نمایش ندادن موجودی در تراست ولت

نمایش ندادن موجودی در تراست والت و 7 روش حل این مشکل

تاریخ انتشار : 19 بهمن 1402

شاید تا به حال با مشکل‌عدم نمایش موجودی در تراست ولت یا این که موجودی‌تان صفر شده باشد رو به رو شده اید. در این کیف پول خیلی ساده و راحت می‌توانید عملیات برداشت، واریز، تریدینگ و ذخیره رمزارزها را به سادگی انجام دهید. ولی در کنار تمام ویژگی‌های انعطاف‌پذیری که این کیف پول دارد، بعضی مواقع شما را می‌تواند با نقص‌هایی رو به رو می‌کند. برای همین ۷ روش حل مشکل نمایش ندادن موجودی در تراست والت را برایتان در این مقاله از فراچنج مورد بررسی قرار داده‌ایم که به کمک این روش‌ها شما به درستی می‌توانید مشکل‌عدم مشاهده موجودی رمزارزهای خود را از بین ببرید.

علت‌عدم نمایش موجودی در تراست ولت چیست؟

بیایید قبل از شروع بحث درباره مشکل نمایش ندادن موجودی در تراست والت، ابتدا از خودتان سوال کنید که ریشه این اتفاق به کجا می‌رسد؟ در واقع علت‌های زیادی وجود دارد تا موجودی شما داخل تراست والت به نمایش گذاشته نشود.

کاربران تراست والت اکثر اوغات در زمان‌هایی باعدم نمایش موجودی رو به رو می‌شوند که در هنگام اضافه کردن توکن‌ها و خریداری آن‌ها از بازارهایی مثل Un swap و پنکیک سوآپ به فهرست توکن‌های در دسترس، آدرس قرار داد را نمی‌آورند. پس به خاطر نبود آدرس قرار داد در خرید توکن، موجودی نمایش داده نمی‌شود.
گاهی مواقع ممکن است که برای تمام توکن‌های درون کیف پول، یک کیف پول تازه را بدون آدرس وارد اپلیکیشن کنید. در نتیجه موجودی شما در تراست والت قابل مشاهده نیست.
در آخر یکی از دلایل رایجی که می‌تواند موجودی کاربر در تراست والت را نشان ندهد، داشتن یک اینترنت بسیار ضعیف و افزایش مدت زمان تایید تراکنش‌ها است. هرچند گاهی افراد ارزهای دیجیتالی را به کیف پول ارسال می‌کنند که به وسیله آن کیف پول پشتیبانی نمی‌گردند. در این حالت نیز موجودی کیف پول برای کاربر غیر قابل مشاهده است.

راه‌های حل ایراد نمایش‌عدم موجودی در تراست والت

تا این بخش از مقاله دلایلی که احتمال دارد باعث غیر قابل مشاهده شدن موجودی در تراست والت گردد را برایتان توضیح دادیم. ولی راه حل این مشکل چیست؟ برای رفع این مشکل ۷ راه حل وجود دارد:

  • استفاده از یک دستگاه دیگر
  • چک کردن اتصالات و VPN
  • اضافی کردن توکن‌ها
  • دوباره وارد تراست والت شوید
  • ارتباط تلفنی با پشتیبانی تراست والت
  • اضافه کردن توکنی دیگر
  • سعی کنید آرامش داشته و کمی صبر کنید.

خوب می‌دانید که قبل از هر فعالیتی باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و درباره همه چیز تفکر کنید. در این موقعیت باید تلاش کنید تا آخرین فعالیتی که بعد از این مشکل رخ داد را به یاد بیارید.

حل مشکل نشان ندادن موجودی در تراست ولت

1. اضافه‌کردن توکن‌ها

در حالتی که به تازگی توکنی را در یک صرافی مثل پنکیک سواپ خریدید و یا اینکه انتقالی کیف پول خود را به تراست والت انجام داده اید، به احتمال زیاد به این دلیل موجودی شما نمایش داده نمی‌شود که، همچنان آپلود آدرس قرار داد را داخل تراست والت خود انجام نداده اید.

برای مثال فکر کنید که شما چند توکن SafeMoon را به وسیله تراست والت خریده‌اید و یا کیف پولی که مقداری SafeMoon داشته است را به تراست والت انتقال داده اید. در هر حالتی اولین کاری که باید انجام دهید این است که توکن را وارد تراست والت کنید. به این ترتیب موجودی همان توکن‌ها در صفحه اصلی به حالت نمایش در می‌آید و بعد به موجودی تمام کیف پول شما اضافه می‌گردد. این روش در حالتی، کارایی دارد که توکن به شکل کاملی درون فهرست موجودی صفحه اصلی موجود نیست. در نتیجه قبل از اینکه کاری انجام دهید از قرار داشتن توکن در فهرست تراست والت اطمینان یابید.

اگر که رمزارز مد نظر داخل فهرست Trust Wallet وجود نداشت، لازم است مراحل زیر را برای اضافه کردن توکن به تراست والت طی کنید:

  • مرحله ۱: باید آدرس قرارداد توکن را کپی کنید

در ابتدا باید آدرس قرار داد مربوط به توکنی که قصد دارید کیف پول والت اضافه کنید را به دست آورید.

در اولین حرکت، باید آدرس قرار داد توکنی را به دست آورید که قصد دارید به کیف پول تراست والت وارد کنید. این آدرسی که در خرید توکن از یک صرافی غیر متمرکز به کار برده اید، همان آدرس قرار داد است.

در صورتی که اطلاعاتی از آدرس قرارداد ندارید، به سایت‌های BscScan/EtherScan یا CoinMarketCap، CoinGecko بروید و در جستجوگر  نام توکن را بنویسید. در مرحله بعدی، داخل همان صفحه‌ای که تمام جزئیات کامل توکن به نمایش گذاشته شده است، برای کپی کردن آدرس قرار داد باید به قسمت نوار سمت چپ و زیر عنوان مراجعه کنید.

  • مرحله ۲: پس از انجام راه اندازی Trust Wallet روی نماد فیلتر کلیک کنید

داخل گوشی هوشمند خود باید برنامه تراست والت خود را باز کنید. بعد در قسمت گوشه سمت راست بالای صفحه دکمه فیلتر را کلیک کنید. از جانب دیگر می‌توانید همراه با موجودی‌های کیف پول خود Add Tokens را که در پایین صفحه قرار دارد انتخاب کنید.

  • مرحله ۳: باید در قسمت جستجو پیست آدرس قرار داد خود را وارد کنید

بعد از اکپی کردن آدرس، باید آن را در قسمت ورودی که در بالای صفحه قرار دارد پیست کنید.

  • مرحله ۴: روی دکمه Toggle کلیک کنید

برای اینکه توکنی را در تراست والت قرار دهید باید روی دکمه‌ای که در کنارش قرار دارد و نامش Toggle است، کلیک کنید.

  • مرحله ۵: به روزرسانی موجودی‌ها در صفحه اصلی

در حال حاضر، به صفحه اصلی Trust Wallet رفته و به روزرسانی موجودی اصلی خود را انجام دهید. پس وقتی، که به روزرسانی به صورت درست نشان داده شد، یعنی ایراد نشان ندادن موجودی را از بین برده اید. در نتیجه می‌توانید از این روش برای هر توکنی که می‌خواهید انجام دهید. ولی اگر ایراد نمایش موجودی با این طرفندها از بین نرفت، باید سراغ دیگر فعالیت‌ها بروید.

2. VPN و اتصالات اینترنتی خود را چک کنید

به خوبی می‌دانید که برای اینکه هر نوع فعالیتی از جمله به روزرسانی موجودی همراه با قیمت را در Trust Wallet انجام دهید، باید به اینترنت وصل شوید. موجودی هر شخص در زمانی قابل رویت می‌گردد که، شرایط اتصال اینترنتی خوبی دارد.

برای چک کردن چگونگی اتصال اینترنت، باید به سایت https:/www.speedtest.net/ بروید و گزینه Go را انتخاب کنید. با گذشت چند لحظه می‌توانید همه‌ی جزئیات اینترنت خود را ببینید. در صورتی که اتصالات شما به شدت ضعیف بود، بهتر است با یک اینترنت دیگر به کیف پول تراست والت خود وارد شوید. مثلا اگر با اینترنت سیم کارت به این کیف پول وصل می‌شوید، این بار با اینترنت وای فای وصل شوید. در این زمان، برنامه Trust Wallet را بار دیگر نصب کنید و مشکل را بررسی کنید.

در ضمن، بهتر است تمام نرم‌افزارهای مثل پروکسی یا وی پی ان که فعالیت دارند را از فعالیت باز دارید و این کار را تکرار کنید. سپس این کار را به صورت عکس انجام دهید. اگر VPN شما غیر فعال بود، باید آن را بار دیگر روشن کنید و این مراحل را بار دیگر انجام دهید.

 

3. ایمپورت کردن دوباره کیف پول

در صورتی که ایراد نمایش موجودی همراه با اضافه کردن یک نوکن دیگر از بین نرفت، و همینطور اینترنتی پایداری دارید، شاید اگر کیف پول خود را بار دیگر به تراست وارد کنید این مشکل از بین برود. پیش از وارد کردن کیف پول خود، یک پشتیبانی از عبارت بازیابی تراست والت خود ایجاد کنید. برای چنین کاری، باید از داخل منوی تنظیمات، Wallets را انتخاب کنید. برای اینکه عبارت بازیابی رویت گردد، در کنار کیف پول سه نقطه قرار دارد که باید روی آن کلیک کنید. سپس یکی از عبارات Google drive یا Manual را بر گزینید.

  • تهیه پشتیبانی درست از عبارت seed اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا اگر که پیدا نشود دسترسی به پول برای همیشه از بین می‌رود.
  • پیش از وارد کردن کیف پول برای بار دیگر، اول از همه کیف پول قبلی وارد کرده را از بین ببرید. به منوی تنظیمات بر گردید و روی Wallets کلیک کنید. با انتخاب همان کیف پول که می‌خواهید از بین برود و آیکون سطل زبانه را انتخاب کنید. سپس با انتخاب OK، در آخر همان کیف پول حذف می‌گردد.
  • در بالا و در قسمت راست صفحه Wallets، دکمه [+] را انتخاب کنید. بعد بار دیگر روی گزینهMulti Coin Wallet برای اضافه کردن دوباره کیف پول کلیک کنید.
  • عبارت بازیابی کپی شده را در قسمت مشخص شده بگذارید. برای اینکه کیف پول را بار دیگر اضافه کنید، روی کیف پول Import ضربه بزنید.
  • در زمانی که اطلاعات دیگر رمزارزها که را داخل کیف پول شما هستند، نمایش داده نمی‌شوند، باید مراحل اول را دوباره تکرار کنید. به این ترتیب می‌توانید توکن‌ها را با کمک آدرس‌های قرار دادی که دارند بار دیگر وارد موجودی خود کنید.

رفع مشکل نشان ندادن موجودی در تراست ولت

4. از دیگر دستگاه‌ها کمک بگیرید

در بعضی مواقع، دستگاهی که از آن برای چک کردن موجودی خود استفاده می‌کنید ممکن است خراب باشد. علت این موضوع هنوز معلوم نشده ولی یکی از گزینه‌های احتمالی همین مورد است. پس بهترین کار نصب تراست والت در یک دستگاه دیگری است. بعد از نصب بار دیگر موجودی آن را چک کنید.

در ضمن همیشه از نصب کیف پول تراست والت خود داخل دستگاه شخص دیگری پرهیز کنید. زچرا که ممکن است تمام اطلاعات شما لو برود و با بازیابی ارزهای دیجیتال شما، تمام دارایی شما از بین برود.

5. صبر کردن

با اینکه احتمال دارد کمی این راه حل خنده دار باشد، ولی با صبور بودن شما خیلی از ایرادات و مشکلات می‌توانند از بین بروند. به خصوص در زمان استفاده کردن از کیف پول تراست والت، بهترین کار مننتظر ماندن و به روزرسانی دوباره صفحه اصلی است.

6. برقراری ارتباط تلفنی با پشتیبانی تراست والت

در صورتی که، تمام مراحلی که در بالا برایتان پیشنهاد دادیم به درد شما نخورد، می‌توانید به صورت مستقیم با پشتیبانی تراست والت ارتباط تلفنی بر قرار کنید و توصیه آن‌ها را اعمال کنید.

7. ورود دوباره به تراست والت

با وارد شدن دوباره به تراست والت برای بار دیگر، یکی از راه‌های از بین بردن مشکل نمایش ندادن موجودی در این کیف پول است. بهترین کار این است که از این کیف پول بیرون بیایید و بار دیگر وارد شوید. در بیشتر مواقع این فعالیت مشکل مربوطه را از بین می‌برد. تنها چیزی که باید به آن دقت کنید بازیابی عبارت رمزعبور است که باید یک کپی از آن تهیه کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله به ۷ روش حل مشکل نمایش ندادن موجودی در تراست والت پرداخت شد. یکی از مشکلاتی که بسیار در این کیف پول رایج است، عدم نمایش دادن موجودی است. کاربران زیادی هستند که در پی یافتن راهی برای از بین بردن این مشکل در کیف پول خود هستند. در نتیجه ما در این مقاله به توضیح هر موردی که می‌تواند این ایراد را به وجود آورد همراه با راه حل برای شما بررسی کردیم. به طور کلی با انجام دادن این ۷ روش شما می‌توانید موجودی دارای ارزهای دیجیتال خود را داخل کیف پول تراست والت مشاهده کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

نظرات کاربران

نام و نام خانوداگی
متن پیام

مورد اعتماد حرفه ای ها

مروری بر فراچنج در یک سال گذشته

کاربران فعال

+55000 نفر

معاملات انجام شده

+1 میلیون معامله

حجم معاملات

+150 میلیارد تومان