمت و ارزش احتمال پایین آمدن قیمت این رمزارز وجود دارد. با توجه به اینکه نباید تمام سرمایه خود را در بازار ارزهای دیجیتال قرار داد باید از مقدار پایین برای خرید رمزارز شیبا اینو شروع کنید. ما در این مقاله از صرافی فراچنج تلاش کردیم تمام جزئیات و ویژگی‌های ارزدیجیتال شیبا اینو را تحلیل و بررسی کنیم.

آینده ارز شیبا با توجه به محبوبیتی که این رمز ارز در میان سرمایه گذاران کریپتو دارد روشن است و احتمال افزایش قیمت آن به صورت قابل توجه، وجود دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان